32 26855

Mercedes отново изпревари всички

  • mercedes-benz-
  • автономно управление-
  • ниво 3

Drive Pilot е първата в света система за условно автоматизирано шофиране

Mercedes отново изпревари всички - 1

Mercedes-Benz е първата автомобилна компания в света, която отговори на всички изисквания на регламента на ООН UN-R157 за системи ниво 3 на автономно управление (SAE Level 3). Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA) издаде първото в света одобрение на подобна автономна система на Drive Pilot на Mercedes-Benz. По този начин германските власти проправиха пътя за въвеждането на условното автоматизирано шофиране в международен план там, където позволява съответното законодателство. Германия беше и първата страна в света, която регулира условното автоматизирано шофиране през 2017 г. и разреши в своя Закон за движение по пътищата системи ниво 3 на автономно управление.

След полученото одобрение и още през първата половина на 2022 г. клиентите на Mercedes-Benz в Германия ще могат да си купят новата S-класа със система Drive Pilot. Така при натоварен трафик или задръстване и на подходящи магистрални участъци в Германия те ще могат да шофират в условно автоматизиран режим при скорост до 60 км/ч. Drive Pilot облекчава водача и му дава възможност да използва допълнителни функции на централния дисплей, които по принцип са блокирани по време на шофиране, като например онлайн пазаруване или преглед на електронна поща. Одобрението на системата от германските власти се отнася и за флагмана на електрическите автомобили на Mercedes-Benz - EQS.

Първоначално Drive Pilot Mercedes-Benz ще може да се използва на 13,191 километра магистрален път в Германия. Интензивни тестове на системата се провеждат и в САЩ, и в Китай. Технологията ще бъде представена постепенно на всички пазари, където е приета съответната правна рамка за условно автоматизирано шофиране.

„От много години работим, за да реализираме своята визия за автономно шофиране. Базирайки се на LiDAR създадохме иновативна технология за нашите превозни средства, която предлага на клиентите ни уникално, луксозно изживяване по време на шофиране и им дава това, което има най-голямо значение за тях – време. С одобрението на германските власти направихме сериозен пробив. Ние сме първият производител, който може да имплементира система за условно автоматизирано шофиране в серийното си производство в Германия“, заяви Маркус Шефер, член на съвета на директорите на Daimler AG и Mercedes-Benz AG и главен технологичен директор.

Mercedes отново изпревари всички

Drive Pilot трябва да се справя с изненадващи пътни ситуации

На подходящи участъци от магистрала и където гъстотата на трафика е висока DRIVE PILOT може да предложи да поеме управлението, първоначално до законово разрешената скорост от 60 км/ч. Активирането на системата става от волана със специални бутони, разположени отляво и отдясно над вдлъбнатините за палеца. Когато системата е активна, Drive Pilot контролира скоростта и разстоянието и без усилие насочва автомобила в неговата лента. Тя взема предвид профила на пътя и събитията, възникнали по маршрута и пътните знаци. Системата също така реагира на неочаквани пътни ситуации и се справя с тях самостоятелно, например чрез маневри за избягване в рамките на лентата или чрез спиране.

Drive Pilot разчита на сензорите на серийния пакет Асистиращи системи, но включва и допълнителни сензори, които Mercedes-Benz смята за незаменими за безопасно условно автоматизирано шофиране. Те включват LiDAR, камера в задното стъкло, микрофони, специално за разпознаване на сини светлини и друга сигнализация от превозни средства със специален режим на движение, както и сензор за влага при колелата.

Разчита на резервни системи

S-класата с Drive Pilot също има резервни кормилни и спирачни системи и резервна бордова електрическа система, така че остава маневрена дори, ако една от тези системи се повреди, така че да може да се гарантира безопасното предаване на управлението на водача. Ако водачът не успее да поеме обратно контрола, дори след настойчива подкана от системата и изтичане на времето за поемане на контрол, например поради сериозен здравословен проблем, системата спира автомобила до пълен покой. В същото време аварийните светлини и системата за спешно повикване на Mercedes-Benz се активират, а вратите и прозорците се отключват, за да се улесни достъпът до интериора за всеки, който се отзове.

