Две години след представянето на електрическия пикап Tesla Cybertruck, Мъск потвърди важна информация, засягаща задвижването на ръбатото возило. Разбира се, това бе направено чрез профила на милиардера в Twitter като отговор на въпроси свързани с пикапа и някои от неговите преки съперници.
Той потвърди появили се по-рано слухове, че серийната версия на Cybertruck ще разчита на четири електромотора, по един на всяко колело. Освен това, пикапът ще притежава и завиващи задни гуми и подобно на Hummer EV ще може да се движи „рачешки“ по диагонал.
Initial production will be 4 motor variant, with independent, ultra fast response torque control of each wheel
— Elon Musk (@elonmusk) December 3, 2021
Припомняме, че преди две години Tesla Cybertruck бе представена с опции за един, два или три електромотора, които се предлагаха до месец октомври тази година, когато формата за поръчки на пикапа изчезна от сайта на марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сегрегатор
Коментиран от #3, #5, #17
15:06 06.12.2021
2 Този
които се предлагаха до месец октомври тази година, когато формата за поръчки на пикапа изчезна от сайта на марката - А стоте долара за поръчката от хорицата къде са госин Муси???
Коментиран от #4, #7
15:08 06.12.2021
3 Ал Тъпоне
До коментар #1 от "Сегрегатор":
Като свърши тока в батерията и с 40 мотора да е все тая!15:10 06.12.2021
4 гост
До коментар #2 от "Този":
Поръчките са спрени временно , защото надхвърлиха 1,5 МИЛИОНА , което е поне 3 години пълния производствен капацитет !! Досега подадените си важат , а на черно се продават за от 1000 до 5 000 долара , в зависимост от поръчаната модификация и номера на поръчката , тия за отменения едномоторен вариант и без това бяха под 5 % от всичките , сега ще важат за следващия вариант с два мотора и 4х4 !Коментиран от #9, #19, #21
15:20 06.12.2021
5 гост
До коментар #1 от "Сегрегатор":
Точно обратното , и 3 мотора да спрат , което е невъзможно , пак ще продължи да се движи направо с управлението на 4 колела !! И ще има "танково" завъртане на място , с което толкова се хвалеха Ривиан !Коментиран от #8, #20
15:22 06.12.2021
6 Грозно....
Коментиран от #26
15:30 06.12.2021
7 Шматарок
До коментар #2 от "Този":
Ти да не си мислиш, че са спрели поръчките защото няма търсене и са се отказали да произвеждат модела?16:27 06.12.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 DrivingPleasure
17:01 06.12.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Грета Тунберг
Коментиран от #23
17:08 06.12.2021
13 ЩЕ ЩЕ ЩЕ......
18:29 06.12.2021
14 САТЪРА НА ХАНА
ПИКАП ЛИ Е КОЛА , НА КОЯТО НЕ МОЖЕШ ДА НАТОВАРИШ 40 БАЛИ СЕНО ?
.......
ГЛЕДА НЯКОЛКО АМЕРИКАНСКИ ЮТУБ КАНАЛИ ЗА МЛАДИ ФЕРЕМЕРИ .... ИМАТ ПИКАПИ ЗА РАБОТА ... И ПРЕД КЪЩАТА ПИКАПИ ДА ОТИДАТ ДА СЕ ИЗГЪЗАРЯТ ПРЕД МОЛА :))
19:09 06.12.2021
15 дада
Коментиран от #16
19:23 06.12.2021
16 Това е камион
До коментар #15 от "дада":
Отговаря на други стандарти.19:33 06.12.2021
17 Войникът-Охрана
До коментар #1 от "Сегрегатор":
Ха ха ха! Мани ти ,че ще климбуца на една страна ,ами кой знае колко ток му трябва за да задвижи тези 4 електромотора -цяла АЕЦ да закачи за него,а пък и тези огромни батерий след експлоатацията си колко ще замърсят природата ни! Ама ЕКО е на мода и май и на далавера !02:14 07.12.2021
18 Гост
10:32 07.12.2021
19 Гост
До коментар #4 от "гост":
Какво е продадено на черно? Ред за нещо, което не съществува. Продават илюзии за да въртят пари в балона. Доларът преди две години струваше повече от доларът днес. Тоя им обра парите, завъртя ги през пералнята с акции за надежди и сега е още по-богат. Защо? Защото балъците няма да свършат.10:35 07.12.2021
20 Гост
До коментар #5 от "гост":
Как един електромотор ще е свързан с другите колела? Има ли валове или някаква трансмисия, която да ги свързва в общ възел, че да стане това, за което говориш?Коментиран от #22, #25
10:37 07.12.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Хайл
До коментар #20 от "Гост":
Тесльо бута от единия край🤣🤣🤣10:39 07.12.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 За какво му е връзка
До коментар #20 от "Гост":
Твоя автомобил с четири задвижващи колела ли е? Дори да остане задвижването само една едно колело, автомобилът ще може да продължи да се движи направо. Само не знам каква е вероятността дори един двигател да откаже, да не говорим за три едновременно. Дори на старите двигатели на Тесла модел S оправиха детските болести. Онази Тесла дето мина един милион и влезе в рекордите на Гинес, само през първите две години и 200 хиляди километра беше сменила три двигателя, а вече повече от милион километра няма повреди по двигателите. То вярно, че този пикап ще е почти вечен, защото няма как да изгние, ама чак пък толкова че двигателите да са минали по няколко милиона километра, не ти ли идва в повече? По-вероятно е батерията да се скапе през това време, отколкото двигателите. Как виждаш да ги претовариш, като имат обща мощност над 1200 коня. Над 90% от тировете са с мощност под 500 коня.Коментиран от #29
11:31 07.12.2021
26 Хайл
До коментар #6 от "Грозно....":
Първата награда е дур с брада🤣🤣🤣12:14 07.12.2021
27 Офроудър
Коментиран от #28
13:37 07.12.2021
28 Offroader си е
До коментар #27 от "Офроудър":
Това ще е един от най-добрите офроудъри, като се почне от най-истинското 4 по 4 с двигател на всяко колело, всеки от които се регулира най-прецизно както към въртящ момент, така и по обороти и дори по посока на движение, като някои от колелата могат да се въртят в противоположни посоки при нужда.След това се мине през половин метър клиренс който може да се регулира отделно за всеки "мост".
После три милиметра неръждаема ламарина която е почти невъзможно да се надере или огъне при сблъсък с клони или пък да ръждяса и изгние защото боята е начукана от камъчета. Стъклата също са (почти) бронирани.
Наличието на монофазно 230 волта и дори трифазно захранване 400 волта и огромния капацитет на батерията правят излишно мъкненето на генератори при бивакуване, а компресора може да надува дюшеци лодки и подобни.
Неслучайно има милион и половина заявки за него.
Също така е и работен кон и може да дърпа огромни ремаркета по черните пътища на нивите което също е офроуд. За строителите също е незаменим помощник. За всички, които ценят тези му качества, безспорно грозният му външен вид, не тежи толкова при избора на най-подходящото превозно средство.
Коментиран от #30, #31
20:23 07.12.2021
29 Гост
До коментар #25 от "За какво му е връзка":
С тези предавателни числа на редуктора не ми се вижда да изкара повече от километър, ако един двигател движи три спрели, през трансмисиите им. Ще прегрее за нула време.Коментиран от #32
11:52 08.12.2021
30 Гост
До коментар #28 от "Offroader си е":
Ако ламарината не се гъне лесно няма да гаси кинетичната енергия при сблъсък, а ще я предава към купе и пасажери. Някои места в автомобилите се отслабват умишлено, за да се омекоти удара.Коментиран от #33
11:54 08.12.2021
31 Гост
До коментар #28 от "Offroader си е":
Не, не е случайно, че има милион и половина заявки за него. Колко от тях са смятали, че е с ДВГ? 60% ли бяха от американците?Коментиран от #34
12:02 08.12.2021
32 Два или три, каква е разликата?
До коментар #29 от "Гост":
В момента три моторния модел може да работи както само с двата задни двигателя, така и само с предния двигател, който на практика движи и задните два двигателя, които са директно свързани към колелата и не могат да се разкачват чрез съединител или изключване от скорост. Когато двигателите не работят, имат минимално съпротивление и на практика работят като маховици. Трябва ти енергия да ги ускориш, но след това връщат тази енергия при намаляване на скоростта. Само това ще е потенциален проблем, ако е изгорял двигателят или управлението му, защото няма да може да се ползва и регенеративното спиране и тази енергия ще трябва да се поеме от работещите двигатели или спирачната система. Но за натоварване и дума не може да става, да не говорим за претоварване на двигател с мощност 300 коня. Има тирове с общо тегло 40 тона, които са с по-малка мощност.Коментиран от #35
12:04 08.12.2021
33 Така е!
