27 Февруари, 2022 12:00, обновена28 Февруари, 2022 09:54 59 00879

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia

  • автомобилът на старо-
  • skoda-
  • octavia

Можете да затворите очите си за много малки неща. Но когато двигателят създава проблеми, си струва да се помисли

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia - 1

Второто поколение Skoda Octavia (заводско обозначение A5), което се появи през 2004 г., е много по-голямо, по-просторно и по-добро от своя предшественик. Междуосието беше удължено, кормилната рейка - електрифицирана, а задната полузависима греда беше заменена с пълноценно многоточково окачване.

През 2008 г. се проведе голям рестайлинг. Сменени бяха фарове, решетка, брони и предни калници. Отзад бяха сменени основните светлини, а в кабината се появиха нови инструменти, блок за управление на микроклимата и други елементи.

Каросерия: твърде слаба боя

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia

Octavia има много деликатна каросерия, така че за предпочитане са по-свежите варианти. Защото колкото по-стара е колата, толкова повече проблеми ще има с боята, а впоследствие ще се появят и тези, свързани с каросерията. И доброто поцинковане няма да ви спаси. Малък е шансът да намерите кола без пребоядисвани детайли. Но Octavia в боя металик страда в по-малка степен - там боята е малко по-дебела.

Салон: по-евтино с плат, но по-лошо

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia

От салона почти няма оплаквания. Но проблеми се появяват при колите с най-обикновената платнена тапицерия. Иизносените подлакътници, кожа на волана и скоростния лост са първите, които се появяват още преди 100 000 км пробег. Ел. системата също страда от разни недостатъци. Климатичното управление се характеризира с най-много слабости, така че на всеки 5-6 години ще имате нужда от превантивен преглед от добър електротехник. Проблемен е и кабелният сноп между А-колоната и шофьорската врата. При скъсано окабеляване централното заключване, управлението на огледалата и електрическите прозорци не работят.

Зимни проблеми

Фаровете трябва незабавно да бъдат полирани и облепени с фолио, в противен случай ще трябва постоянно да полирате. При студено време лед често се намества под педала за газта на пода и пластмасовата панта се счупи.

Мотор 1.6: колектор на проблеми и различни малки неща

Бензинов атмосферен агрегат 1.6 от серията EA827, се характеризира с прилична работа, но има проблеми с впръскването, а дроселната клапа трябва да се почиства периодично. А колекторът е пластмасов. След 7-8 години пластмасата се напуква и двигателят започва да консумира въздух през пукнатините. Цените за нов са много високи. Няма смисъл обаче да вземете използван, тъй като няма гаранция, че частта ще бъде различна от вашата.

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia

На всеки 100 000 км пробег е необходимо да смените ангренажния ремък с всички свързани ролки, включително помпата на охлаждащата течност. И е по-добре да смените проводниците и модула за запалване едновременно.

Настоящите уплътнения на коляновия вал и тези на клапаните са постоянни спътници на проблеми на възрастта. И разходът на масло се увеличава, но не е причина за спешен ремонт. Най-често декарбонизирането или подмяната на гумички на клапаните ще помогне.

Двигател 1.4 TSI: 300 хил. с добро обслужване

Това устройство е оборудвано с ненадеждна верига за синхронизация, която рядко изкарва над 80 000 км. Към нея е прикрепен и слаб обтегач без стопер, който понякога отгазва и веригата става хлабава.

През 2012 г. бяха сменени веригата, зъбните колела и капака, но проблема със обтегача си останаха. Ако се забележи липса на антифриз, трябва незабавно да проверите колектора, в противен случай може бързо да се стигне да основен ремонт на двигателя.

На Octavia с двигател 1.4 TSI трябва постоянно да следите нивото на антифриза. Но както показа практиката, модернизираният двигател 1.4 може да измине 300 000 км, но трябва навременно следене на състоянието му и редовно обслужване

При следващото поколение, моторът с номер 264264, буталата бяха сменени отново и дебелината на първия компресионен пръстен беше увеличена. Но отново проблемът си остана. И едва третото поколение на Octaviа ​​най-накрая получи бутала с най-ефективния подреден трикомпонентен пръстен за обиране на маслото.

