Новият президент на САЩ Джо Байдън обяви замяната на правителствения автомобилен парк с електрически автомобили. Освен това всички тези "зелени" автомобили трябва да са от американско производство, съобщава Car and Driver, което ще облагодетелства основно Tesla.
Байдън обеща да прехвърли длъжностните лица на електрически автомобили по време на предизборната си кампания. Подписвайки съответния указ, той каза, че електрификацията на превозните средства ще създаде много работни места и че това ще бъде "най-голямата публична инвестиция в инфраструктура за обществени поръчки, изследвания и развитие от Втората световна война насам".
Въпреки това, както беше отбелязано, самият указ не споменава пряко подмяната на автомобилния парк, като той е многозначителен, но по-странното е, че United Auto Workers, General Motors и Ford излязоха с изявления в подкрепа на указа на новия президент на САЩ.
Не е известно колко време може да отнеме преминаването от бензинови към електрически автомобили. Вероятно, пише Car and Driver, това ще отнеме няколко години. Сега американският автомобилен парк на администрацията включва 645 хиляди автомобила, а защо от евентуалното решение ще се облагодетелства Tesla?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 член на бкп
Коментиран от #6, #7
10:23 26.01.2021
2 Факт
Коментиран от #35
10:25 26.01.2021
3 сила
10:25 26.01.2021
4 Ужасонн
Коментиран от #13, #16
10:31 26.01.2021
5 Комунистите
10:33 26.01.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 мислещ
До коментар #1 от "член на бкп":
Приятелски огън, интересноКоментиран от #9
10:36 26.01.2021
8 Сатъра на Хана
10:40 26.01.2021
9 член на бкп
До коментар #7 от "мислещ":
Либералите не са ни никакви приятели. Те са наш най-голям враг!10:41 26.01.2021
10 DrivingPleasure
Коментиран от #48
10:48 26.01.2021
11 ДОКО
10:51 26.01.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Ретроспективно
До коментар #4 от "Ужасонн":
Джо байдън води този курс още отпреди Илон Мъск да е чувал за компания наречена Tesla!Освен това, не знам защо решихте, че Тесла ще спечели повечето държавни поръчки, след като тези схеми се въртят между производителите и чиновниците още отпреди Илон Мъск да се роди и схемите ще продължат по същия начин, със същите фирми, но просто ще се избират измежду електрическите им модели.
Нима забравихте за онзи паркинг с 500 toyota prius, които бяха купени като държавна поръчка, но за повече от година никой не беше им се качил. Просто бяха взети едни комисионни.
Коментиран от #17
10:56 26.01.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ооох
11:14 26.01.2021
16 Аврам
До коментар #4 от "Ужасонн":
Тез на Запад ги играт от ПСВ11:20 26.01.2021
17 Кънчо
До коментар #13 от "Ретроспективно":
Аве амсалак , кой измежду GMC, Форд и Стиланис има капацитета за електрички на Тесла . Ни един от 3те гиганта няма завод за ел бараки само и единствено , събери 2 и 2 и ще вденеш на кого ще поръчат най-много ви*****ри за администрациятаКоментиран от #18
11:24 26.01.2021
18 А де? Събери две плюс две!
До коментар #17 от "Кънчо":
Ако нямат пазара на Тесла, дали няма да си го създадат чрез държавни поръчки, както направиха от Volkswagen, опитвайки се да покрият емисиите?Даже открито бяха заявили, че ще си продават електромобилите на дъщерна фирма, която да ги дава под наем, ако нямат пазар.
При сигурни държавни поръчки, дори да нямат производствен капацитет, ще си го разширят. Пък и колко да нямат, като става въпрос за под 100 хиляди бройки годишно, разпределени между динозаврите?
11:44 26.01.2021
19 Ееееее
Коментиран от #20, #68
12:07 26.01.2021
20 Притежател
До коментар #19 от "Ееееее":
Прав си за старите изтърбушени дизели. От друга страна удобно пропускаш вредните емисии, които се отделят при производство на батериите. Водорода е горивито на бъдещето.Коментиран от #21, #22
12:18 26.01.2021
21 Ееееее
До коментар #20 от "Притежател":
Стига с тези вредни емисии, от производство на батерии! Издухали са ви главите! Фабрика за батерии, до колкото знам ще се отваря и в Норвегия, която произвежда единствено Зелен ток и с доста строги норми за замърсяване! Ако замърсяването беше голямо, нямаше да се натискат!Коментиран от #26
12:21 26.01.2021
22 Да поговорим за живот
До коментар #20 от "Притежател":
Над 80% от населението на развитите страни живее в градовете, където автомобилите отделят вредните си емисии и убиват над 400 хиляди европейци всяка година по статистика, но вероятно са повече.В момента се строи най-голямата фабрика за производство на батерии в света, която при пълен капацитет ще произвежда повече, отколкото е било световното производство на батерии през 2018 година. Тази фабрика се строи в столицата на Германия. Колко човешки живота смяташ, че ще отнема годишно и смяташ ли, че въобще може да получи екологично разрешително, ако това е така, при положение че преди няколко месеца спряха строежа за да защитят живота на няколко змии и гущери?
