Mercedes-Benz е първата автомобилна компания в света, която отговори на всички изисквания на регламента на ООН UN-R157 за системи ниво 3 на автономно управление (SAE Level 3). Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA) издаде първото в света одобрение на подобна автономна система на Drive Pilot на Mercedes-Benz. По този начин германските власти проправиха пътя за въвеждането на условното автоматизирано шофиране в международен план там, където позволява съответното законодателство. Германия беше и първата страна в света, която регулира условното автоматизирано шофиране през 2017 г. и разреши в своя Закон за движение по пътищата системи ниво 3 на автономно управление.
След полученото одобрение и още през първата половина на 2022 г. клиентите на Mercedes-Benz в Германия ще могат да си купят новата S-класа със система Drive Pilot. Така при натоварен трафик или задръстване и на подходящи магистрални участъци в Германия те ще могат да шофират в условно автоматизиран режим при скорост до 60 км/ч. Drive Pilot облекчава водача и му дава възможност да използва допълнителни функции на централния дисплей, които по принцип са блокирани по време на шофиране, като например онлайн пазаруване или преглед на електронна поща. Одобрението на системата от германските власти се отнася и за флагмана на електрическите автомобили на Mercedes-Benz - EQS.
Първоначално Drive Pilot Mercedes-Benz ще може да се използва на 13,191 километра магистрален път в Германия. Интензивни тестове на системата се провеждат и в САЩ, и в Китай. Технологията ще бъде представена постепенно на всички пазари, където е приета съответната правна рамка за условно автоматизирано шофиране.
„От много години работим, за да реализираме своята визия за автономно шофиране. Базирайки се на LiDAR създадохме иновативна технология за нашите превозни средства, която предлага на клиентите ни уникално, луксозно изживяване по време на шофиране и им дава това, което има най-голямо значение за тях – време. С одобрението на германските власти направихме сериозен пробив. Ние сме първият производител, който може да имплементира система за условно автоматизирано шофиране в серийното си производство в Германия“, заяви Маркус Шефер, член на съвета на директорите на Daimler AG и Mercedes-Benz AG и главен технологичен директор.
Drive Pilot трябва да се справя с изненадващи пътни ситуации
На подходящи участъци от магистрала и където гъстотата на трафика е висока DRIVE PILOT може да предложи да поеме управлението, първоначално до законово разрешената скорост от 60 км/ч. Активирането на системата става от волана със специални бутони, разположени отляво и отдясно над вдлъбнатините за палеца. Когато системата е активна, Drive Pilot контролира скоростта и разстоянието и без усилие насочва автомобила в неговата лента. Тя взема предвид профила на пътя и събитията, възникнали по маршрута и пътните знаци. Системата също така реагира на неочаквани пътни ситуации и се справя с тях самостоятелно, например чрез маневри за избягване в рамките на лентата или чрез спиране.
Drive Pilot разчита на сензорите на серийния пакет Асистиращи системи, но включва и допълнителни сензори, които Mercedes-Benz смята за незаменими за безопасно условно автоматизирано шофиране. Те включват LiDAR, камера в задното стъкло, микрофони, специално за разпознаване на сини светлини и друга сигнализация от превозни средства със специален режим на движение, както и сензор за влага при колелата.
Разчита на резервни системи
S-класата с Drive Pilot също има резервни кормилни и спирачни системи и резервна бордова електрическа система, така че остава маневрена дори, ако една от тези системи се повреди, така че да може да се гарантира безопасното предаване на управлението на водача. Ако водачът не успее да поеме обратно контрола, дори след настойчива подкана от системата и изтичане на времето за поемане на контрол, например поради сериозен здравословен проблем, системата спира автомобила до пълен покой. В същото време аварийните светлини и системата за спешно повикване на Mercedes-Benz се активират, а вратите и прозорците се отключват, за да се улесни достъпът до интериора за всеки, който се отзове.