Ако проблемът с разхода на масло е разрешен от предишния собственик, би било хубаво да се знае коя версия на буталата е монтирана. Ако не, трябва да потърсите добър сервиз. Основното нещо е да не отлагате търсенето на причината за повишената консумация на масло за по-късно.

Повишен разход на масло може да бъде провокиран и от особеностите на работата на системата за вентилация на картера. Често там се натрупват отлагания, а с възрастта, в допълнение, износената клапа спира да работи. И маслото започва да изтича през уплътнението на коляновия вал, през капака на клапаните, през кутията за синхронизация. За да предотвратите това, трябва редовно да почиствате вентилацията.

Octavia с двигател 1.8 и DSG7 от първите издания са най-неуспешните модификации. И до днес този двигател по време на поддръжка и ремонт струва много повече от 1.4-литровия вариант. За да се избегне основен ремонт, обтегачът на ангренажната верига трябва да нов, от последните разработки - старата версия може да доведе до подскачане на веригата.

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia

Помпа за охлаждаща течност и термостат издържат около 6 години. Ако пропуснете да ги смените ще се стигне до изтичане на антифриз и ще се случат проблеми - серията EA888 е много термично натоварена. Плюс това, често запушена вентилация на картера, балансиращи валове, които бързо се отказват при липса на смазка и всмукателен колектор, трябва да се почистват редовно. Много капризна у и маслената помпа.

Скоростни кутии

При 5-степенните механични скоростни кутии, с пробег над 150 000 км, обикновено се чупят лагерите на вала, докато при 6-степенните скоростни кутии диференциалът може да "залепне" - в случай, че собственикът обича да потегля рязко. А положението с роботите DSG: не е толкова страшно.


Зад абревиатурата DSG има няколко напълно различни кутии. В нашия случай говорим за DQ200 - често се нарича "суха" заради чифт сухи съединители. Пикът на страха от кутии DQ200 (или DSG7) дойде през 2012-2013 г. Тези проблеми обаче бяха отстранени и сега няма специални проблеми с този робот. Ако е имало такива, то те вече са отстранени.

Основни недостатъци при употребявана Skoda Octavia

Един и половина милиона коли попаднаха в сервизна акция, като бяха заменени маслото, актуализиран беше софтуера и многократно бе променян материала на накладките на съединителя. Чехите финализираха дизайна на превключващия механизъм и преработиха шлиците на изходящите валове . И през 2011 г. завърши тази сериозна ревизия на цялата трансмисия. И все пак шестстепенната Aisin автоматична трансмисия е по-здрава и надеждна, без капризи и странности. Но задължително условие при нея е чисто масло и добро охлаждане.

Задвижването на всички колела е без изненади

В многодисков съединител Haldex е препоръчително да сменяте маслото на всеки 60 хиляди км. Още по-добре - на 40 000 км. И следете състоянието на филтъра, кардана и задвижванията. Средно съединителят изминава около 250 хиляди км без проблем.

Шаси и окачване

Първото поколение на Octavia ​​имаше проблемно задно окачване. Гумено-металните тампони издържаха максимум петдесет хиляди км, а по-често - само 30-40 хиляди км. Рестайлингът обзаведе колите с нов тип тампони, които изкарват 100-120 хиляди км.

Какъв е изводът?

Това е кола за ""пестеливи" любители на спокойното шофиране, а съветът ни е да изберат бавният, но доказан атмосферен 1.6-литров мотор. 1.8 турбо двигателят е по-енергичен, но шансовете да получите планина от проблеми по пътя са твърде големи. Версиите с 1.4 турбо не са лоши, но само ако са свежи и добре поддържани. При скоростните кутии все пак механичните са за предпочитане. А най-важна е годината - колкото по-нова е Octavia-та, толкова по-добре. А какви екземпляри от модела и за колко пари се продават у нас, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 55 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мда

    107 8 Отговор
    От 1.9TDI нататък всичко е боклук.
  • 2 Коджа Бангиев

    56 19 Отговор
    Евтинка кручка за най непретенциозните , с кофти возия и с много (особено ако е от Италия норде или Гермния/Холандия) ръждица. Ама - за толкова пари - толкова.

