Второто поколение Skoda Octavia (заводско обозначение A5), което се появи през 2004 г., е много по-голямо, по-просторно и по-добро от своя предшественик. Междуосието беше удължено, кормилната рейка - електрифицирана, а задната полузависима греда беше заменена с пълноценно многоточково окачване.
През 2008 г. се проведе голям рестайлинг. Сменени бяха фарове, решетка, брони и предни калници. Отзад бяха сменени основните светлини, а в кабината се появиха нови инструменти, блок за управление на микроклимата и други елементи.
Каросерия: твърде слаба боя
Octavia има много деликатна каросерия, така че за предпочитане са по-свежите варианти. Защото колкото по-стара е колата, толкова повече проблеми ще има с боята, а впоследствие ще се появят и тези, свързани с каросерията. И доброто поцинковане няма да ви спаси. Малък е шансът да намерите кола без пребоядисвани детайли. Но Octavia в боя металик страда в по-малка степен - там боята е малко по-дебела.
Салон: по-евтино с плат, но по-лошо
От салона почти няма оплаквания. Но проблеми се появяват при колите с най-обикновената платнена тапицерия. Иизносените подлакътници, кожа на волана и скоростния лост са първите, които се появяват още преди 100 000 км пробег. Ел. системата също страда от разни недостатъци. Климатичното управление се характеризира с най-много слабости, така че на всеки 5-6 години ще имате нужда от превантивен преглед от добър електротехник. Проблемен е и кабелният сноп между А-колоната и шофьорската врата. При скъсано окабеляване централното заключване, управлението на огледалата и електрическите прозорци не работят.
Зимни проблеми
Фаровете трябва незабавно да бъдат полирани и облепени с фолио, в противен случай ще трябва постоянно да полирате. При студено време лед често се намества под педала за газта на пода и пластмасовата панта се счупи.
Мотор 1.6: колектор на проблеми и различни малки неща
Бензинов атмосферен агрегат 1.6 от серията EA827, се характеризира с прилична работа, но има проблеми с впръскването, а дроселната клапа трябва да се почиства периодично. А колекторът е пластмасов. След 7-8 години пластмасата се напуква и двигателят започва да консумира въздух през пукнатините. Цените за нов са много високи. Няма смисъл обаче да вземете използван, тъй като няма гаранция, че частта ще бъде различна от вашата.
На всеки 100 000 км пробег е необходимо да смените ангренажния ремък с всички свързани ролки, включително помпата на охлаждащата течност. И е по-добре да смените проводниците и модула за запалване едновременно.
Настоящите уплътнения на коляновия вал и тези на клапаните са постоянни спътници на проблеми на възрастта. И разходът на масло се увеличава, но не е причина за спешен ремонт. Най-често декарбонизирането или подмяната на гумички на клапаните ще помогне.
Двигател 1.4 TSI: 300 хил. с добро обслужване
Това устройство е оборудвано с ненадеждна верига за синхронизация, която рядко изкарва над 80 000 км. Към нея е прикрепен и слаб обтегач без стопер, който понякога отгазва и веригата става хлабава.
През 2012 г. бяха сменени веригата, зъбните колела и капака, но проблема със обтегача си останаха. Ако се забележи липса на антифриз, трябва незабавно да проверите колектора, в противен случай може бързо да се стигне да основен ремонт на двигателя.
На Octavia с двигател 1.4 TSI трябва постоянно да следите нивото на антифриза. Но както показа практиката, модернизираният двигател 1.4 може да измине 300 000 км, но трябва навременно следене на състоянието му и редовно обслужване
При следващото поколение, моторът с номер 264264, буталата бяха сменени отново и дебелината на първия компресионен пръстен беше увеличена. Но отново проблемът си остана. И едва третото поколение на Octaviа най-накрая получи бутала с най-ефективния подреден трикомпонентен пръстен за обиране на маслото.
Ако проблемът с разхода на масло е разрешен от предишния собственик, би било хубаво да се знае коя версия на буталата е монтирана. Ако не, трябва да потърсите добър сервиз. Основното нещо е да не отлагате търсенето на причината за повишената консумация на масло за по-късно.
Повишен разход на масло може да бъде провокиран и от особеностите на работата на системата за вентилация на картера. Често там се натрупват отлагания, а с възрастта, в допълнение, износената клапа спира да работи. И маслото започва да изтича през уплътнението на коляновия вал, през капака на клапаните, през кутията за синхронизация. За да предотвратите това, трябва редовно да почиствате вентилацията.
