Южнокорейските производители на батерии LG, Samsung и SK Innovation преживяват бум на продажбите. Ръстът на търсенето се обуславя и от ниския обменен курс на вона и нежеланието на някои компании да си сътрудничат с китайските фабрики, пише Nikkei.
LG Energy Solutions е вторият в света производител на т.нар. тягови батерии. Продажбите за третото тримесечие на годината са с 51% повече от резултата от второто тримесечие и с 90% повече от показателя от първото тримесечие на 2022 година
Samsung отчете 56% ръст на производството на годишна база и 52% печалба. В SK Innovation продажбите са нараснали със 170%, но все още не са достигнали ниво на печалба. Експертите обясняват това с факта, че компанията е стартираща и има големи инвестиции в развитие.
Китайските производители на батерии, напротив, изпитват отлив на партньори. Усложняването на отношенията на страната с Европа и САЩ доведе до риск от попадане под санкции и чуждестранните компании започнаха да обръщат внимание на производители от други страни.
Скорошно проучване на JATO установи , че електрическите превозни средства в Китай са средно с една трета по-евтини от бензиновите си аналози. Но европейците плащат 27% повече за тях, докато в САЩ "зелените" модели са с 43% по-скъпи от версиите с двигатели с вътрешно горене. В същото време през последните седем години електрическите автомобили са поевтинели наполовина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Има ли изненадани?
Коментиран от #4, #6
10:04 07.11.2022
2 Русофил
Коментиран от #5
10:09 07.11.2022
3 Пожарна команда
10:18 07.11.2022
4 Знайко
До коментар #1 от "Има ли изненадани?":
Всеки , който има елка и разбира кво пише на нея може да Ви каже ,че ако има такива проценти, приемайки че цената на бензинките не се променя в времето и я ползваме за еталон, някой по веригата краде не яко ами ЯКОЯКОКАТОЗАПОСЛЕДНО за да съществуват такива диспропорции в цените. 50 години продават необосновано скъпи коли, и даже не им е неудобно да се хвалят с печалбите си , добити от хора които плащат 15 догишни лизинги с зверски лихви и ги измъчват в ОТОРИЗИРАНИ сервизи с бруТААААЛни цени. Май кризата и бедните потребители ще изискат други условия най-накрая! Много се надявам китайските производители да измислят по-гъвкави схеми и така да принудят европейските да предприемат нещо за да ухажват малкото оставащи потребители и фирми с пари! ....още повече ,че сега европейците загубиха руския пазар и ги чака сериозен спад, за сметка на това китайците ще се настанят там и не само ще се предлагат от местни дилъри ами и ще предложат компоненти за сглобяване на руски коли. Става все по-инстересно да четеш коментарите на хора, чиито анализ е базиран на изследване на автомобилостроенето и ценообразуването отпреди 30 години.10:25 07.11.2022
5 Браво
До коментар #2 от "Русофил":
Такива като тебе и прогнозата за времето ще изкоментират от позициите на евроатлантизма и общоевропейските ценности10:42 07.11.2022
6 Гост
До коментар #1 от "Има ли изненадани?":
Китайците имат свободни батерии.Още една опорка ти се срина, отлагането на Тесла семи,кибергрозника и роудстър заради липсата на батерии.Коментиран от #7, #8
10:44 07.11.2022
7 А ти слушаш ли какво ти говоря?
До коментар #6 от "Гост":
Защо според тебе чак сега тесла започнаха да произвеждат камиона и то по-рано от предвиденото?Нали ти казах причината още миналия месец. Тогава тесла за първи път обяви че няма проблеми с доставката на батерии за първи път от съществуването си и вече може да пусне и нови модели. И както виждаш ги пуска. След по-малко от месец пуска камиона в продажби а след 5-6 месеца и пикапа.
10:53 07.11.2022
8 Точно обратното е
До коментар #6 от "Гост":
А не забелязваш ли потвърждението на друга моя опорна точка - това че стогодишните си повярваха че още дълги години ще продават автомобили с двг и отлагаха развитието на електромобилите си, и още изчакваха преди да осигурят веригата си за доставки за тяхното производство, включително батерии.От друга страна тесла си е приготвила веригата за доставки до 2030 година като са предвидили 50% годишен ръст дотогава още през 2014 година и са подсигурили както батерии така и материали за тяхното производство.
А тесла е и един от най-големите клиенти на батерии на корейските марки, но също така и на китайските, а има и собствено производство на батерии. Тоест са диверсифицирали максимално както като технология и така и като цени и обеми на доставка.
А другите се лутат напред-назад по политически икономически и не знам си какви други причини.
12:47 07.11.2022