Високопрецизна система за позициониране
Основният приоритет за Mercedes-Benz при въвеждането на такава система за автономно управление е безопасността, която включва високи изисквания за експлоатационна надеждност. Местоположението на S-Klasse се определя с помощта на изключително точна система за позициониране. Тя е много по-прецизна от конвенционалните GPS системи. При нея данните, получени от сателитната навигация, се съпоставят с данни от сензори и данни от HD карта. Картографските данни се съхраняват в центрове за данни и се актуализират постоянно. Тази високопрецизна карта се различава от картите на навигационните устройства с по-високата си точност и моделите на кръстовищата и лентите за движение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #12
17:41 10.12.2021
2 Пръв в задръстването
17:55 10.12.2021
3 И така
Коментиран от #5
17:55 10.12.2021
4 Ммммм
Коментиран от #6
18:05 10.12.2021
5 Къде е Мъск къде е Mercedes
До коментар #3 от "И така":
Това което са позволили на Mercedes тази година, Тесла го може от три-четири години. Когато Mercedes се научи да минава през кръстовищата и самостоятелно може да стигне до зададен адрес в градски условия без шофьорът да пипне волана, дори с 90% успеваемост, ще призная че са настигнали Тесла. При Mercedes няма и 1% шанс автопилота да стигне донякъде по този начин. Към момента са получили документ, че шофьорът на мерцедеса може да пусне волана в задръстването и то само на предварително одобрени магистрали. Егати постижението. Автопилота на Тесла се справя по абсолютно непознати маршрути, включително в Русия и дори България. Как ли ще се справи Mercedes тук?Коментиран от #9, #19, #27
18:08 10.12.2021
6 Къде видя
До коментар #4 от "Ммммм":
Някой да твърди че ползването на автопилот е задължително? Докато автомобилите не станат автопилот пето ниво при което са премахнати волана и педалите, ще можеш да го шофираш, когато пожелаеш. Но пък като се напиеш ще можеш да му кажеш да те закара до вкъщи безопасно. Или пък да пратиш автомобилът да закара децата на училище сам, докато ти вършиш нещо друго. Или пък като се скарате с жена ти на морето, да си викнеш автомобила да дойде при тебе. Никой не ти пречи да си го караш самостоятелно на връщане.Коментиран от #7, #55
18:11 10.12.2021
7 фейк
До коментар #6 от "Къде видя":
Разясняваш на дечурлигата дето пишат тук, защото ще се избиват да купуват нови S-classe ?Коментиран от #10
18:16 10.12.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Emo
До коментар #5 от "Къде е Мъск къде е Mercedes":
Я кажи колко катастрофи станаха със автопилота на тесла ?защото техният автопилот изобщо не е добре развит ,пък ти продължавай да си вярваш ,че са перфектни тесла . Тука голям процент от писачите само във дачия се возите или някой изтърбушен фиат типо.Коментиран от #11, #54
18:24 10.12.2021
10 Къде бил ключа за бараката
До коментар #7 от "фейк":
Ами на практика новината е фейк за друго. Както знаете, Тесла няма трето ниво на автономност, защото разчита, че водачът следи пътят и при непосредствена опасност Ще поеме контрол и ще намали, но въпреки това хората спят докато шофират, като в някои случай дори спят на задната седалка, при положение че знаят че при 130 километра в час по магистралата, спирачния път е по-дълъг, отколкото радарите, могат да засекат опасността. При лидара е още по-зле положението и в статията пише как са "решили" този проблем:"На подходящи участъци от магистрала и където гъстотата на трафика е висока DRIVE PILOT може да предложи да поеме управлението, първоначално до законово разрешената скорост от 60 км/ч. "
Тоест на автопилота му е разрешено да вдига само 60 километра в час и при никакви обстоятелства няма да вдигне повече. Ами приятно пътуване? Същите тези които възхваляват в момента Mercedes, плюят Тесла се движила само с 100 километра по магистралата, но очевидно максимална скорост от 60 километра в час по магистралата им се струва приемливо, щом от статията са им написали че трябва да хвалят Mercedes и да плюят по Тесла, че е изостанала.
18:25 10.12.2021
11 Е така де!