Коментиран от #36
12:24 26.01.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 шумчо
До коментар #23 от "Е как са "членки",":
Ти комунист ли си, че се вълнуваш толкова?12:48 26.01.2021
25 гост
ВЕИ изпревариха изкопаемите горива като основен източник на енергия в ЕС през 2020 г. Възобновяемите енергийни източници са произвели 38% от електроенергията на ЕС през 2020 г., изпреварвайки въглищата и природният газ, като станат основният източник на електроенергия за първи път в Европа. Това сочи нов доклад, публикувани в понеделник от от мозъчните тръстове Ember и Agora Energiewende.
Делът на изкопаемите горива в електроенергийния микс е спаднал до 37%, докато останалите 25 на сто идват от ядрената енергетика, сочи проучването, цитирано от Euractiv. Както вятърната, така и слънчевата енергия увеличиха капацитета си през 2020 г., произвеждайки съответно 14% и 5% от електричеството в ЕС. Заедно те генерираха една пета от електроенергията на общността.
Останалият дял от възобновяеми енергийни източници (19%) се доставя главно от ВЕЦ и биомаса. Те обаче са останали стабилни през последните години и са спрели растежа си. „В началото на десетилетие за глобални климатични действия е задоволително, че Европа вече е достигнала тази точка на преобръщане на зелената енергия. Бързият растеж на вятърната и слънчевата енергия принуди въглищата да намаляват, но това е само началото“, смята Дейв Джоунс, старши анализатор на електроенергийните пазари в Ember Climate. Ръста на ВЕИ и намаляването на въглищата и газа означава, че производството на електроенергия в Европа е било с 29% по-чисто в сравнение с 2
Коментиран от #29
12:50 26.01.2021
26 Притежател
До коментар #21 от "Ееееее":
Също и до 22: А защо не водород, като е по-добрата алтернатива? Електрическата мобилност има много минуси и проблеми за решаване.А това че отварят фабрика за батерии в немско, за мен не е показателно- определен кръг хора имат интерес от преминаването към ел.автомобили и не ги интересуват здравето на хората или околната среда. (Псевдо)екологията на ел.автомобилите е само предтекста.
Коментиран от #28, #34
12:51 26.01.2021
27 werewrew
12:52 26.01.2021
28 сдггсдгдс
До коментар #26 от "Притежател":
Разбрахме те - пазиш си хлебеца. Дай си почивка малко вече.Коментиран от #31
12:53 26.01.2021
29 гост
До коментар #25 от "гост":
. Ръста на ВЕИ и намаляването на въглищата и газа означава, че производството на електроенергия в Европа е било с 29% по-чисто в сравнение с 2015 г ! „Европа разчита на вятърната и слънчевата енергия, за да гарантира, че не само въглищата ще бъдат поетапно премахнати до 2030 г., но и ще заменят производството на природен газ, ще заменят затварящите се атомни електроцентрали и ще отговорят на нарастващото търсене на електричество от електрически автомобили и термопомпи“, добави Джоунс. Междувременно въглищата продължават да се сриват, потъвайки с 20% през 2020 г. и намалявайки наполовина от 2015 г. насам.12:57 26.01.2021
30 Край
Няма занечение кой ни вози космонафтите по евтино - руснаците или Мъск - ще ги вози Мъск.
Няма значение, че кола на метан е по-екологична от електричка - колите с ДВГ ще ги забранят.
Няма значение дали маските и стоенето в къщи ви пазят или не - ще ги носите и ще стоите в къщи и ще потребявате интернет и ще пазарувате с куриери.
Така иска Новия ред.
Коментиран от #32
12:59 26.01.2021
31 Притежател
До коментар #28 от "сдггсдгдс":
Работата ми няма общо с автомобилите. Просто се опитах да предложа точка за дискусия извън вашият мироглед, което явно не е във възможностите ви.Коментиран от #33
13:01 26.01.2021
32 Притежател
До коментар #30 от "Край":
Точно това е въпроса, някои хора на инат не искат да го проумеят.13:04 26.01.2021
33 Като искаш да се води дискусия
До коментар #31 от "Притежател":
Говори с факти! Колко грама въглероден диоксид се отделя на километър от метанов автомобил?За изминат километър с водород се изисква два пъти повече електрическа енергия, следователно два пъти по-голям въглероден отпечатък. Каква е логиката ти, че водородните автомобили са по-екологични от тези на батерии?
Коментиран от #38
13:11 26.01.2021
34 Не ми отговори на въпроса
До коментар #26 от "Притежател":
Колко човека ще убие на година фабриката за батерии в столицата на Германия? По какъв начин ще им навреди?13:13 26.01.2021
35 ГоуГъл
До коментар #2 от "Факт":
Не. Лакей на Гоъгул и Китай. Познай откъде ще идват батериите за "американското" производство.Коментиран от #41
13:41 26.01.2021
36 ГуъГол
До коментар #22 от "Да поговорим за живот":
А колко души годишно убиват тия които си сменят телефоните с Андрошит и тротинетките и т. н. електрически еднодневки всяка година и изхвърлят хиляди тонове тежки метали в почвата? Колите на бензин с катализатор са почти безвредни а тежките метали ще останат да тровят с хилядолетия!Коментиран от #37, #42
13:47 26.01.2021
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Притежател
До коментар #33 от "Като искаш да се води дискусия":
Новите автомобили изпускат около 100гр CO2/км. За производството на една батерия се отделят от 11 до 15 тона CO2. После зареждай ток от ТЕЦ и карай екоКоментиран от #39, #43, #44, #62
13:57 26.01.2021
39 вефссдф
До коментар #38 от "Притежател":
ти още ли не си налапал ауспуха бе - ще дишаш чист планински въздух само със 100гр CO2/км. айде бегай, какво само пишеш!Коментиран от #45
14:03 26.01.2021
40 Сив Кардинал
14:07 26.01.2021
41 Избери си
До коментар #35 от "ГоуГъл":
Към момента батериите на Тесла се произвеждат в Невада, но се строи нов завод за батерии и в Тексас. Досега само батериите за Тесла модел S и Тесла модел Х се внасяха от ... Япония. Къде намеси Китай?14:13 26.01.2021
42 Защо биете негрите
До коментар #36 от "ГуъГол":
Недей да изместваш темата! По какъв начин ще навреди на германците фабриката в столицата им, която ще е най-голямата в света, след като твърдиш че производството на батерии е по-вредно от дишането на дизелови сажди?14:15 26.01.2021
43 Дрън-дрън
До коментар #38 от "Притежател":
Хайде покажи по новото изследване на този същия институт и после пак ще приказваме. С микса от 2018 година, за батерията на Тесла модел 3 същите бяха изчислили, че се отделят 6,5 тона въглероден диоксид. В Берлин Тесла ще използва 100% чиста енергия. Ще остане само отпечатъкът на добива и транспорта на материалите, но при пълно електрифициране на транспорта благодарение на същите тези батерии, и той ще се изчисти. Тогава откъде ще дойде замърсяването?Забележи, че освен за парникови емисии говоря и за замърсяване, защото парниковите емисии не са замърсяване и по никакъв начин не влияят на здравето на хората!
Както виждаш в най-лошия сценарий, след 65 хиляди километра електромобилът вече е по-чист от който и да е автомобил с ДВГ още през 2018 година. Сега вече на по-малко километри.
14:25 26.01.2021
44 Въпросче
До коментар #38 от "Притежател":
Кой е този автомобил с ДВГ, който без помощта на батерия (не е хибрид) отделя 100 грама въглероден диоксид на километър? Ако въобще съществува такъв автомобил, защо го сравняваш с Тесла модел S с най-голямата батерия, който има мощност 700 коня и тежи над 2 тона? Колко емисии отделя подобен автомобил с ДВГ?Коментиран от #46
14:42 26.01.2021
45 Притежател
До коментар #39 от "вефссдф":
Какво ще правя си е моя работа, а ти отивай да се кланяш на Илончо и повтаряш колко е велик :DКоментиран от #52
14:47 26.01.2021
46 Притежател
До коментар #44 от "Въпросче":
Почти всеки нов двигател до 2литра обем, без значение от горивото е около 100гр, че и по-малко.Друг факт е че освен CO2 почти няма други вредни газове, а CO2 се абсорбира от всяко зелено разстение.
Коментиран от #47
14:51 26.01.2021
47 Марка и модел
До коментар #46 от "Притежател":
Може ли? И да кажеш колко точно и какви емисии отделя? Азотни окиси NOX, въглероден оксид, който е отрова СО?Би ли оставил детето си в половин час в затворен гараж с работещ двигател с този автомобил?
Аз бих оставил моето в гараж с работещ електромобил за колкото кажеш време.
Коментиран от #49, #50, #57
14:55 26.01.2021
48 Bace
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
не говори такива неща. сега ще наскачат родните тролове да обясняват как илончо е гений и по големо от т'слата нема. ще замаскират коментарите с нещо от сорта "електрическото ауди пак харчи масло"15:06 26.01.2021
49 Притежател
До коментар #47 от "Марка и модел":
VW Golf 2,0tdi 150hp- 97-99гр, 1,5TSI- 108-112грТова данни на НЕхибриди
15:15 26.01.2021
50 sfwsfw
До коментар #47 от "Марка и модел":
За 5 лева ще изтрови децата тоя смешник. И не го прави за милиони, сипва бензин на колите за 350 лв на месец и е готов да си ги брани с нокти и зъби.Коментиран от #51
15:18 26.01.2021
51 Тинтири-минтири
До коментар #50 от "sfwsfw":
Та той да не е шарлатанин като теб бе??Коментиран от #53
15:35 26.01.2021
52 3433244
До коментар #45 от "Притежател":
Ама нали щото ти каза какъв свеж въздух ти излиза от ауспуха и за това си помислих че редовно си го дишаш. Не че насила те карам. Все пак в София е много замърсен въздуха от ел-тротинетките, по добре да си дишаш от ауспуха само чист 100гр CO2!!15:43 26.01.2021
53 32рврев
До коментар #51 от "Тинтири-минтири":
Титнири - ти от къде изкочи бе хахахаха!!! Сега ако Дошо, RRE и КЛАСИКА пуснат по 1 коментар ще си отворя ена бира :)Коментиран от #54, #55, #56, #58
15:45 26.01.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 45656
До коментар #47 от "Марка и модел":
явно за старт стоп с-ма не си чувалКоментиран от #59
15:54 26.01.2021
58 Тинтири-минтири
До коментар #53 от "32рврев":
Е па ти от къде изкочи бе?...хехехе...15:55 26.01.2021
59 Чувал съм и още как
До коментар #57 от "45656":
Казват че били особено ефективни при минусови температури. Палиш автомобила, тръгваш на третата секунда, а след 30 секунди и 100 метра на светофара старт-стоп системата гаси двигателя докато си на червено и така през минута на всеки светофар. и емисиите са направо отрицателни при студен двигател. При качване на баир също. то сигурно затова не са включили тези сценарии в тестовете, в които измерват емисиите, но се очаква и и тези случаи да включат при следващите тестове.Освен това, как точно старт стоп системата ти намалява емисиите за изминат километър, след като докато чакаш на червено, не минаваш и метър? Единственото което може да ти намали е разхода на гориво в реални условия.
16:01 26.01.2021
60 Браво! Точно така се прави!
А не като европейците, само да се оплакват, че заради електромобилите трябвало да се съкратят работници от поточните линии за ДВГ. На практика при преминаване към електромобили ще се създадат повече работни места за години напред!
