35 27736

Вижте километражите на кои коли се манипулират най-много

  • превъртане на километраж-
  • употребявани автомобили-
  • автомобилът на старо

Най-манипулираните автомобили са дизелови от германските премиум марки

Вижте километражите на кои коли се манипулират най-много - 1

Измамите с пробега са едни от най-честo срещаните на вторичния пазар. Така се вдига цената на употребяваните автомобили. Както разкрива скорошно проучване на carVertical, купувачите на немски премиум коли са най-застрашени от това да се сдобият с возило с превъртени показания на километража.

ТОП 10 на най-често манипулираните модели автомобили: BMW M5 оглавява списъка

За да определи списъка с най-често манипулираните автомобили, IT компанията анализира повече от 700 000 доклада за историята на коли втора ръка, генерирани между ноември 2020 и ноември 2021. Анализирани са 18 различни пазара, включително Полша, Румъния, Унгария, Франция, Словения, Словакия, Чехия, Литва, Латвия, Естония, Украйна, България, Сърбия, Германия, Хърватия, Русия, САЩ и Италия.

Вижте километражите на кои коли се манипулират най-много



Както посочват данните от пробега, BMW M5 е най-често манипулираният автомобил, с малко над една трета от проверените возила с възможност за манипулация. Г-н Матас Бузелис, автомобилен експерт , посочва защо представителите на BMW доминират списъка:

„Половината от класацията ТОП 10 е заета от модели на баварския производител. Това има връзка с търсенето на употребявани BMW автомобили в различните пазари. Тези данни показват още, че скъпите коли е по-вероятно да бъдат манипулирани и това следва да се взима предвид, когато търсим употребяван автомобил. Именно тук една проверка на пробега би била много полезна.“

Второ и трето място в списъка са заети от BMW 7-ма серия и Subaru Outback, респективно с 33.4 и 31.8 процента от автомобилите с вероятност за манипулиране. Audi A8 е на пето място сред най-често манипулираните коли, докато по-спортният му събрат - A7, заема десетото място с малко над една четвърт (25.8 процента) от всички автомобили, за които в проучването е установено, че са претърпели манипулация с пробега.

Матас Бузелис обяснява още, че присъствието превозни средства от премиум сегмента сред най-често манипулираните е причината за по-високите печалби. Превъртането на километража е сравнително евтина и лесна процедура, която гарантира допълнително приходи за нечестните търговци на автомобили.

Най-манипулираните модели автомобили според годината на производство: най-старите биват манипулирани най-много

Вижте километражите на кои коли се манипулират най-много

Както показва проучването, при покупка на кола втора ръка е от изключителна важност е да се проверява пробега, особено при по-старите превозни средства. Най-популярните манипулирани превозни средства са произведени между 2006 и 2016. Въпреки това, в проучването се подчертава, че съществува връзка между вероятността за измама и класът на автомобила:

Списъкът с най-често манипулираните автомобили се състои предимно от премиум превозни средства, но в него ще открием и някои модели от икономичната класа, макар и с по-малък дял от общия брой от всички модели. Представителите на Subaru, Ford и Volkswagen принадлежат към същата възрастова група като возилата от по-високия клас. От това излиза, че колите на възраст между 5 и 15 години е най-вероятно да бъдат жертва на измама.

Ford Mustang е най-новият модел в списъка. Бъдещите собственици на шестото поколение на мускулестия Mustang трябва да обърнат допълнително внимание на проверката на пробега онлайн. Собствениците на BMW M5 от 2006, 5-та серия от 2007 и Х5 също трябва да проверят обстойно дали пробегът на автомобила им е реален.

При най-новите модели е възможно превъртането на показанията на километража да бъде не дотолкова лесна задача. По-новите коли не са толкова популярни за манипулиране и заради пробега, който са изминали, откакто са закупени:

„Няма смисъл да се манипулира автомобил с навъртени, например, 50 000 или 80 000 километра, но купувачите е добре да проверят дали и тези показания са реални или не.

Най-манипулираните модели автомобили според типа гориво: като цяло дизеловите возила биват манипулирани по-често.

Вижте километражите на кои коли се манипулират най-много

По-голямата част от манипулираните модели автомобили са снабдени с дизелови двигатели. Дизеловите автомобили са проектирани да изминават по-големи разстояния, което означава, че такива машини е по-вероятно да станат жертви на измами с пробега. Въпреки това, нещата може и да се променят в бъдеще, тъй като продажбите на дизелови возила намаляват.

