2 78846

Почти като при "соца": Три години чакане за наточен Chevrolet Corvette

  • chevrolet-
  • corvette-
  • z06
Почти като при "соца": Три години чакане за наточен Chevrolet Corvette - 1

По-възрастните водачи на моторни превозни средства добре си спомнят времената, когато за нов автомобил се чакаше с години. Сега, предвид липсата на чипове, коронавирусната пандемия и популярността на новия Chevrolet Corvette Z06, в САЩ се получава нещо подобно.

Всеки, който желае екземпляр от наточения Z06 трябва да внесе депозит в размер на 1000 щатски долара и да чака... поне три години. Ще припомним, че наскоро към базовия Corvette Stingray наскоро се присъедини и наточен вариант с индекс Z06, който бързо стана невероятно популярен.

Служител в един от най-големите дилъри на Chevrolet в Съединените щати разказа, че техният екип по продажбите вече приема гаранция от 1000 долара за новия Z06 и за броени дни е успял да съберат 1087 предварителни поръчки. Като се вземе предвид квотата, това означава, че времето за изчакване на новия Corvette вече е надхвърлило три години.

Участниците в MidEngineCorvetteForum отбелязват, че клиентите понякога променят решението си и си връщат депозитите, така че времето за изчакване може да бъде намалено. Това обаче е по-малко вероятно, защото интересът е огромен. Търговецът на Corvette в Атлантик Сити, Ню Джърси, помоли клиентите си да спрат да се обаждат за Z06, тъй като отделът по продажбите вече не е в състояние да обработва заявки за предварителна поръчка на наточен Corvette.

Ако всичко върви по план, производството на Z06 трябва да започне през лятото на 2022 г., но непредвидимата ситуация с недостига на микроелектроника и ограниченията поради пандемията на коронавирус лесно могат да направят неприятни корекции в сроковете.

Суперавтомобилът със средноразположен двигател от осмо поколение в модификацията Z06 разполага с 5.5-литров атмосферен V8 двигател с мощност 670 конски сили, заимстван от състезателния Corvette C8.R. Наточената версия ускорява до 60 мили (97 километра) в час за 2.6 секунди, с 0.3 секунди по-бързо от обикновения Corvette Stingray.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 помнещ

    12 3 Отговор
    Ееее ,забравили сте! При соца ,след три години чакане и Траби не можеше да се купи. За Жигуле се чакаше барем 12-14 години. Имаше традиция ,като се роди дете ,най желаният подарък беше вноска за кола (1500 лв.) ,та когато изкара книжка ,да може да си купи (по точно - да му купят) ЛАДА.

    Коментиран от #42, #45

  • 2 Smooth Jazz

    12 4 Отговор
    При соца единствената причина за дългото чакане на автомобил бе, защото нямаше планини от коли втора употреба, както сега.
  • 3 При соца даваха картонени коли от ГДР

    12 0 Отговор
    Докато ти дойде време след 15 години в мототехника
  • 4 Пилот на Ферари

    6 4 Отговор
    Да ама през Соца се продаваха по 120 хил нови автомобила на година. Колко нови автомобила се продават сега ?

    Коментиран от #6, #8


  • 5 Перо

    9 0 Отговор
    Ще чакам и 5 г.,само да няма тикви, драгалевски лаборанти със лилави венци, Станишевци, Близнашки и др. случайници на прехода!
  • 6 мамин лъжльо

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Колко са се продавали ,колко ?! Голям си шегобиец (и със сигурност не познаваш действителността преди 1989 год.) ,ако се вярва на твоята "статистика" - всеки пълнолетен човек в България е имал по няколко коли . Всъщност ,най голямо количество автомобили са продадени през 1980 г. - над 88 000 бр. ,но това наистина е само за тази година ,нормалната бройка продадени автомобили за година е между 30 и 35 000 бр. (официална статистика).

    Коментиран от #9, #12, #15

  • 7 Komapak

    5 1 Отговор
    Стария Стингрей беше убиец!!!
  • 8 дедко

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Не си в час ,моето момче. Имаше тотален недостиг на МПС ,чакаше се с десетилетия за по нормална /доколкото сделано в СССР е нормална) кола ,а един път снабдил се с кола човек ,знаеше че му е за цял живот и я пазеше ,като зеницата на очите си.

