26 Януари, 2021 10:50 6 713 23

След Дизелгейт VW продължава да чупи "зелени" рекорди

  • volkswagen-
  • фолксваген-
  • електромобили

Въз основа на наличните към момента предварителни данни, през 2020 година постигнатите от Volkswagen стойности по отношение на емисиите на CO2 са значително по-ниски от амбициозните европейски цели

След Дизелгейт VW продължава да чупи "зелени" рекорди - 1

Средните нива на емисиите на CO2 за автомобилния парк от реализирани в Европа нови леки автомобили Volkswagen са с около шест милиона грама под заложената в закона целева норма и представляват намаление с 22% спрямо нивата на въглеродните емисии през 2019 година. “ Volkswagen продължава да бележи напредък в трансформацията на автомобилната индустрия. През 2015 година ние стартирахме най-голямата и всеобхватна електрическа офанзива в бранша. С постигнатите значително по-добри резултати от предварително заложените нива по отношение на емисиите на CO2 през изминалата 2020 година, ние показахме, че марката е на прав път. През 2021 година ще продължим да ускоряваме трансформацията към електрическа мобилност с представяне на още нови модели“, заяви изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщетер.

В периода между 2020 и 2024 година компанията ще инвестира повече от единайсет милиарда евро в развитието на електрическата мобилност, ще трансформира допълнителни производствени мощности като завода в Емден (Германия) и в Чатануга (САЩ) след заводите в Цвикау и Дрезден и има намерение към 2025 година да представи на пазара 20 нови модела с изцяло електрическо задвижване. „Искаме да изведем Volkswagen до позицията на най-атрактивната марка в сферата на устойчивата мобилност. Следваме неотклонно тази цел с нашата програма “Way to Zero” и възнамеряваме да влеем още нова енергия в марката и в бъдеще“, допълни Брандщетер. През настоящата финансова година Volkswagen ще разшири своята продуктова гама на основата на модулната технологична платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) и така ще позволи новите модели с изцяло електрическо задвижване ID.41, ID.4 GTX2 и ID.52 да отбележат поетапно своите пазарни премиери на пазарите по цял свят.

С началото на електрическата офанзива през изминалата година, марката Volkswagen вече има зад гърба рекорден брой доставени до крайни клиенти електрически превозни средства – общо 212 000 автомобила. С реализираните през 2020 година продажби от 134 000 екземпляра, делът на моделите с изцяло електрическо задвижване в сравнение с предходната година се е утроил. 56 500 от тях се падат на напълно електрическия ID.33, който бе и най-продаваният през месец декември 2020 година BEV (Battery Electric Vehicle) на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия, а в Холандия това постижение бе реализирано три месеца подред. През месец декември 2020 година ID.3 бе и най-продаваният автомобил на пазара в Швеция въобще – в абсолютни числа и независимо от вида на задвижването. В Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили също успя да се изкачи на първото място по продажби на изцяло електрически превозни средства (BEV) през 2020 година като цяло - съответно с дял от 23,8% на пазара в Германия и 23% в Холандия.

След Дизелгейт VW продължава да чупи "зелени" рекорди


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    22 10 Отговор
    С едно яко пошляпване им показаха "правилния " път !

    Коментиран от #14

  • 2 Нищо ново, пак фалшиви данни

    23 9 Отговор
    Разбирам, че е рекламна статия, но някой ще ми обясни ли, защо след като са покрили нормите, ще плащат милиони глоба ... за НЕпокриване на нормите 95 г СО2/км?
  • 3 Дфен

    30 8 Отговор
    Така е и чупи рекорди по върнати заради дефекти и чупи рекорди по платени глоби.
  • 4 Шофьор

    32 11 Отговор
    И защо ли никой не си и прави труда да отчете колко са емисиите на CO2 на електричките и защо ни лъжат най-безогледно че на електричките емисиите са нулеви което не е вярно.

    “Way to Zero” - няма такова нещо - пълна лъжа. Ако се направи безпристрастен анализ на емисиите на СО2 на елекричките може да се окаже че са по-високи даже и от старите дизели - до кога ще продължава това безумие.

    Коментиран от #5, #6, #19

  • 5 Мисли и ще разбереш

    9 18 Отговор

    До коментар #4 от "Шофьор":

    Хайде самият ти направи сравнение. Електрически и автомобил с ДВГ произведени през 2020-та година, колко ще е въглеродния отпечатък през 2025 година за изминат километър в сравнение с през 2020-та?

    За да не си напрягаш мозъка, автомобила с ДВГ ще е с по-лоши показатели, отколкото като нов заради износването и поради запушването и намалената ефективност на всички филтриращи системи.

    Електромобилът ще е с по-нисък въглероден отпечатък на километър в сравнение с 2020-та, защото електрическия микс ще е много по-чист и ще са затворени почти всички въглищни централи, а останалите ще работят само през зимата като студен резерв.

    Коментиран от #13, #17

  • 6 Дрън-дрън

    6 10 Отговор

    До коментар #4 от "Шофьор":

    Възобновяемите енергийни източници (ВЕИ) са произвели 38% от електроенергията на ЕС през 2020 г., изпреварвайки въглищата и природният газ, и вече са основен източник на електроенергия за първи път в Европа. Това сочи нов доклад, публикувани в понеделник от мозъчните тръстове Ember и Agora Energiewende, цитиран от Euractiv.

    Според доклада, делът на изкопаемите горива в електроенергийния микс е спаднал до 37%, докато останалите 25 на сто идват от ядрената енергетика.

    Коментиран от #18

  • 7 Тази група Ваг-и на съ я задраскал...И..

    14 8 Отговор
    Забравил завинаги!След номерата със завода за България,ми е най омразната компания...Твърдо съм за оригиналното маде ин Япония!В България е пълно с ваг-ин-и ,почитатели на фрау Муркел...
  • 8 Дизела

    10 8 Отговор
    VW убиецът на Тесла.20 електрически модела срещу 3 на Теслътъ хахахахаха

    Коментиран от #9

  • 9 Не гледай модели, гледай продажби

    7 10 Отговор

    До коментар #8 от "Дизела":

    Тесла ще си запази 20-30% процента пазарен дял на електромобилите в световен мащаб през следващите няколко години.

    Колкото и модели да изкарат от Volkswagen, не могат да произведат повече от половин милион електромобила общо от тях, защото толкова са им батериите за годината. Докато не си построят фабриката за батерии ще е така.

    И ако Тесла ще построи фабриката за батерии в Берлин за година, въпреки че още не е започната заради гущерите и змиите, след година ще е готова, а тази на Volkswagen ще стане след три-четири години при положение, че строежа започна преди повече от година.

    В бизнеса бързата риба изяжда бавната, а не голямата да изяжда малката. Да добавя и аз едно ха-ха-ха, че гледам се забавляваш като тинейджърите. Ако искаш и някой емотикон да ти сложа?

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Дизела

    4 6 Отговор

    До коментар #9 от "Не гледай модели, гледай продажби":

    Забавляват ме напъните ти,ще хванеш хемороиди хахахахаха Тесла с три модела ще ще постигне чудеса!
  • 11 ДВГ

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "Не гледай модели, гледай продажби":

    Фолксваген има 157% ръст в производството на електромобили за 2020 година,Тесла само 36% ръст при план 50% всяка година.

    Коментиран от #15

  • 12 Chukan Kirilov

    9 7 Отговор
    Чета тука "мненията" на някои от коментиращите и се чудя как разбраха, че при производството на електромобилите се отделя мн. повече СО2? Та само дизеловия двигател има 80% повече части. За производството на които въобще няма въглеродни емисии, нали? Та само работниците докато ги произведат изпърдяват повече СО2 от производството на един ел.мотор. Отделно от това ел.моторът има КПД~90-95%. Дизела има кпд около 40%.

    Коментиран от #20, #23

  • 13 1234

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мисли и ще разбереш":

    25-та като трябва да си купиш нова батерия , за тамагочито, пак ще си говорим.
  • 14 Пробвал съм

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":

    Никога Германците, не могат да постигнат,
    качеството на японците , в автомобилостроенето!
    Погледни им гаранцийте в Европа и САЩ!
  • 15 Де го тоя план?

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "ДВГ":

    Дай да прочетем колко е бил плана за 2020 година, че вече ставаш смешен с тези 36%? Плана на Тесла е ИЗПЪЛНЕН! Другото е само твой измишльотини.
  • 16 електрото

    2 0 Отговор
    Виждам тука пак някакви електрохейтъри - а бе вие може да си цъкате минусчета колкото си искате, ама нали стопляте, че вече връщане назад няма? Светът върви към електромобили - без значение дали ви харесва или не. След 20 години всичко наоколо ще са само електромобили - така че най-добре свиквайте! По-добре така, отколкото да си хабите нервите напразно. С вас или без вас - всичко ще стане само на електромобили.
  • 17 TSLA

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Мисли и ще разбереш":

    Хаха! Не им харесва истината никак. Само дето истината има едно фундаментално свойство - винаги съществува!
  • 18 TSLA

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Дрън-дрън":

    И твоите факти им бъркат в джигера. Ейй кола ли шсе ашладиса тоя народ!
  • 19 TSLA

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Шофьор":

    Той труда е другаде, баце. Хенри Форд го е казал: "мисленето е най-тежката работа и това е причината толкова малко хора да я вършат". И да четат, ще добавим ние. Ако се беше понапънал да се информираш отде иде тунджата, дето я наливаш, щеше да стигнеш до следното: Кола на ток (40% от ТЕЦ) има емисии 80-100 г CO2/km. Петролна кола има общи емисии 300-500 г като се включат емисиите по добив, транспорт, рафиниране и дистрибуция на петрола. 3-5 ПЪТИ отгоре. 5 на един гола какво ти говори?
  • 20 TSLA

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Chukan Kirilov":

    Прав си, предвид производството на кренвирши Фауве за работниците във фабриките, които кренвирши е установено, че водят до метеоризъм и често изпускане на газ гризу в работните помещения. Един вид стомаха си издава душата и споделяш тази радост с колегите. В Цвикау например увеличавали звука на уредбата, понеже тези изпускания много рядко били под тарлък. Такива звуци от Преизподнята отеквали в завода, че смятали че има повреда в машините. Твърде много целулоза имало в тоалетната хартия, която се влага като пълнител в кренвиршите.

    Коментиран от #22

  • 21 1010

    0 0 Отговор
    На хартия, и чисто статистически - да, наистина е страхотно. На практика обаче, цените на тези автомобили са космически...е поне за мен.Аз не мога да отделя 60 хиляди лева за екология.
  • 22 1010

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "TSLA":

    Ха-ха.
  • 23 1010

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Chukan Kirilov":

    Има неточност при екологичната ефективност на ел . колите.! Моля да се отчита газоотделянето на работниците:) Включително и мениджърският състав който е 110% чист гризу по налягане.