Octavia с двигател 1.8 и DSG7 от първите издания са най-неуспешните модификации. И до днес този двигател по време на поддръжка и ремонт струва много повече от 1.4-литровия вариант. За да се избегне основен ремонт, обтегачът на ангренажната верига трябва да нов, от последните разработки - старата версия може да доведе до подскачане на веригата.
Помпа за охлаждаща течност и термостат издържат около 6 години. Ако пропуснете да ги смените ще се стигне до изтичане на антифриз и ще се случат проблеми - серията EA888 е много термично натоварена. Плюс това, често запушена вентилация на картера, балансиращи валове, които бързо се отказват при липса на смазка и всмукателен колектор, трябва да се почистват редовно. Много капризна у и маслената помпа.
Скоростни кутии
При 5-степенните механични скоростни кутии, с пробег над 150 000 км, обикновено се чупят лагерите на вала, докато при 6-степенните скоростни кутии диференциалът може да "залепне" - в случай, че собственикът обича да потегля рязко. А положението с роботите DSG: не е толкова страшно.
Зад абревиатурата DSG има няколко напълно различни кутии. В нашия случай говорим за DQ200 - често се нарича "суха" заради чифт сухи съединители. Пикът на страха от кутии DQ200 (или DSG7) дойде през 2012-2013 г. Тези проблеми обаче бяха отстранени и сега няма специални проблеми с този робот. Ако е имало такива, то те вече са отстранени.
Един и половина милиона коли попаднаха в сервизна акция, като бяха заменени маслото, актуализиран беше софтуера и многократно бе променян материала на накладките на съединителя. Чехите финализираха дизайна на превключващия механизъм и преработиха шлиците на изходящите валове . И през 2011 г. завърши тази сериозна ревизия на цялата трансмисия. И все пак шестстепенната Aisin автоматична трансмисия е по-здрава и надеждна, без капризи и странности. Но задължително условие при нея е чисто масло и добро охлаждане.
Задвижването на всички колела е без изненади
В многодисков съединител Haldex е препоръчително да сменяте маслото на всеки 60 хиляди км. Още по-добре - на 40 000 км. И следете състоянието на филтъра, кардана и задвижванията. Средно съединителят изминава около 250 хиляди км без проблем.
Шаси и окачване
Първото поколение на Octavia имаше проблемно задно окачване. Гумено-металните тампони издържаха максимум петдесет хиляди км, а по-често - само 30-40 хиляди км. Рестайлингът обзаведе колите с нов тип тампони, които изкарват 100-120 хиляди км.
Какъв е изводът?
Това е кола за ""пестеливи" любители на спокойното шофиране, а съветът ни е да изберат бавният, но доказан атмосферен 1.6-литров мотор. 1.8 турбо двигателят е по-енергичен, но шансовете да получите планина от проблеми по пътя са твърде големи. Версиите с 1.4 турбо не са лоши, но само ако са свежи и добре поддържани. При скоростните кутии все пак механичните са за предпочитане. А най-важна е годината - колкото по-нова е Octavia-та, толкова по-добре. А какви екземпляри от модела и за колко пари се продават у нас, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мда
12:08 27.02.2022
2 Коджа Бангиев
Коментиран от #16
12:16 27.02.2022
3 Сервиз Орландовци Мара Бунева
12:33 27.02.2022
4 За скоростите съм съгласен
Коментиран от #61
12:34 27.02.2022
5 факт
Коментиран от #6
12:35 27.02.2022
6 Капитализъм
До коментар #5 от "факт":
... в действие!!! Имаш 5 довода, но игнорираш 50 и си вече голям капацитет!!!Коментиран от #34
12:38 27.02.2022
7 Капитан Америка
12:40 27.02.2022
8 меркантилност
Коментиран от #24
12:49 27.02.2022
9 Петко
Коментиран от #25, #60
12:50 27.02.2022
10 Дфен
12:52 27.02.2022
11 Онзи
12:56 27.02.2022
12 100qn
Коментиран от #80
12:58 27.02.2022
13 Васил
12:59 27.02.2022
14 Октавиите
13:03 27.02.2022
15 У Враца
13:03 27.02.2022
16 джамбаз
До коментар #2 от "Коджа Бангиев":
Когато си прав-прав си. По-лани докарах четири такива щайги (бяха фирмени , на по 250-300 хил. км.) от Белгия,купих ги за без пари от рю Евард в Брюксел,беха яко оръждавели,ама тука ги продадох на секундата и се чудих и маях,на какво се радва нашенеца (само щото-щайгите са много евтини). Никой не мисли за после.13:06 27.02.2022
17 90% от
Коментиран от #19
13:12 27.02.2022
18 Име
13:23 27.02.2022
19 100qn
До коментар #17 от "90% от":
И да се опитваш да им обясниш Ганьо няма да те разбере масово намразват дадена марка,защото просто вече ресурса и е към своя край и е на 700-800 000 км. Иначе карам такава Октавиа 2 ( от Еуратек ) и смело мога да кажа,че едва ли ще попадна на по здрава и безпроблемна кола за напред.13:25 27.02.2022
20 Курвеса
13:26 27.02.2022
21 доко
13:46 27.02.2022
22 Алекс
Егати на 80 хил.км разбита скоростна кутия.....
