Тиражът на автомобилите Dacia достигна 10 милиона екземпляра. Юбилеен стана сив кросоувър Dacia Duster , който слезе от поточната линия на основния завод в Румъния. На Dacia бяха необходими 54 години, за да произведе толкова автомобили.
Предприятието край Питещи е построено с подкрепата на Renault и стартира през 1968 година. Първият модел, произведен там, е седанът Dacia 1100 с двигател отзад (копие на модела Renault 8), но още през 1969 г. се появява по-модерното семейство Dacia 1300 с предно предаване, тоест лицензираното Renault 12. И двете коли са пуснати на конвейерите под двете марки едновременно във Франция и Румъния.
Марката Dacia произвежда и други модели на Renault, но през осемдесетте години сътрудничеството с Renault е прекратено и Dacia се ангажира самостоятелно с по-нататъшното развитие на гамата си. През 1999 година французите все пак купуват румънската компания. И през 2004-а се появява Logan - модел с който започва съвременната история на марката Dacia.
Сега марката Dacia е представена в 44 държави - това са предимно европейски страни и Мароко, Алжир и френският остров Реюнион. Автомобилите Dacia се произвеждат в Румъния, Мароко, Алжир и Китай (оттам се доставят електрически автомобили Dacia Spring ). Интересен факт е, че в много страни по света моделите на Dacia се продават под марката Renault (а в Русия и под марката Lada), но те не са включени в бройката от 10 милиона.
Най-масовият модел в историята на марката е хечбекът Dacia Sandero с продадени 2.6 милиона коли от три поколения, включително версиите Stepway. На второ място е стария модел Dacia 1300: 2.3 милиона автомобила за 34 години производство. Следват Duster (2.1 милиона коли от две поколения) и Logan (1.95 милиона коли от три поколения, включително комбито Logan MCV).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Груйчо
Коментиран от #2
09:55 29.04.2022
2 Име
До коментар #1 от "Груйчо":
Някой да те пита? А и твоето провинциално и нискограмотно написано мнение едва ли интересува някого. А иначе по темата. Дачия се утвърди, като новата народна марка - прилични коли на най-ниски цени. Това е бъдещето, а не скъпи коли, наблъскани с ненужни екстри.Коментиран от #3
09:59 29.04.2022
3 Прав си ама наполовина
До коментар #2 от "Име":
Наистина dacia са поели по правилния път и вече са втория най-продаван автомобил в Европа за месец март.Но не си прав, че бъдещето принадлежи единствено на евтините коли без екстри. Тесла не са нито едното нито другото, защото са скъпи коли с доста екстри, но въпреки това се продават повече от Дачия.
10:22 29.04.2022
4 Теле
10:25 29.04.2022
5 Калигула от Исперих
Коментиран от #8
14:01 29.04.2022
6 Перник
20:28 29.04.2022
7 Сектант
23:51 29.04.2022
8 Забрави
До коментар #5 от "Калигула от Исперих":
Булгар Рано дето се произвеждане в. Пловдив само че нашият тарикатлък ги изгони в Румъния.Коментиран от #13
08:00 30.04.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 хихихи
Коментиран от #12
16:09 30.04.2022
12 Защо да не я
До коментар #11 от "хихихи":
броим беше много повече от другите автомобил.08:41 01.05.2022
13 Гост
До коментар #8 от "Забрави":
Не е тарикатлъка ни а ЦК НА БКП го направи. Чети, има литература по въпроса.16:24 15.06.2022