13 Март, 2022 12:00 12 053 37

Колко и какво продава най-продаваната марка у нас?

  • dacia-
  • българия-
  • продажби
Колко и какво продава най-продаваната марка у нас? - 1

Когато говори за нови автомобили, вече почти десет години, румънската марка Dacia е тази, която продава най-много коли на българския пазар. Знаете ли обаче кои са най-търсените модели, с какво ниво на оборудване и с какви двигатели? Отговор на този въпрос ни дадоха от официалното представителство на Dacia в България, като ние ви показваме най-любопитните факти.

Коли с фабрична газова уредба

Четири модела на Dacia могат да се похвалят с по над 50% продадени автомобили с АГУ. Това са Sandero, Sandero Stepway, Logan и Duster.

Колко и какво продава най-продаваната марка у нас?

Поръчки на топ модификации

Три модела - Spring, Sandero и Duster се поръчват с доста високо ниво на оборудване, като противно на очакванията за нискобюджетни автомобили, клиентите поръчват и много допълнителни екстри.

Колко и какво продава най-продаваната марка у нас?

Dacia е лидер по продажби у нас

Този своеобразен "златен медал" по отношение на продажбата на нови автомобили в България, Dacia държи вече девете поредна година. Пикът в продажбите е през 2019, като последните две години са по-слаби заради пандемията и съпътстващите я фактори. Като цяло марката има пазарен дял у нас, движещ се в диапазона 12 - 13 %.

Колко и какво продава най-продаваната марка у нас?

Основно частни клиенти

За някои може да звучи странно, но у нас румънските автомобили се купуват основно от частни клиенти. В процентно съотношение фирмите, които купуват Dacia са само 15%. Останалите 85% от продажбите са за частни клиенти.

Колко и какво продава най-продаваната марка у нас?


Поставете оценка:
Оценка 4 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Електрон

    39 8 Отговор
    Пропан-бутанът е много по-евтин, какво чудно има. Бързо са се ориентирали комшиите, а и заводския монтаж на АГУ със сигурност е по-добър от монтажа в някои съмнителни сервизи. А и екологичния клас на автомобилите с АГУ е много по - висок.

    Коментиран от #7, #9

  • 3 АБВ

    20 51 Отговор
    Никога от тази марка велик боклук
  • 4 вввв

    19 53 Отговор
    пълен боклук за тези пари може да си вземеш в пъти по висок клас японски джип и да го реновираш от до

    Коментиран от #13, #21

  • 5 АМИ ДОБРЕ

    25 5 Отговор
    Надеждни да,..но и ефтини също,.. това са 2 основни предпоставки ...после, не е ли ноу-хау на РЕНО,...
    и всеки предпочита нова кола, от евро 6 до миришащо на чистота
    Иначе всичко негативно в коментарите, е въпрос на късмет
  • 6 W 124

    8 29 Отговор

    До коментар #1 от "саке":

    Абе има и по-солени шегички, но фактаджиите ги премахват. Аз лично никога не бих си купил сурогат на кола. Без пари да ми го дават и да ме гонят да ми броят някоя пара, не.
  • 7 даааааа

    31 7 Отговор

    До коментар #2 от "Електрон":

    Да, така е. Аз никога не съм си слагал газ, но съм ЗА ако излиза така от завода и е както трябва направено, не после да си играе някой. Според мен има бъдеще в това гориво.
  • 8 Ситрошен

    17 45 Отговор
    Продава боклуци за бедни. Ако бяхме с по-висок и нормален стандарт в България никой разумен няма да си купи Дачия. Ама те тия с дачиите са като ония с бмв-тата на акъл.
  • 9 Я пак

    8 29 Отговор

    До коментар #2 от "Електрон":

    Я пак, кой екологичен клас на агу е по-висок ? Колите на газ и на метан изхвърлят много повече CO2. Не случайно коли с такива уредби които покриват Euro 6d няма и няма и да има. Вярно останалите емисии са в пъти по-малко, но кел файда.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Кинеф

    7 23 Отговор

    До коментар #10 от "Дфен":

    И двете са кинеф
  • 12 Прав си

    31 3 Отговор

    До коментар #10 от "Дфен":

    Преди 3 седмици бях на едно фирмено обучение в Торино и бях много изненадан от факта,че по улиците там е пълно с Дачии и Шкоди.Странното е,че марките произвеждани там почти не се срещат.

