Електрическият седан Mercedes-Benz EQE, който беше показан през есента на 2021 г. като наследник на E-Klasse, все още не е пуснат в продажба, но вече се сдоби с две „наточени“ версии от подразделението AMG. Късно снощи Mercedes-AMG представи електрическите спортни автомобили EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+: първият получи двудвигателен силов тракт с мощност 476 конски сили, а системната мощност на електрическите двигатели на втория е 626 конски сили.
Седаните EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+ получиха по два електромотора, батерия с използваем капацитет от 90.6 киловатчаса, задвижване на всички колела и напълно управлявано шаси AMG Ride Control+ с въздушно окачване. Версиите се различават освен по мощност и по някои технически нюанси.
При EQE 43 4Matic синхронните двигатели са с постоянен магнит и осигуряват общо 476 конски сили и 858 Нм въртящ момент. Такъв седан ускорява от място до 100 километра в час за 4.2 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на около 210 километра в час. С едно зареждане на батерията електрическата кола изминава 533 километра в цикъла WLTP.
За EQE 53 4Matic + е деклариран силов тракт с мощност 626 конски сили, а с опционалния пакет AMG Dynamic Plus мощността на двигателите може за кратко да достигне 687 конски сили и 1000 Нм въртящ момент. Времето за ускорение до "сто" е 3.5 или 3.3 секунди (с AMG Dynamic Plus), а максималната скорост е съответно 220 или 240 километра в час.
В същото време 53 4Matic + има различни намотки и ламинирани статорни пластини за по-висок ток, както и подсилено окабеляване и по-сложна охладителна система. Последната има специални канали в алуминиевия профил на рамката на акумулатора и във вала на ротора на електродвигателя и игления радиатор, които са изработени от висококачествена керамика.
И двете версии на Mercedes-AMG EQE имат няколко налични режима на шофиране, превключването между които променя мощността на електрическия силов тракт. Например в режим Comfort е налична 80-85 процента от мощността, в Sport - 90 процента, а само Sport + осигурява 100 процента. Освен това при Sport и Sport+ колата "кляка" с 15 милиметра, докато при Comfort просветът се регулира автоматично в зависимост от скоростта.
Задните колела на седаните могат да се завиват до 3.6 градуса, увеличавайки маневреността. Задвижването на четирите колела е еднакво и при двете версии. Също така, за „наточените “ Mercedes-AMG EQE са предвидени цифрови светлини, които могат да "рисуват" съвети за навигация по пътя. По желание могат да се поръчат карбоново-керамични спирачки, 22-цолови джанти и Hyperscreen панел в купето, под чието стъкло са комбинирани три екрана.
Стартът на продажбите на обикновения Mercedes-Benz EQE е насрочен за лятото на 2022 г., по това време AMG версиите на EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic + също ще се появят в дилърите. Цените ще бъдат обявени по-близо до старта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 реалист
11:54 16.02.2022
2 CL500
Коментиран от #3
11:56 16.02.2022
3 Има причина
До коментар #2 от "CL500":
Ти да не мислиш че искат много да ги продават тези електрички? Произвеждат ги по принуда и хич не им се иска да се харчат добре, защото ще им носят само загуби.12:04 16.02.2022
4 Хаха
12:26 16.02.2022
5 gost
Коментиран от #6
12:29 16.02.2022
6 пълен траш
До коментар #5 от "gost":
Това отпред е гума, покрита с плексиглас.17:33 16.02.2022
7 Китаристът
14:59 01.03.2022