10 Май, 2022 13:54 14 575 6

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)

  • сензори-
  • съвети
Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I

Продължаваме със сензорите в автомобила, които, по една или друга причина, не работят адекватно. Някои сензори не работят адекватно поради възраст и износване. Други показват непълна информация, защото са програмирани по много специфичен начин.

7. Сензор за вътрешна температура

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


Датчиците за температура в купето почти никога не работят адекватно, дори когато става въпрос за скъпи модели автомобили. Основната причина за лошото им поведение е, че температурата на въздуха в салона на колата най-често е изключително разнородна. Следователно работата на този сензор може изобщо да бъде игнорирана.

8. Сензор за външна температура

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


Често автомобилният термометър работи дори по-малко адекватно от сензора за вътрешна температура. Коректността на показанията директно зависи от сезона и местоположението на оборудването. При много автомобили термометърът е зад предната броня, поради което дава невярна информация през лятото. Причината е, че през летните месеци е прекалено горещо от асфалта, а и от самата кола и показанията са неверни.

9. Сензор за детонация

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


Сензорът за детонация е едно от онези неща в колата, които работят постоянно, но почти винаги не са перфектни. Трудно е да се направи нещо по въпроса, освен ако оборудването не е напълно неизправно. Повечето от проблемите със сензора за детонация произтичат от особеностите на неговото инсталиране. Нищо не може да се направи за този предсказуем проблем.

10. Сензор за налягане на маслото

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


Да разчитате изцяло на сензор за налягане на маслото не стара кола е добра идея. Проблемът е, че това устройство предупреждава водача за проблеми само когато налягането падне под 0.5 бара. Проблемът е, че тогава лагерите на коляновия вал вече страдат. При съвременните "умни" сензори, които дават много по-точна информация обаче, почти няма такива проблеми.

11. Сензор за кислород

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


Това е сензор, който служи за намаляване на количеството вредни емисии от превозните средства. Въпреки това, рано или късно той също започва да лъже, ако горивото или въздухът са неравномерно разпределени върху цилиндрите. Сензорът може да се повреди поради проблем със свещи, компресия в цилиндрите, разхерметизиране на изпускателния колектор или повредени инжектори. Понякога сензорите за кислород се развалят и от не много прецизни майстори по време на ремонт на автомобила.

12. Сензор за температура на двигателя

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


Строго погледнато, това оборудване не следи температурата на двигателя, а температурата на охлаждащата течност на двигателя. Сензорът може да започне да греши сериозно, ако топлоустойчивата пластмаса на дюзата, към която е прикрепен, е повредена. С други думи, оборудването може да не забележи изтичане на антифриз и да продължи да съобщава, че ситуацията е идеална.

13. Сензор за скорост

Автоматични измервателни уреди в колата, които често лъжат (ЧАСТ II)


За разлика от повечето други измервателни уреди, по-голямата част от автомобилите имат скоростомери, настроени да показват грешна информация. Сензорът за скорост винаги добавя няколко километра в час към реалните цифри. Това се прави, за да се подобри безопасността, така че шофьорите да се движат с по-ниска скорост.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    27 17 Отговор
    Абсолютно вярна статия - повечето такива сензори некога не отчита точно. А в по-новите коли такива изобилстват. Изводът е, колкото по-малко сензори, толкова по-добре.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Сенсата

    15 11 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Извода е , че нищо не разбираш. Сензорите които правиме включително и в България са 10 пъти по-точни от това което се ползваше преди 20 години в индустрията. Освен това ги даваме с гаранция 15 години или 300 000 км, дори и автопроизводителите не ви дават такива гаранции, а пък че реално сензорите ни карат по 20 години и до 450 000 км е отделен въпрос ..
  • 3 Купи си

    15 9 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Тогава си купи Москвич или Лада и бъди щастлив, ама най-вероятно не караш такава налЕ ?
  • 4 Кози

    27 3 Отговор
    Тези датчици не са проблем, подобряват работата на автомобила, лесно се сменят и са евтини. Проблем са всички останали ненужни електроники с които набутаха автомобилите и сложния софтуер който не търпи никакви грешки и отклонения

    Коментиран от #5

  • 5 Диагностик

    24 2 Отговор

    До коментар #4 от "Кози":

    Наистина, тези сензори не са проблем. Проблем са многото монтьори, които "четат" грешки с някакви устройства за 5-10 лв от алито и сменят наред и после клиента плаща. Нито знаят как да премерят някой сензор и не различават индуктивен сензор от сензор тип Хол пък какво остава за друго.. А за това колко пъти се оказва проблем в инсталацията или буксата на инсталацията не ми се говори и така монтьорите дето само могат да разглобяват и сглобяват петнят името на хубавате дейност за всички останали.

    Коментиран от #6

  • 6 Хайл

    21 0 Отговор

    До коментар #5 от "Диагностик":

    Като ти чета коментара ми напомня за фирмени сервизи-СМЕНЯТ С НОВО И УТРЕ ПАК,А НИКОЙ НЕ СЕ ЗАМИСЛЯ КАК И ЗАЩО ЕДИН И СЪЩИ ДЕФЕКТ СЕ ПОВТАРЯ.много от хората в сервизите НЕ ЗНАЯТ КОЕ НЕЩО КАК РАБОТИ И ОТ НЕГО КАКВО ЗАВИСИ...Ще ти дам и пример-съединител на НОВА КОЛА се чупи на 20 000 км,сменят с нов-отново там някъде,слагат трети и тогава един инженер започва да търси причината за трошене и се оказва ДЮЗА НЕРАБОТЕЩА КАКТО ТРЯБВА.сменят я и колата още върви.така че фирмен сервиз не е гаранция за качество и успех