Last news in Fakti

6 Май, 2022 13:15 33 143 24

Съвети за начинаещи: Колко често и как се проверява двигателното масло в колата

  • двигателно масло-
  • проверка-
  • съвети

Проверката на нивото на маслото в двигателя е бърза и лесна задача, която обаче е важна част от поддръжката на автомобила

Съвети за начинаещи: Колко често и как се проверява двигателното масло в колата - 1

Поддържането на правилното количество масло във вашия двигател ще увеличи дълготрайността му, независимо от възрастта, броя на цилиндрите или конските сили. За да го направите, всичко, от което се нуждаете, е чист парцал и няколко минути. Колко често трябва да проверявате двигателното масло на вашия автомобил зависи до голяма степен от това какво колко и как шофирате.

За повечето шофьори предлагаме да проверяват маслото около веднъж месечно или преди дълго пътуване. Въпреки това, ако колата ви е по-стара, има по-голям пробег или и двете, може да се наложи да я проверявате по-често - двигателят има тенденция да изгаря масло, тъй като старее поради вътрешно износване.

Така че, ако например, карате стара Toyota Corolla от 1989 г. с пробег 300 000 км, много е вероятно да трябва да се долива масло по-често, отколкото ако имате Corolla 2019 с пробег от 30 000 км. Има и други фактори, които трябва да се вземат предвид. Ако колата ви изпуска масло от някой семеринг, ще трябва да проверявате нивото редовно (и да отстраните основния проблем възможно най-рано).

При някои по-нови автомобили проверката на нивото на маслото е толкова проста и се извършва с натискане на бутон на волана няколко пъти. Електронен манометър ви казва дали двигателят се нуждае от масло или не. За повечето коли обаче, които се движат по нашите пътища, ще трябва да вземете парцал, да отворите капака и да го направите по старомодния начин.

Съвети за начинаещи: Колко често и как се проверява двигателното масло в колата

Първо се уверете, че колата ви е паркирана на равно. Проверката на нивото на маслото на кола, паркирана под ъгъл, не е добра идея, тъй като шансовете за получаване на неточни показания са високи. Мислете за масления картер на вашия двигател (който седи в долната част на двигателя и задържа по-голямата част от маслото) като аквариум: ако е наклонен, ще имате повече вода от долната страна, отколкото от горната.

Второ, ако току-що сте спрели да шофирате, изчакайте поне 10 минути, преди да проверите маслото, за да сте сигурни, че всичко е изтекло обратно в картера. Проверката на нивото веднага след изключване на двигателя също може да доведе до неточно отчитане.

Сега и няколко съвета за напълно начинаещи. След, като отворите капака (лостът почти винаги е разположен в пространството за краката на водача), мушнете главата си в двигателния отсек и намерете пръчката. Не забравяйте, че ако колата ви е карана наскоро, някои от детайлите ще са горещи. На много от автомобилите дръжката на измервателната пръчка е изработена от жълта или оранжева пластмаса, за да може лесно да се намери.

При по-старите автомобили тя може да е черна, червена или просто изработена от метал. Вземете парцала, който споменахме по-рано, но не използвайте старо и мръсно парче плат. Прах, цветен прашец и други отломки, които се намират върху мръсен парцал, могат да се окажат върху пръчката и следователно да се озоват в двигателя ви. Използвайте чист парцал или, ако е необходимо, хартиена кърпа.

Внимателно издърпайте измервателната пръчка, избършете я с парцала, поставете я обратно (натиснете я докрай), издърпайте я отново и я задръжте хоризонтално. Трябва да видите две марки на пръчката: една към горния край и една към долния. Нивото е перфектно, когато е на (или много близо до) горната маркировка, няма проблем, ако е между тях, но е опасно ако е под долната. Ако не сте получили точни показания, не се притеснявайте - това се случва. Понякога капка прави нивото трудно или невъзможно за четене. Избършете пръчката за измерване и започнете отначало.