    Коментиран от #16

  • 3 Сервиз Орландовци Мара Бунева

    45 4 Отговор
    Докарвайте ги тука, много ги обичаме, щастливи от Горубляне клиенти взели евтина кола обикновено се оказват абонати, закупили си пълен кошник, но какво да правиш важно е работа да има !
  • 4 За скоростите съм съгласен

    46 4 Отговор
    От 4 Октавии 2 минаха през сервиза за лагер на скоростите (първата едва на около 80 000), а 1 за нова скоростна кутия. Освен това на половината от дупките по пътищата им се счупиха някакви щипки на аербега на предното пасажерско място и се чува тропане при шофиране в дясно на таблото. Освен това учудващо бензиновите двигатели въобще не са помислили да бъдат икономични, като тези до 1,6 се замислят като им подадеш газ дали ще тръгнат да задминават или не и при висока скорост не са стабилни въпреки голямото купе. Ако се поддържат в добър сервиз могат да се карат и над 300 000 без да се гаси двигателя, но според мен разходите за поддръжка са много големи. Чувал съм собственици доволни от тях, но считам, че да провериш един автомобил дали е здрав трябва да видиш фирмите какви впечатления имат, защото Иван като я кара внимателно от 10 до 20 км на ден и ходи лятото до село и веднъж два пъти на почивка, ще стигне проблемите й чак след 3 до 5 години (колкото са изчислили горе долу да издържи) и ако няма средства да я подмени с нова ще остане "доволен" от поддръжката след това.

    Коментиран от #61


  • 5 факт

    34 47 Отговор
    Основен недостатък е че е чехски биклюк

    Коментиран от #6

  • 6 Капитализъм

    25 5 Отговор

    До коментар #5 от "факт":

    ... в действие!!! Имаш 5 довода, но игнорираш 50 и си вече голям капацитет!!!

    Коментиран от #34

  • 7 Капитан Америка

    82 11 Отговор
    От цялата статия разбрах едно - ВАГ са си масларки с постоянно светещ чек на таблото.
  • 8 меркантилност

    41 29 Отговор
    ако караш шкода значи официално си се отказал от секса

    Коментиран от #24

  • 9 Петко

    26 4 Отговор
    Второто поколение Skoda Octavia (заводско обозначение A5), което се появи през 2004 г., е много по-голямо, по-просторно и по-добро от своя предшественик. - пълни глупости! Затова Октавия I се произвеждаше до 2012 като Octavia Tour. Качете се в запазени Октавия 1 и 2 и ще останете много учудени защо двойката така друса.

    Коментиран от #25, #60

  • 10 Дфен

    35 14 Отговор
    Значи далече от всякаква Шкода.
  • 11 Онзи

    31 14 Отговор
    Мъка са немските коли....
  • 12 100qn

    72 17 Отговор
    Представили сте я доста зле...Карам такава Шкода вече 12 год. Колата е купувана нова,а не нов внос.На този 1.9 ТДИ мотор единстеният минус ако мога така да нарека е : по-шумна работа на мотора особенно след 140 км, но все пак е 105 к.с. Но колата ми за тези 12 години лампа чек не ми е светила в движение никога и от смяна до смяна на масло несъм доливал и грам ! Така,че всичко е много относително като цяло здрава и непритенциозна кола.
  • 13 Васил

    48 22 Отговор
    С две думи пълен боклук след голф-3 всичко е тотал щета няма нищо читаво вече от VAG
  • 14 Октавиите

    58 4 Отговор
    правят по 500 хиляди км, но само 1.9tdi!!!!!

  • 15 У Враца

    62 3 Отговор
    всичкото автомобил в автокъщите под 200 000 км.Смешници, вервайте си!
  • 16 джамбаз

    57 4 Отговор

    До коментар #2 от "Коджа Бангиев":

    Когато си прав-прав си. По-лани докарах четири такива щайги (бяха фирмени , на по 250-300 хил. км.) от Белгия,купих ги за без пари от рю Евард в Брюксел,беха яко оръждавели,ама тука ги продадох на секундата и се чудих и маях,на какво се радва нашенеца (само щото-щайгите са много евтини). Никой не мисли за после.
  • 17 90% от

    52 5 Отговор
    коментаращите не се са доближавали до истински оригинален автомобил освен от автокъща с превъртян километраж!!!!

