Без значение колко красива и технически безупречна е вашата употребявана кола, тя пак ще бъде трудна за продажба, ако е от изброените по-долу модели. Ще трябва да прибягвате или до помощта на посредници, или до всякакви рекламни стратегии и пак ще се затрудните.
Купуването им не е непременно грешка, но при препродажба, почти гарантирано ще загубите не само много пари, но и време, защото тези коли имат свойството да чакат много време за нов собственик. Ако искате да избегнете подобни ситуации, ето и втората "порция" от автомобили, които са в категорията "трудно продаваеми".
6. Редица модели на Fiat
По принцип няма проблеми с Fiat-овете, но това важи само за по-новите и популярни модели. Ако решите да продадете например Fiat Idea, ще трябва да се състезавате с множество по-популярни, красиви и желани съперници. По-рядко срещаните модели винаги са трудни за продажба. Ако искате обикновена кола с добър достъп до резервни части, никой няма да търси конкретно моделът Idea. Ако човек съзнателно търси нещо подобно, е по-вероятно да бъде изкушен от Opel Meriva или Volkswagen Golf Plus.
7. Alfa Romeo и подобни екзотики
Всеки модел има своите ценители и критици - колкото и добър да е. "Алфите", които се продават доста евтино, бързо биха намерили нови собственици, ако не са няколкото препятствия пред тях.
Първо, за да поддържате такива машини, трябва да инвестирате много сърце и пари. Второ, трудно е да се намери добър екземпляр, а и да намерите, той ще бъде скъп както при покупка, така и при поддръжка, следователно, въпреки цялото им великолепие, линиите не се подреждат.
Трудности възникват с най-вече с Alfa Romeo 166, както и с 159 и Brera: като правило техните ценители вече имат „работещ“ автомобил, а закупеният ще се счита за хоби. "Алфистите" не са в по-добро положение от собствениците на други екзотични автомобили, които също не са препоръчителни от гледна точка на препродажба.
8. Американски марки
Не всички американски автомобили могат да бъдат вкарани в тази графа, но като цяло те се продават по-трудно у нас. Популярните джипове и пикапи от марките Ford, Jeep, Cadillac, Chevrolet и GMC са много по-лесни за продажба, отколкото продукти, като Mercury, Dodge, Chrysler, Saturn или Pontiac, например.
9. Продукти на "покойни" марки
Има много марки, които никога не са предлагали продуктите си в България или отдавна са напуснали местния пазар. Има някои, които са престанали да съществуват изобщо. Да, техните продукти все още могат да се внасят от чужбина и да се обслужват в местни сервизи. Но не е толкова лесно да се намерят резервни части за тях.
Някои проблеми се решават чрез взаимозаменяеми механични компоненти, но намирането на оригинален фар, калник или капак обикновено се свежда до необходимостта от закупуване на донор втора ръка - и обикновено доста скъпо. Ако моделът някога е бил популярен, не е толкова зле. Но ако не, има проблем.
Сред марките, които вече не съществуват, са Rover и Saab. Частите за колите им изчезват и препродажбата им се превръща в кошмар. Не защото колите са лоши, особено когато става дума за най-добрите модели като Saab 9-5 или Rover 75. Но поради възрастта си те стават все по-малко интересни за купувача.
10. Странни модели и версии
В линиите дори на най-популярните марки периодично се появяват странни модели, които се оказват неуспешни, ако не и напълно провалени. Например Opel Signum е същият като Vectra, само че по-малко практичен. Или комбито Jaguar X-Type, което изобщо не се вписва в гамата на британските луксозни автомобили. Тя е тясна, непрактична, трудна за ремонт и скъпа – наистина има нужда от ентусиаст, който да реши да ь купи.