Съвети за начинаещи: Колко често и как се проверява двигателното масло в колата

Добавянето на масло е лесно, но може да бъде опасно; препоръчваме да използвате фуния. Един момент, който е важно да се има предвид, е, че препълването на двигател с масло може да бъде толкова лошо (а понякога дори по-лошо), колкото и недопълването му. За това ако двигателят ви е с ниско съдържание на масло, първо трябва да проверите: Колко литра са необходими и типът масло, което трябва да използвате. Обикновено ще намерите тази информация в ръководството на вашия собственик. Ако го нямате, Google е ваш приятел.

След това намерете капачката на маслото; тя е в горната част на двигателя и е с надпис "OIL" - или "710", ако го гледате назад. Алтернативно може да има символ на масло върху него. Развийте я, и добавете необходимото количество масло. Правете това постепенно, ако не знаете точно колко масло трябва да добавите: налейте 200 милилитра, изчакайте няколко минути, докато маслото се отцеди в картера, проверете нивото с пръчката за измерване и вижте колко се е покачило. Повторете това действие, докато нивото достигне горната маркировка.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Брабус

    24 1 Отговор
    В случай,че е ве ме зе- задължително сутрин и вечер!
  • 2 Васил

    34 23 Отговор
    Ако карате VAG или Пежо по често ще сте на щеката от колкото на волана.

    Коментиран от #22

  • 3 Към начинаещите

    13 28 Отговор
    Купете си електричка, бъдете в крак с времето!

    Коментиран от #9

  • 4 Гост

    8 23 Отговор
    Производителя описва колко точно масло събира двигателя плюс филтъра. И това количество е така наречения ,, максимум" Оттук нататък ,спадането до между минимума и максимума не е проблем според статията...но ще разберете колко голям проблем е след определен пробег в който двигателя ви е работил с недостатъчно количество масло и като почне бавно ,но славно да трака,пуши и харчи още повече масло. След това ще влезете почти задължително в масларския филм ,вместо незабавно да отремонтирате все още леките повреди в мотора, и накрая вече след като сте наляли,доляли всевъзможни прехвалени масла ,колато сте дали за тях пари за половината ремонт, а те все така изчезват от пръчката на всеки 500 км.пробег, отивате на кэпитален или пълен ремонт на двигателя.Продължавайте да вярвате на автомонтьори и" специалисти "които ви казват че маслото е добре да е ,,по средата" на щеката..

    Коментиран от #5, #10

  • 5 Механик

    32 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Не се знаеш какви нелепици си написал.
    На щеката има МИНИМУМ и МАКСИМУМ. Всяка стойност нежду двете мерки е коректна. Всяка извън мерките е опасна. С всичко в тоя живот е именно така. Не прекрачаваш границите и си добре.
    Във всички ДВГ (4-тактови) се ползват ТРИ вида мазане, а именно; Мазане под налягане, мазане чрез ообливане и мазане от маслени капки разпръснати във картерните газове. От трите вида, най-важно е мазането под налягане, посредством маслена помпа. Останалите 2 вида са СЪПЪТСТВАЩИ.
    Единственото, което може да е вредно при намаляване на маслото към долната мярка е това, че по-малкото количество масло изпитва по-голямо топлинно натоварване и от там влошаване на смазочите качества на самото масло. Дебело подчертавам, че става дума за постоянно каране на долната граница.
    При двигател с капацитет 4 литра масло, смукателя на помпата ще може да "смуче" дори при 1.5 литра налични в картера, което ще гарантира снабдяването с масло на всички движещи се части. И ако каналите на "слива" (там от където маслото се връща в картера) не са закоксували и имат нормална проходимост, няма да има сериозни заплахи. Пак подчератвам, ако не карате постоянно така.

    Коментиран от #19

  • 6 Гольо

    14 3 Отговор
    Ако караш като мене Пасат 1.8 турбо бензин си го гледаш на 3-4 дена задължително.Но иначе само сипвай масло и карай аз вече 220 000 км. го карам без нито един проблем на газ.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мамул

    8 7 Отговор
    Когато маслото на двигателя е на долната граница се чува. Който има по-дълъг стаж чува шума на двигателя.
  • 9 e-GT

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Към начинаещите":

    Мн ясно! Кой ще ти се занимава с глупости, че и ще плаща за тях

  • 10 MX-6 V6 24V

    5 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    В моята кола маслото се използва само и единствено за охлаждане на мотора. За друго маслото в магазина не става, понеже има мазилните и защитаващи свойства на чешмяна вода

  • 11 ComfortablyNumb

    11 4 Отговор
    Ако е Ауди маслото се проверява по често. Като щастлив собственик на премиум германска кола имам удоволствието да доливам 1 литър масло на всеки 1000 км , било нормално заради турбото ... Никога не бих си позволи сам такова нещастие Ауди , колата на сина е ...