    Коментиран от #13, #14

  • 9 ТАТИН ЛЮЛЮ

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "мамин лъжльо":

    АМА ТОВА ПРЕДИ 1989 АВТОМОБИЛИ ЛИ БЯХА,А 🙇🙇🙇🙇 „А СМОМНЯТЕ ЛИ СИ ГОСПОЖО”...СОЛНИ ПАЗАР ....СОЦ.АУТО ШОП😂😂😂😂МОТОТЕХНИКА ВЛИЗАШ 👨ИЗЛИЗАШ👴ДА ЖИВЕЕ КОРЕКОМ И ЛАДА 1500 S 👋😂👋😂
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "мамин лъжльо":

    Виж данните на Мототехника .
    През 1980 година в България са продадени 88 210 нови частни леки автомобила . Говорим за "частни " , и около28 000 за служебни .

    Цените съответно са :
    Волга ГАЗ-24 – 9200 лв.
    Polski Fiat 125P – 8700 лв.
    Лада ВАЗ 2106 – 8200 лв.
    Лада ВАЗ 2103 – 7600 лв.
    Лада ВАЗ 21011 – 6600 лв.
    Лада ВАЗ 2102 – 6500 лв.
    Skoda 120L – 6400 лв.
    Лада ВАЗ 2101 – 6100 лв.
    Skoda 105L – 6000 лв.
    ИЖ-2125 – 6000 лв.
    Москвич 2140 – 5700 лв.
    Москвич 2138 – 5000 лв.
    ЗАЗ 968А – 3900 лв.

    Коментиран от #16

  • 13 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "дедко":

    Има тотален недостиг защото тогава започва ерата на автомобилите. Няма как пазара да се наводни за три дена !

    Ерата „Мототехника”

    През 1964 г. е създадено ДТП (държавно търговско предприятие) “Мототехника”, което за следващия точно четвърт век остава единственият роден монополист в търговията с нови автомобили за частни лица (срещу левове). Асортиментът от предлагани леки коли през втората половина на 60-те години не крие особени изненади. На всеки 7-8 години на мястото на старите модели “Москвич”, “Жигули”, Trabant, Wartburg, Polski Fiat и Skoda идват техните по-съвременни версии, което в общи линии оформя лицето на българския автомобилен пазар до края на социалистическата епоха.
  • 14 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "дедко":

    В края на 1965 г. у нас пристигат първите 100 броя от новия “Москвич” 408, чийто монтаж стартира в България година по-късно и с един замах “изстрелва” нашата страна в елитното общество на световните автомобилни производители (макар че те никога не научават за това). Тогава цената на модела е 3900 лева, като за сравнение продаваните по същото време разновидности на Wartburg например струват между 3850 и 4100 лева (нека припомним, че след паричната реформа от 1962 г. цените на същите две марки не надхвърлят 2600 лв.).

  • 15 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "мамин лъжльо":

    2020 г.: Едва 27 428 продажби на нови автомобила ???!!! Включително служебните !

    Обаче при старите дараци , всеки влачи от където му падне.
  • 16 като си почнал

    6 5 Отговор

    До коментар #12 от "Пилот на Ферари":

    Пич , ама напиши и че през 80-те стартовата заплата беше 90 лв. ,а за вишист 120 лв.

    Коментиран от #17

  • 17 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "като си почнал":

    Средномесечна работна заплата :
    1980 година - 182,50 лева
    1981 - 191,58 лева
    1982 - 196,92 лева
    1983 - 199,42 лева
    1984 - 207,33 лева
    1985 - 213,67 лева
    1986 - 224,75 лева
    1987 - 234,33лева
    1988 - 252,88 лева
    1989 - 274,33 лева

    И това е без премиите и уравненията.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 благодарен

    4 6 Отговор

    До коментар #17 от "Пилот на Ферари":

    Мдаа ,средна заплата през 1982 г. - 182 лв. и 50 ст. (по твои данни) ,цена на нова Волга - 9200 лв. ,което ще рече ,че за да си купя Волга трябва да бачкам ... 51 месеца (без да харча нито стотинка за нещо друго). Благодаря.

    Коментиран от #20

  • 19 Komapak

    2 5 Отговор

    До коментар #17 от "Пилот на Ферари":

    Имаше един вестник "вечерни новини" Там имаше обяви от типа на: продавам полски фиат на части в движение... 😂😂😂
  • 20 Пилот на Ферари

    6 2 Отговор

    До коментар #18 от "благодарен":

    А сега колко месеца ще работиш за тоя Корвет ?

    Коментиран от #21, #23, #44

  • 21 Komapak

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    Пропускаш нещо много важно. Докато американски автомобил можеш да си позволиш то европейски в същия клас не можеш защото струва два пъти по-скъпо.

    Коментиран от #22

  • 22 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "Komapak":

    Средностатистическия Българин нищо не може да си позволи освен стара каруца. До там ди докараха за 30 години демокрация.

    В началото на демокрацията един западен политик се изказа по ташата телевизия . Думите му буквално бяха :
    "Вие Българите сте богати хора . Ремонтирате си автомобилите само с нови части "!!!

