Mercedes-Benz заяви, че предвид новата реалност, очаква силно търсене на автомобили от висок клас, а за да бъдат произведени луксозните автомобили на марката ще се наложи промяна в ценовата политика. Така компанията ще компенсира нарастващите разходи за суровини и транспорт. И въпреки доста по-високите цени, от Mercedes прогнозират увеличение на доставките, но след като недостигът на чипове намалее.
Стратегията за високи цени на германския автомобилен производител отчасти се основава на липсата на луксозни продукти. "Mercedes можеше да продаде повече превозни средства през първото тримесечие на годината, без да натиска цените надолу, ако не беше липсата на чипове", заяви главният финансов директор Харалд Вилхелм.
"По отношение на желанието на богатите хора да харчат парите си за изключителни продукти, като нашите, бих казал, че няма бариера, няма ограничение“, каза още Вилхелм по време на пресконференция за резултатите от първото тримесечие.
Данните сочат, че германският производител на премиум автомобили отбелязва ръст на печалбата преди лихви и данъци, достигайки до 5.2 милиарда евро за тримесечието, с марж от 16.4% в подразделението леки автомобили.
Финансовият директор потвърди насоките на марката за годината, но предупреди, че ескалацията на войната в Украйна може да удари производството, както то може да бъде забавено и от удължаването на блокирането заради Covid-19 в Китай.
Попитан дали спирането на доставките на газ от страна на Русия за Полша и България ще засегне производството в заводите на марката, Вилхелм заяви, че автомобилният производител все още не е забелязва никакво въздействие, но работи по начини за намаляване на използването на газ.
"Мога да кажа, предвид вчерашните новини по отношение на спирането на доставките на газ за Полша, а също и за България, че няма ясни последствия за нашите заводи в Германия, Палша и Унгария", каза Вилхелм.
"Въпреки че заводите в Германия покриват нуждите си от електроенергия чрез възобновяеми енергийни източници, те остават зависими от газ, по-специално за отопление на производствени халета и работа в цехове за боядисване", допълни експертът.
"Работим върху това как да намалим търсенето на газ, но също така и върху смяната на енергийния източник възможно най-бързо. Рязкото спиране би имало въздействие върху промишлената страна", завърши той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
16:55 27.04.2022
2 И чакаш
16:55 27.04.2022
3 Вальоо
16:56 27.04.2022
4 Путин
16:56 27.04.2022
5 Киро Острото
Коментиран от #35
16:59 27.04.2022
6 Оги
Коментиран от #13
17:04 27.04.2022
7 бай селтак с набраните милиони
17:19 27.04.2022
8 ;ljkhgf
Коментиран от #10, #34
17:33 27.04.2022
9 аре бе
17:38 27.04.2022
10 Гост
До коментар #8 от ";ljkhgf":
Ами не е точно така. Просто при голяма инфлация и голямо количество спестени свободни пари стоящи някъде, има по-голям смисъл да се изхарчат за луксозна трайна стока, отколкото да се стопят. Дори да не си толкова богат и да имаш едни 50 бона в банката, няма никаква логика да стоят там и покупателната им способност да се топи ежедневно.18:08 27.04.2022
11 N/A
18:08 27.04.2022
12 Дфен
18:43 27.04.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Няма грижи
19:48 27.04.2022
15 така е
20:45 27.04.2022
16 Ти да видиш!
Ти да видиш. Тесла също има 5 милиарда за първото тримесечие, но от два пъти по-малко продадени от Mercedes автомобили. При Тесла маржът на печалбата е над 30% и не смятат че продажбите ще намалеят тази година, а че ще се увеличат с 60%.
Току-виж за годината спечелили повече от Mercedes, при положение, че за миналата година Mercedes беше най-печелившата компания в автомобилната индустрия. По-печеливша от Volkswagen и Toyota, които продават пет пъти повече от Mercedes.
21:06 27.04.2022
17 Баничарка Мерцедес
21:39 27.04.2022
18 Бай Хойчо
Коментиран от #29
21:45 27.04.2022
19 Ироничен
==========
Меца казва, че тази година ще има много дренки, защото и се яде.
21:50 27.04.2022
20 Всичко е суета
23:04 27.04.2022
21 Дядо ви КуРтИ от СеЛо ПипЕрКоВо...
23:07 27.04.2022
22 Bmw
23:37 27.04.2022
23 Ами нормално
После стигнаха максималния брой продажби за съответния клас и не можеха да увеличават повече печалбите с увеличаване на продажбите и затова запазиха цените, но започнаха да пестят от технологии и части, като сглобяват автомобилите си по чужди технологии с китайски части.
Вече достигнаха до етап в който няма от какво да се пести, а не могат да вдигнат и продажбите, защото хората вече се усещат и предпочитат да си купят оригиналната баничарка Рено kangoo вместо баничарка Mercedes kangoo изкопирана от оригинала. Точно както стана и с пикапа Мерцедес Навара.
Сега единственото което им остава е да вдигат цените на произведените по чужди технологии с евтини части автомобили и да продават табелката на която пише Mercedes. Това също ще проработи още няколко години, но оттам нататък ще тръгнат по пътя на великите Нокия и Кодак
07:28 28.04.2022
24 Смех
08:41 28.04.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 наблюдател
11:29 28.04.2022
27 Злобен
13:26 28.04.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 газо
До коментар #18 от "Бай Хойчо":
Е ти у джоба ли си го държиш!? И как става преместването много интересно...направил си си дупки в джобовете? Иначе нема кака да стане, освен ако не си го откъснеш.Коментиран от #30
15:26 28.04.2022
30 Ехааа
До коментар #29 от "газо":
Искал е да пише от крачол в крачол, ама толкова му е акъла.15:27 28.04.2022
31 Ал Тъпоне
16:21 28.04.2022
32 Баро
Маняците карат БМВ
А който не разбира си купува мерцедес
18:47 28.04.2022
33 Готин
05:24 29.04.2022
34 Ицо Багера
До коментар #8 от ";ljkhgf":
Пропусна още един цветущ елемент от съвременната българска култура - ММА селяка, пардон боеца.16:28 29.04.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.