14 760 24

Трябва ли да се използва ръчна спирачка при автомобили с автоматик?

  • ръчна спирачка-
  • автоматик-
  • съвети

Много водачи оставят колата на режим "Р", без да използват ръчната спирачка

Трябва ли да се използва ръчна спирачка при автомобили с автоматик? - 1

С нарасналата популярност на автоматичните трансмисии шофьорите масово престанаха да обръщат внимание на ръчната спирачка. Но и по-рано, когато преобладаваха колите с ръчни скоростни кутии, водачите предпочитаха да оставят колите „на скорост“, а сега това явление е още по-масово.

Единствената категория шофьори, които все още ползват активно ръчната спирачка, са младежите, които се опитват да правят "понички" или да дрифтят - не винаги с успех, но винаги с емоции.

Когато автоматичните трансмисии станаха широко разпространени, научихме и за електрическата ръчна спирачка, която е повече проблем, отколкото удобство. Но ръчната спирачка е изключително важна, особено когато става въпрос за кола с „автоматик“. Оставяйки колата на "Р", тя се държи на тънък метален щифт, върху който се изсипват всичките един и половина тона на колата.

Трябва ли да се използва ръчна спирачка при автомобили с автоматик?

Вероятността той просто да се огъне без помощта на ръчна спирачка, не е никак малка, особено ако сте спрели на по-стръмен наклон. И ако това се случи, то целия възел от трансмисията става неизползваем. А колко струва въпросната преграда на скоростната кутия, дори е страшно да се мисли. За да не фалирате ще трябва да търсите употребявани резервни части, защото цените на новите са космически.

Обобщавайки горното ще кажем, че ръчната спирачка при коли с автоматични трансмисии е просто необходима, като трябва и да е напълно работеща. Така че, първо трябва да натиснете педала на спирачката, след това да използвате бутона и едва след това да повдигнете лоста на ръчната спирачка, докато стигне максимално горно положение.

Това е единственият начин „ръчната спирачка“ да фиксира колата на място, като напълно прехвърля натоварването от трансмисията към накладките . Но трябва да знаете и още нещо - средната позиция на ръчната няма да се справи с тази задача.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 35 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12345

    13 7 Отговор
    Винаги.
  • 2 Дистрибутора

    25 23 Отговор
    Ръчната я използвам само при наклон, наравно няма смисъл
  • 3 Еййййй

    10 11 Отговор
    Какъв е този бутон , аз нямам такъв ????????????

    Коментиран от #5

  • 4 Опит

    47 11 Отговор
    Хич не е добре обяснено в статията. Аз правя следното натискам спирачката и включвам на паркинг "P", дърпам ръчната и чак след това махам крака от педала на спирачката.

    Коментиран от #9, #20


  • 5 щурчо

    23 4 Отговор

    До коментар #3 от "Еййййй":

    Радвайсе че нямаш този бутон,който е як проблем
  • 6 Име

    21 4 Отговор
    Много идиоти, мислещи се за разбирачи, дрънкат глупости за ръчната спирачка. Но ако са малко по-умни, първо ще се замислят защо е направена и после ще си зададат някои въпроси, на които да си отговорят. Но откъде мозък за това? Винаги питам едно и също такива идиоти и винаги отговарят "то нямало логика". Няма да казвам какво ги питам, защото няма смисъл. И още, ръчната спирачка не зависи от това, дали е автоматик или не. И още нещо, само ние тук (понеже много разбираме) я наричаме "ръчна". Наименованието на това нещо е съвсем друго!

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    35 0 Отговор

    До коментар #6 от "Име":

    На английски се казва "parking brake" и точно това е смисъла. Идеята е тя да поеме тежестта на колата когато е паркирана, а не трансмисията. Смисълът е да се активира преди колата да е отпуснала тежестта си върху трансмисията (като пуснеш педала на спирачката след като си я активирал).
  • 8 Така е

    15 15 Отговор
    Никакъв щифт няма да се огъне.
    Само на наклон има смисъл от ръчна преди P, за да не се натоварват тампоните.
  • 9 Опит

    59 3 Отговор

    До коментар #4 от "Опит":

    Най добрия вариант за автоматика е при позиция N с натисната спирачка се опъва ръчната спирачка,отпуска се педала на спирачката тогава колата остава на ръчна ,след това се натиска спирачка и се превключва на Р при това положение целия товар остава върху ръчната спирачка и не се товари автоматика

    Коментиран от #13, #15

  • 10 Популярен ама

    14 12 Отговор
    Цитат "С нарасналата популярност на автоматичните трансмисии..."

    Може да е нараснала ама в русия. В САЩ автоматика е масов в колите след 1950 година
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Йонко Евреина

    4 7 Отговор
    А бе дупета, при АСК, като извадиш ключа от контакта, ЕРС се задейства автоматично!
  • 13 антрашпиц

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Опит":

    Аз точно така правя с моя туран..
  • 14 с опит

    11 2 Отговор
    Значи, паркираш, слагаш лоста на неутрална, отпускаш педала на спирачката за малко, ако е възможно до покой на колата най-добре, натискаш спирачката, дърпаш ръчката и местиш лоста на паркинг. Това е най-правилната процедура

  • 15 Аззз

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Опит":

    Точно така се прави
    Аз го правя на безсмъртния ZF6, тези с DSG и 7G-tronic просто задълже.. и после пак си палят свещичката, да не ги остави на пътя :D

    Коментиран от #24

  • 16 Браво!

    10 1 Отговор
    Полезна статия. Очаквах малко повече подробности, просто защото има много видове автоматични трансмисии и не всяка опира до този щифт. Моля коментиращите да разграничат механичен лост или крачен педал на ръчна спирачка от автоматична такава. При нея това се случва автоматично при загасяне на автомобила, а при потегляне наблюдаваме леко потъване или надигане на задницата при автоматично деактивиране, дай боже с поставен предпазен колан, поздрави на всички!
  • 17 Има още нещо

    12 0 Отговор
    В много коли с автоматична трансмисия няма ръчна спирачка а само паркинг спирачка - по евтиния вариант е с ръчка, по-скъпия с педал, а най-скъпия с бутон и ел. Система. Разликата между ръчна и паркинг спирачка е че паркинг спирачката не може да спре кола която вече се движи, а ръчната може. Паркинг спирачката е точно за да намали усилието върху лапата която зацепва паркинг положението.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 само камък

    14 3 Отговор
    Колкото повече сложност, толкова повече разбирачи. Технологията "подпри с камък" нямаше толкова коментари.
  • 20 Разбирач..

    12 0 Отговор

    До коментар #4 от "Опит":

    Не,правилото е:
    Държиш крачната,отиваш на "N",дръпваш ръчната,пускаш крачната,след това натискаш пак и буташ на "Р"

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Логика

    2 0 Отговор
    Винаги използвам ръчната.Тя е затова .Освен това не клеясва.
  • 23 Дюма

    0 0 Отговор
    Кого плашите ! Тонове товар върху тоя/оня щифт ?

    Ами нарисувайте си трансмисията и си изчислете тоновете/усилието / !

    Неграмотници.
  • 24 Айсин

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Аззз":

    Пали ти свещ по-скоро. Тоя кекав зф е всичко друго, освен безсмъртен :D