55 05649

Dacia затваря завода си в Румъния?

  • dacia-
  • завод-
  • румъния-
  • съкращения

Компанията съкращава персонал доброволно и срещу заплащане

Dacia затваря завода си в Румъния? - 1

Dacia, част от концерна Renault, стартира програма за доброволно уволнение на персонал, работещ в румънския автомобилен завод. Въпреки факта, че все още няма директни съкращения на персонал в предприятието, на служителите се предлага да прекратят договорите с автомобилния производител по свое желание за впечатляваща сума. Според изданието autoevolution, максималното заплащане за доброволно напускане е 26 000 евро. От автомобилния производител заявяват, че не уволняват никого, но служителите получават пари, ако напуснат доброволно.

Марката Dacia произвежда превозни средства в няколко завода, разположени в Европа и Северна Африка. В същото време програмата за доброволно уволнение важи само за румънския автомобилен завод. Експерти казват, че за компанията е по-изгодно да произвежда моделите си в завода в Мароко, така че подобни съкращения могат да доведат до затваряне на европейския завод, в който работят 12 855 служители. В същото време самата Dacia съобщи, че опцията за доброволно уволнение ще позволи на марката да раздели производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили.

Размерът на плащанията при прекратяване на трудовите договори ще зависи от трудовия стаж на служителите. Предоставя се минимално обезщетение от €3 200 за персонал, който е работил в завода за по-малко от две години; €4 800 ще получат служители, чийто опит в предприятието е повече от две години. За лица, работещи в компанията за по-малко от 16 години, плащането ще бъде 21 000евро. Максималното обезщетение в размер на 26 000 евро ще получат специалисти, които са работили в автомобилния завод повече от 16 години.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 100 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    116 7 Отговор
    Нещо за "инвИстициитИ" да пишете ‼️

    Коментиран от #38

  • 2 Милен

    201 27 Отговор
    Засега в Румъния, скоро и в цяла Европа. Санкциите действат.
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    176 19 Отговор
    Заглавие:
    "На капитаГлистите НЕ им дреме за хората ‼️"

    Коментиран от #25

  • 4 впечтляваща сума

    83 14 Отговор
    много ефтино се впечатлявате

  • 5 ККК

    81 19 Отговор
    Така е редно да се прави при съкращения в НОРМАЛНА държава и компания!
  • 6 Госあ

    144 19 Отговор
    Ако либералния капитализъм не бъде унищожен, ще се повтори месомелачката, мизерията и нищетата на индустриалната революция у англия. Това го е казал умен човек, професор, ама истински.

    Коментиран от #17, #18, #39

  • 7 Дааа

    159 52 Отговор
    Още мноооого заводи ще се закрият, в Гейсъюза! Владимир Владимирович няма да прости на никой, разбира се и на нашите уса отрепки! По простите хора не разбират, каква геополитическа промяна се осъществява.

    Коментиран от #16

  • 8 Дамян

    60 136 Отговор
    Ох,котьо повече от 50 бона за да напусна доброволно.Ако това беше в България още на другия ден всички щяха да са напуснали,а малоумните путинофили нека си плещят глупостите в раша щяха да се водят на работа без да получават заплати.

    Коментиран от #12, #28, #31

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 фейк

    55 7 Отговор
    Фейк нюз от конлуренцията няма как да съкращават при положение че започна производството на новият Джогер в Румъния а се чяка и новият Бигстер пак в Румъния.Ясно е че Рено бръкнаха надълбоко в гаса на ФВ и спец8ално Шкода но това е.

