Last news in Fakti

6 Април, 2022 19:02 6 066 58

Да заредиш електромобил за девет (!) секунди: Възможно ли е това?

  • електромобили-
  • зареждане-
  • квантова физика

Технология, базирана на квантовата физика, намалява драстично времето за зареждане на електромобил

Да заредиш електромобил за девет (!) секунди: Възможно ли е това? - 1

Нова технология, разработена от учени от Института за основни науки (IBS) в Южна Корея, може да увеличи скоростта на зареждане на електрически превозни средства (EV) с 200 пъти, което означава, че зареждането на батерията може да бъде дори по-бързо от зареждането с бензин.

Сега автомобилите се нуждаят средно от десет часа, за да заредят напълно от битова ел. мрежа или 20-40 минути с помощта на усъвършенствани бързи зарядни станции. Тъй като бавното време за зареждане е едно от основните предизвикателства при въвеждането на електрически превозни средства, южнокорейските изследователи се обръщат към квантовата физика.

Тяхната отправна точка е концепцията за квантова батерия, формулирана за първи път в проучване от 2012 г., което предполага, че квантовите ресурси могат да бъдат използвани за значително ускоряване на процеса на зареждане на батерия чрез колективно зареждане на всички клетки в батерията като цяло. А обикновените акумулаторни клетки се зареждат паралелно независимо една от друга, което забавя процеса.

Учените от IBS са открили, че наличието на глобална работа, когато всички клетки "говорят" едновременно, е единственият основен фактор за предимството на квантовото зареждане, което води до квадратично мащабиране на скоростта на зареждане. Това означава, че с увеличаване на размера на квантовите батерии времето за зареждане става по-бързо. В числово изражение, използването на квантово зареждане на батерия от около 200 клетки ще намали времето за зареждане до около три минути у дома или девет секунди на бърза станция за зареждане.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джамбаза

    35 7 Отговор
    Чудесни новини!
    Утвърждават вярата в бъдещето.
    А настоящето е ясно - 3.15лв/л дизел.

    Коментиран от #34

  • 2 дарк фючър

    28 1 Отговор
    Телепортацията е близо!

    Коментиран от #9, #17

  • 3 зеУенско

    36 2 Отговор
    в България на есен ще наблюдавате "да се изсече гора за 10 секунди"
  • 4 Сервиз Орландовци Мара Бунева

    28 24 Отговор
    Онзи ден си смятам електричката в Софето - 15 kWh / 100 Km , въртя, суча , няма и 3 лв на 100 км, халал да ви е нафтичката и отровите

    Коментиран от #5, #6, #13, #24, #52

  • 5 ха ха

    41 17 Отговор

    До коментар #4 от "Сервиз Орландовци Мара Бунева":

    Ми, как да не е 3 лева като я плащаме ние!?!? Зелената сделка е оценена на 150 трилиона до 2050. По 5 трилиона на година "инвестиция" от правителствата... Печатарката на пари, трупане на дългове и скубане на данъкоплатеца. Разбира се, електрокарите не са по-чисти, щото искат повече метал - по-тежки са. И да не забравяме причинената инфлация - 3% над нормалната годишно... Сами знаете, че инфлацията обира средната класа. Следователно, схемата се очертава най-големия грабеж на човечеството с цел обогатяване на шепа хора. Извънземните със сигурност се чудят дали не трябва да дръпнат шалтера на експеримента човечеството докато не е късно. Убеден съм динозаврите вече не им изглеждат толкова лошо решение.
  • 6 Грую

    18 14 Отговор

    До коментар #4 от "Сервиз Орландовци Мара Бунева":

    Изчекай малко да сложат те тия новите батерии,че тогава се хвали! Сега си само за подигравка!
  • 7 Пилот на Ферари

    28 6 Отговор
    С такава скорост може да заредш кондензатор , но за батерия не ми се вярва .
  • 8 ⚜️Просветен⚜️

    14 6 Отговор
    Овладяването на квантовите процеси е билета на човечеството към еволюцията! Докато не разберем и приложим механизмите на собствената си звезда, ние сме извън скалата на Кардашов!!! Външен разум , който ни наблюдава, на този етап трудно би ни различил от микробите !

