5 Октомври, 2022 13:41 22 425 7

Китайските автомобили BYD със страхотна инвазия в Европа

  • byd-
  • европа-
  • електромобили

Атаката на BYD в Европа ще започне от Германия, където се намират силни конкуренти, като Volkswagen и Mercedes-Benz, и от Швеция, където оперира Volvo

Китайските автомобили BYD със страхотна инвазия в Европа - 1

Автомобилната компания BYD, базирана в Шенжен и пряк съперник на електромобилите Tesla на Илън Мъск, разкри плановете си за инвазия на европейския автомобилен пазар. Китайският производител на електрически автомобили се впуска в агресивна международна атака, независимо от това, че е подложен на стрес от възможно напускане на акционера Уорън Бъфет. Най-големият производител на електромобили в Китай и вторият по големина производител на батерии стартира предварителни стъпки за разпространение на електрическите си автомобили в Европа.

Инвазията на BYD в Европа ще започне от Германия, където се намират силни конкуренти, като Volkswagen и Mercedes-Benz, и от Швеция, където оперира Volvo. След това планира да разшири влиянието си във Франция и Обединеното кралство, като всичко това е планирано да стане до края на тази година. „Те се стремят да се противопоставят на големите момчета“, каза Ту Ле, управляващ директор на Sino Auto Insights, базирана в Пекин консултантска компания, който очаква китайската марка успешно да се конкурира и с продукцията на VW, и с автопарка на Мъск.

Китайските автомобили BYD със страхотна инвазия в Европа

Тъй като брутните продажби на акумулаторни автомобили нарастват, анализаторите смятат, че широкото разпространение на китайските коли в цяла Европа бързо ще стане факт, точно както появата на Стария континент на корейските производители Hyundai и Kia. BYD е сред многото китайски производители на електрически автомобили, които се надяват да навлязат бързо на пазарите в Европа, заедно с Nio, XPeng и Aiways. BYD започна да се подготвя за своята европейска офанзива преди пет години, наемайки дизайнери, за да подобрят външния вид на автомобилите си.

„Те наистина са изминали дълъг път, за да направят превозните си средства по-привлекателни, отколкото преди“, казва Майкъл Дън, ръководител на консултантската компания ZoZoGo и запознат с автомобилната търговия в Китай. „Това, което дава импулс на тази инвазия, са значително по-добре проектираните превозни средства“, казва още той. И все пак растежът на BYD е засенчен от хипотезата, че марката ще загуби Уорън Бъфет като основен инвеститор, след като Berkshire Hathaway започна да намалява участието си, което доведе до спад на акциите с 33% от пика им през юли.

Китайските автомобили BYD със страхотна инвазия в Европа

„Иронията е, че BYD правят най-добрите продукти, които някога са правили“, казва експертът Ту Ле. „Ръстът на продажбите им е извън класациите. И точно сега един от най-големите им инвеститори се оттегля.“ BYD е една от многото китайски фирми за електромобили, които са се възползвали от години на субсидии и подкрепяното от държавата подобряване на веригата за доставка на метали за батерии. Приходите на групата скочиха с почти 70 процента до 150.61 милиарда йени (21 милиарда долара) през първата половина на 2022 г.

През юни BYD изпревари Volkswagen като третата най-ценна автомобилна компания в света - отстъпвайки само на Tesla и Toyota. През септември брутните продажби на батерии за електромобили на групата надминаха тези на LG Energy Solution в Южна Корея, която се смяташе за вторият по големина доставчик на батерии за електрически автомобили в света след китайската фирма CATL. През февруари Berkshire Hathaway оцени своя дял от 7.7 процента в BYD на $7.69 милиарда, което е шокиращо 33-кратно увеличение от $232-та милиона, които инвестира през 2008 г.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Битката между Давид и Голиат

    8 4 Отговор
    Всички знаем как завърши!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Бай Благой

    9 2 Отговор
    Скоро като енергоносителите станат на космически цени всякакво производство на ВагЕни, Мерцове и Кайени ще спре...защото цените им ще станат "върховни"...гледам че и "китайчетата" вече настъпват сериозно...не знам накъде отиват работите....
    Преди година две имах възможност да се кача и да покарам някакъв Хавал H6 мисля че беше... ами джипката си беше страхотна...с висококачествени материали добър разход на гориво и возията по нищо не отстъпваше на "европейските аналози". Цената беше наполовина ми каза собственика.

    Коментиран от #5

  • 4 това е реалноста

    11 0 Отговор
    господа, така както евтините и качествени китайски телефони иззеха лидерството на нокия, моторола, сименс, алкател и др, така ще стане скоро и при автомобилите. Те, не че не бяха на път да го направят, но щяха да им трябват години, може би десетелитие. Сега при убийствено високте цени в Европа, до две три години европейските марки ще изчезнат, освен може би премиум марките.

    Коментиран от #7

  • 5 ИдЕоти,сър

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Благой":

    Ти вярваш ли си бе?
  • 6 Съдията Дред

    4 0 Отговор
    То в Европа цените на коли от масов клас с ДВГ минаха 60 000, безумна цифромания. Как да не предизвикат китайците да ги атакуват ?
  • 7 Разбира се

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "това е реалноста":

    Който има най-голям ресурс (човешки и финансов), той предлага най-добрия продукт за най-малко пари. Хуауей, някога гледах, че производството им е не завод, а град с 60 хил. работници.. Хах!
    И като идва време да вземеш кола, гледаш параметри и цена и си казваш ааа, чакай малко, аз да не съм си намерил парите на улицата?