    Коментиран от #19

  • 11 Сандо

    77 19 Отговор
    Май и Румъния ще разбере що е то война с Русия.Засега без жертви.
  • 12 Сандо

    98 8 Отговор

    До коментар #8 от "Дамян":

    Парите ще свършат,а след това?Май никога не си бил безработен за да знаеш колко мъка и проблеми носи безработицата.
  • 13 факт

    83 5 Отговор
    Румъния можеше да си реши проблема с енергията ако беше построила още два атомни реактора но германците сами закопават ЕС само перки вече ама то с тях нищо не ставс.
  • 14 ЕтоТова е

    14 28 Отговор
    Стратегия Простите автомобилни компании затварят заводи в Румъния и се местят. А някой ще премества ракети там. Винаги съм казвал €2 на час е помалко от румънските заплати. Румъния не е евтино място за инвестиране. Както Румъния няма стабилна валута и печалбата може 1-24 часа да бъде изядена от инфлацията. Плюс БЪЛГАСКИЯ завод за електрически VW Tiguan ще почне да бълва евтини коли. Който Румъния
    Няма как да ги конкурира. Силна много полярна марка и силна реклама.

  • 15 хахахха

    61 8 Отговор
    имаш завод + западна инвестиция = нямаш завод
  • 16 Кози

    14 8 Отговор

    До коментар #7 от "Дааа":

    Ти добре че си от умните

    Коментиран от #27

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Селянина с колелото

    65 9 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Либералния капитализам според доста анализатори вече приключи. Вече започна ерата на корпоративния капитализъм, а може да се каже и само "корпоративен строй", думата "капитализъм" вече е излишна. С две думи управляват мултинационалните корпорации, а не правителствата, още по малко народа който гласува, бачка, генерира добавена стойност (печалба) и плаща данъци.
  • 19 Баш НЕ Е

    55 4 Отговор

    До коментар #10 от "фейк":

    Яко свиват производството в Румъния, за сметка на африканското и това не зависи от броя модели, а от снабняването с ресурси, което в Румъния става проблем
  • 20 Анонимен

    55 8 Отговор
    Европейските санкции са вече видими.
  • 21 комунистче

    46 15 Отговор
    проблем, какво правим ако Русия пробие до делтата на Дунав, докато Мароко е далече, а и заплатите са сигурно наполовина, 35 милиона гладно, младо население готово да работи, корпорацията се интересува от сигурност, и от печалбите си, освен това логистично, Мароко не е толкова далече, и готовите коли ще пристигат на кораби в Марсилия, крайно време е, балканските лидери, и балканските народи, да започнат да мислят сами за себе си, не да разчитат на някой си, пък бил той Франция или САЩ, ако се случи украински сценарий на Балканите, западните партньори няма да рискуват да започнат пълномащабна война, за да ни отърват от лапите на Путин и олигархията му, тъжно е, но това си е самата истина, в несигурен регион сме
  • 22 Ха ха

    20 37 Отговор
    Дачия спира да работи с рено започва запорожец.Стига с тия комуниски лъжи не ви ли омързна вървете при Путин да ви го.
  • 23 Алооо

    39 1 Отговор
    Кога ще ги стигнем Румънците, никога...
  • 24 Москвич

    37 3 Отговор
    Завода в Румъния, така говори моят внук, 1 клас, само в Миовени има 4 завода, 2 за Дачия и 2 за рено, говорете с истини, не с полуистини..ю

  • 25 БМДТ

    41 8 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тцъ, точно обратното.
    Явно си малък и не помниш първите съкратени работници през 1989 и 1990. Изгониха ги като кучета. Без обезщетение, без нищо. На власт още беше БКП. През декември започнаха първите уволнения, така се наричаха. Уволнение се гледаха като прокажени. Хората ги избягваха. Абе, комунизЪма в действие.
  • 26 Работник

    33 7 Отговор
    Значи работа за мароканците, а за нас. Няма ли мита за тези фирми.
  • 27 Минчо

    34 12 Отговор

    До коментар #16 от "Кози":

    И тук проблема е САЩ докато не спре да се меси така щее
  • 28 Минчо

    22 12 Отговор

    До коментар #8 от "Дамян":

    И тук проблема е САЩ докато не спре да се меси така щее
  • 29 Червен алкохолизиран роб

    12 26 Отговор
    В просия като ги уволнят им дават по 3000 рубли, а за груз 200, по 30 000, богатия при путя
  • 30 Електричката Дачия спринг

    11 10 Отговор
    Е китайски Сокон , тук се слагат само лепенките. Така че санкциите работят дори в източна Европа
  • 31 мозък личинка

    6 14 Отговор

    До коментар #8 от "Дамян":

    Чудя се, как успя в три реда да избълваш такова голямо количество глупости! Наистина щеше да е впечатляващо, ако не беше малоумно.
  • 32 ИЛИ СЕ ОСЪЗНАЙТЕ ИЛИ НЯМА ДА РАБОТИМ !