    Коментиран от #20, #56

  • 9 квант

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "дарк фючър":

    Ти вече си телепортиран бре. Не си вече на земята, а някъде в облаците. Като се събудиш ще разбереш че си се объркал нещо.
  • 10 Мерцедесаджия

    11 14 Отговор
    ...сега V 8 бензин и никога ток...в тоя живот...ако има кинти може да мина V12...:)

    Коментиран от #12

  • 11 Радославе, верно ли

    7 3 Отговор
    времето било бързо? С каква скорост се движи то? Я да почнеш да пишеш за футбол!
  • 12 ⚜️Просветен⚜️

    6 6 Отговор

    До коментар #10 от "Мерцедесаджия":

    Стой си на осмака, братко! Дванадесетака пее по различно, но стане ли дума за стойност, гарантирам ти, че осмака е по конвертируем и пази цена по дълго, а хич не е по слаб или по лош!
  • 13 танас

    22 8 Отговор

    До коментар #4 от "Сервиз Орландовци Мара Бунева":

    Като каза отрови, ко праим с батериите като вече не стават .На Марс ли ще ги карат.Едва ли.Най вероятно ще почнат да ги заравят някъде и тогава вече ще отровиме всичко.

    Коментиран от #53

  • 14 асдаа

    2 5 Отговор
    Дрън, дрън, дрън...
  • 15 Turbo

    25 8 Отговор
    Зареждане за 9 секунди и ще има фоерверки като за Нова година,ще летят Тесли в небето,направо красота.
  • 16 Карам бричка

    33 4 Отговор
    Аз зареждам с А95 за пет секунди, поради цената на горивото.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 дарк фючър

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "985":

    Ти вече си го ял, хареса ти нали? Айде пак да го хапнеш, че мераклия си гледам!
  • 19 инженерче

    2 0 Отговор
    Тука нещо ме объркаха.
  • 20 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "⚜️Просветен⚜️":

    А в пирамидата на Маслоу къде сме?
  • 21 факт

    5 2 Отговор
    Не естествено ще се запали батерията

    Коментиран от #28

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 оня с коня

    8 3 Отговор
    Хубо казват Умните глави че Зареждането става за 9 сек и АЗ ИМ ВЯРВАМ!Не казват обаче КОЛКО подобни зареждания ще издържи горката Батерия ,която ХИЧ не е Евтина...

    Коментиран от #27, #50

  • 24 Гражданин

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Сервиз Орландовци Мара Бунева":

    Като не искаш да дишаш Мартичка, върви си на село. Ние "гражданите" караме нови 15г дизели и обичаме да ни мирише. А за рециклирането на батериите замърсяването е по- голямо, понеже ще се рециклират в центъра на София.

    Коментиран от #25

  • 25 Мартичка

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гражданин":

    Да се чете нафтичка.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Е, колко да струва?

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "оня с коня":

    Нали се сещаш, че тази квантова батерия още не са я измислили дори на теория, а ти тръгна да я произвеждаш и да и слагаш цена. Може пък да излезе много евтина за производство след милион години като я измислят и я вкарат в производство. Ако я измислят и вкарат в производство някога. Дотогава всичко са само теории, като с всичко квантово.
  • 28 Ще се запали?

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "факт":

    Смяташ ли че квантите горят? Сериозно питам, защото ме вкара в размисъл дали квантовата батерия може да се запали? И как тази квантова батерия ще произвежда ток също ми е любопитно. На принципа на кондензатора или на принципа на батерията?

    Защото прехвърлянето на електронни в кондензатор с наличната от години техническа база става за милисекунди и той има живот милиони цикли, а квантовата батерия ще се зарежда за цели девет секунди, което е много по-бавно от кондензатор.

