Recurrent публикува резултатите от собствено проучване, чиято цел е да се определи ефектът от студеното време върху пробега на електрическите превозни средства. През зимата на 2022-2023 г. анализаторите събират данни за 10 000 електрически превозни средства от 18 модела. Оказва се, че средният пробег през зимата е 70.3% от нормалния диапазон. Това се дължи на факта, че когато живачният стълб падне, химичните и физичните реакции в батерията се забавят.
Освен това енергията се изразходва за отопление на салона, което също се отразява на пробега. Много електрически превозни средства вече са оборудвани с термопомпи, които рециклират излишната топлина, генерирана от батерията и двигателите, за да увеличат ефективността и да намалят загубата на пробег. Освен това електрическите автомобили с предварително загряване на батерията губят по-малко от другите.
Сред анализираните модели Audi e-tron от моделната година 2021-2022 показа най-малък спад в пробега при температура от 0°C (от 2023 г. това е Q8 e-tron). Зимният му пробег с едно зареждане е само с 16% по-малък от обичайния. По-специално поради термопомпата, която улавя до 3 kW електроенергия чрез преобразуване на отпадъчната топлина от двигателя.
Сравнително малко намаление на пробега - 23% - демонстрира Nissan Leaf от 2019 г. Интересното е, че сред собствениците, "изключително доволни" от своя Leaf, са шофьори от Аляска. Хечбекът дължи такава ефективност на отоплението на батерията, което се появи в новите модели.
Tesla Model 3, Model Y и Model X, които губят средно 24% от пробега си, също попаднаха в списъка на "отличниците". Извадката включва 4 375 модела Y, 4 576 модела 3 и 249 модела X. Предварителната подготовка на батерията и термопомпата им позволяват да поддържат приличен пробег и в студено време. Tesla патентова последния през 2021 г. и вече успя да го модернизира няколко пъти.
За сравнение Ford Mustang Mach-e при 0°C губи 34% от нормалния си пробег, Chevrolet Bolt – 42%, а Volkswagen ID.4 – 46%. При по-ниски температури резултатите са още по-лоши.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #4
11:43 23.11.2023
2 Гост
11:57 23.11.2023
3 Зелен Екоталибан
Електричките не стават. Пазарът ги отхвърли. Шепа хипстъри се набутаха, някоя и друга фирма ги ползва служебно и дотам. Не са и никога не са били алтернатива на ДВГ, в този си вид. Електрички има от преди ДВГ и винаги проблем е била батерията. Затова друго освен прототипи не е имало. Но зелените упорито и антипазарно ни ги натрапват с което съсипват цялата автомобилна индустрия.
Колко еко е добивът на редкоземните елементи и токът на който вървят никой хипстър не се е интересувал. Както и, че кара химическа бомба, която запали ли се и няма загасване.
Коментиран от #5
12:15 23.11.2023
4 Последния Софиянец
До коментар #1 от "честен ционист":
И кво? Искаш да кажеш, че наливам ток за 30 лева вечерта на Кауфланд за 80 стотинки на киловат, а на сутринта имам ток за 16 лева, щото Ай Ди 3 то ми според тази класация губи 46% така ли? Я некой електроинженер да ми го обясни къде отива тоя ток за 14 лева13:45 23.11.2023
5 Фосила
До коментар #3 от "Зелен Екоталибан":
То на Капитал му се плаща за тия статии, поръчкови. Има ли някой който не го е разбрал. Никакъв анализ, само безпочвени внушения. Загуба на време е четенето му.Коментиран от #9, #13
14:08 23.11.2023
6 Бърз отговор
Най-малко загуби имат тези електрокари, които са съ зарядната станция,навряна в тях. След това всички генерират загуби,особено в зимата...
Коментиран от #7
14:40 23.11.2023
7 Тцъ
До коментар #6 от "Бърз отговор":
Най-малко губи тази електричка, която не се движи. Ако виси закачена на зарядното, тя винаги ще е на 100%. Или 80%, или, колкото там е модерно да бъде заряда напоследък.14:50 23.11.2023
8 Енерге тик
15:00 23.11.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Реално
Най-продаваната кола в Света е Игрека на Тесла, след като тази година изпревари Корола.
Трето десетилетие на 21 век, кой ти кара на оцет, олио и пелети?
Европа произвежда ли петрол? Не. България произвежда ли петрол? Не. Дори децата се сетиха какви са новите коли.
BYD Блейд батерия - след 2 катастрофи, батерията се вади и потегля отново.
Пълна, тотална и необратима е доминацията на тока в транспорта.
Коментиран от #15
01:28 24.11.2023
12 специалист
16:31 12.12.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 реално нереално
До коментар #11 от "Реално":
Набутал си се с вентилатор та дай сега и ние да не си сам, не мерси.02:15 18.12.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.