4 Октомври, 2022 12:50 7 703 26

Знаете ли защо електромобилите са доста по-неекологични от колите с ДВГ?

  • електромобили-
  • заводи-
  • батерии-
  • екология

Техният производствен процес изисква повече токсични минерали и заводите, свързани с производството на батерии произвеждат повече парникови газове от тези за конвенционалните автомобили

Знаете ли защо електромобилите са доста по-неекологични от колите с ДВГ? - 1

В Германия наскоро беше открит завод за рециклиране на батерии от Volkswagen . Очаква се съоръжението да обработва 3600 батерии годишно. Намира се между Хилдесхайм и Брауншвайг. Компанията планира да разшири процеса, като създаде нов завод, който ще е още по-ефективен. Наличието на такива заводи обаче е незначително в световен мащаб, а производството на батерии, както се оказва, е доста по-вредно за околната среда от бензиновите автомобили. Единственото предимство е, че големите градове, използвайки електромобили, остават с по-чист въздух, но глобално погледнато производството на електромобили не е екологичен процес.

Електрическите автомобили (EV) са рекламирани като все по-популярен начин за намаляване на замърсяването и глобалното затопляне, но те не са лишени от своите недостатъци. Техният производствен процес изисква повече токсични минерали и заводите, свързани с производството на батерии произвеждат повече парникови газове от тези за конвенционалните автомобили. Те също имат по-голямо въздействие върху киселинния дъжд, праховите частици във въздуха и смога, отколкото фабриките за конвенционалните автомобили, и замърсяват повече от превозните средства, задвижвани с бензин. Те също така допринасят и за изчерпването на изкопаемите горива и минералните ресурси.

Проучвания по темата установяват, че токсичността за хората от електрическите автомобили е по-лоша от тази на колите, задвижвани с бензин. Изследователите обаче отбелязват, че електромобилите имат по-ниски емисии на глобално затопляне от автомобилите, задвижвани с бензин. Те могат също така да причинят по-голяма токсичност за хората поради по-големите батерии. В крайна сметка се очаква електромобилите да изместят двигателите с вътрешно горене от пазара и поради тази причина трябва сериозно да се мисли за рециклирането на батериите и за намаляване на замърсяването на природата от заводите за акумулатори.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Много приказки без съдържание

    19 43 Отговор
    Някой разбра ли нещо от статията? Поне една цифра или някакъв факт да бяха споменали за цвят.

    Всичкото е бла бла бла бла бла бла бла общи приказки. Откъде идва това замърсяване и какви са тенденциите за в бъдеще?

    Производството на батерии замърсява заради вредните емисии от ДВГ на машините които изкупуват и транспортират материалите. После идва от въглищните централи които захранват преработвателните предприятия, които обработват тези материали и произвеждат от тях електромобилите.

    Ако вместо въглища се използва възобновяема енергия, а цялото производство и транспорт мине на ток, какви са плановете, заради които се произвеждат електромобили, откъде ще идва замърсяването?

    А когато не е нужно копаене на нови материали, а всички батерии се рециклират отново и отново с възобновяема енергия?

    Защо в статията нищо не пише за емисиите които излизат от ауспуха на автомобилите след производството им? А за производството и транспорта на горивата защо никой не говори в тези "проучвания"?
  • 2 Пак се правят на зелени

    24 7 Отговор
    Тези вярно ли са толкова кухи ни имат:

    "Очаква се съоръжението да обработва 3600 батерии годишно."


    Колко ли работници са наели за да обработват тези огромни количества от 10 батерии на ден?

    Точно така 100 годишните изпълняват разпоредбите на закона. Длъжни са да имат предприятие за рециклиране и ето имат. Правят го заради закона, а не заради са моторезиклиране. Според мен трябва да ги накажат публично заради подигравка със закона!

    10 батерии на ден! 300 батерии за месеца! И наричат това завод?

    Коментиран от #6

  • 3 Поредната платена статия

    13 41 Отговор
    Абе ей. Стига глупости. Насочете усилия в правилна посока.
    Електричките нямат алтернатива. До няколко години ще се продават само такива возила. Другото отива в историята. Казаха ви го вече.

