Last news in Fakti

3 Август, 2002 00:00 1 276 0

Червеният кардинал

  • ferrari-
  • ferrari koenig competition evolution

По време на посещението на папа Йоан-Павел II у нас едно от най-популярните превозни средства стана прочутият папамобил, като знайни и незнайни специалисти се изреждаха да обяснават преимуществата на пъплещата катафалка. Малцина обаче си зададоха въпроса на какво ли би се качил полският духовник преди двадесет години, ако имаше възможността да захвърли расото и да се впусне във вихъра на житейските съблазни. Едно от достойните предложения за Светия отец със сигурност би бил ръкоположеният в Германия Червен кардинал. Последният е роден в халетата на Koenig (компания, специализирала се в тунинговането на возила с марката Ferrari) и определено е по-известен със светското си име - Ferrari Koenig Competition Evolution.

Червената хала е един от най-мощните автомобили в света

През 1985 година специалистите във Koenig решават да отпразнуват средата на “златното” осмо десетилетие на двадесети век с нещо изключително, което да демонстрира баровския имидж на студиото. Така се ражда автомобилът, от който са произведени едва 25 екземпляра и още тогава мераклиите да се сдобият с него са цакали точно 596 000 щатски долара... В крайна сметка обаче собственикът получава спортна резачка на четири колела, в която са събрани всички революционни за времето си технически достижения.

Седемнадесет години след раждането си Ferrari Koenig Competition Evolution остава един от най-бързите и мощни автомобили в света. При създаването му конструкторите използват за техническа основа модела на Ferrari - Testarossa ’85. Донорството на атлета си проличава най-вече при шасито и окачването. Останалите детайли в Кардинала обаче са разработени специално за него.

Сърцето на Ferrari Koenig Competition Evolution е един от най-впечатляващите компоненти. Дванадесетцилиндровият Boxer е с работен обем 4942 кубически сантиметра. От него пък германците са изцедили неистова мощ. Препускайки червената резачка можете да мобилизирате усилията на 1000 расови германо-италиански кончета. На “имплантирания” въртящ момент би завидял всеки тираджия с поне двадесет години опит при големите машини - 1000 Нм при 4500 об./мин. биха задвижили добре и товарна Skoda с две ремаркета.

Теглото на бегача също е в класически граници - 1300 кг. Този факт пък оказва изключително благотворно въздействие на показателите максимална скорост и ускорение. Германското конче се задъхва едва когато стрелката на скоростомера “залепи” 385 км/ч. Към задачата “ускорение от 0 до 100 км/ч” Koenig Competition Evolution се отнася с досадно пренебрежение. На шампиона са му достатъчни 3.2 секунди, за да се справи с препятствието. За комфорта на собственика се грижи и петстепенна механична скоростна кутия.

При спирачките германците залагат на силно вентилирани спирачни дискове отпред и отзад. Окачването отпред е независимо, а отзад то е на цяла греда. Монтирани са и напречни стабилизатори на устойчивостта.

При интериора се залага на лукса

В средата на 80-те спортните возила са известни със спартанското си оборудване. Ferrari Koenig Competition Evolution обаче е едно от изключенията. Специалистите в Koenig надминават себе си, като във вътрешността на шампиона набутват все­въз­можни копченца и лостчета, всяко от които има конкретна задача. Разбира се, не липсват и глезотийки като кожа и скъпо дърво например.

Не е ясно, дали днес някой от собствениците на 25-те возила има желание да се раздели с него, но дори и да има такъв, цената, срещу която ще е склонен да го направи със сигурност ще бъде над 1.2 млн. щ.д.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА