15 Август, 2021 12:00 4 939 53

В източната част на Русия е по-евтино да караш употребяван електромобил от нова Lada

  • русия-
  • nissan-
  • leaf-
  • lada-
  • granta

Използван Nissan Leaf от Япония струва около 4000 евро

В източната част на Русия е по-евтино да караш употребяван електромобил от нова Lada  - 1

Електрическите автомобили не са най-популярния избор в Русия, а както ви разказахме преди няколко седмици властите искат да променят това, като предложат солидни субсидии на тези които се престрашат да ги изберат пред дизеловите или бензиновите им варианти. Изглежда, че това всъщност не важи за всички региони и някои от тях имат сравнително високо ниво на електрификация при транспорта.

Според проучване на Bloomberg около 20 процента от внесените в Русия електрически коли през първите 5 месеца на тази година са продадени в източната част, където пък от своя страна се концентрира едва 4% от населението на страната. За сравнение, Москва, която може да се похвали с 2 пъти повече население от целия регион се класира с едва 14% от всички продажби на ел. коли.

В източната част на Русия е по-евтино да караш употребяван електромобил от нова Lada

За това си има и разумно обяснение, разбира се. Благодарение на разположението на източната част на страната и близката ѝ връзка с Япония, вносът на електрически автомобили е по-изгоден от където и да е било другаде. За пример можем да вземем използван Nissan Leaf, чиято цена започва от около 4000 евро, което е с около 500 евро по-евтино от чисто нова Lada Granta.

В източната част на Русия е по-евтино да караш употребяван електромобил от нова Lada

Като добавим и цената на горивото и субсидиите, които властите дават в Русия, то сметаката показва, че годишно може да се постигнат около 400 евро по-ниски разходи за електрическия Nissan, спрямо Lada-та с двигател с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Айде

    16 17 Отговор
    Идвайте с мантрите за скъпите електрички! Моля заповядайте господа специалисти! А, да споменем и ниската цена на бензин в Русия!

    Коментиран от #2, #4, #11

  • 2 333

    30 4 Отговор

    До коментар #1 от "Айде":

    Освен бензина и електричеството им е много евтино. И съотношението се запазва, даже може и да е в полза на електричеството.
    Много хора биха си купили електричка за 4000 евро, ама в Европа такива няма.

    Коментиран от #6, #7

  • 3 Порно

    27 2 Отговор
    Внесените от Япония са с дясна дирекция . Затова са евтини.

    Коментиран от #28

  • 4 333

    15 1 Отговор

    До коментар #1 от "Айде":

    Най-евтиния Ioniq в Германия е 15000 евро. Зое има за 5000, но с батерия под наем, а наема на батерията е сравнително скъп.

    Коментиран от #29

  • 5 купувайте

    23 5 Отговор
    4000 ойро колата, 10000 смяна на батерията. Японците не ги изхвърлят без причина. На тоя нужник батерията е консуматив.

    Коментиран от #10, #30

  • 6 Има има

    4 7 Отговор

    До коментар #2 от "333":

    Има и в Европа! За тези пари!
  • 7 Има има

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "333":

    А и в Европа, цената на бензина е по-висока!
  • 8 ВикиЛексъсОсло

    21 5 Отговор
    На място където е 1 лев литър бензин - не виждам как с някаква субсидия от смешни 400 евро ще накарат руснак да купи електромобил че и употребяван?! Още повече в източна Русия където освен че бензина е още по-евтин и е към 90 ст. литъра/за 92 октана - там имат още такъв/ там към Владивосток например е и с обедни минусови темперетури още от 15 октомври до 20-25 април!! А при минусови температури и за електромибоили е пълен ужас минусови темп.- батерията пада светкавично...парното работи на минимум...въобще за източна Русия не стават електромобили през зимата както и Скандинавия.

    Коментиран от #9, #13, #27, #53

  • 9 Ам ней баш тъй

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "ВикиЛексъсОсло":

    Там май са на друго мнение! Виж как Лийфа си върви на минус 44!

  • 10 Миризлив пор

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "купувайте":

    До някъде си прав, но батериите са от клетки, сваля се батерията (под колата е, цял блок) и се подменят повредените. Проблема е, че се сваля цялата батерия, разглобява се и така се "рециклира". Във Япония тази процедура струва много пари като квалифициран труд и никой не я прави, във Русия цената на труда е ниска и е икономически изгодно да се направи такъв ремонт.
  • 11 Turbo

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "Айде":

    Падна и мантрата,че електрическите автомобили имат малка обезценка хахахахаха цена само 4000€ смятайте колко % от цената е като нов,прибавете и 10 000€ за смяна на батерията+труд и вече не изглежда толкова изгодна покупка хахахахаха

    Коментиран от #15, #16

  • 12 добро начало

    8 3 Отговор
    Тъй като вносните ел. коли от Япония са употребявани, ще иват тужса сэвсем скоро от нови батерии. Руснаците са изобретателни и се надявам че ще измислят нови батерии, по-евтини от сегашните и с приричен капацитет и риск за околната среда.
  • 13 Не ги мисли

    6 6 Отговор

    До коментар #8 от "ВикиЛексъсОсло":

    Както виждаш от статията - купуват!