    Сега ги ремонтираме от автоморгите !

    Коментиран от #25

  • 23 зачуден

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    Ама ти ,сериозно ли сравняваш Волгата с новият Корвет???

    Коментиран от #24

  • 24 Пилот на Ферари

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "зачуден":

    Преди 40 години Волга си беше един доста добър автомобил . Не съди от сегашна гледна точка.
    А и говорим за заплати и покупателна способност.

  • 25 Komapak

    2 5 Отговор

    До коментар #22 от "Пилот на Ферари":

    Винаги има начин. И средностатистически ми звучи точно като средостъкмистически. Който иска може да намери начин. Дали с ръцете, дали с ума си. Докато при комунизма имаше някакъв указ 56 и дотам. Тогава и да знаеш и да можеш пак не ти разрешаваха или те натискаха да имаш това за което мечтаеш. Иначе Корвет са повечето в жълт цвят, нещо което въобще не ми харесва.

    Коментиран от #26

  • 26 Пилот на Ферари

    8 0 Отговор

    До коментар #25 от "Komapak":

    При Социализма във всяка селска къща имаше крави , кози , овце , прасета , патици , кокошки , пуйки ......
    Сега няма сутрин един петел да изпее. Ликвидираха всичко . Как тогава можеше , а сега не ?
    При социализма по указа хората гледаха животни за продан , лук , чесън , подправки , копринени буби , бамя , корнишони ......
    Сега всичко го внасяме .
    Даже традиционните боб и леща .

    Познавам хора които си построиха нови къщи с три партиди прасета.

    Сега няма какво да произведеш , нито къде да го продадеш.
    А тогава държавата гарантираше изкупуването.

    Коментиран от #27

  • 27 Komapak

    3 6 Отговор

    До коментар #26 от "Пилот на Ферари":

    Селското ни стопанство винаги е било неефективно и трудоемко. Има си начини за механизация и не е до лично стопанство от един декар. В момента произвеждаме какво ли не, но производителите които познавам не искат да афишират дейността си. Миналата седмица беше сключен договор за зарядни станции за Англия на стойност над 20млн. паунда. Отделно произвеждаме милиони датчици за почти всички немски автомобили. Частния бизнес винаги ще намери празната ниша докато държавата е лош стопанин и предприемач. Живях и тогава и сега. С една малко изключение. Абсолютно винаги съм бил много добре заплатен. Дори не искам да си спомням какво беше. Че в момента не е това което трябва да бъде е съвсем отделен въпрос. И пак подчертавам дебело. Сега ако искаш много, можеш. Преди и да искаш и да не искаш не можеш. Не бих се върнал обратно преди 89г. за нищо на света.

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор

    До коментар #27 от "Komapak":

    Хората произвеждат цели автомобили - ние датчици !
    Чехия , Полша , Румъния , Словакия , Сърбия , Словения , Хърватия ....

    Да не говорим че в Русия се произвеждат към 60-70 модела от различни марки.

    Коментиран от #31

  • 29 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Komapak":

    Селското ни стопанство си беше много ефективно . Всеки четвърти домат в Европа беше Български.
    Защо се отказаха животновъдите ? Изкупуват ги на живо тегло по цени от преди 20 години!
    Освет това на магазина да си виждал родно телешко ? Пишат предимно говеждо - от стари крави.
    Телетата ги изнасят за Албания ????

    Сега сеят само царевица , слънчоглед и пшеница. И въпреки че тая година има рекордни добиви и свръх производство , въпреки че ги спонсорираме - цените двойни . Защото на международните борси било така ????
    Прибират реколтата и директно на корабите !
    А при нас на магазините - цените нагоре !
  • 30 Котараков

    2 4 Отговор
    Почти...., че и три..... Три пъти по три и пак недостигаха годините на чакалък за наточена Lada едно време. Уточнявам за целия форум-чакаше се ред по общия ред 10г и то на общо основание, че и след това се викаше УРА по манифестациите. Сега по-бързо става, но вече се вика ашколсун на БСП.

    Коментиран от #32, #33

  • 31 Komapak

    2 4 Отговор

    До коментар #28 от "Пилот на Ферари":

    Да. В нормални времена естествено ще са по-добре. В момента тайванците прецакаха света с чипове и Словакия и Чехия са в криза защото над 60% от икономиката им е пряко зависима от автомобилите. Сърбия не ми я хвали че май никога не си минавал във вътрешността на страната. Примерно Войводина. Словения не съм чул да сглобява автомобили. Не си прав изобщо, че нищо не произвеждаме. Има икономически бум в Шумен, но никой не обръща внимание на факта. Масово недостига качествен персонал поради простия факт че сме много близо до Европа и всеки който може отдавна е там. Друг е въпроса дали за постоянно или временно.