Подобна е историята с Lexus CT200h, който всъщност е Toyota Auris, но струва много повече, и за придобиване, и за поддръжка. Honda имат добра репутация у нас, но трябва да имате късмет, за да продадете Pilot, Insight, Element или Stream, например. По същия начин е с Hyundai, който вече не трябва да се състезава за популярност, но модели като Matrix или Veloster са много трудни за препродажба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #20
16:56 31.01.2022
2 Име
Коментиран от #16
17:01 31.01.2022
3 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #5, #56
17:01 31.01.2022
4 jap
Коментиран от #6, #21
17:04 31.01.2022
5 Велев
До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
Ти може би не си, явно си свръхбаровец. Аз обаче купувам коли на по две-три години, карам ги още две-три години и ги препродавам. Така, че за мен инфото от статията е важно, макар да не съм авджамбазин, както ги наричаш продаваците на коли втора ръка. Смятам, че и много други хопа са като мен и статийките на Радо от този сорт са полезни.Коментиран от #8, #9, #11, #13, #19
17:05 31.01.2022
6 МаКаТа
До коментар #4 от "jap":
това е само пример за такива стари коли от тяхното поколение17:05 31.01.2022
7 мисирка
17:05 31.01.2022
8 hahaha
До коментар #5 от "Велев":
Не се излагай - кое точно ти беше полезно - алфата, клюндая, фията, мъртвеца или американския толуп?17:07 31.01.2022
9 гадно
До коментар #5 от "Велев":
Ако си опрял до такива статийки за да избираш автомобил си жив за ожалване.17:10 31.01.2022
10 Бракми
Коментиран от #14
17:13 31.01.2022
11 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
До коментар #5 от "Велев":
Уважавам мнението на всеки ! Но коя точно е в твоята категория ( до 2 години) , Пежото ли 🤔 Или си се колебаел между Панамера и Дания или между Алфа и БМВ 7 серия 🤔 И не , не съм богат . Но искам, като вляза в колата да се чувствам като в кожата си, а не да бързам да се отърва от нея!Коментиран от #12
17:24 31.01.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Съвест
До коментар #5 от "Велев":
По-евтино е да си вземеш нещо и да го караш дорде не грохне. Плащаш много по-евтино за автомобилите точно показани в тази статия. Обикновено заради това, че са по-нестандартни частите са по-евтини, никой не иска да ги краде, а заради особеностите на собствениците са си, често са по-добре поддържани17:42 31.01.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 хохо
17:59 31.01.2022
16 Били хлапето
До коментар #2 от "Име":
Кое му е хубавото Американските марки са теудни за продажба ама Джи ем си и тн са много лесни за продажба е те не са ли американски.Това горе е писано от де били18:08 31.01.2022
17 Личен опит
18:21 31.01.2022
18 Факт
Коментиран от #67
18:25 31.01.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Мхм
До коментар #4 от "jap":
Има Пежа 405 за разлика от кен ефи като Гпуф 1,2,3 ощи други такива инженерни недорязуменияКоментиран от #30
19:34 31.01.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Волвар
Тежко ми идва при тези доходи.
20:43 31.01.2022
24 Миро
Коментиран от #47
20:43 31.01.2022
25 Алекс
Такава кола не за всеки като я погледнеш отпред и отзад трябва да решиш дали е грозна или красива!!!
Коментиран от #53
21:03 31.01.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Honda
21:19 31.01.2022
28 Хахаха
22:00 31.01.2022
29 Алфа Ромео 159
Коментиран от #41
23:46 31.01.2022
30 Hellish
До коментар #21 от "Мхм":
Всъщност гледайки реално какво все още се движи от автомобилите от края на 80-те и началото на 90-те, Пасати основно комбита щото явно вършат работа Ауди 80 защото не гният и Мерцедес 124 които понамаляха. От малко по-късните Голф 3 и Астра F които просто бяха толкова масови, че все още има доста.Е34-ките почти изчезнаха, Сиери и Ескорти няма, Векра А рядко засичам, 190-ки също доста по-рядко. Но нормално изброените вече са на възраст 30-35 години, а една 15-18 годишна кола в същият клас е 2-5 хиляди лева според това какво е. Сега масови са Голф 4, Мерцедес W203 и W211, Е60, Е46 пасат 5 и 5.5 и А3 и А4 2000-2005 и Авенсис пак от тоя период, та да 15-18 годишни коли като казах. Поне в провинцията където съм аз това са масовите автомобили, разбира се има и чисто нови, но са рядкост.