Високопрецизна система за позициониране

Основният приоритет за Mercedes-Benz при въвеждането на такава система за автономно управление е безопасността, която включва високи изисквания за експлоатационна надеждност. Местоположението на S-Klasse се определя с помощта на изключително точна система за позициониране. Тя е много по-прецизна от конвенционалните GPS системи. При нея данните, получени от сателитната навигация, се съпоставят с данни от сензори и данни от HD карта. Картографските данни се съхраняват в центрове за данни и се актуализират постоянно. Тази високопрецизна карта се различава от картите на навигационните устройства с по-високата си точност и моделите на кръстовищата и лентите за движение.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 43 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    43 20 Отговор
    И къде отива кефа от шофирането...!!!??? Не е добре , да се живее в интересни времена...

    Коментиран от #12

  • 2 Пръв в задръстването

    76 2 Отговор
    Докато пазарувате онлайн в задръстването, може и доставката да си получите, от куриера с колело.
  • 3 И така

    36 16 Отговор
    Мъск ще го вземе препакетира и продаде за негово ново изобретение.Няма как САЩ да следват някого те винаги са първи ако трябва и законите ще сменят.Даже германците може и да го харижат и после да се откажат.Последния пример е с ваксините на бионтех.

    Коментиран от #5

  • 4 Ммммм

    37 9 Отговор
    А къде остана удоволствието от шофирането- таблети на колела.

    Коментиран от #6


  • 5 Къде е Мъск къде е Mercedes

    29 59 Отговор

    До коментар #3 от "И така":

    Това което са позволили на Mercedes тази година, Тесла го може от три-четири години. Когато Mercedes се научи да минава през кръстовищата и самостоятелно може да стигне до зададен адрес в градски условия без шофьорът да пипне волана, дори с 90% успеваемост, ще призная че са настигнали Тесла. При Mercedes няма и 1% шанс автопилота да стигне донякъде по този начин. Към момента са получили документ, че шофьорът на мерцедеса може да пусне волана в задръстването и то само на предварително одобрени магистрали. Егати постижението. Автопилота на Тесла се справя по абсолютно непознати маршрути, включително в Русия и дори България. Как ли ще се справи Mercedes тук?

    Коментиран от #9, #19, #27

  • 6 Къде видя

    13 14 Отговор

    До коментар #4 от "Ммммм":

    Някой да твърди че ползването на автопилот е задължително? Докато автомобилите не станат автопилот пето ниво при което са премахнати волана и педалите, ще можеш да го шофираш, когато пожелаеш. Но пък като се напиеш ще можеш да му кажеш да те закара до вкъщи безопасно. Или пък да пратиш автомобилът да закара децата на училище сам, докато ти вършиш нещо друго. Или пък като се скарате с жена ти на морето, да си викнеш автомобила да дойде при тебе. Никой не ти пречи да си го караш самостоятелно на връщане.

    Коментиран от #7, #55

  • 7 фейк

    17 1 Отговор

    До коментар #6 от "Къде видя":

    Разясняваш на дечурлигата дето пишат тук, защото ще се избиват да купуват нови S-classe ?

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Emo

    27 9 Отговор

    До коментар #5 от "Къде е Мъск къде е Mercedes":

    Я кажи колко катастрофи станаха със автопилота на тесла ?защото техният автопилот изобщо не е добре развит ,пък ти продължавай да си вярваш ,че са перфектни тесла . Тука голям процент от писачите само във дачия се возите или някой изтърбушен фиат типо.

    Коментиран от #11, #54

  • 10 Къде бил ключа за бараката

    4 22 Отговор

    До коментар #7 от "фейк":

    Ами на практика новината е фейк за друго. Както знаете, Тесла няма трето ниво на автономност, защото разчита, че водачът следи пътят и при непосредствена опасност Ще поеме контрол и ще намали, но въпреки това хората спят докато шофират, като в някои случай дори спят на задната седалка, при положение че знаят че при 130 километра в час по магистралата, спирачния път е по-дълъг, отколкото радарите, могат да засекат опасността. При лидара е още по-зле положението и в статията пише как са "решили" този проблем:


    "На подходящи участъци от магистрала и където гъстотата на трафика е висока DRIVE PILOT може да предложи да поеме управлението, първоначално до законово разрешената скорост от 60 км/ч. "

    Тоест на автопилота му е разрешено да вдига само 60 километра в час и при никакви обстоятелства няма да вдигне повече. Ами приятно пътуване? Същите тези които възхваляват в момента Mercedes, плюят Тесла се движила само с 100 километра по магистралата, но очевидно максимална скорост от 60 километра в час по магистралата им се струва приемливо, щом от статията са им написали че трябва да хвалят Mercedes и да плюят по Тесла, че е изостанала.
  • 11 Е така де!

    7 18 Отговор

    До коментар #9 от "Emo":

    Мислиш ли че някой ще ползва автопилота на Mercedes да кара по магистралата с 60 км в час за да се претрепе. Никой няма да пострада защото никой няма да го включи. Докато на Тесла и задават адреса и сядат на задната седалка, докато се движи с максимално позволената по магистралата скорост, че дори и повече защото самият автопилот няма ограничение на скоростта както Mercedes.
  • 12 тъп пич

    9 18 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    отиваш да живееш в северна корея там е "като едно време" и няма да живееш в интересни времена като не искаш.

    Коментиран от #14

  • 13 Motion

    11 1 Отговор
    За какво ще си поръчваш нови дънки или ще си преглеждаш мейла през infotainment-a на таблото като в ръцете си имаш смартфон, фаблет, таблет, лаптоп и т.н.???
  • 14 Пич

    17 2 Отговор

    До коментар #12 от "тъп пич":

    Видно е , че на тебе модерните времена , здраво са ти ощетили умственият капацитет... Сигурно , ако не препишеш от нета , си като ням !!! А за възпитанието ти - родители и учители ли са виновни , или сам си предпочел да се излагаш... !!!???

    Коментиран от #17


  • 15 С 60 километра в час, аз летя

    15 9 Отговор
    Спомняте ли си онази култова песен на Васко Кеца. Още преди 30 години когато излезе, тогавашните автомобили се движеха със 100 километра в час, а сегашните мерцедеси последно поколение максимум с 60 километра в час. Чак не мога да преценя дали е смешно или трагично.

    Коментиран от #16, #51

  • 16 Plameni

    13 6 Отговор

    До коментар #15 от "С 60 километра в час, аз летя":

    На поредното задръстване на магистралата с колко ще караш?Явно колко си пътувал по магистралите на Германия

    Коментиран от #18

  • 17 тъп пич

    14 13 Отговор

    До коментар #14 от "Пич":

    ако беше прочел целият текст щеше да разбереш ,че тази система ще се включва само във ремонти или големи задръствания каквито в Германия има. Излагаш се ти ,че коментираш само по прочетено заглавие, а си още по тъп ако си прочел целия текст но не си го разбрал. Но как ганьо да разбере след като е шофирал само от Тутракан до София.

    Коментиран от #23

  • 18 тъп пич

    12 12 Отговор

    До коментар #16 от "Plameni":

    Какво му обесняваш на ганьо който е седнал да плюе по мерцедес
  • 19 Sts

    29 4 Отговор

    До коментар #5 от "Къде е Мъск къде е Mercedes":

    Ей момче ти нормално ли мислиш?
    Когато Мерцедес правят коли ,Муск е ритал топки!

    Коментиран от #20

  • 20 В гешка си

    27 4 Отговор

    До коментар #19 от "Sts":

    Когато Мерцедес са започнали да правят автомобили, Мъск е бил на дедо си в топките!!!
  • 21 Plameni

    5 1 Отговор
    Заглавието казва всичко.
  • 22 Няма как

    19 4 Отговор
    Мерцедес да изпревари всички.....защото мерцедес винаги са си били първи. Първата марка която въвежда серийно хидравлика на волана и ABS. Първа въвежда централно заключване , първа въвежда хидравлично повдигане и сваляне на стъклата (включително на малките триъгълни прозорчета при версиите купе) и още куп други екстри които днес имаме за даденост. И прави това във времена на жестока конкуренция и технически прогрес. А не както е днес , когато е достатъчно зад теб да стоят могъщи правителство и служби

    Коментиран от #25

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Дичко

    5 1 Отговор
    Е човека става все по-излишен.За жалост

    Коментиран от #26


  • 25 Оправи ми настроението

    1 6 Отговор

    До коментар #22 от "Няма как":

    Даже повече от турбо инженерите, които от 45 kW входяща мощност от горивото изкарват 49кв механична мощност плюс стотина киловата топлинни загуби, тоест от 45 киловата входяща постигат 150 изходяща и си проверяват взаимно сметките и им излизат. И твоите сметки са такива! И ти ли пътуваш във времето като тях? Ето ти едно видео на автопилота на Тесла от 2016 година. Като го изгледаш това от статията за Mercedes за 2022 не ти ли се струва подигравка? Кога от Mercedes ще успеят да постигнат направеното от Тесла през 2016 година? Дай някой клип с най-доброто постижение на Mercedes, пък дори и рекламен, а не реален като този?

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 аз съм Мерцедесчо

    17 2 Отговор

    До коментар #5 от "Къде е Мъск къде е Mercedes":

    Мерцедес имат технологията още от 2013-та в предишното поколение. Законово обаче нямаха право да я използват. Провери в интернет и тогава плямпай. Пред Тесла са, колкото и да не ти се иска и вярва.

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Така е, прав си!

    2 17 Отговор
    И тогава е ритал топки и сега продължава да рита топките на "Mercedes и всички останали" и в прекия и в преносния смисъл. Преди малко пуснах клип от 2016 година, на който още тогава автопилота на Тесла си обикаля по улиците, спира на стопове, минава през кръстовища, дава предимство на велосипедисти и пешеходци по пешеходни пътеки въобще прави неща за които Mercedes все още не може да мечтае.

    Ако се придържаме към изказа ти, тогава Тесла ходеше права под масата, защото за цялата 2015 година беше продала 50 хиляди автомобила, а дядото Mercedes продаваше два милиона. Тази година дядото пак ще продаде 2 милиона, но бебето дето тогава ходеше под масата, ще продаде милион, а след 2 години ще е пораснал повече от дядото и ще го задмине и по продажби, а не само по технологии.

    Коментиран от #34

  • 29 Проверил съм

    2 13 Отговор

    До коментар #27 от "аз съм Мерцедесчо":

    Даже в 25-ти коментар съм пуснал видео с технологиите на Тесла от 2016 година. Хайде бъди така добър да пуснеш най-доброто от Mercedes за 2021 година, да видим дали могат да стъпят поне на малкия пръст на технологиите на Тесла от 2016, защото иначе говориш абсолютни празни приказки!

    Това което ще го може най-високотехнологичния Мерцедес чак през 2022 година според статията, всеки шофьор на най евтината Тесла го притежава от пет години назад, плюс още доста повече функции. Да си чул някой да си позволи да седне на задната седалка на Mercedes, докато автопилота го управлява? Да си чул някоя патрулка да гони няколко километра шофьор на Мерцедес с над 100 километра в час, защото е заспал на волана, а автопилота го вози? Няма как да чуеш защото Мерцедес не притежава такава технология.

    Коментиран от #33

  • 30 Не ми се търси

    1 12 Отговор

    До коментар #27 от "аз съм Мерцедесчо":

    Не знам каква е била технологията на Mercedes през 2013 година, но ето каква е технологията през тази година и до какво се ограничава. Това от клипа е технологията за която става въпрос в тази статия. Можеш да я сравниш с технологията на Тесла от 2016 година и ако не те е срам, да си кажеш мнението коя е по-напреднала. Май продължавате да говорите по инерция за Мерцедес и всички останали, като напълно игнорирате всички факти и реалността?

  • 31 Клипа

    1 5 Отговор
    Ето отново клипа от 25 мнение, защото там не са го одобрили още и от опит, може и да го пропуснат да го одобрят въобще.