    10 3 Отговор
    не работете бе !
  • 33 РЕНО затваря завода си в Румъния

    6 10 Отговор
    РЕНО затваря завода си в Румъния
  • 34 Неграмотен си Славчев

    18 0 Отговор
    Би ли обяснил, заглавието твърдение ли е или въпрос?
  • 35 Пилот на Ферари

    31 8 Отговор
    Щом и от Дачия го закъсаха , какво да говорим за останалото Европейско автомобилостроене . До сега получаваха двигатели , каросерии , алуминиеви глави и блокове от Русия .
    Сега даже производството в Румъния им излиза скъпо .
  • 36 Aлфа Bълкът

    9 4 Отговор
    Кирчо и Асенчо ще го местят в България!
  • 37 трой унция

    7 3 Отговор
    Има ли шанс да отворят завода , но в България , че работната ръка е по-евтина ?
  • 38 Само иронизирам

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":




    Ако бяха влезли в "чакалнята" за еврото, това нямаше да се случи.





    😉
  • 39 555555

    10 2 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Запомни го веднъж за винаги либералите не са капиталисти те са комунисти от най долен вид.
  • 40 Холщайн-Готорп

    9 0 Отговор
    На времето точно така ни съкращаваха срещу някакви пари,и после като свършиха парите във епогея на приватизацията,всички ходехме 2-3 години по улиците със заводските обувки и работни шуби.Добре че хората повечето имаха села та оцеляхме.Парите днес ги има ,утре ги нема.
  • 41 Лошо

    7 0 Отговор
    Това е началото на рецесията в Европа!! Честито!!!
  • 42 пепи

    6 1 Отговор
    А защо не си ги продават в Мароко .
  • 43 КАНАРА ПЛОВДИВЪ

    9 2 Отговор
    ТОЗИ ЗАВОД БЕШЕ В ПЛОВДИВЪ! НО 1969 КОМУНЯГИТЕ ГО ЗАТВОРИХА ЗА ДА КОПУВАМЕ РУСКИТЕ МОСКВИЧ ЖИГУЛИ....
  • 44 КАНАРА ПЛОВДИВЪ

    5 9 Отговор
    БРАТСКИЯТ НАРОД, ВИНАГИ Е МИСЛИЛ ЗА НАС.ДОРИ И СЕГА КАК ДА НИ....УБИЕ!
  • 45 Врачанина

    2 9 Отговор
    Те така де баце да се махат поскоро тез румънски боклуци че не мога за ги гледам тез дачии неудачиии
  • 46 Наиш

    3 0 Отговор
    Как бързо се продават
  • 47 Мммда

    4 2 Отговор
    Ауди също ги следват само къде малко по- хитро мислят да го извъртят, без да плащат каквито и да е обещетения. Диларите на автомобили в Германия не приемат поръчки за нови автомобили в момента.
    В хамбургският парламент в сряда се изкоментира предстоящата нова учебна година, вече осигурили тестове и тъпотията с маските. Отново са решили да въвеждат извънредното положение. Целта е забрана каквито и да е протести, които мисля,че ще прерастнат в пълно неподчинение на населението. Така мислят да се застраховат демократите- комуняги.
  • 48 Реалист

    3 0 Отговор
    Коментират , разни разбирачи без да четат статията. Рено мести завода на Дачия за автомобили с вътрешно горене в Мароко за да се фокусира върху производството на електрически в Румъния, скоро в Европа ще бъде забранено производството на автомобили с вътрешно горене и други заводи ще бъдат изместени извън Европа
  • 49 Луд

    1 2 Отговор
    Никой не инвестира там където се очакват безредици и недай боже военни действия