Last news in Fakti

13 Октомври, 2001 00:00 1 588 0

Сайонара 2001

  • honda-
  • honda pan european-
  • honda fireblade

След година мълчание от страна на японския гигант Honda най-сетне му дойде времето да приключи сагата около новите двуколесни, с които азиатците ще зарадват своите почитатели. Самураите вдигнаха завесата и обявиха на широката публика с какво мислят да надцакват конкуренцията през следващата година. Феновете трябва да са спокойни, тъй като новаците от набор 2002 наследяват от “старите кримки” традицията и славата, но освен това са получили в добавка редица подобрения и интересни технически решения, които според специалистите от Honda ще допаднат на техните клиенти. В употреба остават наименованията на моделите познати от предшествениците с малки промени.

Моделът VFR остава със същото име, но със силно променена външност

Новакът е копродукция на европейски и азиатски специалисти от заводите в Офенбах и Асака. Ползотворното им сътрудничество завършва със създаването на мотоциклет с изключително приятна външност. Не могат да не бъдат оценени по достойнство агресивните черти на азиатеца. Фаровете при него са четири, групирани по два и разделяни от силно изтегленото надолу защитно стъкло. Периметърът от пътя, осветяван от тях пък би задоволил дори и най-капризните пилоти. Отзад още на пръв поглед се забелязва, че японците отново залагат на системата “Center-up” с два ауспуха с овална форма, разположени непосредствено под стопа и двата мигача. Повишен е комфортът при пътуване чрез по-удобната седалка, която предлага и по-висока позиция за допълнителния пасажер. При новия VFR отсъства и дясното рамо на задния амортисьор, а широката пет цола джанта добре пасва на цялостния дизайн на возилото.

Двигателят е V-образен с четири цилиндъра и ъгъл между тях от 90 градуса. Работният обем е 782 куб.см., а осигуряваната мощност е 108 к.с. при 10 500 оборота/мин. Максималният въртящ момент също е в подходящи граници - 77 Нм при 8 500 оборота/мин. За да има повече тяга при ниски и средни обороти специалистите от Hon­da прибягват до технологии от автомобилостроенето. Така например при VFR е използвана системата за вариращо газоразпределение. Разпределителните валове освен това вече не се задвижват от зъбни колела, а от верига.
Рамката на двуколесното е от алуминиеви сплави, а в оборудването място намира и телескопична вилка. По желание на клиента VFR ще се предлага и с ABS.

Промени има и при бегача на дълги разстояния Honda Pan European

Теглото на дебютанта вече е 283 кг., или с 15 кг по-малко отколкото при неговия предшественик. Работният обем на двигателя пък е нараснал със 176 куб.см до 1261 куб.см. Шампионът е добавил и повечко сила в себе си - 118 к.с вместо досегашните 98. Максималният въртящ момент е 117 Нм при 6500 оборота/мин.
За да постигнат желаните параметри, японците създават изцяло нов мотоциклет в сравнение с предишните модели. Например при двигателя е използвана система за директно впръскване на горивото с 36-милиметров корпус на дроселовия клапан. Разпределителните валове се задвижват вече не от ангренажен ремък, а от верига. Коляновият вал е свален надолу с 20 мм, като динамото е разположено между цилиндрите.
Рамка, изработена от алуминий, заменя стоманената от предишните модели. Отпред е монтирана телескопична вилка, която гарантира отлична маневреност. Амортисьорът отзад е двураменен. Скоростната кутия е петстепенна механична. Серийно ще се монтира ABS.


Окончателно се изясниха и техническите параметри на Honda Fireblade

Двигателят на спринтьора е редови с четири цилиндъра и водно охлаждане. Работният обем е 954 куб.см. Агрегатът осигурява мощност от 150 к.с. Максималният въртящ момент е 101 Нм при 9000 оборота/мин. Скоростната кутия е шестстепенна механична. Рамката е изработена от алуминий, като отпред е монтирана Upside-down вилка. Общото тегло на спринтьора е с 4 кг по-малко от това на предшественика. От компанията-производител обещават и много по-сигурно и стабилно поведение на пътя.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА