21 Юни, 2022 12:19 15 364 15

Как да караме колата, за да удължим живота на двигателя?

  • двигател-
  • съвети-
  • шофиране

Ниските оборотни режими също не са решение

Как да караме колата, за да удължим живота на двигателя? - 1

Всеки има свой собствен стил на шофиране. Някои обичат да карат бързо, като често вкарват стрелката на оборотомера в червената зона. А някои, напротив, изповядват премерения стил на шофиране и не превишават отметката от 2 000 об/мин. Разбира се, трябва да сте наясно, че постоянното шофиране при високи скорости и обороти намалява живота на двигателя.

В този случай механизмите и системите на двигателя изпитват най-голямо натоварване. Но ранното превключване на по-висока предавка и така нареченото шофиране в ниски обороти също е погрешно. При този режим на работа се развива детонация в двигателя, системите и механизмите на мотора изпитват повишени вибрации, което води до износване на валовете на двигателя, на лагерите, ремъка или веригата, както и на съединителя.

Как да караме колата, за да удължим живота на двигателя?

Също така, при ниски обороти, маслената помпа генерира ниско налягане на маслото, което води до по-лошо смазване на частите на двигателя. Освен това, поради неоптималния режим на горене, саждите активно растат в горивните камери.

Какъв е правилният начин за шофиране тогава? Да шофираш правилно означава да караш нормално. Където е възможно дръжте колата в по-нисък оборотен режим, а където е необходимо - активно ускорявайте и смело подавайте газ.

И така, от гореизложеното може да се направи един важен извод: правилната грижа за двигателя се състои такова каране, което е съобразено с правилата за движение, както и с указанията на производителя. Естествено важни са и висококачествени резервни части и консумативи. И ако правите това, двигателят ще ви се отблагодари с дълга и безпроблемна работа.

Как да караме колата, за да удължим живота на двигателя?


Поставете оценка:
Оценка 3 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сливен

    78 3 Отговор
    Колко да го удължаваме бе авторе кажи ? 75% от българския народ кара мин.15 г. трошки , та то си е цяло чудо че се търкалят още !
  • 2 студент

    55 3 Отговор
    Сега с тези цени на горивата , моят рендак ще ме изкара докато съм жив !!!
  • 3 Лост

    63 3 Отговор
    Статия в стил - булю, булю, булю.
  • 4 Бачкер

    17 27 Отговор
    Аз служебния бус го карам с цялата си злоба.Зимно време щом запаля натискам газта до пода и се движа на 1-ва поне 2км за да загрее бързо пък нищо му няма.
  • 5 6748

    17 5 Отговор
    ПУНТОТО МИ Е 220000 1997 ГОДИНА, И Е КАТО ТОКУ КУПУВАНО ОТ МОТОТЕХНИКА БЕ СЛИВЕНСКИИИИ!!!!???

    Коментиран от #7

  • 6 един

    44 0 Отговор
    Без да съм специалист,/който има слух/ той двигателя ти показа кога се "мъчи" на ниска и на висока предавка,и следователно трябва да вземеш мерки!

    Коментиран от #14

  • 7 Сливен

    25 0 Отговор

    До коментар #5 от "6748":

    Със здраве да я караш и още толкова минимум да навъртиш, но не това ми бе идеята !
    Поздрави !
  • 8 Дрифтаджия

    2 16 Отговор
    Само в червеното оборотомера в червено маслото в червено на сфетофара в червено

    Коментиран от #10

  • 9 един от многото

    19 3 Отговор
    Ами най доброто е да сложите на колата два ока , да впрегнете едно магаре и двигателя ви изобщо няма да се амортизира!
  • 10 един от многото

    13 1 Отговор

    До коментар #8 от "Дрифтаджия":

    И накрая в черен чувал!
  • 11 незнайко

    16 3 Отговор
    От тази по тъпа статия скоро не бях чел !
  • 12 Бай Миле

    12 4 Отговор
    Уникална статия!!! Мили хора,ако се чудите какво да пишете- напишете нещо смешно и забавно,поне да се посмеем! Че то и така е смешно,ама по други причини.
  • 13 От баща си знам

    15 2 Отговор
    При нормално натоварване дизелът се кара на 2000 оборота, бензинката на 3000 оборота. През зимата задължително подгряване половин-една минута на място.

    Коментиран от #15

  • 14 Отлично

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "един":

    казано! Когато двигателят е тих, не тресе, не издава странни шумове е най-подходящото натоварване и обороти.
  • 15 Сантиментален гъзар

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "От баща си знам":

    Автомобилите от времето на баща ти са били много различни от съвременните автомобили.