18 57524

Кога гумите трябва да бъдат прекалено или недостатъчно напомпани?

  • гуми-
  • налягане-
  • съвети

Налягането в гумите на превозното средство влияе върху много фактори

Кога гумите трябва да бъдат прекалено или недостатъчно напомпани? - 1

Налягането в гумите на автомобила е характеристика, която може да се променя при различни условия на работа. Производителят на превозното средство специално задава допустимите стойности, при които гумата се счита за оптимално напомпана. При такива условия се постига най-добрата производителност. Но в някои случаи налягането в гумите трябва да се увеличи или намали.

Налягането в гумите на превозното средство влияе върху много фактори - спирачен път, ускорение, натоварване на окачването, комфорт в купето, разход на гориво и износване на гумите. Производителят препоръчва такива параметри, при които се постига оптимална работа на всички гореизброени фактори. Можете да намерите тази информация в ръководството с инструкции на автомобила и върху стикер, който е залепен или от вътрешната страна на капачката на резервоара, или на B-колонката.

Кога гумите трябва да бъдат прекалено или недостатъчно напомпани?

Необходимо е редовно да контролирате състоянието на колелата на автомобила. това става или с помощта на сензори или с т.нар. ванометър. Експертите препоръчват да се увеличи налягането в колелата през зимата, особено ако се помпат в гараж с по-топъл въздух. Веднага щом автомобилът напусне топлия гараж, плътността на газа ще намалее. В резултат на това индикаторите ще покажат с около 0.2 - 0.3 atm по-малко.

Ако автомобилът е натоварен максимално, също се препоръчва да се увеличи налягането в колелата. Тази препоръка дори е оказана на стикерите за оптимално налягане на гумите. Освен това можете да увеличите налягането, ако планирате да пътувате по високоскоростен път. Така ще постигнете оптимална стабилност на пътното платно. Но не повече от 0.2 атмосфери над предрисанието.

Ако се движите по настилка с понижено сцепление, то тогава е добре да намалите налягането в гумите . След като направите това, контактното петно ​​с покритието ще стане по-голямо, което ще има положителен ефект върху адхезията.

Кога гумите трябва да бъдат прекалено или недостатъчно напомпани?

Това ще позволи на автомобила да излезе от трудната зона. Веднага след като превозното средство бъде освободено от капана, налягането в колелата трябва да се увеличи, за да не се изтрие протекторът.

Когато избирате оптималната стойност според обстановката на пътя, винаги трябва да се ръководите единствено от препоръките на производителя. При различни условия на работа на транспорта това ще гарантира правилната работа на всички възли. Не спадайте гумите с повече от половин атмосфера и не ги пренапомпвайте с повече от 0.2 атмосфери.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 21 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 пешо гумаджията

    3 19 Отговор
    на всяка гума си пише колко атмосфери трябва да бъде но не е така написано а с индекс който се смята и се получават амтмосферите ! важи за всяка една гума а не за летни или зимни за измислените “многосезонни” не коментирам те са за “умните”

  • 5 Кайчо Луковит

    13 12 Отговор
    Никъде не е написана и една дума за помпане на гумите с азот,който има много по малък коефициент на топлинно разширение от атмосферния въздух.Аман от разбирачи!!!

    Коментиран от #23

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Рено

    12 6 Отговор
    Зиме лете помпим на 2.5 и те така.
  • 8 Чичо Тони

    24 1 Отговор
    Преди да препоръчвате налягане +/- 0.2атм. кажете от къде да си набавиме точен и сигурен манометър.

    Коментиран от #9, #17

  • 9 Рено

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "Чичо Тони":

    Купи си електрическа помпа с манометър от Кауфланд, тези на бензиностанциите са разбазикани.

    Коментиран от #10

  • 10 Кебапа

    33 3 Отговор

    До коментар #9 от "Рено":

    По добре си купи от Кауфланд кеббапчета,но не манометри и моторно масло.

    Коментиран от #12

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Рено

    6 12 Отговор

    До коментар #10 от "Кебапа":

    Много електроуреди съм си купуваш от Кауфланд, електрически помпи, кафе машина, телевизор, не съм имал проблеми.

