2 9777

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

  • eqe-
  • e-klasse-
  • mercedes-benz-
  • amg

Продажбите са планирани за това лято

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии - 1

Електрическият седан Mercedes-Benz EQE, който беше показан през есента на 2021 г. като наследник на E-Klasse, все още не е пуснат в продажба, но вече се сдоби с две „наточени“ версии от подразделението AMG. Късно снощи Mercedes-AMG представи електрическите спортни автомобили EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+: първият получи двудвигателен силов тракт с мощност 476 конски сили, а системната мощност на електрическите двигатели на втория е 626 конски сили.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

Седаните EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+ получиха по два електромотора, батерия с използваем капацитет от 90.6 киловатчаса, задвижване на всички колела и напълно управлявано шаси AMG Ride Control+ с въздушно окачване. Версиите се различават освен по мощност и по някои технически нюанси.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

При EQE 43 4Matic синхронните двигатели са с постоянен магнит и осигуряват общо 476 конски сили и 858 Нм въртящ момент. Такъв седан ускорява от място до 100 километра в час за 4.2 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на около 210 километра в час. С едно зареждане на батерията електрическата кола изминава 533 километра в цикъла WLTP.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

За EQE 53 4Matic + е деклариран силов тракт с мощност 626 конски сили, а с опционалния пакет AMG Dynamic Plus мощността на двигателите може за кратко да достигне 687 конски сили и 1000 Нм въртящ момент. Времето за ускорение до "сто" е 3.5 или 3.3 секунди (с AMG Dynamic Plus), а максималната скорост е съответно 220 или 240 километра в час.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

В същото време 53 4Matic + има различни намотки и ламинирани статорни пластини за по-висок ток, както и подсилено окабеляване и по-сложна охладителна система. Последната има специални канали в алуминиевия профил на рамката на акумулатора и във вала на ротора на електродвигателя и игления радиатор, които са изработени от висококачествена керамика.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

И двете версии на Mercedes-AMG EQE имат няколко налични режима на шофиране, превключването между които променя мощността на електрическия силов тракт. Например в режим Comfort е налична 80-85 процента от мощността, в Sport - 90 процента, а само Sport + осигурява 100 процента. Освен това при Sport и Sport+ колата "кляка" с 15 милиметра, докато при Comfort просветът се регулира автоматично в зависимост от скоростта.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

Задните колела на седаните могат да се завиват до 3.6 градуса, увеличавайки маневреността. Задвижването на четирите колела е еднакво и при двете версии. Също така, за „наточените “ Mercedes-AMG EQE са предвидени цифрови светлини, които могат да "рисуват" съвети за навигация по пътя. По желание могат да се поръчат карбоново-керамични спирачки, 22-цолови джанти и Hyperscreen панел в купето, под чието стъкло са комбинирани три екрана.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии

Стартът на продажбите на обикновения Mercedes-Benz EQE е насрочен за лятото на 2022 г., по това време AMG версиите на EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic + също ще се появят в дилърите. Цените ще бъдат обявени по-близо до старта.

476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версии


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реалист

    7 5 Отговор
    Грозен и чуплив Хюндай...опс, сори, да не обиждаме Хюндай.
  • 2 CL500

    13 1 Отговор
    Всичко добре, докато не погледнеш предницата...няма, как да е по-грозна от това. Не мога да ги разбера с тези фарове. Всички други марки правят тесни, присвити фарове, които изглеждат агресивно и динамично, само Мерц правят ужасно грозни предници за комерсиалните си модели.

    Коментиран от #3

  • 3 Има причина

    4 8 Отговор

    До коментар #2 от "CL500":

    Ти да не мислиш че искат много да ги продават тези електрички? Произвеждат ги по принуда и хич не им се иска да се харчат добре, защото ще им носят само загуби.
  • 4 Хаха

    3 4 Отговор
    Тойота Корола по форма и извивки, само че по-чуплива. Не съм хейтър на марката, дори карам Мерцедес, макар и стар от 2012, но новите им модели са убийствено грозни... Дизайнерите да им дават по една кирка и на полето да копат картофи, там им е мястото.
  • 5 gost

    7 0 Отговор
    Само на мен ли ми прилича на Хонда Сивик 9-то поколение отпред това?!

    Коментиран от #6

  • 6 пълен траш

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "gost":

    Това отпред е гума, покрита с плексиглас.
  • 7 Китаристът

    0 0 Отговор
    Може да е от снимката обаче предницата изглежда като някакво упражнение в кръжока по изобразително изкуство. Иначе вътре е супер модерно и така нататъка ама отвънка недодялана работа нарочно вероятно