Коментиран от #32, #62
13:57 27.02.2022
23 Кола еднодневка
14:09 27.02.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Мармалад
До коментар #9 от "Петко":
Октавия първо поколение си е ПасатКоментиран от #54, #58
14:46 27.02.2022
26 име
15:16 27.02.2022
27 Това са
15:17 27.02.2022
28 Кажи за БМВ.
Коментиран от #29
15:23 27.02.2022
29 бмв боклуци
До коментар #28 от "Кажи за БМВ.":
За бмв-тата трябва книга в няколко тома да се пише15:24 27.02.2022
30 Nostradamus
НЕ си купувайте Skoda Octavia!
15:41 27.02.2022
31 Dancho
16:35 27.02.2022
32 един от стадото
До коментар #22 от "Алекс":
къде сравняваш Каппата със тази щайга. Ще я убие само със вътрешен комфорт и возия. Подценявана кола е да . А надценената Шкода каква е. Пълна с изненадиКоментиран от #38
16:43 27.02.2022
33 Името на розата
16:54 27.02.2022
34 Мхм
До коментар #6 от "Капитализъм":
Не можеш и да боиш17:00 27.02.2022
35 Alex
17:35 27.02.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 така е
18:59 27.02.2022
38 Qwerty
До коментар #32 от "един от стадото":
С тази разлика, че едната е била, а другата е! Ще ме разбереш, надявам се!19:27 27.02.2022
39 Qwerty
19:29 27.02.2022
40 Мнение
20:03 27.02.2022
41 Само да кажа
Коментиран от #43
21:13 27.02.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Qwerty
До коментар #41 от "Само да кажа":
Бе, ти добре казваш нещо, ама то какво връзка има със статията? Ти знаеш ли колко такива истории има? За марки и модели, за двигатели и комплектации? Какво искаш на кажеш?Коментиран от #44
22:03 27.02.2022
44 Човекът
До коментар #43 от "Qwerty":
Иска да каже че опела е по добър от чешките ВАГ ини....22:29 27.02.2022
45 васик атанасова
Коментиран от #46
22:36 27.02.2022
46 очуден от васик атанасова
До коментар #45 от "васик атанасова":
Ти до вчера не хвалеше ли Ауди под всяка статия тук? Защото под ламарините шкода и ауди е едно и също с друга емблемаКоментиран от #47
22:38 27.02.2022
47 васик атанасова
До коментар #46 от "очуден от васик атанасова":
недей да пишеш тука не ти е темааз какво да хавля карам ауди 17 години
не ти е мястото тука пиши други теми
22:42 27.02.2022
48 шкода оставия
23:08 27.02.2022
49 володя стоянов
Коментиран от #50
00:22 28.02.2022
50 абе
До коментар #49 от "володя стоянов":
Аз съм чувал същото от автомонтьори ама за бмв00:37 28.02.2022
51 аз четох и освен проблеми
08:44 28.02.2022
52 Един
09:03 28.02.2022
53 Митко
09:18 28.02.2022
54 Хе хе
До коментар #25 от "Мармалад":
Еми не е, Октавия 1 си е чиста Бора, или Голф. Пасат не е.09:49 28.02.2022
55 олеле
09:57 28.02.2022
56 Skoda
Коментиран от #59
09:57 28.02.2022
57 Гост
Какви са тия глупости за строшени скоростни механични кутии на 80 000 км???