  • 32 мммм даааа

    8 2 Отговор
    китайски екстри за китайски автомобили тествани в китай и пуснати на лигльовците некадърни да карат.
  • 33 Plameni

    13 1 Отговор

    До коментар #29 от "Проверил съм":

    Чували сме за автопилота на Тесла как отвява полицейски коли ,каравани ,как се блъска в камиони,затова в САЩ ги разследват .За автопилот съм гледал клипове с Мерцедес бус още преди спринтерите,как в бус на бърза помощ водача и медицинска сестра си говорят, докато буса сам върви завива и спазва знаците. Преди доста години също съм гледал състезание на безпилотни автомобили в пустинята, дори и мотоциклет участваше тогава със сигурност не си бил чувал за Тесла

    Коментиран от #36, #37

  • 34 Plameni

    11 1 Отговор

    До коментар #28 от "Така е, прав си!":

    Безличния гост ,сигурно си мислиш че след пет-шест години Тесла ще продава 80 000 000 годишно щом за пет-шест години е увеличила продажбите от 50 000 на 2 000 000 хахаха

    Коментиран от #35, #46

  • 35 Пак си объркал нулите

    2 12 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Сложил си една нула повече. Точно това твърдя. След пет шест години Тесла ще продава около 8 милиона автомобила, а Mercedes отново ще си продават двата милиона. Още след две години от Тесла ще минат 2 милиона продажби и ще продължат да ги увеличават. Ако имаха производствен капацитет, още тази година щяха да задминат 2 милиона продажби, защото освен един милион продажби, вече са поръчани още един милион автомобила, като в момента направена поръчка за който и да е модел Тесла ще се изпълни най-рано в края на 2022 или в началото на 2023 в зависимост от модела. Това е днешната реалност и тенденцията за бъдещето. Стига сте живели в миналото.

    Коментиран от #39

  • 36 Абсолютно вярно

    3 10 Отговор

    До коментар #33 от "Plameni":

    И няма как автопилот на Mercedes да отвее каквото и да било със 130 километра в час на магистралата, защото дори това трето ниво може да вдига максимум 60 на магистрала и може да се включва единствено и само на магистрала и то не на всяка магистрала а само на някои магистрали. А автопилота на Тесла можеш да му зададеш крайна точка Бургас и да те закара по магистралата със 140 километра в час от София без да пипнеш волана. Даже можеш да му зададеш адреса на хотела и да се качиш от домашният ти адрес и да те закара точно пред хотела, като ти се наложи максимум два-три пъти да хванеш волана, за да коригираш автопилота.

    Автопилота на Mercedes няма дори теоретична възможност да премине самостоятелно през едно единствено кръстовище, да не говорим да те закара на адрес. Правиш ли разликата между дистроника на Mercedes, който спазва дистанция на прав път и автопилота на Тесла, който те кара на адрес?

    Коментиран от #40

  • 37 Пак си сънувал нещо

    3 8 Отговор

    До коментар #33 от "Plameni":

    Няма как преди години да си гледал как автопилот на Mercedes преминава през кръстовища, след като през 2021-ва година все още няма такъв Mercedes. Пак си гледал някой научно-фантастичен филм или си сънувал. Поне статията не прочете ли? Най-високото постижение засега е каране по прав път на магистралата с 60 километра в час и евентуално заобикаляне на препятствие или спиране, ако шофьорът не реагира.
  • 38 ВАЗ

    4 4 Отговор
    Те тия S-класи не са много добри,гледам че не ги купуват баш.
  • 39 Plameni

    5 4 Отговор

    До коментар #35 от "Пак си объркал нулите":

    Не смятам че съм объркал нулите, защото увеличението от 50 000 до 2 000 000 е 40 пъти ,ако Тесла продължат със същите темпове след още толкова години от 2 000 000 ще са 80 000 000 хахаха

    Коментиран от #42

  • 40 Plameni

    10 1 Отговор

    До коментар #36 от "Абсолютно вярно":