    Коментиран от #29

  • 29 Мхм

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Ще се запали?":

    Да ще се запали от прекомеената топлина отделяна в следствие на силите на съпротивление при прехвърляне на зярядите вътре в батерията в обратна посока между двата полюса което се изразява в отделяне на топлинна енергия която отделена за толкова кратко време ще запали батерията

    Коментиран от #30

  • 30 Пропускаш нещо важно

    5 3 Отговор

    До коментар #29 от "Мхм":

    Май ми говореше за литиево-йонна батерия, а не за квантова?

    Май пропускаш, че зареждането ще става за цели 9 секунди, докато един кондензатор се зарежда за милисекунди без да се запали или дори да загрее?

    Пропускаш, че може да се зареди и разреди няколкостотин пъти за тези девет секунди.

    Съвсем сериозно попитах какво точно представляват тези квантови батерии? С каква енергия се зареждат, защото определено не е електрическа? Статията е написана изключително неграмотно, защото споменава и домашно зареждане от електрическата мрежа, а това противоречи на закона за запазване на енергията.

    Няма как със същата мощност от един контакт - максимално 3,7 киловата, да заредиш същия капацитет батерия, но 200 пъти по-бързо по какъвто и да е начин. За да я заредиш 200 пъти по-бързо ще ти трябват 200 пъти по голяма мощност, което е 740 киловата.

    Тоест направо задминаха инженер Радев и на входа на зарядното има 3,7 киловата, а на изхода 740 кв - перпетуум-мобиле та дрънка - 20 000% КПД без да броим топлинните загуби.

    Коментиран от #32

  • 31 ДО ЧУКЧАТА ФАНТАСТ 26

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "Вярно е много просто, но не за прости":

    КОЙ ГО КАЗВА ГЛУПОВАТИЯ ВСЕЗНАЙКО! ПЛЪТНОСТ НА ТОКА В МЕДЕН ПРОВОДНИК 1 ММ КВАДРАТЕН Е ОТ ПОРЯДЪКА НА 5 ДО 10 АМПЕРА- СПРАВОЧНИК НА ЕНЕРГЕТИКА- КЛИСАРОВ. ТИ ИЗХВЪРГАЧА ЯВНО ТАЯ КНИГА НЕ СИ Я ЧЕЛ! ПИТА СЕ В ЗАДАЧАТА КОЛКО ДА Е ДЕБЕЛ КАБЕЛА ЗА ДА ИЗДЪРЖИ 375 а ИЛИ 600А. ОТВОРКО СМЯТАЙ. ИЛИ 750 А. ТИЯ АМПЕРИ ГИ ИМАШ ЗА СТЪКЛЕНИ ТОПЧЕТА. КАКВА ИЗОЛАЦИЯ ТРЯБВА ДА ИМА КАБЕЛА ПРИ 750 А И 800 ВОЛТА??? ЗАРЕЖДАНЕТО НА КАМИОН СПОРЕД ВСЕЗНАЙКОТО 1500 КИЛОВАТА. ЧУКЧА ТИ ЗНАЕШ ЛИ КАКВИ РАЗМЕРИ ИМА ГЕНЕРАТОР 1МЕГАВАТ И КАКЪВ ДВИГАТЕЛ ТРЕБЕ ДА ГО ВЪРТИ ЗА ДА ДАДЕ 1 МЕГАВАТ???? АКО СИ ОТ СОФИЯ СПОКОЙНО МОГА ДА ТИ КАЖЯ -ДЪРВЕН ШОП.БЕГАЙ ДА ПОРАБОТИШ В ЕНЕРГЕТИКАТА И ПОСЛЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ И ФАНТАСТИКИ. КВАНТОВАТА ТЕОРИЯ НА АНЩАЙН ОЩЕ НЕ МОГАТ ДА Я РАЗБЕРАТ, КАКВО Е ИСКАЛ ДА КАЖЕ АНЩАЙН, МИСИРКАТА НАПИСАЛА КВАНТОВО ЗАРЕЖДАНЕ !!!! АКО ИМАШЕ ТАКОВА ТЕСЛА ЩЕШЕ ДА ГО ИЗОБРЕТИ.