Ако разгледаме графиките, можем ясно да видим, че обикновено до 80 и дори 90 процента от манипулираните модели са дизелови. Нека вземем за пример Volkswagen Phaeton – на всеки 10 манипулирани модели, 9 от тях са снабдени с дизелови агрегати и само един бива с бензинов мотор.

Групите от манипулирани бензинови и дизелови представители на BMW 6 серия са почти идентични, но това е защото бензиновите версии при този модел са много по-популярни. В някои случаи не присъстват дизелови двигатели сред предлаганите за даден модел. Бензинът, например, е единственият вариант за гориво при BMW M5 и Ford Mustang.

Заключение

Така от анализа на carVertical за цените на манипулираните автомобили става ясно, че 16.1 процента от превозните средства, проверени през последните 12 месеца са претърпели превъртане на километража. И тъй като измамите с пробега са популярни на вторичния пазар, от изключителна важност са онлайн проверките на автомобилна история.

И докато за купувачите на коли втора ръка от икономичния клас рискът да се превърнат в злополучни собственици е по-малък, тези, които закупуват премиум дизелови автомобили на възраст между 5 и 15 години са най-застрашени, тъй като този тип возила е най-често манипулирания. По-мощните модели също могат да бъдат подложени на измами с пробега и сдобиването с представител на този клас, без проверка на автомобилната история може да се превърне в истински финансов кошмар.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 29 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МаКаТа

    34 8 Отговор
    Интересен и задълбочен анализ. Браво на автора!!!
  • 2 Порно

    84 4 Отговор
    При нас нещата са прости- 100% от новия внос са под 100 000 км.

    Коментиран от #27

  • 3 Буко Баламата

    39 9 Отговор
    Е те на Панда и Фиеста ли очакваха да съ върнати километражите.

    Коментиран от #28

  • 4 стефан фарашев

    73 2 Отговор
    На всички на ред се манипулира. Всички коли нов внос няма значение от годината са под 200 000 км.

    Коментиран от #7


  • 5 Роки

    42 1 Отговор
    Обикновено ги превъртат на 120000 км.
  • 6 хахаха

    75 2 Отговор
    "BMW 320d, 2002г. , нов внос, дизел, реални 165 хил. километра, 3900лв." - кой би повярвал?

    Коментиран от #17, #29

  • 7 Пламен

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "стефан фарашев":

    Да де, но как си мислят, че ще успеят да заблудят някой. Няма как да стане. Проверката е елементарна.
  • 8 Елементарно

    74 1 Отговор
    В Кипър където живея манипулирането на километража е криминално деяние.Например купуваш си кола от автокъща с манипулиран километраж,-голяма глоба и отнемане на лиценза и да задължени да си откупят колата обратно.За частно лице глоба или затвор.Никой не манипулира
  • 9 Авто

    37 4 Отговор
    Навсякаде километри вътят фирмените автомобили първите три години ,частния автомобил кога да въти километри ,нали трябва и да работи .Аз за 10 години навъртам 60000 км съседа още по малко,така че има и на малко километри но са скъпи

    Коментиран от #22

  • 10 Голяма простотия

    24 3 Отговор
    Нищо съществено не е написано само разтяга локум
  • 11 оня с коня

    28 17 Отговор
    Когато си купувах БМВ-то 3-ка Дизел 204 коня 6 цилиндъра ИЗОБЩО не се впечатлих че е на 140 хил.км- Лично шефа на Автокъщата ми я демонстрира как върви.А върви като Изоглавена,няма пушек,равномерен ход на Двигатела.Карам я вече 9-та година - гори ми 700грама масло на 10 хил.км.Ама че гумите бяха галоши щото не са били сменяни от както е станала кола,че Акумулатора беше издъхнал,че Спирачни дискове и накладки хич ги нямаше - е и?...всичко смених с ново...а само това ли?:)мисълта ми е:Не гледайте какво пише на Километража,а как върви колата,дали е раздрънкана,шума на двигатела,дали е пребоядисвана,има ли ръжда и т.н.
  • 12 Джамбаза

    21 15 Отговор
    Никога не съм виждал кола с манипулиран километраж.
    Върнат да, но манипулиран не.

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Да кажа и аз нещо

    31 1 Отговор
    в Испания закона казва, че когото купиш кола от търговец получваш задължително гаранция 1 година без значение възраст и километри и най-важното дават ти сартификат за километрите и ако е претърпяла инцидент от DGT на GUARDIA CIVIL!!!