До коментар #30 от "Гост":
Не е безопасно да се блъснеш в дърво с БТР. Но поне пикапът има въздушни възглавници и автопилот, та опасността е по-малка.Коментиран от #36
12:06 08.12.2021
34 Има разлика
До коментар #31 от "Гост":
Надали тези 60% са от хора които са си поръчали електрически автомобил. Но дори да приемем изключително умната ти теза, че някой си поръчва автомобил и не знае с какво задвижване е, тогава основната причина за покупката би трябвало да е външният вид. Тоест влизаш в противоречие сам със себе си. Ford f150 като е толкова красив мощен и хубав, защо има само 200 хиляди заявки за електрическия си модел, а за недодялания с теслата cyber truck има седем пъти повече заявки?12:10 08.12.2021
35 Гост
До коментар #32 от "Два или три, каква е разликата?":
В грешка си. Енергията за задвижване на два спрели двигателя през два редуктора с по 1:9 предавка си е много и ще е трудно за само електродвигател да ги върти и тях и да влачи и пикап.Коментиран от #38
20:32 08.12.2021
36 Гост
До коментар #33 от "Така е!":
Не си ходил в казарма. БТР-60 тежи 10 тона и вдига 80 км в час, като изминава до 500 км по суша. Не се блъска а преминава през стени, реки, и гори. Сайбър няма нищо общо. Нелепо сравнение.Коментиран от #37
20:38 08.12.2021
37 Е така де!
До коментар #36 от "Гост":
Представи си, че се блъсне в най-елементарно бетонно препятствие, което се поставя пред входа на военните поделения, което тежи повече от 10 тона. Дори да се блъсне само с половината си скорост от 40 км в час, мислиш ли че някой в б.т.р. ще се измъкне без фрактури? Освен ако не са им сложили airbag, за който не знам? Предвид формата и теглото, cyber truck също ще може да преминава през малки дървета без никакви поражения. Да не говорим за клони и стъргане на камъни по пода. Или пък да изтървеш някоя дървена греда върху него.Не знам дали ще му правят краш-тест, защото се води камион, но ще е интересно да го видим.
Коментиран от #39
09:32 09.12.2021
38 Пак обърка енергия и мощност
До коментар #35 от "Гост":
Нетната енергия за задвижване на двата двигателя ще е точно нула. По-точно ще се равнява само на загубите на триене в лагерите и предавките, които са нищожни на фона на енергията за преодоляване на съпротивлението на търкаляне на гумите и челното съпротивление. Ако само си отвориш прозореца, ще изразходваш повече енергия за преодоляване на челното съпротивление, отколкото за въртенето на двата двигателя.Единствената разлика ще е в мощността при ускорение, но при поддържане на една и съща скорост, разлика в мощността няма да има.
Коментиран от #40
09:39 09.12.2021
39 Гост
До коментар #37 от "Е така де!":
Друго не можа ли да измислиш? А какво става със Сайбър ако се удари в камион, което, за съжаление, е доста често срещана катастрофа, за разлика от бетонна блокада пред казарма?Коментиран от #41
19:54 09.12.2021
40 Гост
До коментар #38 от "Пак обърка енергия и мощност":
Ама с право те п0дигpaват тука. Единственият работещ двигател няма да върти само лагерите на неработещите. За да преодолее усилието на редуктора, който при обратно задвижване вече ще е мултипликатор, ще трябва сериозно усилие, мощност и за времето, за което ще го прави - енергия. Знам, че ти е объркващо и не можеш да си го обясниш, но не е от значение, че ти не можеш, а че е вярно.19:57 09.12.2021
41 Е какво да стане?
До коментар #39 от "Гост":
Ще му се отвори еърбегът, а на камиона тежко му? Ще го смачка, а на пикапа нищо няма да му има.21:11 09.12.2021
42 Ти да видиш?
Май роторите ще са като перце в сравнение с тях, въпреки предавателното съотношение 1:9.
Има бусове с двойни гуми, които са със стотина коня и нямат проблеми да си развъртят гумите, а ти ми говориш, че 300 коня не стигат да развъртят два ротора?
Коментиран от #43
21:54 09.12.2021
43 Гост
До коментар #42 от "Ти да видиш?":
Да ги развъртиш но до 9 пъти по-високи обороти от на колелетата, защото минават през предавка 9:1. Иска се мощност, която във времето иска много енергия. Натоварването върху едиственият ти работещ мотор ще е много по-голямо.09:30 10.12.2021
44 Пак обърка енергия и мощност
10:20 10.12.2021