    Я кажи колко човека автопилота на Тесла ги прати в моргата и в болницата, защо я разследват

    Коментиран от #41

  • 41 Я кажи ти

    10 0 Отговор

    До коментар #40 от "Plameni":

    Защо Mercedes и Москвич нямат проблеми с автопилота и няма нито един ранен?
  • 42 Смятам, не смятам

    2 5 Отговор

    До коментар #39 от "Plameni":

    Те всичките ви сметки са такива. Преди няколко години ми се подигравахте, когато ви говорех за плановете на Тесла, да увеличава производството с 50% всяка година и през 2020 година да продаде половин милион автомобила. Тогава разправяхте че 50% годишно увеличение е възможно само при малък брой продажби, но след това ставало невъзможно.
    Дойде 2020 година и Tesla продаде точно толкова колкото беше казала през 2015 година, като заяви че ще поддържа този 50% ръст на продажбите до 2030 година когато ще произвежда 20 милиона.

    Хайде спри да умножаваш по 40, а сметни колко милиона трябва да продава Тесла в периода за който говориш, ако увеличава продажбите си средно с 50% от 2015 година нататък, че нещо предишните ти сметки не са верни.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Едуард Петров-Едо

    2 0 Отговор
    Това не е някаква новост! При пътническите самолети вече от много десетилетия има автопилот! Не знам, дали във въздуха е по-лесно за автоуправление, но със сигурност е много отговорно!
  • 46 Едуард Петров-Едо

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Сега нека погледнем АВТОМОБИЛНИЯ ПРОБЛЕМ (с тези 80 000 000 нови автомобила) и с още вероятно много повече нови леки коли, пуснати в САЩ, Европа, Китай, Япония, Южна Корея, Канада, Южна Америка, Африка! Това, което съвременните хора правят с возилата си, се нарича ХЕДОНИЗЪМ (от Хедонес, Хедон, древногръцки философ, който е проповядвал, преведено на махленски: ,,Ден да мине, самун да загине!"). Не ви ли се струва, че у нас тази Идея намира добра реализация! За разлика от някои други европейски страни, като Дания, Норвегия, Швеция, Финландия, Холандия, Белгия, Германия и други, където масово се карат велосипеди дори през зимния сезон! Скъпи съотечественици, лекият ви автомобил гълта кислорода като чудовище и отделя много вредни компоненти, които нашите бебета вдишват, а детските колички вече няма от къде да минат! Проблем е, да се опиташ да дадеш разумен съвет на неуравновесен, Духовно прост човек!
  • 47 Здравко Ахилесов

    3 2 Отговор
    Всичко това са глупости. Аз още през 80-те години на миналия век съм се возил на напълно самоуправляващ се автомобил. При това с гласово управление. Нямаше нужда от разни екрани. Само казвах адреса на глас и се наслаждавах на пътуването. Това ни Мерцедес, ни Тесла са го постигнали още (а и не знам дали някога ще го постигнат).
    И ако се чудите каъв е тоя автомобил дето още през 80-те е бил толкова напред - ами руски. Обикновено беше Лада или Москвич. Имаше и Волга. А екстрата автопилот беше маркирана, като тавана на колата беше бял и имаше табела "Такси".
    Та къде са руснаците, а къде Мерцедес и Тесла...
  • 48 Paxnas

    0 2 Отговор
    Комфортен сандък с постоянен абонамент към сервиза.
  • 49 стив

    0 1 Отговор
    щом отключва и прозорците,голяма система е
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 ..даже не..

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "С 60 километра в час, аз летя":

    Мерседес а на клипа на Васко, не случайно е Рено 5 Алпин турбо!!! Мааалко по -чевръсто е и не ти трябва бензиностанция и хронометър шото докато го погледне и си вече над 100!
  • 52 Това

    2 0 Отговор
    Да си довериш самодоволно живота изцяло на някаква машина, е най-глупавото нещо !
  • 53 wddd

    0 0 Отговор
    Да, това е един юудесен автомобил, който малко хора ще си купят!!!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Антимашина

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Къде видя":

    И докато се усетим те ще живеят нашия живот