    Коментиран от #19

  • 18 Име

    46 1 Отговор
    Ако се замислите при всяка една стара кола поддръжката през предходните години е ключова ако една кола е на 20 години и е с оригиналните филтри маслото само е доливано ако ще не немска,японска а извънземна да е ще е проблемна в заключение има достатъчно място на земята за коли от всички марки кой каквото му маресва и може да си позволи това е ! Лично аз съм имал такава за класа си няма какво повече да иска човек просторна приятна и надеждна кола стига да се поддържа грамотно и навреме.
  • 19 100qn

    37 15 Отговор

    До коментар #17 от "90% от":

    И да се опитваш да им обясниш Ганьо няма да те разбере масово намразват дадена марка,защото просто вече ресурса и е към своя край и е на 700-800 000 км. Иначе карам такава Октавиа 2 ( от Еуратек ) и смело мога да кажа,че едва ли ще попадна на по здрава и безпроблемна кола за напред.
  • 20 Курвеса

    17 17 Отговор
    Основния недостатък е самата марка както и производните и издънки
  • 21 доко

    25 4 Отговор
    ТОЧНОСТТА И СИЛАТА НА НЕМЦИТЕ ПО ОТНОШЕНИЕ НА АВТОМОБИЛНИТЕ ДВИГАТЕЛИ ОТИДЕ В ИСТОРИЯТА..СЕГА ЗАРАДИ ПАРИ НЕЩАТА СЕ ПРАВЯТ КАЛПАВО И МИЗЕРНО И СЪЗДАВАТ ЯДОВЕ НА СОБСТВЕНИЦИТЕ..ЖАЛКО..КАКТО КАЗВАМ АЗ ТАКИВА СА ПЛОДОВЕТЕ НА ДЕМОКРАЦИЯТА/МАСКИРАН КАПИТАЛИЗЪМ /..ЗАПЛАНУВАНО Е КОЛИТЕ ДА СЕ РАЗВАЛЯТ СЛЕД 100 МАКС 150 ХИЛ.КИЛОМЕТРА ЩОТО И ПОТОЧНАТА ЛИНИЯ ЗА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ ТРЕБЕ ДА БАЧКА..МЪКА..ТОВА Е ИСТИНАТА АКО Я ПРИЕМЕТЕ ДОБРЕ АКО ЛИ НЕ СЕРВИЗИТЕ СА ВАШИ ОТ ДОКО..
  • 22 Алекс

    29 17 Отговор
    Аз съм заклет индивидуалист, от 12 години карам Lancia Kappa 2.4 175 к.с бензин, колата е на почти 300 хил.км и нямам нито един от тези проблеми на Шкода!!
    Егати на 80 хил.км разбита скоростна кутия.....

    Коментиран от #32, #62

  • 23 Кола еднодневка

    20 19 Отговор
    НИКОГА ПОВЕЧЕ ШКОДА , НИ-КО-ГА
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Мармалад

    3 27 Отговор

    До коментар #9 от "Петко":

    Октавия първо поколение си е Пасат

    Коментиран от #54, #58

  • 26 име

    20 7 Отговор
    Не прочетох нищо по-различно от всяка друга кола.
  • 27 Това са

    28 4 Отговор
    Нормалните неща за обслужване и ремонти. Само ганьо си мисли че колата трябва да се обслужва през 500 000 см
  • 28 Кажи за БМВ.

    38 3 Отговор
    Автора да беше написал такава статия за БМВ. Щеше да е 5 пъти по-дълга и само тежки ремонти

    Коментиран от #29

  • 29 бмв боклуци

    34 2 Отговор

    До коментар #28 от "Кажи за БМВ.":

    За бмв-тата трябва книга в няколко тома да се пише
  • 30 Nostradamus

    21 23 Отговор
    С две думи;
    НЕ си купувайте Skoda Octavia!
  • 31 Dancho

    20 19 Отговор
    Шкода не е нищо друго,освен кофти сглобена вагина, с части правени къде ли не по света- от Мароко,през Сърбия,Словакия, Русия та до Индия и Корея ,пълен боклук,особено моделите след 2008а.
  • 32 един от стадото