    Коментиран от #23, #30

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Пази Боже

    21 27 Отговор
    Вкъщи имаме 2 коли - Дачия Сандеро 2016, купувана чисто нова и един хечбек от голфовия клас 2007, която купих на старо през 2019г. Предимствата на дачията са: по-висок пътен просвет(за който го смята за предимство) и амортисьора на предния капак. Всичко останало като седалки, комфорт, ергономия, маневреност, обезшуменост, климатизация, сглобка и материали е в полза на старата кола. А когато ще тръгваме нанякъде, жената и децата питат с дачията, или с Колата ще пътуваме :) Скоро ще сменя едната кола, познайте коя :)))

    Коментиран от #15, #19

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 User

    11 25 Отговор
    По-големи каруци от тази марка са само китайските, корейските и съветските марки.
  • 19 Вики

    5 7 Отговор

    До коментар #14 от "Пази Боже":

    Същата каруца но на по-висока цена
  • 20 Дачия

    8 6 Отговор
    Са първи номер след това всички Маркови екипи с немски премиуми.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Истината

    25 4 Отговор

    До коментар #12 от "Прав си":

    Във Франция е същото, колите Дачия не отстъпват на чисто френските!
  • 24 факт

    34 12 Отговор
    Няма по добро от Дачията квото и да приказват колкото и дървена да е грозна скапана а бе така нататък е дваесе бона нова.Няма по добро и няма и да има.Ферарита и Вейрони за по 5 милиона не ме вълнуват това са коли за крадци направени.

    Коментиран от #25

  • 25 Ко да

    14 24 Отговор

    До коментар #24 от "факт":

    Добре като нямаш пари защо пишеш тука глупости ? Дачията са каруци за бедни, толкова.

    Коментиран от #26

  • 26 Не е вярно

    34 9 Отговор

    До коментар #25 от "Ко да":

    Не е така Дачия са колите на нормалните хора
  • 27 по точно

    4 20 Отговор
    Само фирмите ги купуват
  • 28 Реално

    26 0 Отговор
    Колеги, няма значение за какви пари, какво избирате! Купувайте автомобили, който можете да подържате след това!!!
  • 29 Мони

    6 8 Отговор
    Четох много добри отзиви и реклама за тази марка. Купих такава румъно-френска бричка на 48,000км (реални) и на 60,000 се започна редовно ходене в сервизите им.
    Продадох я на 76,000к на почти половин цена на която я бях купил. А колко пари бях плащал за сервиз. Та по калкулкулация щях да се разведам заради нея. Всички спестявания стопени Не искам да чувам за тази марка. Тя е хипер инфлация.
    Хора бягайте далеч от нея и не вярвайте на реклами и платени писаници.
  • 30 Тони

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Прав си":

    Живея в чужбина. На чужденците им е все тая каква кола ще купят и модел.
    Интересува ги цената и гаранцията. Карат до гаранция и купуват друга с доплащане естествено. Нима Шкода е по добра от Ауди или VW? Не е със сигурност,защото съм имал. Купуват я заради ниската им цена. Та какво си видял не е това което изглежда. За някой Дачия или Шкода можеда са супер коли. Да отидеш до работата и да се върнеш,корто общо прави 5-10-15км/ден,но когато въртиш километри,то тогава ще усетиш кое е качествено и кое не е. Да,падна осезаемо качеството на абсолютно всички марки и модели,но някой марки са осезаемо по добри от други. Пиша го защото карам такси и имам пряко виждане за марки и качество.
  • 31 Тони

    4 3 Отговор
    Не ми стигнаха думите по долу да продължа.
    Таксиметровият шофьор или шев на тези служби е да кара всевъзможни по качествени коли.
    Вместо да изкарат 100-200-300€ на ден,ако колата има проблеми,вместо да изкара 100-300€ ще трябва да даде 2-3-4 пъти по толкова за да бъде поправен автомобила.
    Та къде си видял тогава Логан такси тогава? За Шкода Супърб съм виждал,но Логън,не съм. Има хора пишат за да им да изкарат някой лев,но ти от кои си?

    Коментиран от #37

  • 32 Кондьо

    2 2 Отговор
    Относно,че монтират АГУ какво от това?
    Карам от 30г на монтирани АГУ в сервизи и какво от това?
    Не бих купил такъв кокушарник заради това,че е с АГУ LPG,но за всеки влак си има пътници.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 фенчетоо1

    1 0 Отговор
    Има готини модели www.dacia.com що ми изчезват коментарите
  • 36 фенчетоо1

    4 1 Отговор
    Аз пък съм от хората които харесват много Dacia и мисля, че ще имат и голям успех с Dacia Spring Electric гледам, че му дават 230 km в www.electricvehiclespecs.com ами става за ежедневието
  • 37 Йо Несбьо

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Тони":

    Помниш ли Тико на Деу едно време? Издържаха по милион километра и ги гледахме като извънземни в сравнение с масовката руски. Аз бях ходил в Ирак онези години и се назяпах на доста японски марки, които даже не бях чувал.

    Супърб е добър за такси, но масата шофьори в Чехия (където съм и аз) разправят, че втората генерация е по-добра от третата. Впрочем, такси службите в Чехия са с различни автомобили - има всичко, включително Логани...

    Срещал ли си Болт (службата се нарича така) цял бус? В Чехия ги има...

    Аз лично съм на Хюндай и30, но спокойно бих си купил Дачия Спринг електрическа, стига да намеря пари.