Last news in Fakti

7 Декември, 2023 14:46 20 915 34

Електромобилите имат много повече проблеми, но не защото са електрически

  • електромобили-
  • надеждност-
  • причини

За да стигне до това становище Consumer Reports проучва 330 000 отделни превозни средства всяка година

Електромобилите имат много повече проблеми, но не защото са електрически - 1
Снимки: Shutterstock

Електрическите превозни средства имат 79% повече проблеми от конвенционалните автомобили с ДВГ. Това са данни от последното годишно проучване за надеждността на автомобилите на Consumer Reports. Но проблемът всъщност не е, че те са електрически, казва Джейк Фишър, директор на центъра за тестване на автомобили на групата.

Проблемите възникват, защото електрическите автомобили са предимно нови модели, а наскоро въведените модели автомобили обикновено имат повече проблеми, независимо от това какво ги задвижва. Автомобилните компании нямат времето, за да отстранят всички "детски болести", така както го имат с моделите, които произвеждат от години.

Електромобилите имат много повече проблеми, но не защото са електрически

Освен това електрическите превозни средства обикновено са модели с по-висока цена с по-сложни технологични характеристики, с допълнителни сензори за безопасност, с повече джаджи и с всевъзможна електроника.

Всички тези фантастични функции предоставят повече възможности нещата да се объркат

„Ако погледнете електромобилите, те обикновено са пълни с нови технологии. Собствениците на електромобили също съобщават за проблеми с батериите и зареждането, но това все още е до голяма степен резултат от новостта на тези превозни средства", казва Фишър. Не че технологията е проблематична по своята същност.

Според Фишър, ако всички производители са правили електрически автомобили в продължение на 100 години и изведнъж един от тях реши да построи двигател с вътрешно горене с трансмисия, това щеше да е изпълнено с още по-гоблеми проблеми..

За да стигне до това становище Consumer Reports проучва 330 000 отделни превозни средства всяка година. Крайните резултати в случая се изчисляват въз основа на комбинираните данни от последните три години.

Прави впечатление, че електрическите пикапи се представят най-зле

В проучването за надеждност на Consumer Reports това е така, защото те са нещо като пресечна точка на два коренно различни типа превозни средства - електромобили и пикапи.

Електромобилите имат много повече проблеми, но не защото са електрически

Не всички електрически превозни средства обаче са толкова ненадеждни, според данните от проучването на Consumer Reports. Tesla Model 3 и Model Y, както и Ford Mustang Mach-E, например, имат средна очаквана надеждност. Hyundai Ioniq 6 пък има по-добра от средната очаквана надеждност.

Средно най-малко надеждните, според проучването, са plug-in хибридите. Причината за това, според Consumer Reports, е, че ДВГ и електрически двигатели те са уязвими към всички неща, които могат да се объркат и в коли с ДВГ, и в електрически превозни средства.

„Една от причините, поради които някои хибриди са надеждни, е, че обикновено идват от надеждни автомобилни производители като Toyota и Honda, например“, казва още Фишър.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Читател

    35 4 Отговор
    А защото са пластмасови
  • 2 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    58 3 Отговор
    А МИ ЩОТО ВСИЧКО НОВО Е ЕДНОДНЕВКА
  • 3 Имаше ТН

    18 4 Отговор
    Платенооо.
  • 4 Майстора

    7 5 Отговор
    Само нема му се плашите

  • 5 Механик

    34 10 Отговор
    "Собствениците на електромобили също съобщават за проблеми с батериите и зареждането, но това все още е до голяма степен резултат от новостта на тези превозни средства"
    Ми не, не са заради това, че са елетрически, ми понеже батериите дават проблеми и освен това имат такива със зареждането.
    Ама да не си помислите, че е поради това, че са електрически! Сакън!
    п.п.
    Все пак за да си модерен си струва колата ти да има 80% повече проблеми. Инак караш на евтин ток и си тарикат. Ама даваш 80% повече пари за да ти отстранят проблемите.

    Коментиран от #7, #31

  • 6 Майстора

    36 48 Отговор
    Друго си е да текат гарнитури и да подлагаш картон отдолу. Натискаш бутона - не върти (бендикс заминал), въртиш - не пали (бобина дyмнала), припали - затрака верига, чукат повдигачи, прекъсва, тресe се: дюзи, вакуум, свещи, кабели, дистрибутор, дебитомер, ламбда, ЕГР, датчици.. таблото на коледна елха. Тръгваш - съединител потъне (помпа изпуснала), рейка тече като лейка, kвичи ремък като Прасчо в Родопа. Мета черни тутлуци като Икарус - отзад се не види нищо.
    Отваряш мотор: късат се све болтове и шпилки, гарнитури леш, маркучЕта за вакуум се трошат като солети. Вериги + ролки + обтегачи + основни и бйелни лагери + гарнитури + семеринги + повдигачи + водна помпа 4200 без труда. Събереш мотора, врътнеш: счупи горен вал. Оно е крехко. Дадеш газ, роди карантия, изтекат му чорбите, буталото излезе да види кой кара колата....
    Еееех тея електромобили много ненадеждни бре!

    Коментиран от #8, #18, #19

  • 7 Реално

    17 29 Отговор

    До коментар #5 от "Механик":

    Къде ги тея проблеми с батерии и зареждане? Истинските механици казват, че няма такива. Отделно имат 8 години гаранция на клетките.

    Близо 6 бона си напред годишно само от гориво, паркиране, данъци и ремонти. Че тя колата се самоизплаща

    Нещата са несравними

    Коментиран от #16, #30

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Антиелектрика

    29 11 Отговор
    Ако си говорим честно, електрическите коли имат само един проблем и това е Батерията. Ако този проблем бъде решен с истинска иновация, а не с маркетингови трикове от счетоводители, тогава всички ще забравим ДВГ.