До коментар #9 от "Emo":
Мислиш ли че някой ще ползва автопилота на Mercedes да кара по магистралата с 60 км в час за да се претрепе. Никой няма да пострада защото никой няма да го включи. Докато на Тесла и задават адреса и сядат на задната седалка, докато се движи с максимално позволената по магистралата скорост, че дори и повече защото самият автопилот няма ограничение на скоростта както Mercedes.18:27 10.12.2021
12 тъп пич
До коментар #1 от "Пич":
отиваш да живееш в северна корея там е "като едно време" и няма да живееш в интересни времена като не искаш.Коментиран от #14
18:29 10.12.2021
13 Motion
18:38 10.12.2021
14 Пич
До коментар #12 от "тъп пич":
Видно е , че на тебе модерните времена , здраво са ти ощетили умственият капацитет... Сигурно , ако не препишеш от нета , си като ням !!! А за възпитанието ти - родители и учители ли са виновни , или сам си предпочел да се излагаш... !!!???Коментиран от #17
19:33 10.12.2021
15 С 60 километра в час, аз летя
Коментиран от #16, #51
19:39 10.12.2021
16 Plameni
До коментар #15 от "С 60 километра в час, аз летя":
На поредното задръстване на магистралата с колко ще караш?Явно колко си пътувал по магистралите на ГерманияКоментиран от #18
19:50 10.12.2021
17 тъп пич
До коментар #14 от "Пич":
ако беше прочел целият текст щеше да разбереш ,че тази система ще се включва само във ремонти или големи задръствания каквито в Германия има. Излагаш се ти ,че коментираш само по прочетено заглавие, а си още по тъп ако си прочел целия текст но не си го разбрал. Но как ганьо да разбере след като е шофирал само от Тутракан до София.Коментиран от #23
20:05 10.12.2021
18 тъп пич
До коментар #16 от "Plameni":
Какво му обесняваш на ганьо който е седнал да плюе по мерцедес20:07 10.12.2021
19 Sts
До коментар #5 от "Къде е Мъск къде е Mercedes":
Ей момче ти нормално ли мислиш?Когато Мерцедес правят коли ,Муск е ритал топки!
Коментиран от #20
20:26 10.12.2021
20 В гешка си
До коментар #19 от "Sts":
Когато Мерцедес са започнали да правят автомобили, Мъск е бил на дедо си в топките!!!21:01 10.12.2021
21 Plameni
22:51 10.12.2021
22 Няма как
Коментиран от #25
22:59 10.12.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Дичко
Коментиран от #26
07:09 11.12.2021
25 Оправи ми настроението
До коментар #22 от "Няма как":
Даже повече от турбо инженерите, които от 45 kW входяща мощност от горивото изкарват 49кв механична мощност плюс стотина киловата топлинни загуби, тоест от 45 киловата входяща постигат 150 изходяща и си проверяват взаимно сметките и им излизат. И твоите сметки са такива! И ти ли пътуваш във времето като тях? Ето ти едно видео на автопилота на Тесла от 2016 година. Като го изгледаш това от статията за Mercedes за 2022 не ти ли се струва подигравка? Кога от Mercedes ще успеят да постигнат направеното от Тесла през 2016 година? Дай някой клип с най-доброто постижение на Mercedes, пък дори и рекламен, а не реален като този?09:02 11.12.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 аз съм Мерцедесчо
До коментар #5 от "Къде е Мъск къде е Mercedes":
Мерцедес имат технологията още от 2013-та в предишното поколение. Законово обаче нямаха право да я използват. Провери в интернет и тогава плямпай. Пред Тесла са, колкото и да не ти се иска и вярва.Коментиран от #29, #30
09:21 11.12.2021
28 Така е, прав си!
Ако се придържаме към изказа ти, тогава Тесла ходеше права под масата, защото за цялата 2015 година беше продала 50 хиляди автомобила, а дядото Mercedes продаваше два милиона. Тази година дядото пак ще продаде 2 милиона, но бебето дето тогава ходеше под масата, ще продаде милион, а след 2 години ще е пораснал повече от дядото и ще го задмине и по продажби, а не само по технологии.