    28 10 Отговор

    До коментар #22 от "Алекс":

    къде сравняваш Каппата със тази щайга. Ще я убие само със вътрешен комфорт и возия. Подценявана кола е да . А надценената Шкода каква е. Пълна с изненади

    Коментиран от #38

  • 33 Името на розата

    9 8 Отговор
    Основния недостатък си върви с името-Шкода остави я.
  • 34 Мхм

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Капитализъм":

    Не можеш и да боиш
  • 35 Alex

    17 9 Отговор
    Един Форд Фокус е много по-евтин, без безброй дефекти и по-удачен и практичен избор.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 така е

    17 2 Отговор
    Много твърдо возене,много шумна при всякакви скорости.Даже бензиновата помпа на нов автомобил се чува силно в купето-такова чудо не бях чувал.Когато е спряла на светофар, все едно всички прозорци са открехнати.Бавен 1.6.Повечето японски 1.6 са по-пъргави и не по-малко надеждни.Единствено огромни пространства-отзад и багажник.
  • 38 Qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "един от стадото":

    С тази разлика, че едната е била, а другата е! Ще ме разбереш, надявам се!
  • 39 Qwerty

    5 3 Отговор
    Имал съм такъм автомобил! Ама като гледам статията и коментарите, явно съм карал менте! Тойота с емблема на Шкода? Поредната целенасочено стания, явно закъсваме с четенето!
  • 40 Мнение

    16 4 Отговор
    Шкода като част от ФАГ страда от общите им болежки ключалки, ел стъкла списъкът е дълъг. Аз вече се набутах с Фолксваген втора ръка и съжалявам, че не взех Пежо на половин цена със същото качество.
  • 41 Само да кажа

    17 8 Отговор
    Карам Опел АСТРА G 1998г. Карам я от 2008г..Беше 10г.Сега я карам четиринадесета година сиреч 24 годишна . Взех я с двигател в насипно състояние в багажника .1.8бензин газ комби е .При сглобяването на мотора се оказа че едното бутало липсва и тогава монтьора сложи бутало от предния модел щото не можа да намери друго а и нищо не ми каза сиреч бутало от F- на.Малко по шумно работеше но карах с него 8г.и може би щеше да кара още но реших с приятел монтьор да смени буталото и вече сложи ново за съответния двигател.През всички тия 14г.тая кола й сменям само консумативи и каране друго нищо.Купето както го взех с драскотини и т.н. но без грам ръжда нищо не съм правил .Само си боядисах предния капак още като я взех щото беше с налющен лак и това е .Автобояджия съм и това ме дразнеше най много.Иначе до ден днешен си е с рожденните драскотини .Дойде от Швейцария карана от жена Желязна кола.Като детенце си ми е .Ами Опела си е Опел.Преди имах Корса А 1.5DM Исузу мотор но ръждясваше.

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Qwerty

    10 3 Отговор

    До коментар #41 от "Само да кажа":

    Бе, ти добре казваш нещо, ама то какво връзка има със статията? Ти знаеш ли колко такива истории има? За марки и модели, за двигатели и комплектации? Какво искаш на кажеш?

    Коментиран от #44

  • 44 Човекът

    18 4 Отговор

    До коментар #43 от "Qwerty":

    Иска да каже че опела е по добър от чешките ВАГ ини....
  • 45 васик атанасова

    8 4 Отговор
    шкода боклук

    Коментиран от #46

  • 46 очуден от васик атанасова

    7 6 Отговор

    До коментар #45 от "васик атанасова":

    Ти до вчера не хвалеше ли Ауди под всяка статия тук? Защото под ламарините шкода и ауди е едно и също с друга емблема

    Коментиран от #47

  • 47 васик атанасова

    3 4 Отговор

    До коментар #46 от "очуден от васик атанасова":

    недей да пишеш тука не ти е тема
    аз какво да хавля карам ауди 17 години
    не ти е мястото тука пиши други теми
  • 48 шкода оставия

    9 2 Отговор
    Основните проблеми на подобни автомобили са, че ако не можеш да си позволиш нова октавия или поне 5 годишна, по добре е да одиш пеш, а да намериш кола без сериозни проблеми в дебиле.бг си е чисто тото.
  • 49 володя стоянов