    Коментиран от #35

  • 32 ТЕСЛАТА

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Пропускаш нещо важно":

    УДРИ ПО ТЪПИТЕ ШОПСКИ ДЪРВЕНИ КРАТУНИ! УДРИ! МНОГО СИ ПРАВ И ТЕ ПОДКРЕПЯМ!

    Коментиран от #33

  • 33 Я се разбери със себе си

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "ТЕСЛАТА":

    Пост 26-и и пост 30 все съм ги писал аз!
  • 34 onq s konq

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Джамбаза":

    Мен ме интересува кога ще е в Метро тази батерия да си я купим, че не издържам вече :-D
  • 35 Елементарно Уотсън

    1 4 Отговор

    До коментар #31 от "ДО ЧУКЧАТА ФАНТАСТ 26":

    Сега се поосвободих малко и намерих клипа на онзи кабел за 2400 ампера ток, за който писаха статия тук преди време. Както виждаш течното охлаждане решава проблемите за които говориш. Обърни внимание колко е дебел кабела.

    Също така дават и стария "дебел" кабел на Tesla който може да пренася 520 ампера и е по тънък и гъвкав от маркуч на бензиноколонка. Новия кабел вече е по-тънък и гъвкав и може да пренася 670 ампера при 250 kW мощност.

  • 36 Още една фас почивка

    1 3 Отговор
    И още един клип за опровержение на думите ти.

    Виждам, че си запознат с генераторите от един мегават. Ето ти една зарядна станция на Тесла с 56 колонки всяка с мощност 250 kW. Общата им мощност е 14 мегавата.

    На 30-тата минута в клипа, може да видиш какво представлява "шкафът" който обслужват 4 зарядни колонки и е с мощност един мегават.

    А на 1:26 минута, онова бялото контейнерче са батериите в които се съхранява произведената електрическа енергия от фотоволтаичните навеси върху колонките, а това зеленото до него е 14 мегавата високоволтов трансформатор, който намалява напрежението от няколко киловолта далекопровод на 1000 волта с колкото работят "шкафовете"

    Това е цялата необходима инфраструктура за десетина зарядни за камион с мощност 1,5 мегавата всяко.

    Едно такова шкафче на рампата за товарене на камиона, ще го зареди за 600 км пробег за 30 минути докато го товарят и разтоварват, за да не си губи времето по пътя.

    30 минути зареждане в София на рампата след това 30 минути зареждане във Варна на рампата и смяна на шофьора и така камиона може да работи 24 часа в денонощието без спиране за зареждане.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 И аз мислех така

    1 2 Отговор
    Даже бях сигурен, че Порше тайкан ще размаже Тесла по всички показатели, защото е на 800 волта архитектура и Тесла ще при мене също на такава.

    Но както виждаш Тесла твърдо си стои на 400 волта и зареждането с 670 ампера не е никакъв проблем и даже намалиха дебелината на кабелите, но въпреки това те са по-студени от преди.

    Въобще няма да се учудя, ако до няколко седмици прочетем, че новите Tesla модел У, които се произвеждат в Тексас с новите батерии, могат да се зареждат с 300 киловата и над 700 ампера.

    Със сигурност обаче, времето за зареждане ще е много по-кратко отколкото на сегашните батерии.


    ПП

    Това е не редактирания коментар 38. Отново моля някой да ми каже каква би била причината за неговото изтриване, защото аз не се сещам за такава?

