Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

19 Май, 2025 12:19 25 311 29

  • cupra-
  • terramar-
  • тест

Моделът Terramar 2.0 TSI (265 к.с.) е спортният връх в гамата на SUV-тата

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас) - 1
Слушайте статията Слушайте статията:

Напоследък тестовете ни на нови автомобили включват предимно електрически или електрифицирани коли. И това е така, защото на пазара се появяват основно такива автомобили. Сега обаче акцентираме на един нов SUV, който разполага с мощен двигател без електрическо подпомагане.

Става дума за Cupra Terramar с 265 к.с. , която е предназначена да бъде най-спортната и динамична опция за тези, които предпочитат традиционен бензинов двигател пред plug-in хибрид или елекромобил. Тя се позиционира като върхов модел сред изцяло бензиновите варианти, предлагайки комбинация от мощност, пъргавина и технологични предимства. Ето и нашите впечатления.

Екстериор

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Външният вид на Cupra Terramar няма да остави равнодушни повечето хора. Той е екстровертен и разпознаваем. От пръв поглед Cupra Terramar заявява своето присъствие. Този автомобил е проектиран в новия дизайнерски език на Cupra, включващ характерни акценти в меден цвят, остър "нос на акула" и отличителна светлинна графика.

Предните HD матрични LED фарове и цялостната задна LED светлина с интегрирано 3D Cupra лого и осветен надпис "Terramar" допринасят за уникалния и разпознаваем вид на модела. Отстрани силуетът е малко по-консервативен в сравнение с агресивните предница и задница, но цялостното впечатление е за динамичен и модерен автомобил.

Интериор

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Вътре Cupra Terramar предлага смел и отличителен интериор, съчетаващ висококачествени материали с характерни медни акценти. Централен елемент е 12.9-инчовата инфотейнмънт система, която, макар и с много функции, може да изисква малко свикване с екранните контроли. За щастие, Cupra са добавили някои физически бутони на волана за бърз достъп до важни функции, което е подобрение спрямо някои други модели на VW групата.

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Седалките са удобни, като имитират тип "кофа", но по-скоро са комфортни, отколкото състезателни седалки. Предлагат се опции за тапицерия от рециклирани материали, които наподобяват кожа, но качеството им не е върховно. Иначе пространството за пътниците е добро, особено отпред. Отзад има място за двама, но в класа, в който е позициониран Terramar, то е по-малко отколкото в конкуренти, като Tiguan и Kodiaq. Багажникът предлага добър обем, като може да се регулира чрез плъзгане на задните седалки. Накратко вътрешното пространство е футуристично, но с известни компромиси

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Тази модификация е оборудвана с 2.0-литров TSI (турбо бензинов) двигател, който генерира 265 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е същият двигател, който се използва и в други спортни модели на Volkswagen Group, включително Golf GTI, което гарантира доказана производителност. И тази мощност наистина се усеща, предавайки се на колелата чрез седемстепенна автоматична DSG скоростна кутия, която пък ни направи впечатление със своите бързи и плавни превключвания.

Всички версии с 265 к.с. идват със системата 4Drive на Cupra (еквивалент на 4Motion на Volkswagen), осигуряваща задвижване на всички колела. Това е ключово за подобряване на сцеплението и стабилността, особено при динамично шофиране и в неблагоприятни пътни условия и е задължително за толкова мощен автомобил. Ускорението на Cupra Terramar от 0 до 100 км/ч става за впечатляващите 5.9 секунди. Това го прави най-бързата модификация на Terramar в момента, предлагайки значително по-спортно усещане в сравнение с базовите версии. Максималната скорост достига 243 км/ч.

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Усещането при шофиране е подчертано спортно, но не причинява дискомфорт. Тази версия е настроена да осигурява баланс между спортно усещане и комфорт. Въпреки че е SUV, Terramar предлага добро сцепление и предвидимо поведение на пътя, отчасти благодарение на адаптивното окачване (DCC - Dynamic Chassis Control), което може да се регулира между комфортен и спортен режим. Усещането от волана е добро, макар да му липсва част от директността, която имаше Cupra Formentor. Въпреки това, за един семеен SUV, динамиката е на много високо ниво.

Заключение и цени

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Това е най-доблото от най-новата Cupra и естествено си има своята цена. Версията с 265 коня има интегрирани всички високотехнологични функции, като сред тях впечатление правят 12.9-инчовата инфотейнмънт система, дигитално табло и множество системи за подпомагане на водача. Или с други думи Cupra Terramar 2.0 TSI с 265 к.с. е идеална за шофьори, които търсят по-динамичен и бърз семеен SUV и предпочитат традиционен бензинов двигател пред хибридна или електрическа опция, като не правят компромис със задвижването и могат да се възползват от предимствата на задвижването на всички колела.

Тази версия предлага силен баланс между производителност, комфорт и функционалност, което я прави много привлекателна опция в класа на компактните и средни SUV-ове с изразен спортен характер. А що се отнася до цената, то както вече споменахме, тя не е никак ниска. цената. За версията Terramar 2.0 TSI с 265 к.с. (195 kW) и 7DSG Start/stop 4DRIVE OPF бензин базовата цена е 101 380 лв.