    Коментиран от #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Кажи си го направо

    6 12 Отговор

    До коментар #9 от "Антиелектрика":

    Чакаш toyota да започнат да произвеждат електромобили за да почнеш да ги хвалиш! Дотогава ще плюеш по тях.

    Коментиран от #34

  • 12 Амчи то от отдавна

    25 2 Отговор
    вече всичко се прави за да ти вземат парите и ти да се юрнеш да бачкаш за следващата придобивка и верно повечето неща са пластмасови и чупливи. Само ковчезите още ги правят от дърво и тях можеш да ги позваш за вечни времена, а пък то няма и как иначе!

    Коментиран от #17

  • 13 бумбам

    18 2 Отговор
    простите коли без екстри са истината, ама там пари няма за производителите... или не толкова колкото искат за това предоагат еднодневки учат се от китай и това си е
  • 14 бай Даньо

    36 5 Отговор
    Електомобилите са като разстройството, държат те в напрежение, аджеба дали ще стигнеш в къщи
  • 15 За градско

    21 1 Отговор
    Са си перфектни. Ако смяташ да имаш макс 100-120км пътуване на ден и знаеш, че ще имаш контакт където да я включиш - идеално. Без да му мислиш пускаш и климатик и музика, не те интересува как ускоряваш и как спираш. Нооо 80-100 бона за градска кола са ми много. Така че чакам.
  • 16 Драйвър

    16 4 Отговор

    До коментар #7 от "Реално":

    Защо не публикуваш снимка в която се сравняват резервоарите на електрокарите и на истинските коли?
    Може би защото батериите на една Тесла тежат малко над половин тон, а резервоара на един нормален автомобил е с тегло около 10-15кг...
  • 17 Гробар

    15 1 Отговор

    До коментар #12 от "Амчи то от отдавна":

    Ще ти се да са от дърво ковчезите. Ламинирано ПДЧ и бегай.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Драйвър

    24 5 Отговор

    До коментар #6 от "Майстора":

    Близо половината от изброените от теб неща ги има и при електрокарите, а 40% от другите неща за да ти се случат, трябва да си карал бая скапани автомобили за около 1 милион километра и остават 10% разни дребни нещица, които са евтини и се сменят за минути.

    Сега може да ми напомниш за колко време и на каква цена се сменят батерии и електромотори?
    Как се сменя и колко струва да се подмени цялостно охладителна течност на един Model S?
    Защо не споменаваш също колко по-често се подменят компоненти по ходова част и спирачна система на електрокар, спрямо тези на истински автомобил?
    Какво става когато си изхабиш батерията до 0% и каква е процедурата след това?

    Задавам тия въпроси, защото знам, че отговорите са много тегави за всеки електро фен.
  • 20 МинЧо

    17 4 Отговор
    Токомобила треа се кара с гумени ръкавици, найлонови гащи и ботуши с дебели подметки, шото пуща голем ток кога му е кеф и е опасно. Се едно си като осъден на смърт, седнал на електрическия стол
  • 21 Мнение

    11 2 Отговор
    Служебен Тойота RAV4 2023, бензин - изминахме 957 километра с едно зареждане!

    Коментиран от #27

  • 22 така така

    6 0 Отговор
    електрическите автомобили все още не са популярни поради високата цена на автомобила и на тока с който се зарежда , а цените изглежда ще се покачват а няма да намаляват.
  • 23 хахах

    7 1 Отговор
    при цена на тока от 1-1,20 на киловат с дизел и на газ е два пъти евтино.
  • 24 3333

    1 8 Отговор
    От година и половина карам електромобил с навъртени около 65 хил. км и направо се родих. Който както иска да ме разбира. Живея в къща и зареждам вечер в контакта. Цялото ти обслужване е да доливаш течност за чистачки.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Доктора

    8 0 Отговор

    До коментар #24 от "3333":

    Караш по 180км. абсолютно всеки ден в продължение на година?
    Малко ме съмнява, но ако е истина, си е похвално по наши стандарти.
  • 26 Доктора

    9 0 Отговор

    До коментар #24 от "3333":

    Нима нямаш дискове, накладки, ходова част/окачване и гуми?
  • 27 Коки

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    Еми нормално , 7-8 на 100.
  • 28 Дедовия

    2 3 Отговор
    Тука е пълно с кухи рашистк дървени философи и гастербайтери, от които чеп за зеле не става, но са много компетентни за електромобили
  • 29 Биби

    2 0 Отговор
    Не защото са електрически,а защото по принцип са си боклуци.
  • 30 Добре бе

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Реално":

    Карай си го тоя винтоверт.
  • 31 ганю

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Механик":

    това е резултат на скъперничеството далаверата
    и човешката простотия и некадърство
    както и баламурниците купили такива коли
  • 32 Ироничен

    1 0 Отговор
    Докато електричките ОСНОВАТЕЛНО изместят ДВГ от пазара, аз вече ще съм над 70 и ще чакам да ме возят.
    Ако изобщо стане.
  • 33 Циник

    0 0 Отговор
    Хората си карат хибридните Приуси с години и нищо им няма. Купете си автомобил от бренд с репутация за надеждност и няма да имате проблеми. А повечето електрички са някакви Франкенщайн сбирщайни, където на стар автомобил някой недоучен инженер е добявял електрика. Ясно е, че ще се чупят. По принцип добре направените електрически автомобили са по-надеждни от тези с ДВГ.
  • 34 Циник

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Кажи си го направо":

    Ами да, то всички чакаме Тойота и Хонда да направят нещо, защото ще е свястно. Както и при електрониката, японците винаги са напред. Немците се мъчат ама по не ги бива. За американците, французите, англичаните и италианците да не говорим :)