    Благодаря предварително!
  • 41 pbdan

    5 0 Отговор
    Ако някой успее да направи кондензатор с капацитет 10 Фарадa и работно напрежение 600 Волта то енергията му ще бъде 10/2 6002 = 1 800 000 Джаула или 0,5кВтч. 200 такива ще имат капацитет 100кВтч или колкото за един електромобил. Засега има кондензатори 10Ф и 600В напрежение, но не и едновременно двата параметъра. Може би тук е разковничето на успеха. Тия 200бр. свързани паралелно могат да се заредят за 10 секунди. Токът ще е чудовищен, но ако охлаждащият агент е течен хелий ще имаме и друго квантово-механично явление - свръхпроводимост и кабелчето ще е от звънчев проводник;).

    Коментиран от #42, #45

  • 42 Не е проблемът в капацитета

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "pbdan":

    Ако проблемът беше в капацитета или в напрежението, просто щяха да се добавят повече на брой суперкондензатори, вместо само 200. Батерията на Тесла модел S се състои от 7000 клетки.

    И защо точно 600 волта, след като Тесла работи на 400?


    Проблемът е в обемът и теглото. Суперкондензаторите имат доста по-лоша енергийна плътност от литиево-йонните батерии. Пък и кой се нуждае от секундно зареждане на автомобил?

    5 до 10 минути е напълно достижимо време за зареждане за следващите няколко години, което пък съответства на психологичната граница на съвременния шофьор. Защото ако погледнеш логично, няма особено значение дали са 10 или 20 минути, които на практика ще ти се наложи да чакаш веднъж два пъти месечно и то само в случай, че няма къде да зареждаш докато спиш, работиш или пазаруваш.

    Коментиран от #43

  • 43 pbdan

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "Не е проблемът в капацитета":

    Числата съм ги закръглил да изкарам точно 0,5кВтч. Това ще бъде нова революция и дали 400, 600 или 800В не е определящо. Това, че в Тесла има 7000 батерии, а аз съм споменал 200 пак е да изкарам 100кВтч. Може да са милиони кондензаторчета, а може да е само един. Най-вероятно съвременните суперкондензатори е да нямат нищо общо с тия квантови, само принципа. Има във физиката открития наречени "магнитосъпротивление" и "гигантско магнитосъпротивление" . Второто е квантово-механичен ефект и е 100 пъти по-силно изразено от първото. Използва се в харддисковете.

    Коментиран от #44

  • 44 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "pbdan":

    И аз съм казал, че нито капацитета нито напрежението на отделният кондензатор има значение, а само енергийната му плътност по обем и тегло.

    Ако направиш 100 киловатчаса батерия от суперкондензатори, тя ще тежи 3 тона и ще е три-четири пъти по-голяма на обем от батерията на Тесла с капацитет 100 киловатчаса.

    Но пък ще може да се зарежда за секунди.

    На практика при същия обем и тегло може да се направи батерия от суперкондензатори с капацитет 20-30 киловатчаса, които също да се зареждат за секунди и да осигуряват 150-200 км пробег, което също не е лоша идея, но идва другия основен проблем - ще е прекалено скъпо, въпреки че е технически възможно. Същия проблем, заради който водородът никога няма да е масова технология.

    Коментиран от #47

  • 45 НЕ САКАМ СОВАЛКА ЗА МИЛИОН!!!

    4 3 Отговор

    До коментар #41 от "pbdan":

    еха АМИ ТО СТАНА КОСМИЧЕСКИ КОРАБ СЪС СУПЕР ТЕХНОЛОГИИ И КАТ СЕ СКАПИ БАТЕРИЯТА И НА БОКЛУКА КОСМИЧЕСКИЯ КОРАБ. ЩЕ Е 500 000ХИЛКИ И НЯМА ДА ИМА ПРОДАЖБА ВТОРА УПОТРЕБА. ДА НЕ ГОВОРИМ КАК ГОРЯТ КАТО СУХ БАРУТ И НЯМА ИЗЛИЗАНЕ ОТ ТЕСЛАТА.НАПРАВО СОВАЛКАТА ЧАЛАНДЖЪР. НЕ САКАМ СОВАЛКА А НОРМАЛНА КОЛА.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 pbdan