    Коментиран от #15

  • 13 Ако ако ако

    5 3 Отговор
    Много акота ! Истината според мен е само една. Има предписания както от производителите на гуми, така и от тези на ЛА. На новите ЛА са на стикер на колонката на вратата на шофьора. Новите ЛА имат и датчици за налягането в гумите. Няма ли сигнал от датчиците си карайте както сте ги напомпали по предписанията. Ако ви светне датчека обаче не бързайте да ръчкате. В студените сутрини го прави тоя "номер", но след 109тина километра гумата загрява и всичко се нормализира. Ако обаче свети постоянно в движение вече трябва да вземете мерки.
    Правилото е - не ръчкайте по системите ненужно !!! Усложнявате си живота и може да скапете нещо без да искате !!!
  • 14 оня с коня

    5 3 Отговор
    мисля че не налягането е толкова важно,колкото Гумите да напомпени ЕДНАКВО.Верно че според някои предписания Задните трябва да са с 0,2 атм по напомпени,но това се отнася за Коли,които се товарят повечко.Аз принципно карам сам или с 1 пасажер с почти нулев багаж и си ги помпя еднакво/2,5 атм/.

    Коментиран от #16, #18


  • 15 Кебапа

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Рено":

    Аз също!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Кайчо Луковит

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "Чичо Тони":

    По магазините за руски авточасти все още могат да се намерят от старите манометри напр.за Жигула или москвич.Точни са,не като боклуците по бензинстейшъните.
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 3 Отговор

    До коментар #14 от "оня с коня":

    Две в едно ❗
    1.) Четирите гуми на 1,5 добре ли е, нали налягането не е от значение 🤔
    2.) При повечето ЛА по-високо налягане се препоръчва за предните , не за задните гуми. Там е тежестта на двигателя и натоварването на двата моста не е 1:1 ❗

    Коментиран от #19

  • 19 оня с коня

    3 10 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    НИКОГА НИКОЙ Производител не е препоръчвал Предните гуми да са по-напомпени от задните - точно обратното.Ама бил двигатела отпред и там била тежестта според тебе...а знаеш ли колко човека мога да натъпча на Задната седалка и колко багаж респективно в Багажника?А да ти е известно че при потегляне Цялата тежест пада върху Задните колела?

    Коментиран от #20

  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #19 от "оня с коня":

    Слез от коня , клекни до колона "В" на някой автомобил , свали си капаците и прочети какво пише ‼️
    Сам пишеш, че основно задната седалка е празна, а сега - бла бла ‼️
    Относно потеглянето - колко пъти потргляш ьа преход от 20 км и колко пъти ти се налага да ползваш спирачки? Поглеждал ли си спирачни апарати на МПС❓ На пръсти се броят тези с еднакви накладки, а с по-големи задни наслади са екзотика ❗

    Коментиран от #22

  • 21 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пак превод,":

    Ти за синоними не си ли чувал, явно не си, като ти гледам речника в коментарите
  • 22 оня с коня

    0 14 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Вярно е че в БМВ-то си качвам най-много още 1-2 души ,затова и казах че си помпя гумите еднакво всичките.Преди това съм имал обаче и други коли,като една от тях я бях подкарал за Такси.Та гледам една Компания ми маха,спирам и казаха че искат да ги закарам на Адрес на около километър и половина.Броя ги - 8 души,точно за 2 курса.Те обаче ме питат неможе ли да взема повечко на което без да се замисля им казах че ще си платат за 2 курса + още един "за резерва".Направо ми пъхнаха парите в ръцете,след което сложих 2-ма на предната седалка до мен,4- на задната и 1 легнал на коленете им и ...1 в багажника.Това е в 2ч през ноща,почти няма никакво движение и карам само на 1-ва и 2-ра за да не се счупи нещо по окачването.Та според тебе тежестта отпред при двигатела ли е ,или отзад?:)

    Коментиран от #24

  • 23 Прост

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "Кайчо Луковит":

    Аман от разбирачи като теб!
    Във въздуха има 78% азот!
    Ама май някой не е внимавал в час :)
  • 24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "оня с коня":

    Това ли ти е НОРМАЛНОТО ❓
    Една кола,
    Един път,
    Едно нарушение с 8 чове‼️‼️
    Карай си коня , с каруцата‼️