Нека да сложим по едни символични 1000 лв и мога да предоставя за оглед на всички професори тук, където и когато пожелаят 3 различни генерации Октавия - 2-ка фейслифт 2.0 TDI CR с ремап и механична кутия и 175 000 км; 3-ка 2.0 TDI CR с ремап и 6-степенно ДСГ на 160 000 км и една свежа на 2 месеца и около 6 000 км 4-ка пак 2.0 TDI със 7-степенно ДСГ/4х4 и да ми покажат къде гният, какво тропа, защо се троши...и след отиваме в ЕТ да извадим историята на колите (поддържани са само там) и да видиме какво освен консумативи, дискове/накладки и тампони/1-2 биалетки са сменени по тези коли за тези километри в БГ....
Минал съм от нова и през 1-ца 1.9 TDI Tour с 90 к.с. и за 150 000 км освен предни дискове с накладки и регулярните обслужвания нямам спомен друго да е правено по колата...но това беше в далечната вече 2005-та - 2008-ма година....
10:26 28.02.2022
58 123
До коментар #25 от "Мармалад":
Чист Голф си е... виж на Супърб-а може да му викаш Пасат.10:40 28.02.2022
59 Хе хе
До коментар #56 от "Skoda":
Пък аз карам все стари коли, в момента имам общо четири броя на възраст между 97-2004г. Еми давам не повече от 300-400 лв на година за части. Това е максимум, правя си ги аз. Ремонти се налагат не по-често от 1 ремонт на всеки 2-3- месеца при 12000 км на година средно на кола. По-добре е от 300-400 лв лизинг всеки месец, нали? Ако е толкова лизинга, не знам , нали има и някакви 5-6000 начална вноска, пък после остатъчни доплащания.....каско, ремонти само в техния сервиз, дето разбират по-малко от мен.....няма да участвам в този техен бизнес :)Коментиран от #63
11:11 28.02.2022
60 До Петко
До коментар #9 от "Петко":
Хайде докарай запазена О1 комби, аз имам грижата да осигуря читава 02-ка комби - и ще мерим коя колко е голяма, ще се возим и после пак ще пишем тук, става ли?11:51 28.02.2022
61 Гост
До коментар #4 от "За скоростите съм съгласен":
Какви скорости на 80 000 км??? Това раздадени служебни коли ли са били или?За 4-те поколения на Октавия минали през мен - само на 1 съм сменял съединител на 150 000 км след ремап и здраво каране от моя страна...
Противно на приказките и моите страхове, сега карам пак ремапната Октавия с DSG DQ 250 и вече приближава 200 000 км без каквито и да е дефекти и признаци за предстоящи проблеми, дори и след диагностика на кутията и работата на мехатроника / съединителите... смяна на масло и филтър в кутията на всеки 45-50 000 км вместо на обявените 60 000 км от Шкода и безгрижие....
Коментиран от #66
11:57 28.02.2022
62 Tie
До коментар #22 от "Алекс":
Ако Капа-та не е с 4.16 / 5.20 Турбо моторите - просто не ми я хвали...бензинопил без грам вървеж и поведение...Казвам ти го, като бивш собственик на една от малкото читави в Бг - Капи с 16В Турбо мотора...возия и комфорт да, но поведение и обратна връзка с пътя и колата = 0....да не говорим за гадните поскърцващи пластмаси, постоянните проблеми с блока за управление на ел. стъкла/огледала в шофоьорската врата, течовете от люка на тавана (въпреки профилактиката и проминването на дренажите), цвето-музиката със стопоете заради нацепения кабел м/у капака и купето...
Далеч по-истински са италианската тройка от Типо 4 платформата - с турбо-бензиновите мотори: Крома/Тема/164 като вървеж, пътно поведение и надеждност...
12:06 28.02.2022
63 Saguaro
До коментар #59 от "Хе хе":
Пич напълно уважавам такива като теб .Адмирации!А сега за другата част,ами не са само лизингите.Има еднокаско което си е сума разделено на месец.Гаранционно сервизиране,нещо от 300400,а па може и повече на година.През времето което ползваш колата,тя се обезценява.Като сложиш гориво,гуми , дискове,накладки и реалната цена на колата в момента и ги разделиш на месеци ,сумата може и да излезе плашеща.Но както се казва ,който си има брадичка си има и гребенче.А иначе за шкодата,не съм карал ,но мисля ,че е на база jetta,ако греша някой да ме поправи.С tdi мотора ,доста върви за конете си и харчи много малко.Стегната возия,прилични спирачки,сравнително добро управление,шумен мотор,на който мога да простя заради динамиката.Които търси,голям комфорт,мека возия или силна обезшуменост,да търси другаде или по висок клас.Аз определено сам за.13:37 28.02.2022
64 До коментар #62
за тази марка и конкретно Kappa...!!