    Коментиран от #17

  • 14 Гост

    17 3 Отговор
    Употребявана кола е по-евтина от нова?!??! Ти да видиш! Чудо на чудесата.

    Коментиран от #31

  • 15 Не е така

    8 6 Отговор

    До коментар #11 от "Turbo":

    Мантрата е, че Тесла губи малко от цената си! А другата мантра е, че японците даже и с тази обезценка на колата им е излязло по-евтино, от колкото с бензинова кола!
  • 16 Не е така

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "Turbo":

    А бензиновите, също са с такава цена, само че и разходите по поддръжка и бензин!

    Коментиран от #18

  • 17 Гост

    11 4 Отговор

    До коментар #13 от "Не ги мисли":

    Колко купуват? На 100 човерка един се излъгал и вече "купуват".
  • 18 Гост

    14 6 Отговор

    До коментар #16 от "Не е така":

    Със субсидия всичко става. Правителствата вземат пари от мен и теб да ги дават на някой миксерджия да си купел електрическа кола. Аз и ти му я купуваме с данъците си.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Така е

    12 4 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Но след това, като мине покрай теб изкурубен дизел и започваш да имаш желание, да са го субсидирали и него, да си вземе, за да можеш да дишаш! А те както субсидират него, субсидират и теб, нали?
  • 20 и какъв е проблема

    10 4 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Купи си и ти миксер. Аз с моите данъци не плащам ли образованието на твоете дете, не плащам ли здравеопазването на пенсионираните ти родителите? Колкото повече миксери, толкова по-добри технологии и батерии. Миналата година четох за мотор с батерия и кондензатори, защото те обират енергията от генераторния режим по-бързо и ефективно от батерията и така увеличават драстично пробега в градски услжвия. Ако няма продажби, как ще се развиват нещата?!

    Коментиран от #43

  • 21 Даниел

    16 3 Отговор
    Карат ги в града през лятото.През зимата ,като ги затрупа сняг и температурите паднат до минус четиридесет се качват на шейните.
    При рия колосални разстояния къде ще зареждат ток? или ще го носят в туби?!

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Хахахаха

    10 6 Отговор

    До коментар #21 от "Даниел":

    Точно горе съм качил видео, как си върви Лийфа при минус 44 в Якутия, ама ти си обяснявай, не пречиш! Даже и собственика, каза че скоро всички ще минат, защото е много по-лесно с електричка на минус 44 от колкото с ДВГ при тази температура!
  • 23 Хахахаха

    7 3 Отговор

    До коментар #21 от "Даниел":

    Само че не го пускат нещо коментара! Може скоро да го пуснат!
  • 24 русафил

    2 4 Отговор
    по-ефтено е наташа 3 употреба отколкото бълхарка
  • 25 12345

    9 2 Отговор
    Нова Лада за 4500 евро. И аз бих си купил, но в БГ става 14500 евро.
  • 26 Turbo

    8 1 Отговор
    Само 4500€ за Лада Гранта ?В България са доста по скъпи,да не би да са пропуснали някоя цифра в цената?

    Коментиран от #44

  • 27 Порно

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "ВикиЛексъсОсло":

    Ако имаш гараж , можеш да я затоплиш докато е на зарядно. Все ще те изкара един ден на градско. Иначе в студа е по ефективна , повишения разход е от климатик.

    Коментиран от #41, #45

  • 28 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Порно":

    Ами не , евтини са , защото транспорта е само 200-300 км по море и обикновено с руски кораби , които се връщат от Япония ! До Европа или тоя Нисан има още 4000 евро само транспорт !

    Коментиран от #46

  • 29 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "333":

    И колко е скъп , 90-100 евро на месец !! Срещу които имаш гарантиран 90% капацитет и доживотна гаранция , тоест безплатна подмяна , ако се наложи ! Като сложиш още 150 лизинг за колата и излиза 250 евро на месец , които ще избиеш само от данъци и паркиране в синя зелена зона , които скоро ще са целия град !

    Коментиран от #33, #47

  • 30 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "купувайте":

    Батерията на Лийф никога не е била 10 000 , не плещи простотии , чисто нова е 3500 евро , а втора ръка с гарантиран 80% капацитет има и за 1500 !! Японците ги сменят , защото там така или иначе над 5 годишна кола има висок данък и застраховки и освен това вече искат по-голям пробег , първия Лийф има 150-200 км в най-добрия случай !

    Коментиран от #37, #42

  • 31 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Я да ни покажеш друга "нова" кола за 4500 евро !!!!!! За такива пари китайците продават триколки !! То не че Ладата заслужава повече , ама все пак това е цена за мотор и то под 500 кубика в Европа !!

    Коментиран от #32, #48, #49

  • 32 Грета Тунберг

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Обичам те скъпи.Не искам Лада, искам Тесла.

