В производството на електрически автомобили вече са инвестирани милиарди, но според експертите търсенето им не отговаря на подобни инвестиции. Въпреки че продажбите на акумулаторни автомобили продължават да растат стабилно, тези инвестиции не носят очакваната възвръщаемост. Поради тази причина много производители съкращават плановете си.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск споделя опасенията на анализаторите в индустрията. Според него, „ако лихвите останат високи или се повишат още повече, ще бъде много по-трудно за хората да си купят кола“. Това е и една от причините за забавянето на строителството на новия завод на Tesla в Мексико.
Други големи производители също реагират на настоящата финансова ситуация. Например Honda и General Motors се отказаха от съвместната разработка на "достъпни" електрически SUV-та. А цената на проекта беше 5 милиарда долара.
Ford наскоро обяви временно прекратяване на производството на F-150 Lightning. Ако преди това електрическите пикапи се събираха на три смени, то от юли - производството им вече е на две смени. Концернът ще насочи освободените средства към търговски и хибридни автомобили.
Сред европейските компании Volkswagen обяви намаляване на прогнозата за печалба от електрически превозни средства. Една от причините в концерна беше хеджирането на цените на суровините, които оттогава вече паднаха, поради намаляване на производството на електрически автомобили.
Според Reuters цените на лития са намалели с 67%. Кобалтът е поевтинял с 20% през 2023 г. и наполовина от май 2022 г. Спад в търсенето на електрически превозни средства се наблюдава не само в САЩ и Европа, но и в Китай. Според китайския производител на батерии CALT третото тримесечие е било най-лошото за годината.
Въпреки опасенията на експерти и производители обаче, продажбите на електрически автомобили растат. През третото тримесечие на 2023 г. доставките на електрически превозни средства за САЩ за първи път надхвърлиха 300 000 единици. В Европа продажбите са се увеличили с 14.3%, а в Китай - с 22%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Те са за децата ‼️
10:27 10.11.2023
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ТРИ тона метал 🤔
10:28 10.11.2023
3 ККК
10:28 10.11.2023
4 тъй шъй
11:08 10.11.2023
5 ДрайвингПлежър
11:21 10.11.2023
6 Новият модел
Да беше наистина телефон за наколко стотин евра, да си купиш от сегашните модели и да не ти пука. Обаче то пусто струва десетки хиляди евра, а догодина идва "новият модел" с незнам-си-каква подобрена технология на батериите, дето не само ще издържа по милиони километри без да се запали, ами дори и мусака ще може да прави. И то за по-малко пари! Еми, ще почакаме. И явно много хора стоят и чакат...
11:47 10.11.2023
7 Буха ха
Коментиран от #12
12:13 10.11.2023
8 Реално
Е, вие какво искате: 75% пазарен дял на втората година. Изчакайте до 2025-та.
"Колкото и да не ви харесва, скоро всички тия други kуpници - бензинови, дизелови, хибриди - всичко ще изчезне и всичко ще бъде само на зарядното на телефона" - Филип Bri4ka
Коментиран от #10
14:07 10.11.2023
9 Реално
И решението е само 3-фазна ракета, 100кВтч, 1000 коня, 4х4, 2 багажника, въздушно окачване и панорама.
0-100: 2 секунди.
100-200: 4
200-300: 6
14:19 10.11.2023
10 Ютюбър
До коментар #8 от "Реално":
"О, уау!", както казвате вие "милениълите"! "Влогър" от Ютюб бива цитиран като някакъв вид авторитет? Направо ще ме просълзиш. Какво следва - цитат от Уикипедия като доказателство за твърдение?18:07 10.11.2023
11 Не съм наясно
09:22 11.11.2023
12 Гошо
До коментар #7 от "Буха ха":
То е като например с детските играчки, не може да смогнеш на батерии всякакви, и то скъпи, който скоро е минал през такъв етап с някой мъник знае.Коментиран от #14
18:41 11.11.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.