    Коментиран от #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 кара4о

    16 0 Отговор

    До коментар #13 от "Да кажа и аз нещо":

    В Германия също получаваш гаранция, но никой не може да ти гарантира, че километража не е манипулиран. Забранено е .а се прави, но в съседните Полша, Нидерландия и Чехия не е. Отиваш с колата си там и ти променят километрите за сумата от 50-100 евро. Ако километража е пипан извън Германия не носиш наказателна отговорност и никой не те закача, ако се докаже, че има манипулация. Също така, ако преди това е имало други собственици е невъзможно да се докаже, кой точно е променил пробега. В Германия обаче тази манипулация се прави заради застраховките, а не заради препродажба. В застрахователната полица записваш примерно, че на година ще правиш 6-10 000 км. и плащаш ниска застраховка. Ти обаче правиш по 30-40 000 км и ти е нужно връщане на километража, за да ти остане ниската застраховка. Накрая, като е продаваш е бонус малкото км. но не това е основното, а застраховката.
  • 17 Ами

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "хахаха":

    Ами то затова има проверки в представителствата, също така и по прегледите в белите страни е записан пробега.. Не живеем вече в 20-ти век.. Има хора, които не си карат толкова колите, рядкост, но го има.

    Коментиран от #35

  • 18 Щирлиц

    20 0 Отговор
    Всички нови БМВ-та рапортуват състоянието си по интернет ежедневно, като данните се съхраняват в сървърите на БМВ. Всеки официален дилър има достъп до тази информация и може да каже не просто на колко км е колата, а и колко пъти си отвалял задна дясна врата, или колко ти е горивото в момента.
  • 19 гост

    14 6 Отговор
    Манипулират се защото клиента иска така.На всеки е ясно ,че е пипан пробега,но предпочита да пише 160000 км пред 340000км.Каквото се търси това се предлага.
  • 20 Джоко

    20 1 Отговор
    Дизелов пачник среден клас или премиум влиза в България минимум на 400- 500 хил. км. 10- 12 годишен барутарник средно навъртащ 40- 50 хил. км. на колко километра да е? В България върти още 100- 150 хил. км. и директно отива за скрап или в моргите за "малко употребявани 2- ръка, части". Те, онези на запад са го измислили и разчитат на нас- еколозите и реставраторите на отпадъци!
  • 21 ивел

    5 1 Отговор
    Толкова ли е трудно Ханс с да забрани превъртването на километражите Но не го прави защо ?- защото парите отиват при " лицемерните, цивилизовани колонизатори" . Наплюват на нецивилизованият Изток.( в Германия бях продал телефона си тъй като моят номер останал записан в продължение на 2 години бях постояно " клиент" на полицията- кога,къде ,как дали го познавам ( призовката идва и е написано на тая дата - "след два месеца в толкова часа да се явявам- постоянен тормоз за нищо" и за колко съм продал телефона си- едни и същи въпроси тъй като бил продаден на трети клиен с тъмно минало).

    Коментиран от #25

  • 22 kkk

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Авто":

    Д.е.бил мухлясал, да те открехна- под 3% от колите в ЕС се шофират до 10 000км./година, 7-8% се карат от 10 000 до 20 000км./година и остатъка е с над 20 000км./година пробег. Почвай сам да изчисляваш какъв ти е шанса да купиш 15-годишна кола на 120 000км... Ето ти разбивката от холандският дилър за една от старите ми коли- произведена беше края февруари, продадена от дилъра на 07.03.2004г., върната след 2г. за да се вземе новият модел и аз я купих нейде август.


    Дата Пробег
    14.05.2004 18592 km
    02.09.2004 40608 km
    15.11.2004 52638 km
    15.04.2005 79629 km
    17.10.2005 105728 km
    17.10.2005 105728 km
    19.12.2005 117474 km
    30.01.2006 122458 km
    30.01.2006 122458 km
    10.02.2006 124306 km
    10.02.2006 124306 km
    11.05.2006 141629 km


    Виждаш ли среден пробег от 70 000км./година в Холандия? Тук за 3 години и навъртяхме още 150 000км., продадох я на роднина за работна кола (беше комби) и през 2019г. преди да я бракува тая кола беше на повече от 600 000км. И понеже имам снимки от последните месеци живот на колата мога да ти докажа, че в БГ колите "нов внос" са 2 вида- тоталка ремонтирана с тел и канап обаче на реално малък пробег или убити от каране излъскани кочини на поне 400 000км.
  • 23 Гошо

