15 Декември, 2021 09:49 16 501 28

Японците сменят рязко курса: Toyota представи 16 нови модела наведнъж

  • toyota-
  • концепции
Японците сменят рязко курса: Toyota представи 16 нови модела наведнъж - 1

Японците счупиха рекорда по брой едновременно представени нови модели. И въпреки че в случая говорим за концепции и прототипи, никой не е очаквал толкова много премиери. На теория 16 нови електрически превозни средства (включително спортна кола, SUV и пикап) ще влязат в серийно производство през 2030 г.

И също така стана известно каква ще е съдбата на Lexus ...

И първото нещо, което трябва да отбележим, е електрификацията на концептуалните модели. От дълго време Toyota заявява, че се съмнява в перспективите на "електромобилите" и че вярва повече в хибридите и водородните автомобили. Но, очевидно, дори и този автомобилен гигант вижда успеха на Tesla и стойността на акциите ѝ и реши леко да промени вектора на развитие ... дори не толкова леко, защото скоро Lexus ще стане изцяло електрически!

Японците сменят рязко курса: Toyota представи 16 нови модела наведнъж

Президентът на автомобилния концерн разказа за плана на компанията пред CNBC. „Очакваме продажбите на нашите електрически превозни средства да достигнат 3.5 милиона единици до 2030 г.“, каза Тойода и посочи, че компанията се стреми да постигне въглероден неутралитет в бизнеса си до 2035 г. За да изпълни своите глобални планове, Toyota ще увеличи инвестициите си в технологията за батерии до 4.4 милиарда долара. „В тази разнообразна и неизследвана ера е важно гъвкаво да се променят видовете и количествата произвеждани продукти, като се имат предвид пазарните тенденции“, казва още Тойода.

Японците сменят рязко курса: Toyota представи 16 нови модела наведнъж

Към 2030 г. Toyota възнамерява да увеличи броя на електрическите модели до 30. Те ще включват:

Електрически всъдеход на рама с 3 реда седалки
Електрически компактни кросоувъри
Няколко електрически седана (не е трудно да се досетите, че ще бъдат а-ла Camry и Corolla)
Електрически аналог на пикапа Tundra
FJ Cruiser прероден като електрически автомобил
Няколко електрически спортни и суперавтомобила

Що се отнася до марката Lexus, най-вероятно моделите на луксозната подмарка ще бъдат само електрически, а флагманът им ще бъде сериен модел, който ще може да пътува с едно зареждане до 700 километра и в същото време ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди.

Японците сменят рязко курса: Toyota представи 16 нови модела наведнъж


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    60 6 Отговор
    Японците винаги така се подготват . Тихомълком и без много шум . Даже и при нападението на Пърл Харбър е така.
    Накрая е важна изненадата. А тук доста конкуренти ще останат шокирани .

    Коментиран от #2, #6

  • 2 Хихи

    13 21 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Най-важна за електрическия автомобил е зарядната мрежа! А Тойота нямат такава!

    Коментиран от #20

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 сектант

    24 9 Отговор
    а аз бате си сипвам нафтичка на черно на дъстъра и карам един месец
  • 6 гост

    14 37 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Ако това му викаш "подготовка " , не знам на какво викаш резил , хахахах !! 2030 ГОДИНА !!!!!! Ти вдяваш ли за какво става въпрос въобще ??? 2030 година Тесла ще продава 3 ПЪТИ по 3,5 милиона коли годишно !! Да не говорим , че "върховния" модел с 700 км пробег и ускорение за 2 секунди го пусна още МИНАЛАТА година !!!! 2030 , хахахаххахахах !!

    Коментиран от #8

  • 7 hmhmhm

    8 4 Отговор
    И всеки модел се различава от предния с 38мм осово и по 12.5мм отпред,

    Коментиран от #9

  • 8 Пилот на Ферари

    34 9 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Не слагай каруцата пред магарето. Нека да дойде 2030 година и тогава ще говорим . До тогава Китайците ще залеят пазара ,а Тесла или ще е фалирала или Китайска .

    Коментиран от #10, #13

  • 9 гост

    8 29 Отговор

    До коментар #7 от "hmhmhm":

    Именно !! Това е другото , което доказа Тесла ! Че няма смисъл от номерата на Тойота , ВАГ и доста други за "много " модели , ама всъщност малко по-различни ламарини със един и същи пълнеж ! И че когато имаш наистина стойностен модел , можеш само с 2-3 модела в най-популярните сегменти да държиш 50-60 % от пазара !! Тия номера "16 модела наведнъж" вървят само пред захлупени петролофили !! Че тя Тойота няма собствена батерия още , и купува електродвигатели от външно доставчици , 16 модела за след 10 години , хахахахах !! Приказки за лека нощ , че на борсата се изнервиха и на господин Тойода му изстива мястото !

    Коментиран от #17

  • 10 гост

    5 12 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    Аха , това ли ти остана надеждичката ,пак любимите китайци , хахаах !! Е няма и тая да стане за твое съжаление , те китайците в КИТАЙ не могат да бият Тесла , той за света се точи , хахаха !! Виж данните , Модел У е НАЙПРОДАВАНИЯ в класа за октомври в Китай от ВСИЧКИ модели !! Продал е колкото БМВ и Мерцедес НАКУП , от петролните модели , не електрички !

