Last news in Fakti

23 Ноември, 2023 11:38 4 369 16

Кои електрически автомобили губят най-малко от пробега си през зимата

  • електромобили-
  • пробег-
  • зима-
  • студено време

Класацията е на база 10 000 изследвани електромобила

Кои електрически автомобили губят най-малко от пробега си през зимата - 1

Recurrent публикува резултатите от собствено проучване, чиято цел е да се определи ефектът от студеното време върху пробега на електрическите превозни средства. През зимата на 2022-2023 г. анализаторите събират данни за 10 000 електрически превозни средства от 18 модела. Оказва се, че средният пробег през зимата е 70.3% от нормалния диапазон. Това се дължи на факта, че когато живачният стълб падне, химичните и физичните реакции в батерията се забавят.

Освен това енергията се изразходва за отопление на салона, което също се отразява на пробега. Много електрически превозни средства вече са оборудвани с термопомпи, които рециклират излишната топлина, генерирана от батерията и двигателите, за да увеличат ефективността и да намалят загубата на пробег. Освен това електрическите автомобили с предварително загряване на батерията губят по-малко от другите.

Сред анализираните модели Audi e-tron от моделната година 2021-2022 показа най-малък спад в пробега при температура от 0°C (от 2023 г. това е Q8 e-tron). Зимният му пробег с едно зареждане е само с 16% по-малък от обичайния. По-специално поради термопомпата, която улавя до 3 kW електроенергия чрез преобразуване на отпадъчната топлина от двигателя.

Сравнително малко намаление на пробега - 23% - демонстрира Nissan Leaf от 2019 г. Интересното е, че сред собствениците, "изключително доволни" от своя Leaf, са шофьори от Аляска. Хечбекът дължи такава ефективност на отоплението на батерията, което се появи в новите модели.

Tesla Model 3, Model Y и Model X, които губят средно 24% от пробега си, също попаднаха в списъка на "отличниците". Извадката включва 4 375 модела Y, 4 576 модела 3 и 249 модела X. Предварителната подготовка на батерията и термопомпата им позволяват да поддържат приличен пробег и в студено време. Tesla патентова последния през 2021 г. и вече успя да го модернизира няколко пъти.

За сравнение Ford Mustang Mach-e при 0°C губи 34% от нормалния си пробег, Chevrolet Bolt – 42%, а Volkswagen ID.4 – 46%. При по-ниски температури резултатите са още по-лоши.

Кои електрически автомобили губят най-малко от пробега си през зимата


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    18 14 Отговор
    Електричките са като телефоните. Оставиш го нощем на нощното шкафче на 100%, намериш го на сутринта на 80%.

    Коментиран от #4

  • 2 Гост

    23 7 Отговор
    В действителност загубата на пробег през зимата е доста по голяма.
  • 3 Зелен Екоталибан

    14 8 Отговор
    В Капитал писаха, че продажбите падат и сега пак вкарват всякакви платени рекламни публикации.
    Електричките не стават. Пазарът ги отхвърли. Шепа хипстъри се набутаха, някоя и друга фирма ги ползва служебно и дотам. Не са и никога не са били алтернатива на ДВГ, в този си вид. Електрички има от преди ДВГ и винаги проблем е била батерията. Затова друго освен прототипи не е имало. Но зелените упорито и антипазарно ни ги натрапват с което съсипват цялата автомобилна индустрия.
    Колко еко е добивът на редкоземните елементи и токът на който вървят никой хипстър не се е интересувал. Както и, че кара химическа бомба, която запали ли се и няма загасване.

    Коментиран от #5

  • 4 Последния Софиянец

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    И кво? Искаш да кажеш, че наливам ток за 30 лева вечерта на Кауфланд за 80 стотинки на киловат, а на сутринта имам ток за 16 лева, щото Ай Ди 3 то ми според тази класация губи 46% така ли? Я некой електроинженер да ми го обясни къде отива тоя ток за 14 лева
  • 5 Фосила

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зелен Екоталибан":

    То на Капитал му се плаща за тия статии, поръчкови. Има ли някой който не го е разбрал. Никакъв анализ, само безпочвени внушения. Загуба на време е четенето му.

    Коментиран от #9, #13

  • 6 Бърз отговор

    4 1 Отговор
    И адекватен.....
    Най-малко загуби имат тези електрокари, които са съ зарядната станция,навряна в тях. След това всички генерират загуби,особено в зимата...

    Коментиран от #7

  • 7 Тцъ

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Бърз отговор":

    Най-малко губи тази електричка, която не се движи. Ако виси закачена на зарядното, тя винаги ще е на 100%. Или 80%, или, колкото там е модерно да бъде заряда напоследък.
  • 8 Енерге тик

    5 2 Отговор
    Най-малко губи тая дето стой в магазина НЕкупена!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Реално

    3 7 Отговор
    В Европа електричките са 20% от пазара на нови коли, а в България около 6 (след 100% ръст за една година).
    Най-продаваната кола в Света е Игрека на Тесла, след като тази година изпревари Корола.
    Трето десетилетие на 21 век, кой ти кара на оцет, олио и пелети?
    Европа произвежда ли петрол? Не. България произвежда ли петрол? Не. Дори децата се сетиха какви са новите коли.
    BYD Блейд батерия - след 2 катастрофи, батерията се вади и потегля отново.
    Пълна, тотална и необратима е доминацията на тока в транспорта.

    Коментиран от #15

  • 12 специалист

    1 0 Отговор
    Най малко губят тия коли които не се карат през зимата.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 реално нереално

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Реално":

    Набутал си се с вентилатор та дай сега и ние да не си сам, не мерси.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.