Измамите с пробега са едни от най-честo срещаните на вторичния пазар. Така се вдига цената на употребяваните автомобили. Както разкрива скорошно проучване на carVertical, купувачите на немски премиум коли са най-застрашени от това да се сдобият с возило с превъртени показания на километража.
ТОП 10 на най-често манипулираните модели автомобили: BMW M5 оглавява списъка
За да определи списъка с най-често манипулираните автомобили, IT компанията анализира повече от 700 000 доклада за историята на коли втора ръка, генерирани между ноември 2020 и ноември 2021. Анализирани са 18 различни пазара, включително Полша, Румъния, Унгария, Франция, Словения, Словакия, Чехия, Литва, Латвия, Естония, Украйна, България, Сърбия, Германия, Хърватия, Русия, САЩ и Италия.
Както посочват данните от пробега, BMW M5 е най-често манипулираният автомобил, с малко над една трета от проверените возила с възможност за манипулация. Г-н Матас Бузелис, автомобилен експерт , посочва защо представителите на BMW доминират списъка:
„Половината от класацията ТОП 10 е заета от модели на баварския производител. Това има връзка с търсенето на употребявани BMW автомобили в различните пазари. Тези данни показват още, че скъпите коли е по-вероятно да бъдат манипулирани и това следва да се взима предвид, когато търсим употребяван автомобил. Именно тук една проверка на пробега би била много полезна.“
Второ и трето място в списъка са заети от BMW 7-ма серия и Subaru Outback, респективно с 33.4 и 31.8 процента от автомобилите с вероятност за манипулиране. Audi A8 е на пето място сред най-често манипулираните коли, докато по-спортният му събрат - A7, заема десетото място с малко над една четвърт (25.8 процента) от всички автомобили, за които в проучването е установено, че са претърпели манипулация с пробега.
Матас Бузелис обяснява още, че присъствието превозни средства от премиум сегмента сред най-често манипулираните е причината за по-високите печалби. Превъртането на километража е сравнително евтина и лесна процедура, която гарантира допълнително приходи за нечестните търговци на автомобили.
Най-манипулираните модели автомобили според годината на производство: най-старите биват манипулирани най-много
Както показва проучването, при покупка на кола втора ръка е от изключителна важност е да се проверява пробега, особено при по-старите превозни средства. Най-популярните манипулирани превозни средства са произведени между 2006 и 2016. Въпреки това, в проучването се подчертава, че съществува връзка между вероятността за измама и класът на автомобила:
Списъкът с най-често манипулираните автомобили се състои предимно от премиум превозни средства, но в него ще открием и някои модели от икономичната класа, макар и с по-малък дял от общия брой от всички модели. Представителите на Subaru, Ford и Volkswagen принадлежат към същата възрастова група като возилата от по-високия клас. От това излиза, че колите на възраст между 5 и 15 години е най-вероятно да бъдат жертва на измама.
Ford Mustang е най-новият модел в списъка. Бъдещите собственици на шестото поколение на мускулестия Mustang трябва да обърнат допълнително внимание на проверката на пробега онлайн. Собствениците на BMW M5 от 2006, 5-та серия от 2007 и Х5 също трябва да проверят обстойно дали пробегът на автомобила им е реален.
При най-новите модели е възможно превъртането на показанията на километража да бъде не дотолкова лесна задача. По-новите коли не са толкова популярни за манипулиране и заради пробега, който са изминали, откакто са закупени:
„Няма смисъл да се манипулира автомобил с навъртени, например, 50 000 или 80 000 километра, но купувачите е добре да проверят дали и тези показания са реални или не.
Най-манипулираните модели автомобили според типа гориво: като цяло дизеловите возила биват манипулирани по-често.
По-голямата част от манипулираните модели автомобили са снабдени с дизелови двигатели. Дизеловите автомобили са проектирани да изминават по-големи разстояния, което означава, че такива машини е по-вероятно да станат жертви на измами с пробега. Въпреки това, нещата може и да се променят в бъдеще, тъй като продажбите на дизелови возила намаляват.
Ако разгледаме графиките, можем ясно да видим, че обикновено до 80 и дори 90 процента от манипулираните модели са дизелови. Нека вземем за пример Volkswagen Phaeton – на всеки 10 манипулирани модели, 9 от тях са снабдени с дизелови агрегати и само един бива с бензинов мотор.