    Коментиран от #15

  • 12 да ама

    11 6 Отговор
    Собствениците на БМВ всяка сутрин доливат масло
  • 13 Ситрошен

    8 1 Отговор
    И четете внимателно ръководствата за употреба. Не на всичко коли ниво на масло се проверява на студен мотор
  • 14 Буха ха

    14 0 Отговор
    Обикновено разликата между min и max на пръчката за маслото e един литър масло. Тоест, ако маслото е на min, сипвате един литър и отива на max
  • 15 Qwerty

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "ComfortablyNumb":

    Ами колега, вариантите са три: проверявате системите, основно. Второ, ако първото е изпълнено, учите се как се кара турбо кола! Трето, продавате и си купувате Дачия! И тя го шмърка, ама нейното е без пари!

    Коментиран от #16

  • 16 ComfortablyNumb

    9 0 Отговор

    До коментар #15 от "Qwerty":

    Няма Дачии наоколо , но ако взема съвета ти наблизо в Мексико мога да купя рено ...
  • 17 Авс

    5 3 Отговор
    Това за блондинки ли е писано???
  • 18 w201

    6 6 Отговор
    За напреднали, не е за начинаещи:

    И знаете ли какъв е проблема? Спазвате глупостите на производителя и продължавате да карате с 5-40. Като ви дам съвет да карате с 15-40 - било минерално, било пак 40 и при топъл двигател било еднакво гъсто....Не, не е така! Емпирично, от опит ви казвам, че 15-40 е по-гъсто и топло и студено! И не го гори. А че щели да ви се запушат маслените канали от 15-40....., или пък че сутрин зимата на студено 15-40 дълго време не било омаслявало.....нямам думи.
  • 19 Гост

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "Механик":

    Ха ха, давай,нали с това си вадиш хляба.Всяка стойност между двете мерки е коректна .....за такива като теб и производителите на резервни части. Можеш и да имаш мазане под налягане с по -малко масло в мотора, заради маслената помпа,но няма да е достатъчно. И след определен пробег,(прочети какво съм написал точно преди да ми изнасяш лекции) започват проблемите от недостатъчното количество масло. Това че ще има някакво мазане и двигателя няма да блокира е ясно,въпроса е какво става след 50-100 000 км.пробег с по-малко масло отколкото производителя ти е определил.

    Коментиран от #23

  • 20 SpAS

    5 1 Отговор
    "Обикновено ще намерите тази информация в ръководството на вашия собственик."
    А информация кой е моя собственик от къде да намеря? 🤔🤔🤔
  • 21 Човека с опелите

    1 6 Отговор
    Нямам представа ...щеката не я пипам нито знам какво да гледам на нея нито от коя страна да гледам. И за какво ми е изобщо като колата си има нивомер и като е на минимум ми изписва вътре ? ...за справка колата ми е 25 годишен Опел на газз
  • 22 Гочето

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Васил":

    Имам пежо баничарка 2006 год.нямам такива проблеми.
  • 23 Психo от Курило

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Спориш за спора, а сам знаеш че не си прав. Колата си я карам само някъде по средата между мин. и макс. Сам си сменям маслото и никога не съм имал пробрем. В момента съм на над 400 000 и от опита който имам ти казвам, че по-важно е навременната смяна. Марката масло повечето шофьори със стаж сами са си я определили за тяхната кола и няма сила на света ,която да промени мнението им.
  • 24 Умници

    3 1 Отговор
    Масло се гледа веднъж седмично и след 500 километра каране над 3000 оборота... Сменя се на година или 10 000 км, това е рецептата за дълго здрав двигател, без никакво значение дали е на 30 хиляди или 3 милиона..