23:49 31.01.2022
31 Луд ли съм
Но пък всичко ми е новичко, проверено и сменено. Външния вид също е перфектен. Разбира се, за 25-26К можех да го сменя с новия модел (на 3-4 год.), но така реших, така направих. Може и да съм лудичък...
Коментиран от #42, #43, #63
00:12 01.02.2022
32 Гост
Коментиран от #33, #60
02:33 01.02.2022
33 Георги
До коментар #32 от "Гост":
Особено пък А класата на Мерцедес е най голямото недоразумение в автомобилостроенето.За да му смениш съединителя ,сваляш целия двигател.Простотиите за двете марки коли ,,Мерцедес и всички останали ,,останаха назад във времето.Сега вече започна да важи друго ,,80процента от красивите пластмасови играчки наречени коли са с една единствена разлика -емблемата отпред и една прилика -чупливи до неузнаваемост.Красиви боклуци с диодни светлини и изваяни лайстнички ужким хром метал а то пластмасичка.03:49 01.02.2022
34 Зайко Байко многознайко
05:01 01.02.2022
35 Той
06:06 01.02.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 гост
07:39 01.02.2022
38 кпо
07:52 01.02.2022
39 Абв
Лелеелеле.... ръгай че ма изеди!
08:17 01.02.2022
40 номад
08:26 01.02.2022
41 Алфа са боклук :)
До коментар #29 от "Алфа Ромео 159":
Сигурно има някоя друга Алфа... дето не се чупи често, но това е по-скоро изключение, а не правило.И само защо реши, че 30 000км са някакво доказателство за здравина. Това е нищо и никакъв пробег!
Коментиран от #46, #50, #58
08:29 01.02.2022
42 kkk
До коментар #31 от "Луд ли съм":
Я сега да ми докладваш кой джип на рама набор 2018г. днес струва 25 бона? Държа да докладваш и кой точно джип караш в момента, че много обичат гнусните нещастници като теб да лъжат за всичко, особено за цени на неща които нямат и не са виждали дори...Коментиран от #44
08:40 01.02.2022
43 Другия
До коментар #31 от "Луд ли съм":
И кой е тоя джип, колега ,на 3-4 години ,където струва 22-25 000лв.?,че нещо не мога да се сетя.Да не караш Дъстър? Щото всички джипки на тия години са над 35 000 лв .Ако гледаме по-класните -скачат над 70 000 лв. Кажи ни за да си купим?08:52 01.02.2022
44 Другия
До коментар #42 от "kkk":
Карал е джипка,ама само на сън!08:54 01.02.2022
45 Porek
Хахахахаха
09:22 01.02.2022
46 Тото
До коментар #41 от "Алфа са боклук :)":
По добре палава Брега,отколкото скучен Германец.09:55 01.02.2022
47 Степенко
До коментар #24 от "Миро":
И аз така11:30 01.02.2022
48 Степенко
11:37 01.02.2022
49 Марко Поло
Коментиран от #64
12:07 01.02.2022
50 kkk
До коментар #41 от "Алфа са боклук :)":
Алфа която да не влиза в сервиза поне 2 пъти на 3 месеца никога не е съществувала и няма да съществува. А великият пробег от 30 000км. за 3+ години е доказателство само за 1 нещо- тоя кош не е ставал за каране през половината време.Коментиран от #59, #61, #66, #69
14:36 01.02.2022
51 123
Логика
15:37 01.02.2022
52 123
15:37 01.02.2022
53 Гост
До коментар #25 от "Алекс":
Интериорът е невероятен, външният дизайн също е уникален, въпреки че не е по вкуса на всеки. Обаче трябва да приготвиш едни пари за амортисьори и да дружиш с поялника. Също по сервизите им се мръщят. Общо взето много трябва да искаш точно тоя модел, за да се хвърлиш16:26 01.02.2022
54 Един друг
17:22 01.02.2022
55 ComfortablyNumb