Групите от манипулирани бензинови и дизелови представители на BMW 6 серия са почти идентични, но това е защото бензиновите версии при този модел са много по-популярни. В някои случаи не присъстват дизелови двигатели сред предлаганите за даден модел. Бензинът, например, е единственият вариант за гориво при BMW M5 и Ford Mustang.
Заключение
Така от анализа на carVertical за цените на манипулираните автомобили става ясно, че 16.1 процента от превозните средства, проверени през последните 12 месеца са претърпели превъртане на километража. И тъй като измамите с пробега са популярни на вторичния пазар, от изключителна важност са онлайн проверките на автомобилна история.
И докато за купувачите на коли втора ръка от икономичния клас рискът да се превърнат в злополучни собственици е по-малък, тези, които закупуват премиум дизелови автомобили на възраст между 5 и 15 години са най-застрашени, тъй като този тип возила е най-често манипулирания. По-мощните модели също могат да бъдат подложени на измами с пробега и сдобиването с представител на този клас, без проверка на автомобилната история може да се превърне в истински финансов кошмар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МаКаТа
12:17 24.12.2021
2 Порно
Коментиран от #27
12:20 24.12.2021
3 Буко Баламата
Коментиран от #28
12:25 24.12.2021
4 стефан фарашев
Коментиран от #7
12:27 24.12.2021
5 Роки
12:32 24.12.2021
6 хахаха
Коментиран от #17, #29
12:35 24.12.2021
7 Пламен
До коментар #4 от "стефан фарашев":
Да де, но как си мислят, че ще успеят да заблудят някой. Няма как да стане. Проверката е елементарна.12:35 24.12.2021
8 Елементарно
12:36 24.12.2021
9 Авто
Коментиран от #22
12:57 24.12.2021
10 Голяма простотия
13:29 24.12.2021
11 оня с коня
13:45 24.12.2021
12 Джамбаза
Върнат да, но манипулиран не.
Коментиран от #14, #15
13:49 24.12.2021
13 Да кажа и аз нещо
Коментиран от #16
15:11 24.12.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 кара4о
До коментар #13 от "Да кажа и аз нещо":
В Германия също получаваш гаранция, но никой не може да ти гарантира, че километража не е манипулиран. Забранено е .а се прави, но в съседните Полша, Нидерландия и Чехия не е. Отиваш с колата си там и ти променят километрите за сумата от 50-100 евро. Ако километража е пипан извън Германия не носиш наказателна отговорност и никой не те закача, ако се докаже, че има манипулация. Също така, ако преди това е имало други собственици е невъзможно да се докаже, кой точно е променил пробега. В Германия обаче тази манипулация се прави заради застраховките, а не заради препродажба. В застрахователната полица записваш примерно, че на година ще правиш 6-10 000 км. и плащаш ниска застраховка. Ти обаче правиш по 30-40 000 км и ти е нужно връщане на километража, за да ти остане ниската застраховка. Накрая, като е продаваш е бонус малкото км. но не това е основното, а застраховката.20:27 24.12.2021
17 Ами
До коментар #6 от "хахаха":
Ами то затова има проверки в представителствата, също така и по прегледите в белите страни е записан пробега.. Не живеем вече в 20-ти век.. Има хора, които не си карат толкова колите, рядкост, но го има.Коментиран от #35
20:58 24.12.2021
18 Щирлиц
22:22 24.12.2021
19 гост
22:45 24.12.2021
20 Джоко
08:37 25.12.2021
21 ивел
Коментиран от #25
13:14 25.12.2021
22 kkk
До коментар #9 от "Авто":
Д.е.бил мухлясал, да те открехна- под 3% от колите в ЕС се шофират до 10 000км./година, 7-8% се карат от 10 000 до 20 000км./година и остатъка е с над 20 000км./година пробег. Почвай сам да изчисляваш какъв ти е шанса да купиш 15-годишна кола на 120 000км... Ето ти разбивката от холандският дилър за една от старите ми коли- произведена беше края февруари, продадена от дилъра на 07.03.2004г., върната след 2г. за да се вземе новият модел и аз я купих нейде август.Дата Пробег
14.05.2004 18592 km
02.09.2004 40608 km
15.11.2004 52638 km
15.04.2005 79629 km
17.10.2005 105728 km
17.10.2005 105728 km
19.12.2005 117474 km
30.01.2006 122458 km
30.01.2006 122458 km
10.02.2006 124306 km
10.02.2006 124306 km
11.05.2006 141629 km
Виждаш ли среден пробег от 70 000км./година в Холандия? Тук за 3 години и навъртяхме още 150 000км., продадох я на роднина за работна кола (беше комби) и през 2019г. преди да я бракува тая кола беше на повече от 600 000км. И понеже имам снимки от последните месеци живот на колата мога да ти докажа, че в БГ колите "нов внос" са 2 вида- тоталка ремонтирана с тел и канап обаче на реално малък пробег или убити от каране излъскани кочини на поне 400 000км.