    Коментиран от #34, #35, #36

  • 32 Komapak

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "Котараков":

    Уточнявам 1984г се купуваше лада след 12г чакане.
  • 33 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Котараков":

    Колко години чака за мобилен телефон след като се появиха ? Въпреки че няма място за сравнение , но пак отне 10 години до наводняването на пазара у нас.
  • 34 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #31 от "Komapak":

    Всеки който се връща от Европа през Сърбия , казва че пътищата са много по добри от нашите. От нашата граница почва пущинака. Например пътя през Дунав мост две .

    Коментиран от #38

  • 35 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "Komapak":

    Как може да не си чувал за електромобилите от Хърватия ? Нали си падахте по електричките ?

    Топ електромобилът от Хърватия
    1200 конски сили, ускорение от 0 до 100 километра за 2, 9 секунди. Електромобилите на хърватския производител Римац са сред най-бързите в света.

    Xъpвaтcĸият cтapтъп зa eлeĸтpичecĸи cyпepaвтoмoбили Rіmас пoeмa yпpaвлeниeтo нa пpeмиyм бpaндa нa Vоlkѕwаgеn Grоuр Вugаttі. Бaлĸaнcĸaтa ĸoмпaниятa вeчe пpитeжaвa ĸoнтpoлeн дял oт 55% в нoвaтa ĸoмпaния Вugаttі-Rіmас.

    Коментиран от #37

  • 36 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "Komapak":

    И какъв икономически бум има в Шумен ? Няколко Турски фирми които наемат предимно турскоговорящи !
    Най големия турски инвеститор в града - "Алкомет", чийто мажоритарен собственик е Фикрет Индже. Той стои лично зад привличането на няколко нови фирми от южната ни съседка.

    Турската "Камбро Озей БГ", която произвежда ламинирани табли , производителят на машини за пластмасови изделия "Аккая ЕПС ЕПП БГ" и "ЕНПАЙ трансформър компонентс България", която прави изолационни материали за електротехническата промишленост.
  • 37 Komapak

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "Пилот на Ферари":

    Къде в поста ми видя да се споменава Хърватска?! Само леко кривни от магистралата в Сърия и ще разбереш какво ти говоря. Бил съм на път наполовина асфалтиран нашоловина макадам! Май за Лавена не си чувал. Фикосота. Да не говорим за множеството други. От 3г не съм бил там, но има и още много. Много обичам от ъакива като теб за които българския предприемач го няма. Обиждаш мен и много други работодатели.

    Коментиран от #39

  • 38 Komapak

    1 4 Отговор

    До коментар #34 от "Пилот на Ферари":

    Минавам рез Сърбия около 4 пъти годишно. За голямо предпочитане е въобще да не спираш или да си пускаш телефона. В едно селско магазинче на един колега му взеха 4евро за една бира. Абе..... Само да ми паднат в България да видиш какво дране ги чака тия!

    Коментиран от #40, #41

  • 39 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "Komapak":

    А ти явно не си минавал през Северна България ? Май Сърбия ще ти си види мед и масло. Да не говорим за селата в Балкана.

    Коментиран от #43

  • 40 Пилот на Ферари

    4 2 Отговор

    До коментар #38 от "Komapak":

    В Сърбия ти взели 4 € за бира ? А в България 2€ за кафе по ли е добре ?
  • 41 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Komapak":

    Комшията минава 4 пъти в месеца през Сърбия. Мнението му е корено различно от твоето.
  • 42 Глупости

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "помнещ":

    За Трабант не се чакаше. Купуваше се без ред! Както и за Полски Фиат 125П и Запорожец. Лично си купих без ред ЗАЗ 968 81-ва година
  • 43 Komapak

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "Пилот на Ферари":

    Минавал съм по два пътя които дори ги няма на картата в България и пак е по-добре от вътрешните пътища на Сърбия. Лично проверено.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 onq s konq

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "помнещ":

    Чакай, чакай, след още година две само ще си мечтаете "колко хубаво беше при соца". Тази година тока поскъпна 500%, следват горивата и от там догодина всички цени +500%, а заплатите +5%, с парите които имате в банките ще може да си купите само по едно руло тоалетна хартия. Тогава ще ви питам как беше при "соца".
    :-D:-D:-D:-D:-D

    Коментиран от #46

  • 46 мдааааа

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "onq s konq":

    Ама те тези чудесии ни ги докараха на главата все отбор наследствени социалисти, синове и дъщери на татковците и майките си. Комунизмът си отива? Бил си отишъл а??