25 Март, 2022 10:03 4 636 13

Mercedes отново пренаписва правилата. Обещава да отговаря за действията на своя автопилот

  • mercedes-benz-
  • автопилот

Щутгарт поема правна отговорност за грешки при Drive Pilot Level 3

Mercedes отново пренаписва правилата. Обещава да отговаря за действията на своя автопилот - 1

Новата система Mercedes Drive Pilot, която поема контрола над превозното средство – включително на изцяло електрическия седан EQS – вече е одобрена за използване на всички немски аутобани. Реално обаче технологията работи само на някои от тях и то при скорост не по-висока от 60 км/ч. И все пак, където е възможно да работи, автоматизацията от ниво 3 независимо ще управлява, ускорява и спира колата.

Германският автомобилен производител планира да пусне Drive Pilot и в избрани региони на САЩ преди края на годината. Съобщава се, че това е система от ниво 3, която ще изисква одобрение и в Щатите. Според скорошна статия, публикувана в Road & Track, старши мениджър развитие на Mercedes Drive Pilot Грегор Кугелман сподели:

„До края на миналата година станахме първият автопроизводител, който получи международно сертифициране на системата Tier 3. До края на тази година ще се стремим да я имаме в Калифорния, Невада и други щати и сега тестваме много усилено.”

Въпреки че днес по пътищата има много автомобили с подобна технология, системата на Mercedes изглежда е по-надеждна. И това се потвърждава от факта, че автомобилният производител ѝ се доверява достатъчно, за да носи пълна юридическа отговорност, когато е замесена. Road & Track изрично казват, че след като водачът включи Drive Pilot, той „вече няма законова отговорност за работата на автомобила, докато системата не бъде изключена“.

Освен това изданието твърди, че водачът не само може да свали ръцете си от волана, но всъщност може да не обръща внимание на пътя: например да играе на смартфон или да гледа филм. Ако колата направи грешка, Mercedes ще носи 100% отговорност!

Ясно е, че това вероятно ще създаде много трудна ситуация за регулаторните органи, властите и застрахователните компании. Уловката е, че водачът не носи отговорност само докато автопилотът е включен. И подобна ситуация може да бъде много объркваща - доказателство за което вече сме виждали повече от веднъж при сблъсъци, свързани с автопилота на Tesla.

Подобно на Tesla, Mercedes вероятно ще записва регистрационни файлове, които показват използването и изключванията на системата. В противен случай властите и застрахователните компании няма да имат възможност да установят вина.

Всъщност няма общ федерален закон за системите за автономно шофиране в САЩ - в момента отделните щати са свободни да създават свои собствени правила. Очевидно това трябва да са много ясни правила за това как неизправността се дефинира официално и какво поведение е приемливо за човек зад волана.

Системата може да бъде проектирана така, че в случай на неизбежни проблеми да се изключи незабавно. Тогава обаче тя всъщност никога няма да бъде виновна. А за бъдещите правила и разпоредби вицепрезидентът на Mercedes за автоматизирано шофиране Джордж Масинг казва следното:

„Очаквам щати като Калифорния и Невада да създадат правила тук, в САЩ, които други щати да могат да адаптират и прилагат. Може би ще имат две или три специфични регионални добавки или промени и това е всичко. Вероятно обаче ще трябва да се справим с всеки щат поотделно поради начина, по който работят законовите нормативи в тази държава."

Към момента останалите автопилоти все още се считат за технологии от ниво 2 (Tesla Autopilot, GM Super Cruise, Ford BlueCruise), тоест те не премахват отговорността от водача. А фактът, че Mercedes Drive Pilot е система от ниво 3, всъщност може да доведе до пренаписване на правилата на играта.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 смех

    3 2 Отговор
    Какви правила пренаписват те чипове за Дачия нямат за мерцедес щели да имат
  • 2 DrivingPleasure

    10 2 Отговор
    За разлика от УБИЕЦА Теслон, германците подхождат отговорно!

    Коментиран от #4

  • 3 fo4no

    19 2 Отговор
    Тея дето искат колата сама да ги кара, вместо тях, що не хванат автобуса или влака по-дорбе а ?
  • 4 Драйфинг плежър

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Разбира се, че подхождат изключително отговорно. Това е като да продадеш на ескимос хладилник и да му гарантираш, че ако го държи отвън на минус 40 градуса, месото в камерата никога няма да се размрази.

    Ти кога за последно шофирах по магистралата с не повече от 60 километра в час? Ако имаше такъв автопилот в твоя автомобил, щеше ли да го включиш да те закара до морето с 50 км в час по магистралата?

    Това е абсолютно безсмислена екстра, която от Mercedes чудесно знаят че никой няма да включи и могат да поемат каквато си поискат отговорност, защото никога няма да им се наложи да я понесат.

    Защо не позволят на автопилота да се движи с магистрална скорост по магистралата или да се движи поне на извънградски пътища, а не на магистрали и то само на някои от тях?

    Коментиран от #5

  • 5 MIB Plameni

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Драйфинг плежър":

    Явно не си пътувал по европейските магистрали.Там често ти се налага да караш с 5 км/ч доста време

    Коментиран от #6, #10

  • 6 Е така де!