17:15 25.12.2021
23 Гошо
19:38 25.12.2021
24 Врачанина
Коментиран от #30
14:19 26.12.2021
25 Врачанина
До коментар #21 от "ивел":
Те така де баце и ази туй се питам толкова ли е трудно Ханс да забрани а бай Ганя да не можи?Ха де14:22 26.12.2021
26 Биню тракториста
19:00 26.12.2021
27 Порно,добавям:
До коментар #2 от "Порно":
Автоджамбазите в Горубляне сякаш са си плюли в устите - всеки ти разправя че автомобилът е в отлично състояние,защото го е карала германска пенсионерка,която е ходела с него единствено и само до пазара.19:04 26.12.2021
28 Буко забравяш!
До коментар #3 от "Буко Баламата":
Най-вероятно е да е върнат километража на някоя ръждива Жигула,която някой ц...,пардон,българин от ромски произход я продава за 500 лв.19:07 26.12.2021
29 До 6
До коментар #6 от "хахаха":
Вярвам му напълно,само дето е пропуснал да уточни че "реалните" километри се умножават минимум по 3.19:09 26.12.2021
30 kkk
До коментар #24 от "Врачанина":
Колкото пъти кажа на хората като си харесат кола нов внос в БГ да проверят колко струва такава кола у немските сайтове, толкова пъти хората поне 3 дена не спират да псуват джамбазите... А той джамбазина не е виновен, той е търговец и отговаря на търсенето на пазара. Хората искат кола със среден пробег от 10-12 000км./година, в добро състояние поне видимо и на минимална цена- това може да се случи само ако колата е била тоталка и ремонтирана колкото да не се разпадне или ако е върнат зверски пробега...Сега цъкнах 15 обяви за 15-годишно БМВ 5-та серия с доста екстри и на около 200 000км.- в БГ такова нов внос и в добър вид може да се намери за около 10 000лв. и избор има, а в Швабия равностойна кола започва от €8500 и по-скоро отива към €10 000. Интересно, а? Да добавим и задължителните около 2000лв. към цената в чужбина за доставка и печалба- някак си е невъзможно кола струваща у Немско €9000 джамбазина да я докара до БГ и да ми я продаде за €5000...
Разбира се имаше и коли дето струваха на €2000-2500, но пробегът им започваше от 500 000км., салоните бяха изтърбушени, светеха им купища сериозни грешки, бяха за боя на половината кола, с гуми за мъгла и т.н. Ей такива ги взимат нашите джамбази, връщат пробега, лъскат ги малко и ги продават за 10 бона тук...
Но това е положението, има конкретно търсене и се появява съответното предлагане- търговеца не е виновен, че клиентите му нямат нужните пари за читава стока.
07:07 27.12.2021
31 Зайко Байко многознайко
13:27 27.12.2021
32 Смятам
17:52 27.12.2021
33 Alexxx
Там колите се водят на отчет и данните влизат в компютъра.
За хващане за такава манипулация глобата е от 50-100,000€ при повторно залавяне + затвор.
10:46 30.12.2021
34 Кондьо
Купуват джамбазите на малко години с много километри ,правят фокуса с километрите и честито.
Мерцедес в Германия примерно на 10 години 250.000км струва 10.000€ в България същият струва 10.000лв,че дори и на по малко километри :-)
10:59 30.12.2021
35 Нико
До коментар #17 от "Ами":
Чети какво е написал този над тебе и манипулираш и тогава отиваш на технически15:50 31.12.2021
36 такава била работата
17:15 10.01.2022