16:29 26.01.2021
61 qwerty
16:46 26.01.2021
62 type-R
До коментар #38 от "Притежател":
Въглеродният диоксид дори не е вреден за човека. Вредни са саждите на дизелаците и въглеводородите, но КОРПОРАЦИИТЕ търсят начини да продължат със свръхпроизводството на некачествени стоки за ЕДНОКРАТНА употреба за сметка на колите на хората. В това е цялата далавера около СО2.Коментиран от #63
16:50 26.01.2021
63 Абсолютно си прав
До коментар #62 от "type-R":
Дори китайците се стремят да произвеждат електромобили, чиито батерии издържат 2 милиона километра. За тебе това е еднократна употреба. Колко издържат новите автомобили с ДВГ за многократна употреба? Много обичам когато говорите, колкото да не заспите без грам логика в казаното.Коментиран от #64
16:53 26.01.2021
64 type-R
До коментар #63 от "Абсолютно си прав":
Абе, да ти кажа те и за електрониката си така говорят, а после друго се оказва. Китай е най-големият и почти единствен производител на батерии в света! Това че Тесла я сглобявали в САЩ или Германия няма никакво значение, те само я СГЛОБЯВАТ там. Китай и оня, шарения с лупите имат гигантски интереси тук, които всячески се стараят да прикрият. Само помислете, тоя дядко Байдън, който толкова обича класически Корвети и спортни коли, дали по собствена воля е дал заповедта за електрифицирането? Защо набързо-набързо изгониха Тръмп, който толкова отявлено говореше против корпоративната мафия и Китай и го смениха с дядка който вече е с единия крак в гробището? Тук играят сили, на които президентчетата и правителствата са им пешки в ръцете! Същите ония които ви пуснаха и Ковид-19, а вече ви готвят и втората версия на вируса!Коментиран от #65, #66
17:18 26.01.2021
65 Ееееее
До коментар #64 от "type-R":
Защо намесвате предпочитанията на някой? Човека е президент, той няма право да управлява по собствени предпочитания, защото управлява много милиони хора! За това е важна, политиката, пътя по който поеме всяка страна! Екологията, няма да стане ако няколко човека си купят ел. коли. Тук трябва политиката на всяка страна, да е за намаляне на замърсяването, тогава ще се получи някакъв ефект!17:24 26.01.2021
66 Изтъркаха се тези опорки
До коментар #64 от "type-R":
Само допреди три седмици, всички вие разправяхте как Тръмп давал милиарди субсидии на Тесла, а сега стана тъкмо обратното, Тръмп не дава ама Байдън щял да дава.И да ми кажеш кой основен възел на Тесла се прави в Китай или поне се прави от външен доставчик? И батериите и цялото задвижване заедно с електродвигателите и електрониката се произвежда в гига фабриките в Щатите. Дори при първоначалното производство на Тесла модел 3 в Китай, доставяха частите от Щатите. Като казвате нещо поне проверявайте фактите!
Коментиран от #67
17:59 26.01.2021
67 Да,да,прав си
До коментар #66 от "Изтъркаха се тези опорки":
Само,че никой не е твърдял за Тръмп,че давал милиарди субсидии за ел.автомобили. Ето това е лъжа!18:06 26.01.2021
68 Turbo
До коментар #19 от "Ееееее":
Иди дишаш чистия въздух на горяща Тесла!Газовете са много полезни и екологични като планински въздух.Коментиран от #70
19:22 26.01.2021
69 Браво
19:22 26.01.2021
70 Ееееее
До коментар #68 от "Turbo":
Една Тесла се пали по-рядко от една ДВГ кола! Статистиките са такива, без значение дали ти харесват!Коментиран от #71, #72
19:25 26.01.2021
71 4648
До коментар #70 от "Ееееее":
Да да, друг път19:44 26.01.2021
72 Turbo
До коментар #70 от "Ееееее":
При над 2 милиарда автомобила с ДВГ и 1 милион Тесли в движение по пътищата,като брой запалвания е възможно автомобилите с ДВГ да са повече.Все пак автомобилите с ДВГ са 2000 пъти в повече.Я сметни в проценти,резултата е друг!Коментиран от #73, #77
19:47 26.01.2021
73 Ееееее
До коментар #72 от "Turbo":
Не в брой, а в проценти! Статистики! Хубаво е да се четат!19:51 26.01.2021
74 type-R
21:38 26.01.2021
75 type-R
Коментиран от #76
21:39 26.01.2021
76 TSLA
До коментар #75 от "type-R":
Така е. Газокарите са единствените МПС-та, разрешени в полузатворени складове с хора. Народа обаче смени газта с бракувани кюнци и ги карат на кюмюр и метат черни турлуци отзаде... Оно е СМРАД момчее! Ако се спазваше закона и се сваляха номерата на всеки без катализатор и филтър за твърди частици, нямаше да сме на тоя хал.22:21 26.01.2021
77 Смятай ти
До коментар #72 от "Turbo":
Защо смяташ че като сметнем пожарите в проценти, ще е нещо по-различно? Дари без да смятам в проценти, се вижда че в България автомобилите се палят десетки пъти по-често, отколкото електромобилите.По българските пътища се движат приблизително същия брой автомобили, но за седмица се палят повече автомобили отколкото автомобили Tesla горят за година, при положение че теслите изминават повече километри, отколкото автомобилите в българския автопарк. Ако говорим в проценти, българските автомобили горят 3000 - 4000% по-често от Тесла. Харесват ли ти процентите и българската действителност, та да се подиграваш на Tesla?
08:07 27.01.2021
78 Бай Дрън
14:28 27.01.2021
79 гост
14:15 19.07.2022