    10 5 Отговор
    Audi/vw/ skoda = проблем в мотора, проблем в скоростите. какво знечение има ,че тапицерията е здрава и изкарва по 200 хилкм? Гаражните автомонтьори казват : добре,че ги има ваген и ауди че да има работа

    Коментиран от #50

  • 50 абе

    10 1 Отговор

    До коментар #49 от "володя стоянов":

    Аз съм чувал същото от автомонтьори ама за бмв
  • 51 аз четох и освен проблеми

    1 1 Отговор
    друго не видях
  • 52 Един

    4 1 Отговор
    Ми тези кахъри познати за половината марки коли ! Тенекии, боя, фарове, кабели, окачване ... Такъв е пътя към големите печалби - клиента трябва да ги плаща!
  • 53 Митко

    5 0 Отговор
    Шкода има само есин проблем-WV!
  • 54 Хе хе

    9 2 Отговор

    До коментар #25 от "Мармалад":

    Еми не е, Октавия 1 си е чиста Бора, или Голф. Пасат не е.
  • 55 олеле

    3 1 Отговор
    имах 3 коли на ваг. само фолксваген съм нямал от масовите им марки. общо взето най зле беше шкодата . по проблемна и от реното ми преди това. много ядове и със ауди и то сериозни. ауди според мен не са по здрави от пежо. там поне кахърите са безобидни, двг и скорости са здрави.. най добре се представи сеатчето
  • 56 Skoda

    12 4 Отговор
    Имах BMW E39 - на 10 години му се пръсна пластмасовия "октопод" - тръбата за водата. Горе-долу ме остави на пътя. Колко още ремонти съм му направил на това bmw - само аз си знам. Сега карам нова шкода вече 4 години - до сега само масло и филтри във фирмения сервиз. И да - карам си по 10-20 км на ден и през лятото до "село". Не правя по 100 хил км на година. Може би за такъв тип каране е по-добре човек да си купи и кара нова кола, а не на "134 хил" (реални 334) от Горубляне. Сега давам пак толкова пари - всеки месец вноската по лизинга. Преди същите пари отиваха през няколко месеца за скъпи ремонти. Колата постоянно в сервиза, а аз обикалям по морги да търся части, щото някои от тях нови и оригинални струват колкото колата - ами мерси, предпочитам да си карам нова кола и да плащам лизинга.

    Коментиран от #59

  • 57 Гост

    6 7 Отговор
    Колко от драскащите са имали Октавия? Колко от тези коли са били със сервизна история или нови?
    Какви са тия глупости за строшени скоростни механични кутии на 80 000 км???
    Нека да сложим по едни символични 1000 лв и мога да предоставя за оглед на всички професори тук, където и когато пожелаят 3 различни генерации Октавия - 2-ка фейслифт 2.0 TDI CR с ремап и механична кутия и 175 000 км; 3-ка 2.0 TDI CR с ремап и 6-степенно ДСГ на 160 000 км и една свежа на 2 месеца и около 6 000 км 4-ка пак 2.0 TDI със 7-степенно ДСГ/4х4 и да ми покажат къде гният, какво тропа, защо се троши...и след отиваме в ЕТ да извадим историята на колите (поддържани са само там) и да видиме какво освен консумативи, дискове/накладки и тампони/1-2 биалетки са сменени по тези коли за тези километри в БГ....
    Минал съм от нова и през 1-ца 1.9 TDI Tour с 90 к.с. и за 150 000 км освен предни дискове с накладки и регулярните обслужвания нямам спомен друго да е правено по колата...но това беше в далечната вече 2005-та - 2008-ма година....
  • 58 123

    12 0 Отговор

    До коментар #25 от "Мармалад":

    Чист Голф си е... виж на Супърб-а може да му викаш Пасат.
  • 59 Хе хе

    7 3 Отговор

    До коментар #56 от "Skoda":

    Пък аз карам все стари коли, в момента имам общо четири броя на възраст между 97-2004г. Еми давам не повече от 300-400 лв на година за части. Това е максимум, правя си ги аз. Ремонти се налагат не по-често от 1 ремонт на всеки 2-3- месеца при 12000 км на година средно на кола. По-добре е от 300-400 лв лизинг всеки месец, нали? Ако е толкова лизинга, не знам , нали има и някакви 5-6000 начална вноска, пък после остатъчни доплащания.....каско, ремонти само в техния сервиз, дето разбират по-малко от мен.....няма да участвам в този техен бизнес :)