    7 0 Отговор
    Затвор и голяма глоба,и никой няма да прави фокуси!
  • 24 Врачанина

    5 0 Отговор
    На всички се манипулират бацета щом са внос у нази да знаете това ме некой търтовец ви къпе че са оригинални вече става като ония лаф с бабичката аз на никой не вервам.Тук у Врацу е пълно с автосалони и всички са мошенници познавам ги всичките иначе не им излиза сметката харните коли и вънка са скъпи е как да стане инак далаверата бацета

    Коментиран от #30


  • 25 Врачанина

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "ивел":

    Те така де баце и ази туй се питам толкова ли е трудно Ханс да забрани а бай Ганя да не можи?Ха де
  • 26 Биню тракториста

    2 0 Отговор
    Моят Москвич е с реални километри и никой не може да го манипулира! Ударението в името на колата ми е върху първата сричка.
  • 27 Порно,добавям:

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Порно":

    Автоджамбазите в Горубляне сякаш са си плюли в устите - всеки ти разправя че автомобилът е в отлично състояние,защото го е карала германска пенсионерка,която е ходела с него единствено и само до пазара.
  • 28 Буко забравяш!

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Буко Баламата":

    Най-вероятно е да е върнат километража на някоя ръждива Жигула,която някой ц...,пардон,българин от ромски произход я продава за 500 лв.
  • 29 До 6

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "хахаха":

    Вярвам му напълно,само дето е пропуснал да уточни че "реалните" километри се умножават минимум по 3.
  • 30 kkk

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Врачанина":

    Колкото пъти кажа на хората като си харесат кола нов внос в БГ да проверят колко струва такава кола у немските сайтове, толкова пъти хората поне 3 дена не спират да псуват джамбазите... А той джамбазина не е виновен, той е търговец и отговаря на търсенето на пазара. Хората искат кола със среден пробег от 10-12 000км./година, в добро състояние поне видимо и на минимална цена- това може да се случи само ако колата е била тоталка и ремонтирана колкото да не се разпадне или ако е върнат зверски пробега...

    Сега цъкнах 15 обяви за 15-годишно БМВ 5-та серия с доста екстри и на около 200 000км.- в БГ такова нов внос и в добър вид може да се намери за около 10 000лв. и избор има, а в Швабия равностойна кола започва от €8500 и по-скоро отива към €10 000. Интересно, а? Да добавим и задължителните около 2000лв. към цената в чужбина за доставка и печалба- някак си е невъзможно кола струваща у Немско €9000 джамбазина да я докара до БГ и да ми я продаде за €5000...
    Разбира се имаше и коли дето струваха на €2000-2500, но пробегът им започваше от 500 000км., салоните бяха изтърбушени, светеха им купища сериозни грешки, бяха за боя на половината кола, с гуми за мъгла и т.н. Ей такива ги взимат нашите джамбази, връщат пробега, лъскат ги малко и ги продават за 10 бона тук...


    Но това е положението, има конкретно търсене и се появява съответното предлагане- търговеца не е виновен, че клиентите му нямат нужните пари за читава стока.
  • 31 Зайко Байко многознайко

    4 0 Отговор
    Всичкият внос у нас е само коли купени от въэрастни баби, които са ходили само до магаэина да паэаруват!🤔🙊🙉🙈😂😂
  • 32 Смятам

    2 0 Отговор
    НА ВСИЧКИ. Иначе 15 - 20г.кола на 130000км... си е смех. В Европа почти няма кола до 5 г да е под 100000км.
  • 33 Alexxx

    3 0 Отговор
    Купете си коли от Германия или Швейцария,но да не е за износ и 99,9% няма да е манипулиран тахометъра.
    Там колите се водят на отчет и данните влизат в компютъра.
    За хващане за такава манипулация глобата е от 50-100,000€ при повторно залавяне + затвор.
  • 34 Кондьо

    3 0 Отговор
    В България всички коли са между 150,000-200,000км и всички са караници от баби ходели до BILLA да си пазаруват :-)
    Купуват джамбазите на малко години с много километри ,правят фокуса с километрите и честито.
    Мерцедес в Германия примерно на 10 години 250.000км струва 10.000€ в България същият струва 10.000лв,че дори и на по малко километри :-)
  • 35 Нико

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ами":

    Чети какво е написал този над тебе и манипулираш и тогава отиваш на технически
  • 36 такава била работата

    1 1 Отговор
    ааа, ето защо БМВ дават яко фира на по 100150 хил.км.... те реално били на по 400.000.... стига сте говорили лошо за баварките