    5 1 Отговор

    До коментар #44 от "Е така де!":

    100кВтч батерия от оловни акумулатори също тежи около 3 тона. Революцията стана с литиево-йонните акумулатори,които тежат 6-7 пъти по-малко. Предполагам, че новите супер/хипер кондензатори ще са с използването на графен или някакви нови материали за които не сме чували. За зареждане в къщи за 1 минута сигурно ще трябва още един хипер кондензатор зареждащ се 10 часа и готов за 1 минута да прехвърли енергията си на този в колата. Същото ще е и когато си на станция за 10сек. зареждане.

    Коментиран от #49

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Така е!

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "pbdan":

    Този път съм съгласен с всичко което си написал. Зареждането в къщи за една минута ще е технически възможно в бъдеще, но няма да има никакъв смисъл.

    Така или иначе, автомобила ще нощува в къщи няколко часа, затова няма смисъл да се прехвърлят толкова големи токове, които неминуемо водят след себе си загуби на енергия по самите кабели заради падът на напрежение, а от друга страна се нуждаят от активно охлаждане, което от своя страна се нуждае от захранване на циркулационни помпи и вентилатори, който също харчат електрическа енергия.

    В съвсем близко бъдеще, след 10-15-20 години експлоатация на батериите в електромобил, те ще станат негодни защото ще изгубят 20% от капацитета си и няма да могат да предлагат същата мощност, но в същото време ще са идеални за съхранение на енергия за битови нужди. Една такава батерия в края на живота си няма да има 100 киловатчаса капацитет, а само 80 и няма да отдава 500 kW мощност, а "само" 300, но в домашни условия такава мощност така или иначе е неприложима, защото един дом е присъединен в общия случай с 15 киловата партида. Докато отдава до 50 киловата, дори няма да се нуждае от активно охлаждане.

    Едни фотоволтаици на покрива и ето ти перфектната зарядна станция плюс задоволяване на нуждите на дома от електрическа енергия през 80% от годината. И това с батериите от "скрап".

    Коментиран от #51

  • 50 456

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "оня с коня":

    Едното зареждане , няма нищо общо с другото . Не се притеснявай за живота и
  • 51 pbdan

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "Така е!":

    Ако някой ми беше казал преди 30г. какви комуникации и компютри ще има, брушлес и а/синхронни честотно-управляеми двигатели, бели и сини светодиоди с голяма мощност, твърдотелни аналогови ключове с 0,001ома съпротивление, IGBT, СВЧ галиево-арсенидни и галиево-нитридни транзистори, литиево-йонни батерии, евтини фотоволтаици - нямаше да повярвам. Сега има някакъв пробив в суперкондензаторите свързан с графена и неговото промишлено производство.Прави се само от въглерод и може би ще измести лион батериите. Дори сега има хибрид с лион батерия и подсилващ рекурперацията суперкондензатор.

    Коментиран от #54

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 ТУЗАРА

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "танас":

    Каза ти се 100 пъти, че преработката им вече е факт в новия гигазавод Northvolt Ett в Шелефтео, Швеция, но ти не та не - всичко знаеш, че и плюсове ти цъкат...
  • 54 Браво! Респект!

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "pbdan":

    Най-накрая да говоря с някой технически грамотен, който да ме разбира от половин дума. Ако знаех, нямаше да си губя времето за чак толкова подробни обяснения, защото ти това си го знаеш.

    Затова мога да ти говоря на малко по-високо ниво.

    Суперкондензаторите имат принципен проблем за захранване на електромобили. Когато зареждаш един кондензатор, напрежението му започва да расте от нула до максималното и това се води неговия капацитет.