Като всички коли и тя си има кусури но всичко което си изброил при мен го няма, честна пионерска!!!
Е моята няма люк,(шибедах)!!
Коментиран от #65
14:21 28.02.2022
65 Tie
До коментар #64 от "До коментар #62":
Какво толкова "извънземно" има в тази твоя Капа с мъртво-родения 2.4 бензинов "петак"???Само за инфо - имал съм и съм поддържал години наред от Итал марките: Крома 2.0 Турбо, 166 В6 Турбо; Пунто ГТ; Алфа 155 ТС и 155 Ку4-ако изобщо знаеш какво се крие под ламарините и... (най-бързата Алфа до момента в БГ с официално драг време 11.7 на 400 метра); Дедра 2.0 Турбо и Капа 2.0 Турбо 16В ЛС за последно....Имах огромното желание да продължа с тези коли, но поддръжката и експлоатацята им става невъзможна заради липсата на части в БГ, понатрупаха доста годинки и остаряха морално...от по-новите Италианки за съжакение няма нищо което да ме заинтругува на нормална цена... изключвам Джулия КуВе; Мазерати, Ферари...това там е друга лига!
Относно Шкодките - непретенциозни коли от среден клас с добра динамика, управление, пространство и комфорт! Дизелите особено 2.0 ТДИ Комън Рейл с ремап тръгват прилично и точно спрямо твоята Капа върви 2 пъти повече с 1/3 от разхода...за здравина, надеждност и достъпност на оригинални резервни части не искам и да говоря....
14:57 28.02.2022
66 Дфен
До коментар #61 от "Гост":
Рено купуване ново над 250 000 само обслужване с оригиналното окачване и сменени 2 билети. Какво ги хвалбите тези немски марки не разбирам.Коментиран от #67
15:37 28.02.2022
67 Луй
До коментар #66 от "Дфен":
И какво различно от другите марки, купувани нови си постигнал?Да не говориме, че на магистралата сте пълен смях....
Коментиран от #71
16:25 28.02.2022
68 Filo
16:29 28.02.2022
69 Filo
Коментиран от #70
16:31 28.02.2022
70 Гост
До коментар #69 от "Filo":
Така е!!! Има лоши стопани!!!Затова всеки си прави сметка какво му върши работа и може да поддържа!!!
А не като тук срам го е от по-нова Шкода/Дачия ама за убито от каране Е60 / А6 4F / Е 211 на кредит няма проблем!
Нищо че ходи с тази кола макс 1-2 пъти в годината на море и толкова...през другото време има абонаментна карта за градския.... а ако трябва да мине 1000-2000 км пътуване наведнъж в чужбина и не смее да не го остави някъде, че ще трябва да остави колата заради стойността на ремонта....
16:38 28.02.2022
71 Дфен
До коментар #67 от "Луй":
Точно нова Шкода и всичко е за коша още преди 100 000кмКоментиран от #72
19:47 28.02.2022
72 Фенче
До коментар #71 от "Дфен":
Ок, готов ли си да сложиш пари и да ти докарам тамън няколко на брой от различни поколения и с пробег от 150-200 хил км навъртяни само в БГ???Ще минат преглед за моя сметка в избран от тебсервиз и после ще напишеш лично ти и тук резултатите! Ок???
Коментиран от #74
21:42 28.02.2022
73 Врачанина
23:18 28.02.2022
74 Дфен
До коментар #72 от "Фенче":
Когато кажешКоментиран от #75
06:49 01.03.2022
75 Фенче
До коментар #74 от "Дфен":
Казвай кога и къде??? И си приготви авоари, снимачна техника и все пак да видим рендето де!!!Коментиран от #76
07:03 01.03.2022
76 Дфен
До коментар #75 от "Фенче":
Дай номер да ти пратя реното имай на предвид че е и такси и е минало 250 000 км няма дюзи, турбо, егр, даже ДПФ е там без никакви манипулации.09:04 01.03.2022
77 Тодор
11:23 01.03.2022
78 Ник
19:18 01.03.2022
79 Някой
22:24 01.03.2022
80 Чук и бег
До коментар #12 от "100qn":
Приятелю, в статията са описани бензиновите варианти. Твоята щом е добре, се радвай. Да му мислят тези с бензинките.20:52 05.11.2022