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Пилот на Ферари

    23 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    И къде го правят например iPhone и какво американско има в него ? Дисплеите идват основно от Япония, разработвани от Japan Display and Sharp, а друга част се произвежда от южнокорейската LG Display. Touch ID сензорът, съдържащ се в последните модели на iPad и iPhone, е дело на тайванската компания TSMC.Тайванският производител доставя около 60% от процесорите, а останалите 40% са дело на Samsung . Камерите най-често са производство на Sony, флаш паметта идва от Toshiba. Накрая ги сглобяват в Китай .
  • 12 pepe le pew

    3 8 Отговор
    Леле, чак 2030-та? До тогава тези модели ще са ретро. Не мисля, че това е повод за радост.
  • 13 гост

    6 11 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    Автомобилите на Tesla продължават да доминират на китайския автомобилен пазар, като се класират високо в различни категории и предизвикват най-голям интерес. Tesla Model Y сега беше най-продаваният премиум SUV през ноември 2021 г., продавайки два пъти повече превозни средства от най-близкия си конкурент.

    Любовта на китайските потребители към Tesla Model Y продължава да нараства. През октомври автомобилът вече беше най-продаваният SUV в Китай, надминавайки дори най-популярните в света модели ICE с 13 303 бройки. Цифрите за ноември са още по-впечатляващи. Според CPCA Tesla Model Y отново стана най-продаваният премиум SUV в Китай през ноември. Автомобилът зае първо място с 23 117 регистрирани бройки, почти двойно повече от продажбите на най-близкия си конкурент. На второ място е Li ONE с 13 485 бройки. На трето място е Mercedes-Benz GLC с 12 269 бройки. Audi Q5 регистрира 11 411 бройки, което му носи четвърто място. Челната петица завършва BMW X3 с 10 436 броя .
    Пак повтарям , това са ВСИЧКИ продажби на Ауди , Мерцедес и БМВ , СЪС петролките !!

    Коментиран от #15, #23, #25

  • 14 Пилот на Ферари

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Мъск вече коментира , че Китайската икономика става номер едно , а той бил в добри отношения с Китайците.

    "Илон Мъск: Китайската икономика ще надхвърли американската два пъти" ........
  • 15 Пилот на Ферари

    11 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тесла е само една марка производител . Китай разполага вече със стотина фирми за производство на автомобили . Ще удавят Тесла в две капки вода .

    На Tesla им отнема 12 години, за да произведат 100 хиляди електромобила.

    Един китайски стартъп за електрически автомобили на име Xpeng успява да постигне същата бройка едва за шест години и то без да прави никакви компромиси в дизайна и вложените в колите модерни технологии.

    Коментиран от #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Пилот на Ферари

    17 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    2000 година американците предричаха че до 2020 година в света ще останат 3 американски и 2 Японски фирми за производството на автомобили . Тогава GM беше номер едно . И какво стана накрая ? GM фалира !!!
  • 18 гост

    9 13 Отговор

    До коментар #15 от "Пилот на Ферари":

    Тъй , тъй , продължавай с мечтите , то това ти остана , хахаха !! През това време Тесла ще продължава да чупи рекордите по продажби , хахаха !!

    Коментиран от #19, #28

  • 19 Пилот на Ферари

    11 6 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Какви рекорди е счупила Тесла ? Ай стига с тия измишльотини . Една ширпотреба , голяма хвалба стана.
  • 20 Японеца

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "Хихи":

    Споко, изграждат я! Скоро ще разбереш! Пробива е само и единствено в батериите!

    Коментиран от #22

  • 21 РЕАЛИСТА

    13 1 Отговор
    ТОЙОТА Е НОМЕР ЕДНО.
  • 22 Хихи

    7 4 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    Зарядна мрежа за сега нямат! И не се чува да правят! Чакат държавите сами да се активизират или Тесла да отвори нейните. Но Тесла като отвори нейните, взима двойна цена, в сравнение с кола на Тесла! Така, че Тесла може да си продава и колите с по-евтин ток, защото зарядните са нейни!
  • 23 Факт

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Звучи като 100 коли в България!
  • 24 Ти да видиш!

    4 3 Отговор
    Не може да бъде. Toyota е решила да прави най-вредните автомобили на света? Нали електромобилите били вредни за екологията?

    Toyota е решила да фалира Япония? Нали твърдяха че ако света премине към електромобили и Япония Ще фалира?

    Toyota е решила да остави света без ток? Нали твърдяха, че ако се премине към електромобили, токът в Япония няма да стига и ще преминат към режим на тока?

    Как така изведнъж си промениха мнението за една нощ и от нито един модел електромобили към момента, изведнъж се втурнаха да правят 15 модела? Май и последния който буквално до вчера се смееше на Тесла, вече тръгна да ги следва?
  • 25 Грета Тунберг

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Любовта на китайците към Тесла е като моята любов към теб.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Кимоно

    2 0 Отговор
    Абе тия нали щяха да завземат автомобилния пазар с автомобили на водород, защото там са най-силни, точно както Тесла е най-силна в електромобилите и започна да заема пазарен дял? Трябва по-сериозно да се заемат да продават водородни автомобили и няма кой да ги бие в тази игра. Всеки може да вземе няколко батерии от лаптоп и някакъв двигател и да сглоби електромобил като Тесла, но водороден автомобил не може да направи никой друг освен Toyota, защото само те имат технологията. Очаквам и 15 модела на водород за 2030 година.
  • 28 Киро Факиро

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Карах Tesla Semi, Cybertruck, Roadster. Добре се сържат на пътя :D Гост, и тези модели ли счупиха рекорди!? Хахах 2016 car salesman -a презентира, още няма дори бета, дори алфа версия, ама важното е, цената на акцията за него. Куде са автономните таксита, печелиш ли пари от тях? Продава круйз контрол от гоуф 5 на краварите, които преди това са карали Понтиак и Сатурн. Качеството ма сглобката от завода в калифорния е малко по добре от Москвич.