Last news in Fakti

10 Октомври, 2022 11:42 21 726 19

Шефът на Dacia не се интересува от крайно ниските оценки за безопасност на румънските коли

  • dacia-
  • краш тест-
  • безопасност

Ниските крайни оценки на Euro NCAP не били показателни

Шефът на Dacia не се интересува от крайно ниските оценки за безопасност на румънските коли - 1

Шефът на Dacia Денис Льо Вот разкри защо не го интересуват провалените краш тестове на новите модели. Сегашните Sandero и Logan получиха само две звезди в европейските тестове за пасивна безопасност, новото комби Jogger и електрическият автомобил Spring пък имат една звезда. Топ мениджърът обаче смята, че няма място за безпокойство, тъй като ниските крайни резултати се обясняват с липсата на модерни системи за активна безопасност при колите на Dacia.

Денис Льо Вот подчерта, че румънската марка гледа сериозно на пасивната безопасност и се грижи за хората. Бюджетната марка обаче подхожда по различен начин към системите за активна безопасност: Dacia вярва, че могат да бъдат направени икономии от разработването и внедряването на спомагателна електроника.

„Всичко е въпрос на избор“, казва Денис Льо Вот. „Много хора изключват асистента за контрол на лентата и след като шофьорите масово деактивират тази система, защо да я продаваме?“ Според шефа на Dacia технологиите за активна безопасност трябва да са опции, а Euro NCAP изисква тези системи да бъдат включени в базовото оборудване.

Льо Вот дава пример с теста на Sandero Stepway и Logan, за да подкрепи думите си: и двата модела получиха само две звезди, но защитата срещу сблъсък е такава, че хечбекът и седанът биха получили четири от максималните пет звезди, ако експертите поставят окончателната оценка без да взимат предвид наличието на активни системи.

Липсата на разходи за разработване и фина настройка на електронни системи за активна безопасност позволява на Dacia да предлага новите си продукти на по-ниски цени. Друга антитенденция, подкрепяна от Dacia, е наблягането на двигатели с вътрешно горене до забраната на бензиновите двигатели в Европа. Дъщерната компания на Renault обаче не може без хибриди.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Правилно, те искак да

    21 30 Отговор
    Правят направо “опасни коли”! Безопасността не им е цел.
  • 2 123

    25 27 Отговор
    Ковчези за по 45-50 хилки...
  • 3 Хоксан

    30 17 Отговор
    Преди колко... 13-14 години, бащата на един познат така се утрепа... с 40км/ч, в Дачия Логан и стълб - тва е цинично.
  • 4 10г дъстър

    79 5 Отговор
    Прав е! Какъв лайн-асистент, като у нас на повечето пътища няма изобщо осева линия?
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Реалист

    58 9 Отговор
    До хейтърите и разбирачите над мен : Реалността е друга. По пътищата на Европа и UK масово се наблюдава вече марката Дачия. Факт. Хората там са прагматици и не страдат от комплекси като българина. Ама ние нали сме по-така.

    Коментиран от #17

  • 8 Курци

    34 3 Отговор
    За гъзария коли бол,за работа дачия
  • 9 Вальоо

    33 2 Отговор
    Еми хората са го казали. Хубавото струва пари.
    Отнася се и за колите.. Дачия не е правена да е хубава, бърза, безопасна или каквито и други позитиви да се отбележат. Колите са направени да са непретенциозни, здрави и евтини. Дачия е RyanAir-a на колите. Като искаш екстри, си доплащаш.
  • 10 Реалист

    21 1 Отговор
    За толкова пари толкоз:)
  • 11 Пфф

    8 1 Отговор
    Мотор от косачка, товаримост на камион, 44 и т.н. - кола правена за магаре няма как да е на стойността на кон.
  • 12 ббб

    3 13 Отговор
    само БМВ, АКО ЩЕ 30- ГОДИШНО.
  • 13 Хахаха

    8 14 Отговор
    Някой да е виждал 15 годишна Дачия? Аз, не.
    Толкова за този боклук.
  • 14 Бацо

    4 6 Отговор
    няма такива боклуци, колкото катастрофи с участие на Дачия съм видял, винаги са разпилени по пътя
  • 15 Румънец

    1 8 Отговор
    При нас в Дачия стъклата са дебели 3 мм а в цивилизованите коли са 4.няма да ви казвам колко е дебела ламарината че хептен ще се отчаяте.мокета в купето е тънък като найлон протрива се още на 20,30 хил. км .абе икономия от всичко правим идеята е да произвеждаме"коли" па шосле си трошете главите...
  • 16 ПРИ ЧЕЛЕН УДАР

    1 1 Отговор
    СИ ПРЕДСТАВЕТЕ КЪДЕ ЩЕ ОТИДЕ 300 КГ БАТЕРИЯ ПОД ЗАДНАТА СЕДАЛКА.........
  • 17 ПРЕКРЪСТИ СА

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Реалист":

    ШОТ ДРУГ ШОФЕР ДА НА ТА БЛЪСНЕ. ТОГАВА ЩЕ РАЗБЕРЕШ ЩО БМВ ТОЬОТА И ПОДОБНИ СПАСЯВАТ ЖИВОТ И СТРУВАТ СКЪПО.....
  • 18 гаро

    0 0 Отговор
    здравейте колеги, на мойта служебната врътнах 300 хилки, 1.5 дизел. За работна кола е става. личният ми автомобил е същата година на производство АУДИ А4 2.0 пак дизел,е няма база за сръвнение.
  • 19 тъпата западна Европа

    1 0 Отговор
    Когато излезна втората генерация на Пунто преди години , оценката беше ниска защото нямало индикация , че коланите на задния ред не са закопчани или пълни тъпотии, а всъщност колата пасивно и активно е на сериозно ниво. Пак преди години едни хамериканци вдигнаха доста летвата за оценка на безопасността и с еоказа, че 90% от японците и 50% от европейците са пълна трагедия(начело с тъпите вагени). Великите тойоти направо се разпадаха.Има достатъчно клипове в тубата.