Last news in Fakti

5 Май, 2022 09:10 3 083 5

Volkswagen изчерпа запасите си от електромобили

  • volkswagen-
  • електромобили-
  • недостиг
Volkswagen изчерпа запасите си от електромобили - 1

Volkswagen Group, вторият по големина производител на електрически автомобили в света, изпитва недостиг на превозни средства с батерии на европейския и американския пазар, установи Ройтерс.

Запасите на дилърите от електромобили се изчерпват, а доставката на нови е проблем, тъй като фабриките не работят на пълен капацитет поради липса на части. Това потвърди ръководителят на компанията Херберт Дис, който каза, че марката е разпродала всички електрически превозни средства в САЩ и Европа за тази година.

„Постоянните прекъсвания във веригата на доставки имаха отрицателно въздействие върху глобалното производство“, каза Херберт Дис пред репортери. „Това се отнася не само за Volkswagen ID.3 и ID.4, но и за електрическите превозни средства на Audi и Skoda, които са много търсени в Европа.“

Той припомни още, че Volkswagen Group е един от най-големите производители на електрически автомобили в света - само за последното тримесечие концернът е продал почти 100 000 такива коли. Продължаващите проблеми с транспортирането и доставката на компоненти са причина за произтичащия недостиг, каза Дис и подчерта, че европейците и американците, които поръчват кола сега, няма да я получат до следващата година.

В средата на март Volkswagen обяви принудително спиране на един от най-големите европейски заводи в Братислава поради събитията в Украйна : компанията не може да получава части от украинските доставчици. По-късно, поради същата причина, всички европейски фабрики на концерна спряха работа.

Що се отнася до заводите на концерна в Русия, то там не се внасят автомобили Volkswagen от началото на март и това важи за всички марки, собственост на концерна. Тези модели, чието производство е локализирано в Русия, все още се предлагат от дилърите, въпреки че фабриките в региона на Калуга и Нижни Новгород са временно затворени .

Ако в близко бъдеще е възможно да се решат проблемите с доставката на компоненти, тогава през лятото производството може да бъде възобновено, но според други източници времето на престой може да продължи поне до есента.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    4 2 Отговор
    Голям праз, начи. Да му мислят немците!
  • 2 Ти да видиш!

    4 2 Отговор
    Тези миналия месец не обясняваха ли как ще изпреварят Тесла?

    Коментиран от #4

  • 3 Error

    5 5 Отговор
    Добри новини, нека се гърчат в агония фашистите !
  • 4 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ти да видиш!":

    Ще стане, ако не тази година,то догодина.

    Коментиран от #5

  • 5 Е как ще стане?

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Тесла само за първото тримесечие още преди да отвори новите заводи и преди да разшири завода в Китай продаде 310 000 автомобила, а Volkswagen за цялата година няма да може да продаде толкова.

    Как точно мислиш, че през 2023 година Volkswagen ще успее да стигне дори продажбите на Тесла за 2021 година, които бяха 930 000? А Тесла тази година вместо спад на продажбите е планирала да преизпълни дори собствените си планове за 50% годишен ръст и вместо планираните 1,4 милиона, смята да произведе 1,6 милиона тази година. А дори само 50% ръст за 2023 година означава 2,4 милиона автомобила. Ами честито стигане от Фолксваген или който и да е.

    Най-вече честито стигане от Toyota, която срещна трудности да намери налични батерии за планираните 12 хиляди електромобила тази година, та се наложи да произвежда един и същ модел с батерии от двама доставчика.

    Сега разбра ли колко са реалистични 20-те милиона продажби на Тесла за 2030 година?