    Коментиран от #63

  • 60 До Петко

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Петко":

    Хайде докарай запазена О1 комби, аз имам грижата да осигуря читава 02-ка комби - и ще мерим коя колко е голяма, ще се возим и после пак ще пишем тук, става ли?
  • 61 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "За скоростите съм съгласен":

    Какви скорости на 80 000 км??? Това раздадени служебни коли ли са били или?
    За 4-те поколения на Октавия минали през мен - само на 1 съм сменял съединител на 150 000 км след ремап и здраво каране от моя страна...
    Противно на приказките и моите страхове, сега карам пак ремапната Октавия с DSG DQ 250 и вече приближава 200 000 км без каквито и да е дефекти и признаци за предстоящи проблеми, дори и след диагностика на кутията и работата на мехатроника / съединителите... смяна на масло и филтър в кутията на всеки 45-50 000 км вместо на обявените 60 000 км от Шкода и безгрижие....

    Коментиран от #66

  • 62 Tie

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "Алекс":

    Ако Капа-та не е с 4.16 / 5.20 Турбо моторите - просто не ми я хвали...бензинопил без грам вървеж и поведение...
    Казвам ти го, като бивш собственик на една от малкото читави в Бг - Капи с 16В Турбо мотора...возия и комфорт да, но поведение и обратна връзка с пътя и колата = 0....да не говорим за гадните поскърцващи пластмаси, постоянните проблеми с блока за управление на ел. стъкла/огледала в шофоьорската врата, течовете от люка на тавана (въпреки профилактиката и проминването на дренажите), цвето-музиката със стопоете заради нацепения кабел м/у капака и купето...
    Далеч по-истински са италианската тройка от Типо 4 платформата - с турбо-бензиновите мотори: Крома/Тема/164 като вървеж, пътно поведение и надеждност...
  • 63 Saguaro

    7 2 Отговор

    До коментар #59 от "Хе хе":

    Пич напълно уважавам такива като теб .Адмирации!А сега за другата част,ами не са само лизингите.Има еднокаско което си е сума разделено на месец.Гаранционно сервизиране,нещо от 300400,а па може и повече на година.През времето което ползваш колата,тя се обезценява.Като сложиш гориво,гуми , дискове,накладки и реалната цена на колата в момента и ги разделиш на месеци ,сумата може и да излезе плашеща.Но както се казва ,който си има брадичка си има и гребенче.А иначе за шкодата,не съм карал ,но мисля ,че е на база jetta,ако греша някой да ме поправи.С tdi мотора ,доста върви за конете си и харчи много малко.Стегната возия,прилични спирачки,сравнително добро управление,шумен мотор,на който мога да простя заради динамиката.Които търси,голям комфорт,мека возия или силна обезшуменост,да търси другаде или по висок клас.Аз определено сам за.
  • 64 До коментар #62

    2 2 Отговор
    Днес прочетох какво си написал и стигнах до извода че не разбираш почти нищо
    за тази марка и конкретно Kappa...!!
    Като всички коли и тя си има кусури но всичко което си изброил при мен го няма, честна пионерска!!!
    Е моята няма люк,(шибедах)!!

    Коментиран от #65

  • 65 Tie

    8 2 Отговор

    До коментар #64 от "До коментар #62":

    Какво толкова "извънземно" има в тази твоя Капа с мъртво-родения 2.4 бензинов "петак"???
    Само за инфо - имал съм и съм поддържал години наред от Итал марките: Крома 2.0 Турбо, 166 В6 Турбо; Пунто ГТ; Алфа 155 ТС и 155 Ку4-ако изобщо знаеш какво се крие под ламарините и... (най-бързата Алфа до момента в БГ с официално драг време 11.7 на 400 метра); Дедра 2.0 Турбо и Капа 2.0 Турбо 16В ЛС за последно....Имах огромното желание да продължа с тези коли, но поддръжката и експлоатацята им става невъзможна заради липсата на части в БГ, понатрупаха доста годинки и остаряха морално...от по-новите Италианки за съжакение няма нищо което да ме заинтругува на нормална цена... изключвам Джулия КуВе; Мазерати, Ферари...това там е друга лига!
    Относно Шкодките - непретенциозни коли от среден клас с добра динамика, управление, пространство и комфорт! Дизелите особено 2.0 ТДИ Комън Рейл с ремап тръгват прилично и точно спрямо твоята Капа върви 2 пъти повече с 1/3 от разхода...за здравина, надеждност и достъпност на оригинални резервни части не искам и да говоря....
  • 66 Дфен