    Коментиран от #39

  • 33 Turbo

    3 3 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    250€ на месец от данъци и паркиране не можеш да ги избиеш.От Владивосток до Япония са над 1000 км хахахахаха.

    Коментиран от #34

  • 34 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    В Европа цената за ЧАС паркиране почва от 5 (пет) евро !!! И няма изключения за "наши" хора ! Ама ти откъде да знаеш , като само за Владивосток четеш , хахаха !! Та това значи , че 250 евро са 50 часа !!! Което пък за 30 дни е 1,7 часа средно на ден !!! На всичкото отгоре има и безплатни зарядни по платените паркинги !! Не ще ги избие , ами тройно и четворно , данъците и другите неща отделно !! А тия 1000 км си ги мерил сигурно по "русопитешките " мерки , хаха !! И даже и да са толкова , до Ротердам или Хамбург са 20-30 000 км !!! И то по "късия" път през Суецкия канал , ма там пък искат по милион на контейнеровоз !! Само с тая "такса" ще напълнят цял кораб за Раша , барабар с транспорта !

    Коментиран от #35, #36, #38, #51

  • 35 Turbo

    4 3 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Само едейот ще плати 5€ на час, безплатното паркиране на електромобили е стимул,който след време ще отпадне хахахахаха в Европа хората ползват градски транспорт и велосипеди."Безплатните" зарядни са "безплатни" само за определен период от време,след това плащаш от 0,50 до 1€ за киловатчас.За 250€ може да си взема на лизинг една нормална нова кола с годишен данък 40 лв хахахахаха разстоянието от над 1000 км е между най близките пристанища между Япония и Русия,справка в нета.
  • 36 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Гаджето ти те търси хахахахаха защо я избягваш? хахахаха
  • 37 здрасти

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Би ли ми пратил линк къде продават батерия за лийф за 3500? Не се заяждам, а сериоано питам щото бих си взел нова батерия. Стига да е в ЕС, има начини да си я доставя евтино.
  • 38 здрасти

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Така е, ама не всички живеем в голяма европейска столица. Тази работа с батерията под наем е изгодна само ако караш много.
  • 39 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Грета Тунберг":

    И аз те обичам скъпа.
  • 40 Класиците

    7 1 Отговор
    Абе той още Ленин е казал, че комунизма е съветска власт плюс електрификация ! :))
  • 41 Какво ще кашеш

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Порно":

    А ако нямаш гараж? (както са 98% от хората)
  • 42 Не си наясно

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Между 5500 и 9000 евро е нова батерия. Купува се и се инсталира само в официално представителство на марката
  • 43 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "и какъв е проблема":

    Комунизъм ли ще строиш? Сравнението с покупката на кола, да станела безплатна, или платена от правителството, като образователната система или пенсионната, е повече от смешно. Родителите ми са работили 35 години за да си харчат 175€ пенсиите. И двамата са с добро образование и не са били на бюро. Ти колко години стаж натрупа, че и осигуровки плати? Още не ти е минал бала ли?
  • 44 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Turbo":

    По-скоро са добавили някоя цифра при вноса. Чекмеджета трябва да се пълнят.
  • 45 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Порно":

    А парното при -20 от къде ще дойде?
  • 46 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    4000€ отгоре не са само транспорт. По-добре на собствен ход да ги карат, ще е много по-евтино. По-скоро някой си слага яко процентче на границата или в магазина тук.
  • 47 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Ще избивам 250€ на месец от спестени данъци и зелена зона ли? Я да видим. Аз плащам 150 лева данък на година, което е 12,50 лв/месец. За синя зона съм платил около 0 лв за последните 10 години, което прави общо разходи за данък и паркиране в синя зона около 12,50 лв на месец. Как тези спестени 12,50 ще ми избият 250€ разходи? Чакам да обясниш.

    Коментиран от #50

  • 48 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Renault Kwid - 3990 долара, базов модел за Индия.
    Доволен ли си?
  • 49 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Maruti Suzuki Alto, което се предлага за $ 4 100.
    Китайският електромобил Hong Guang Mini EV, който се предлага за $ 4 400.
    Писани са в този сайт. Да беше потърсил, вместо да си бъркаш в м@3ния пЪп.
  • 50 Хахахаха

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Ти не плащаш, някой плаща бе! Ееееее и сравнението! Моя съсед няма кола, той спестява и твоите 12,50 на месец и спестява от гориво и от загуба на стойността на колата! Той печели, ти губиш!

    Коментиран от #52

  • 51 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Да не си се набутвал да живееш в Европа. Да си беше седял в Попово щеше да паркираш за лев на час.
  • 52 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хахахаха":

    Който е буд@л@ да плаща - да се оправя. На гост пиша, смехурко ми отговаря. Май сам си правиш калабалък.
  • 53 2228

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "ВикиЛексъсОсло":

    Те скандинавците трева пасат, затова купуват електрички. При еднакви цени с колите с ДВГ (заради държавната подкрепа), те купуват доста електрички и си ги карат зиме и лете. Повечето модерни елекрички имат темепатурно управление на батерията, така че зимат апочти не ги бърка. Стига с тия небивалици.