    1 5 Отговор

    До коментар #5 от "MIB Plameni":

    В задръстване караш с 5 км в час а не с 60 километра в час. Само тогава Mercedes гарантира че ще поеме отговорност, че няма да умреш в ужасна катастрофа с 5 км в час.

    Още чакам клипът как някой Mercedes минава през кръстовище в града на автопилот. Може да не е за онзи клип който излъга че е бил преди десетки години а да е от съвременен Mercedes? А дано ама надали! Тези вицове си ги разправяте на маса ама никой никога не е виждал такъв Мерцедес.

    А в същото време, интернет е пълен с клипове на Тесла, на които се движат на автопилот в произволни градове по цял свят. Да не говорим за клипове на които шофьорите спят по магистралите а автомобилите се движат с магистрална скорост, а не с 5 километра в час и то на точно определена магистрала като Mercedes. Когато фактите говорят и адвокатите мълчат!

    Факт е, че автопилота на Mercedes дори не се доближава до възможностите на автопилота на Тесла.

    Коментиран от #7, #12

  • 7 MIB Plameni

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Е така де!":

    Просто напиши автономно управление Мерцедес и ще видиш клипове с автомобили ,камиони ,че дори и автобуси превозващи хора и преминаващи през градове .За Тесла също знаем и за много съдебни дела и смъртни случаи от техния автопилот,за които Мъск не иска да поеме отговорност.

    Коментиран от #9

  • 8 Jacques Yves Moineau

    4 0 Отговор
    Като чета такива новини за автоматизирани автомобили, и се радвам че по нашите пътища маркировката и знаците никакви ги няма...
  • 9 Пиша

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "MIB Plameni":

    Но досега не съм попаднал на нито един клип на градско шофиране на Mercedes. Няма и да попадна, защото от Mercedes никога не са говорили за такова, а това са поредните ти лъжи.

    И преди да обясниш колко по-добър е автопилота на Mercedes, отговори на един-единствен въпрос.

    Можеш ли да включиш автопилота на Mercedes в която и да е точка на България? Отговорът е прост и ясен - не можеш.

    Докато автопилота на Тесла и full self driving можеш да го включиш на почти всяка улица или път в България и дори да му кажеш да те закара от точка до точка, а не само да кара направо като автопилота на Mercedes, който не може да вземе дори една отбивка самостоятелно, защото това дори не е заложена в него.

    Дори на одобрените магистрали в Германия, можеш да включиш автопилота само по светло време и то само ако е слънчево и не вали дъжд или сняг. Ако е валяло и все още е мокро, няма да можеш да го включиш дори да пече слънце. Да не говорим пък за сняг.

    Автопилота на Тесла може да се включи в почти всички условия. Почти всички катастрофи на автопилот на магистрала в пожарни и полицейски автомобили спрели по средата на платното на магистралата, са се случили през нощта.

    Тоест Mercedes ти дава доживотна гаранция че няма да се порежеш с техния нож, понеже ти забраняват да го извадиш от кутията. Много полезен нож, да знаеш.

    Може да реже всичко и няма начин да се порежеш, но цял живот нямаш право да го изкарваш от кутията! Същото нещо като автомобил който вдига
  • 10 Пиша

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "MIB Plameni":

    Тоест Mercedes ти дава доживотна гаранция че няма да се порежеш с техния нож, понеже ти забраняват да го извадиш от кутията. Много полезен нож, да знаеш.

    Може да реже всичко и няма начин да се порежеш, но цял живот нямаш право да го изкарваш от кутията! Същото нещо като автомобил който вдига 500 км в час и ускорява за 2 секунди до 100, но струва три милиона лева и хората го купуват за да стои в гаража и никога да не го карат!

    Коментиран от #13

  • 11 Боби

    1 1 Отговор
    "Ако колата направи грешка, Mercedes ще носи 100% отговорност!"
    Един вид ако приемем, че докато човек е жив той е на 100% , при смърт жизнените му показатели твърдо удрят 0%, то в какво се изразява, носенето на 100 процентна отговорност?! Човека си отишъл, компанията ще плати някакви пари, които даже няма да усети, няма да има персонална отговорност, няма и човека да се върне.
  • 12 Теслъ

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Е така де!":

    Факт е,че Мерцедес подхождат доста по-отговорно към човешкия живот,отколкото тесла,която ползва живи хора за “опитни зайчета”.Просто в Америка,ако инцидента е с автопилот на Мерцедес,то разследването ще е много по различно от това с тесла,затова до достигане на напълно безопасно и пълноценно автономно придвижване,Мерцедес ще преминат през още много етапи,но няма да убиват хора.Колкото до това дали автопилота до 60км/ч на магистралата има смисъл….който не е карал по задръствания в час пик по немска магистрала,само той не може да разбере колко полезно и облекчаващо е това.Най-голямата умора се натрупва именно в задръстванията.
  • 13 Изгубена кауза

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пиша":

    Да спориш с глупак е същото като да спориш с неодушевен предмет.