Коментиран от #34
09:34 11.12.2021
29 Проверил съм
До коментар #27 от "аз съм Мерцедесчо":
Даже в 25-ти коментар съм пуснал видео с технологиите на Тесла от 2016 година. Хайде бъди така добър да пуснеш най-доброто от Mercedes за 2021 година, да видим дали могат да стъпят поне на малкия пръст на технологиите на Тесла от 2016, защото иначе говориш абсолютни празни приказки!Това което ще го може най-високотехнологичния Мерцедес чак през 2022 година според статията, всеки шофьор на най евтината Тесла го притежава от пет години назад, плюс още доста повече функции. Да си чул някой да си позволи да седне на задната седалка на Mercedes, докато автопилота го управлява? Да си чул някоя патрулка да гони няколко километра шофьор на Мерцедес с над 100 километра в час, защото е заспал на волана, а автопилота го вози? Няма как да чуеш защото Мерцедес не притежава такава технология.
Коментиран от #33
09:39 11.12.2021
30 Не ми се търси
До коментар #27 от "аз съм Мерцедесчо":
Не знам каква е била технологията на Mercedes през 2013 година, но ето каква е технологията през тази година и до какво се ограничава. Това от клипа е технологията за която става въпрос в тази статия. Можеш да я сравниш с технологията на Тесла от 2016 година и ако не те е срам, да си кажеш мнението коя е по-напреднала. Май продължавате да говорите по инерция за Мерцедес и всички останали, като напълно игнорирате всички факти и реалността?10:02 11.12.2021
31 Клипа
10:08 11.12.2021
32 мммм даааа
10:42 11.12.2021
33 Plameni
До коментар #29 от "Проверил съм":
Чували сме за автопилота на Тесла как отвява полицейски коли ,каравани ,как се блъска в камиони,затова в САЩ ги разследват .За автопилот съм гледал клипове с Мерцедес бус още преди спринтерите,как в бус на бърза помощ водача и медицинска сестра си говорят, докато буса сам върви завива и спазва знаците. Преди доста години също съм гледал състезание на безпилотни автомобили в пустинята, дори и мотоциклет участваше тогава със сигурност не си бил чувал за ТеслаКоментиран от #36, #37
10:58 11.12.2021
34 Plameni
До коментар #28 от "Така е, прав си!":
Безличния гост ,сигурно си мислиш че след пет-шест години Тесла ще продава 80 000 000 годишно щом за пет-шест години е увеличила продажбите от 50 000 на 2 000 000 хахахаКоментиран от #35, #46
11:20 11.12.2021
35 Пак си объркал нулите
До коментар #34 от "Plameni":
Сложил си една нула повече. Точно това твърдя. След пет шест години Тесла ще продава около 8 милиона автомобила, а Mercedes отново ще си продават двата милиона. Още след две години от Тесла ще минат 2 милиона продажби и ще продължат да ги увеличават. Ако имаха производствен капацитет, още тази година щяха да задминат 2 милиона продажби, защото освен един милион продажби, вече са поръчани още един милион автомобила, като в момента направена поръчка за който и да е модел Тесла ще се изпълни най-рано в края на 2022 или в началото на 2023 в зависимост от модела. Това е днешната реалност и тенденцията за бъдещето. Стига сте живели в миналото.Коментиран от #39
15:25 11.12.2021
36 Абсолютно вярно
До коментар #33 от "Plameni":
И няма как автопилот на Mercedes да отвее каквото и да било със 130 километра в час на магистралата, защото дори това трето ниво може да вдига максимум 60 на магистрала и може да се включва единствено и само на магистрала и то не на всяка магистрала а само на някои магистрали. А автопилота на Тесла можеш да му зададеш крайна точка Бургас и да те закара по магистралата със 140 километра в час от София без да пипнеш волана. Даже можеш да му зададеш адреса на хотела и да се качиш от домашният ти адрес и да те закара точно пред хотела, като ти се наложи максимум два-три пъти да хванеш волана, за да коригираш автопилота.Автопилота на Mercedes няма дори теоретична възможност да премине самостоятелно през едно единствено кръстовище, да не говорим да те закара на адрес. Правиш ли разликата между дистроника на Mercedes, който спазва дистанция на прав път и автопилота на Тесла, който те кара на адрес?