Важно е да отбележим, че това е стартовата цена за този конкретен двигател и конфигурация. Крайната цена може да се увеличи значително в зависимост от избраното ниво на оборудване, като нашата тестова кола, която виждате на снимките е с цена от 120 000 лв. Но пък базовата цена на Cupra Terramar в България стартира от 81 010 лв, което предвид "новото нормално" превръща модела в атрактивно предложение.

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    26 22 Отговор
    Един приятел си взе - горещно препоръчвам - колата е страхотна! Ако бмв, мерцедес или ауди са ви скучни, това е изключително свеж и мощен автомобил.
  • 2 Име

    46 4 Отговор
    Добро ревю на една много хубава съвременна кола, без излишната за мен електрификация. Основен минус - цената.
  • 3 Кирил

    39 2 Отговор
    Както се казва Германия е на 2 часа и 50 евро билета. За какво да плащаме 30% на БГ измамниците?

    Коментиран от #6

  • 4 Мдаа

    39 2 Отговор
    120 000 лева...новото нормално?
  • 5 безпартиен

    42 1 Отговор
    Тия не познават парите!
  • 6 Гост

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Кирил":

    Жестоко се лъжеш, почти 1:1 са цените.
    И това лесно може да се провери в Германия, където тази моторизация започва от 90000 лева.

    Коментиран от #26

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Истината

    46 9 Отговор
    Новото нормално, 120К за кола с най ниския статут в ВАГ групата. За 120К поне да са я боядисали металик, а не цвят ПВЦ тръба .

    Коментиран от #11

  • 9 Дали

    29 1 Отговор
    Раз пък си милех че най мощната Купра е Форменгор 2.5 390коня с мотора от РС 3
  • 10 Стар шофьор

    17 0 Отговор
    Чудя се защо се създават супер мощни автомобили,след ,като не само у нас ,но и по цял свят скоростите са...ОГРАНИЧЕНИ и ОГРАНИЧАВАТ от порядъка на 30-50 в нас.места...70-90 в извън населено и...110-130 по магистрали
    Скорости ,които съм вдигал с един ,,Трабант" и ,,Москвич 412"...
    Изумен съм.
    !
    !Светът ли е полудял или...авторите у ФаТки?!
  • 11 Купра

    14 4 Отговор

    До коментар #8 от "Истината":

    Купра се води Спорт Премиум във Фолксваген.Не се бъркай със Сеат или Шкода;)

    Коментиран от #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Истината

    23 3 Отговор

    До коментар #11 от "Купра":

    Няма нищо премиум в тази кола, само цената. Те могат да си я водят супер спорт мега премиум и не знам какво си, но това не оправдава цената.Но Вие ако сте се набутали в този премиум, тогава Ви разбирам.

    Коментиран от #14

  • 14 Само на Купра

    9 5 Отговор

    До коментар #13 от "Истината":

    Само на Купра ,Ауди позволи да ползват 2.5 мотора със 400 коня.
    Нито Сеат Шкода или Фолксваген някога ще имат право на такава привилегия.

    Коментиран от #15, #22, #25

  • 15 Истината

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "Само на Купра":

    Това не прави колата "премиум" или прави евтината палстмаса по добра. Купрата минава покрай "премиума".
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Мишо

    9 0 Отговор
    Многократно се говори за 265 коня, а за какви са му размерите - нищо!

    Коментиран от #18

  • 18 Бай Пешо

    18 0 Отговор

    До коментар #17 от "Мишо":

    Що ми са тия 265 коня след ,като за година платих ДВА фиша ,за това ,чче съм ,,прелетял" при ограничение 50 с десет отгоре и втория при 60...с 71... при това с моята скромна ,,рускиня" ,,Лада Самара " ...1990-ти набор,вървяща на LPG и скромните си...64 коня...кога се е родила...
  • 19 Ха Ха

    9 0 Отговор
    81000лв. атрактивно предложение.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Знайко

    13 0 Отговор

    До коментар #14 от "Само на Купра":

    Ауди не разрешава.А ВАГ решава,кое и що.Ако решат ВАГаджиите може и мотор от Урус да и набият.От Ролс,през Ламбо,Бугати,Ауди,ФВ та до Поло и Сеат баничарка всичко е едно и също.Това не пречи снощи в Студентски само за 5 минути да се размина с три Уруса един Ролс и два Майбаха.

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Име

    9 1 Отговор

    До коментар #22 от "Знайко":

    "Невероятен" Студентски!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Не съвсем

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Има я на базовото ниво и все пак с доста екстри за 40к Евро. Има и за 38к. Евро но с доставка за 9 месеца. А има и с всички екстри за 52.7к Евро. Смятай сам. Най-голямата разлика е при поръчка с допълнително оборудване.
  • 27 Този

    5 0 Отговор
    Тази статия я е написал някой не добре запознат с купра. Най- мощната е купра форментор 333 к.с.. (за 2000л. двигател).Предния модел беше 310к.с. От купра форментор 2.5л двигател 390 к.с. са произведени само 7000бройки.
  • 28 Русев

    2 0 Отговор
    Няма теглич.Карах една такава,само че не сива а синя.И не беше 265 коня а само 65.И не беше Кипра а Лада .И с нея като превиших скоростта ме глобиха.Повече няма да карам Купра😂😂😂
  • 29 Име

    0 0 Отговор
    Шофирах такава Купра в Дания(кола под наем). Много добър автомобил, но беше на 150км когато ми го дадоха, върнах им го на 2000км. Единствено ме притеснява кутията с двоен съединител, иначе е удобен автомобил.