    Работното напрежение на една литиево-йонна батерия е от 3 до 4,2 волта и нейния капацитет се измерва от 3 волта, които се водят 0% заряд до 4,2 волта, които се водят 100% заредена батерия. И това е пълния капацитет на батерията.

    При електромобилите, не позволяват напрежението да пада под 3,2 волта, за да не се повреди батерията.

    Тоест ако наредиш 100 такива батерии последователно, напрежението при 0% заряд ще е 340 волта, а при напълно заредена батерия 420 волта.

    В същото време при кондензатора с работно напрежение 420 волта при 100% заряд, при 50% заряд вече ще е 210 волта, сещай се за по-малък процент заряд.

    Много по-логично е, графенът да се използва за електроди в литиево-йонните батерии, за да повиши енергийната им плътност, като в същото време предотврати образуването на дендрити и ги направи на практика вечни, защото дори с настоящите технологии са достигнати 10 000 цикъла живот при щадящо зареждане от 3,5 до 3,9 волта, който в електромобил е няколко милиона километра.
  • 55 pbdan

    4 0 Отговор
    Здравейте колега по разум. Наистина е удоволствие разговора с технически компетентен човек. Сега за кондензатора: ако при 420В е зареден на 100% при 210В зарядът му е спаднал до 25% защото напрежението участва във формулата за енергията със своя квадрат. Всъщност напрежението можем да го намалим до 100В и ще сме "изконсумирали" 95% от енергията му. С подходящ DC-DC инвертор от повишаващ тип ще поддържаме едно и също напрежение на изхода на кондензаторната батерия. Можем дори да комбинираме преобразувателя в DC-AC с трифазен честотно-регулируем изход за директно управление на а/синхронния мотор на колата. Останалите 5% от енергията не се губи, тя е като миризмата на бензин в резервоара. Проблемът засега е енергийната плътност на суперкондензатора на килограм, която е на нивото на оловен акумулатор. Да обобщя: търси се суперкондензатор с капацитет 10Ф , работно напрежение 600В и тегло 2,5кг.
  • 56 DARKNET

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "⚜️Просветен⚜️":

    Работата на квантовите батерии има напълно различни принципи от обичайните. За разлика от литиево-йонните батерии, които работят поради химични реакции вътре в клетката. Квантовите батерии работят на принципите на квантовата механика. Наноструктурираното твърдо състояние на материята, в което електроните абсорбират фотони и стават стабилни. В това състояние частиците могат да задържат енергията и да останат в устройството за неопределено време. Тогава тази енергия може да се използва за създаване на квантова батерия.

    Концепцията за квантовите батерии е дефинирана като функционална само в теориите. Тъй като според настоящата ни технология е малко трудно да се произведе действителна
  • 57 незнайко

    0 0 Отговор
    Последното изречение ме обърка ! 3 минути заряд в къщи и 9 секунди на бърза зарядна станция !!! Това за ЕДНА клетка ли се отнася или за 200 клетки ? Каквото и да е в къщи мощността на инсталацията е до 12 киловата това са 220 волта при ток 55 ампера ! Главните предпазители при нас не са по големи от 63 ампера за апартамент !!! Как тогава ще заредим даже 25 киловата акумулатор за малък електромобил за по малко от 2 часа ???

    Коментиран от #58

  • 58 pbdan

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "незнайко":

    Такова време за зареждане е възможно само между два суперкондензатора свързани със свръхпроводник един за друг. Това засега е възможно само с охладител течен хелий. Иначе е абсолютно глупаво имайки предвид сложността на апаратурата, възможността от аварийно прекъсване на охлаждането и взрив, цената и смисъла на това "удоволствие". За мен бъдещето е в натриево-йонните батерии, двойно по-тежки от литиево-йонните но без дефицитния литий. Такава батерия с капацитет 100кВтч и тегло 1 тон може да има във всеки гараж, да я зареждаш през деня с фотоволтаик, а през нощта да си зареждаш колата на щадящ режим.