Last news in Fakti

24 Януари, 2014 11:38 12 204 5

Осакатеното съветско Volvo

  • газ-
  • волга-
  • 3101-
  • прототип-
  • ретро

ГАЗ-3102 е най-престижният автомобил, който могат да си купят обикновените граждани на СССР в продължение на 26 години. Докато се добере до конвейера обаче "директорската" Волга се прощава с най-интересните и новаторски решения, замислени от конструкторите в началото на 70-те години на миналия век, когато стартира проектът за наследник на ГАЗ-24.

Прототипът на най-желания съветски автомобил е представен на 15 декември 1973 г. Колата прилича по-скоро на американски или шведски модел, в което няма нищо учудващо. По замисъл новата Волга трябва да стане лице на съветската автомобилна промишленост, което не отстъпва по нищо на западните аналози.



Ръбестият строг дизайн с изобилие от хромирани детайли напомня доста на тогавашните модели на Volvo и веднага се харесва както на отговорните партийни другари, така и на простосмъртните руснаци. Най-много овации обаче получава механиката и оборудването. ГАЗ-3101 разполага с всички атрибути на западните автомобили от този сегмент - климатик, усилител на волана, автоматична трансмисия и двигател V6.



Интериорът на прототипа няма нищо общо с предишната Волга. Напълно нови са арматурното табло, което впоследствие служи за първообраз на приборния панел на серийния ГАЗ-3102, седалките с интегрирани подглавници за повишаване на безопасността и куп други удобства.

Изменения търпи и ходовата част, която предизвиква толкова проблеми със стабилността на ГАЗ-24 при движение с висока скорост. Конструкцията на предното окачване е променена, а отзад са монтирани пружини вместо ресори.



Най-интересното нововъведение се намира под предния капак. Инженерите на ГАЗ проектират V-образен 6-цилиндров двигател с обем 3.0 литра още в края на 60-те години. Моторът с мощност 125 к.с. е преминал всички изпитания и е готов за серийно производство.

За съжаление застоят в съветската икономика през 70-те години и приоритетното финансиране на ВАЗ в ущърб на други производители принуждават инженерите на ГАЗ да опростят значително първоначалния проект. Основен виновник за осакатяването на новата Волга е тогавашният министър на автомобилната промишленост Виктор Поляков, който излива гигантски средства във Волжския завод, смятан за негово "отроче".

Фаворизирането на ВАЗ води до инвестирането на крупни суми по договори с Porsche, чиито инженери помагат на съветските си колеги в разработката на семейство автомобили с предно предаване. Макар и под далеч по-примитивна форма, ГАЗ-3101 все пак стига до поточните линии. През 1981 г. започва производството на "директорската" Волга ГАЗ-3102.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Momchil Vasilkin

    1 5 Отговор
    Колко подло са изкопирали Волвото тия уруди не е истина.
  • 2 Shmeker

    4 0 Отговор
    Кое волво са изкопирали? И кой американски модел?

    Коментиран от #3, #5

  • 3 comments

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    За американски-не знам и не съм сигурен,но за Волво-то-ДА-
    става дума за малко уголемен модел на 144.
  • 4 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Волгата е била всичко друго ,но не и особено желан автомобил.Огромен двигател с малка мощност ,тромава като камион а и разхода и като на камион.Купето голямо а салона тесен и седалките като някакви селски дивани.Не става. Кората обичака ВАЗовете ,но там се чакаше по 15 години ред.
  • 5 Николай Николов

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Да беше питал какво ли не са копирали руснаците. Тук в сайта имаше такава подробна статия точно за това.