Коментиран от #40
15:32 11.12.2021
37 Пак си сънувал нещо
До коментар #33 от "Plameni":
Няма как преди години да си гледал как автопилот на Mercedes преминава през кръстовища, след като през 2021-ва година все още няма такъв Mercedes. Пак си гледал някой научно-фантастичен филм или си сънувал. Поне статията не прочете ли? Най-високото постижение засега е каране по прав път на магистралата с 60 километра в час и евентуално заобикаляне на препятствие или спиране, ако шофьорът не реагира.15:38 11.12.2021
38 ВАЗ
19:18 11.12.2021
39 Plameni
До коментар #35 от "Пак си объркал нулите":
Не смятам че съм объркал нулите, защото увеличението от 50 000 до 2 000 000 е 40 пъти ,ако Тесла продължат със същите темпове след още толкова години от 2 000 000 ще са 80 000 000 хахахаКоментиран от #42
19:38 11.12.2021
40 Plameni
До коментар #36 от "Абсолютно вярно":
Я кажи колко човека автопилота на Тесла ги прати в моргата и в болницата, защо я разследватКоментиран от #41
19:42 11.12.2021
41 Я кажи ти
До коментар #40 от "Plameni":
Защо Mercedes и Москвич нямат проблеми с автопилота и няма нито един ранен?20:13 11.12.2021
42 Смятам, не смятам
До коментар #39 от "Plameni":
Те всичките ви сметки са такива. Преди няколко години ми се подигравахте, когато ви говорех за плановете на Тесла, да увеличава производството с 50% всяка година и през 2020 година да продаде половин милион автомобила. Тогава разправяхте че 50% годишно увеличение е възможно само при малък брой продажби, но след това ставало невъзможно.Дойде 2020 година и Tesla продаде точно толкова колкото беше казала през 2015 година, като заяви че ще поддържа този 50% ръст на продажбите до 2030 година когато ще произвежда 20 милиона.
Хайде спри да умножаваш по 40, а сметни колко милиона трябва да продава Тесла в периода за който говориш, ако увеличава продажбите си средно с 50% от 2015 година нататък, че нещо предишните ти сметки не са верни.
20:21 11.12.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Едуард Петров-Едо
15:13 13.12.2021
46 Едуард Петров-Едо
До коментар #34 от "Plameni":
Сега нека погледнем АВТОМОБИЛНИЯ ПРОБЛЕМ (с тези 80 000 000 нови автомобила) и с още вероятно много повече нови леки коли, пуснати в САЩ, Европа, Китай, Япония, Южна Корея, Канада, Южна Америка, Африка! Това, което съвременните хора правят с возилата си, се нарича ХЕДОНИЗЪМ (от Хедонес, Хедон, древногръцки философ, който е проповядвал, преведено на махленски: ,,Ден да мине, самун да загине!"). Не ви ли се струва, че у нас тази Идея намира добра реализация! За разлика от някои други европейски страни, като Дания, Норвегия, Швеция, Финландия, Холандия, Белгия, Германия и други, където масово се карат велосипеди дори през зимния сезон! Скъпи съотечественици, лекият ви автомобил гълта кислорода като чудовище и отделя много вредни компоненти, които нашите бебета вдишват, а детските колички вече няма от къде да минат! Проблем е, да се опиташ да дадеш разумен съвет на неуравновесен, Духовно прост човек!15:41 13.12.2021
47 Здравко Ахилесов
И ако се чудите каъв е тоя автомобил дето още през 80-те е бил толкова напред - ами руски. Обикновено беше Лада или Москвич. Имаше и Волга. А екстрата автопилот беше маркирана, като тавана на колата беше бял и имаше табела "Такси".
Та къде са руснаците, а къде Мерцедес и Тесла...
11:39 16.12.2021
48 Paxnas
20:17 16.12.2021
49 стив
10:44 17.12.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 ..даже не..
До коментар #15 от "С 60 километра в час, аз летя":
Мерседес а на клипа на Васко, не случайно е Рено 5 Алпин турбо!!! Мааалко по -чевръсто е и не ти трябва бензиностанция и хронометър шото докато го погледне и си вече над 100!23:55 12.01.2022
52 Това
00:57 16.02.2022
53 wddd
09:23 18.02.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Антимашина
До коментар #6 от "Къде видя":
И докато се усетим те ще живеят нашия живот09:05 19.02.2022