За Лексъс CT200H няма как да сте по далеч от истината. Първо няма нищо общо с Toyota Auris. Нито вън нито вътре нито под капака. Toyota Auris в Америка е един от видовете Короли което е нисък клас. Дизаина отвън и вътре, материалите по интериора са на светлини години разлика. Освен това CT200H е една от най надеждните коли на американския пазар ( само след Приус с който са братовчеди ) лично имам такава на 170к мили Купих я на 130к никакъв проблем понеже е хибрид дори маслото се сменя на 10к мили. Преди нея имах друга същата която карах между 20к ( на 1 година) до 125к ( на 7 години замина в катастрофа). Абсолютно най-надеждната кола която съм имал дори не съм сменял спирачки защото е хибрид ( спира с електро мотора) . Луксозна и изключително надежда кола с добър дизайн ( като излезе нова се чакаше за нея 3 месеца в Америка! още преди проблема с чиповете!) която гори два пъти по малко от Хонда Акорд се продава трудно на някоя друга планета , на тая трета от земята не. Единственото лошо е че е ниска и за българските пътища не става. Не го вземам лично просто е толкова невярно че не мога да не
19:27 01.02.2022
56 ComfortablyNumb
До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
Няма да не пикаеш на по грешно дърво. Препродажбата и цената на препродажбата са токова важни че си нямаш и бегла представа явно авто бизнеса. Всъщност продажната цена на нова кола се влияе от цената на препродажба на старо... Да правилно си прочел. Авто производителите слагат такива цени на нови коли които са с някакъв процента над цената на препродажба на старо защото никой купувач не иска да загуби 50% от продажбена на 2 годишна кола да кажем. Не е обратното както си го представят масово хората че цена на 3 годишно Порше Карера е $60к ( примерно) защото нова е $90к, а е обратното, хората са склони да платят $60к за 3 годишна , затова производителя може да надуе цената на нова до $90к . Знам че е малко екзотично но е вярно поне за американския пазар на който американците са много информирани и мислещи купувачи , това вероятно също е екзотично за наш Ганчо ...19:40 01.02.2022
57 Уйл змейтс
19:57 01.02.2022
58 Тихо
До коментар #41 от "Алфа са боклук :)":
Ей вагаджия умрял20:39 01.02.2022
59 Тихо
До коментар #50 от "kkk":
Добре бе ВАГинаджия,много ги разбираш нещата20:43 01.02.2022
60 Оня с мержана
До коментар #32 от "Гост":
Ти луд ли си ?00:12 02.02.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 123
Коментиран от #65
15:33 02.02.2022
63 123
До коментар #31 от "Луд ли съм":
За луд не те знам луд ли си, ама, че си глупав е повече от ясно.15:38 02.02.2022
64 спортиста
До коментар #49 от "Марко Поло":
За американските коли е абсолютна истина, че много трудно се продават. Не случайно американски коли в Европа почти няма и няма представителства на техните марки. Не казвам, че са лоши, а просто европееца предпочита друг тип автомобили. Имам познати с автокъщи, които са ми споделяли същото. Те с американски коли не се занимават изобщо да им заема място само и да не могат с месеци да я разкарат, колкото и да и намаляват цената. С частите също е тегава работата. Нещо оригинално, ако ти трябва, трябва от Америка да поръчаш и да чакаш с месеци.15:53 02.02.2022
65 ComfortablyNumb
До коментар #62 от "123":
Добре че е автомобилната тема да се съглася с теб.22:15 02.02.2022
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Stanko
До коментар #18 от "Факт":
Къде да го добавим Форда, че имам един ?01:20 05.03.2022
68 Бай Иван
16:06 22.06.2022
69 Бре
До коментар #50 от "kkk":
серсемин ! ти кога си карал алфа ?!16:12 22.06.2022