    2 4 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Рено купуване ново над 250 000 само обслужване с оригиналното окачване и сменени 2 билети. Какво ги хвалбите тези немски марки не разбирам.

    Коментиран от #67

  • 67 Луй

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Дфен":

    И какво различно от другите марки, купувани нови си постигнал?
    Да не говориме, че на магистралата сте пълен смях....

    Коментиран от #71

  • 68 Filo

    2 3 Отговор
    Каква Капа, тая марка отдавна фалира.
  • 69 Filo

    6 2 Отговор
    Шкодата си хубава кола за парите си. По тия форуми няма неоплюта марка от всякакви "разбирачи".

    Коментиран от #70

  • 70 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #69 от "Filo":

    Така е!!! Има лоши стопани!!!
    Затова всеки си прави сметка какво му върши работа и може да поддържа!!!
    А не като тук срам го е от по-нова Шкода/Дачия ама за убито от каране Е60 / А6 4F / Е 211 на кредит няма проблем!
    Нищо че ходи с тази кола макс 1-2 пъти в годината на море и толкова...през другото време има абонаментна карта за градския.... а ако трябва да мине 1000-2000 км пътуване наведнъж в чужбина и не смее да не го остави някъде, че ще трябва да остави колата заради стойността на ремонта....
  • 71 Дфен

    2 3 Отговор

    До коментар #67 от "Луй":

    Точно нова Шкода и всичко е за коша още преди 100 000км

    Коментиран от #72

  • 72 Фенче

    3 1 Отговор

    До коментар #71 от "Дфен":

    Ок, готов ли си да сложиш пари и да ти докарам тамън няколко на брой от различни поколения и с пробег от 150-200 хил км навъртяни само в БГ???
    Ще минат преглед за моя сметка в избран от тебсервиз и после ще напишеш лично ти и тук резултатите! Ок???

    Коментиран от #74

  • 73 Врачанина

    0 3 Отговор
    Вие сега ли чак разбрахте че Вагините са най-големите масларки и боклуци бацета? За туй умните хора карат само Мерцедес и БМВ.
  • 74 Дфен

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Фенче":

    Когато кажеш

    Коментиран от #75

  • 75 Фенче

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "Дфен":

    Казвай кога и къде??? И си приготви авоари, снимачна техника и все пак да видим рендето де!!!

    Коментиран от #76

  • 76 Дфен

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "Фенче":

    Дай номер да ти пратя реното имай на предвид че е и такси и е минало 250 000 км няма дюзи, турбо, егр, даже ДПФ е там без никакви манипулации.
  • 77 Тодор

    3 1 Отговор
    Май съм късметлия, с моята Октавия 2, 1.6 тди. Само съм изключил AGR клапана софтуерно, който е много голяма слабост и смяната му, при нашите горива е загуба на пари и нерви. Колкото до оплюванията DSG7, само съм й правил реглаж, на 160х и ето още 30х си работи безпроблемно.
  • 78 Ник

    1 1 Отговор
    Карам произведена 2008 преди фейса със сервизна история(проверена в Еуратек) на 170 000 км внесена от Италия. Вече 30000 км нямам проблеми. Единствено съм сменял части по окачването и климатик- това е. Колата е с 2,0 ТДИ ВММ 8 клапана икономичен, но същевременно пъргав. Мога да кажа 2 минуса- повечето шум в купето особено при по-шумна настилка (от стария тип асфалт) и твърдото окачване. Всичко друго напълно удовлетворява изискванията ми за кола .
  • 79 Някой

    2 4 Отговор
    Ми то всичко дето правят вагините е пълен коптор. Един читав двигател не могат да направят след 1.9