    Коментиран от #10, #22

  • 4 Последствия

    20 3 Отговор
    Това което се очаква, няма да стане!
  • 5 Кис

    17 1 Отговор
    А знаете ли кои използват лъжи още в заглавието и ги замазват под формата на въпрос?
  • 6 Най-вероятно

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пак се правят на зелени":

    под батерия разбират тази за един автомобил, която е от няколко хиляди елемента.

    Коментиран от #7

  • 7 Е така де!

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "Най-вероятно":

    Точно такива 10 батерии имам предвид. Двама работника в един гараж могат да разглобят 10 броя такива батерии на съставните им части и да ги пуснат в шредера или каквато и да е там машина за рециклиране. Както виждаш говоря ти за ръчен труд с подръчни инструменти.

    Това е смешно за компания, която произвежда по 30 000 автомобила на ден.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Йо Несбьо

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Поредната платена статия":

    До няколко години или до 2035? Разликата е съществена... При най-малкото, сегашните ми автомобили мога да ги холзвам още 12-13 години...
  • 11 Турбо

    23 2 Отговор
    Батериите са канцерогенни,опасни са при производство и рециклиране.

    Коментиран от #12

  • 12 Така е!

    3 18 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    Точно затова Тесла изгражда най-големия завод за производство и рециклиране на батерии във вододайната зона на германската столица, защото производството е точно толкова канцерогенно колкото твърдиш, а на германците въобще не им пука за екология и не им пука от къде ще пият вода гражданите на столицата им!

    Точно заради такива като тебе е избрано точно това място и точно затова чакаха две години за екологично одобрение.

    Точно затова им беше наложена глоба, защото ползват за събиране на дъждовната вода от покривите неподходящи тръби, които могат да замърсят под почвените води с дъждовна вода!

    Тоест германските власти са преценили че производството на батерии е по-безвредно от дъждовната вода!

    Коментиран от #13, #20

  • 13 Бачо Киро

    10 4 Отговор

    До коментар #12 от "Така е!":

    Че кой ги пита германците? Те не са спирали да искат затваряне на завода. И без това 3/4 е на пръст. Миналата седмица минах от там... Като за завод на най-богатия човек на света положението е направо смешно... Камионите с теслите не спират да отиват към Берлин, понеже заводът произвежда... 🤣🤣🤣🤣🤣 ... Мъск яко ги баламосва в Грюнхайде и на повечето им е писнало.

    Коментиран от #17, #18

  • 14 така е

    5 6 Отговор
    Очевидно е,че статията е писана/поръчана от електромобилен скептик! Постоянно бълват за замъсяването от производството и рециклирането на батериите. Уж те са им трън в очите. А мълчат за всичките вредности произтичащи петрола, като започнеш от добива и транспортирането му, през рафинирането, съхранение и т.н. Но пък търговийката върви и на веригата са се наредили много субекти. Да не говорим за неухотата, с която всички автомобилни производители се захванаха с електрификацията. Та нали за това се изисква скъпа развойна дейност последвана от коренно преустройство на производството.
  • 15 ще ви светне

    6 3 Отговор
    Още с първата катастрофа с теч на батерията или взривяването и във електромобила

    Коментиран от #16

  • 16 Не ставай смешен

    2 7 Отговор

    До коментар #15 от "ще ви светне":

    Какво точно ще изтече от тази батерия? Антифриза от охладителната система? Нямате елементарни технически понятия, но не спирате да коментирате.
  • 17 Ти да видиш!

    3 4 Отговор

    До коментар #13 от "Бачо Киро":

    Да не твърдиш, че заводът на тесла ще замърсява подпочвените води във вододайната зона на Берлин, но германците ще си затварят очите, при положение че спряха строежа на завода заради някакви си прилепи, а няколко месеца го спряха отново, защото щели да нарушат спокойствието на някакви си змии и гущери?

    Не знам ти ли си правиш на невен или нас се опитваш да направиш такива!

    Точно защото търсят и под вола теле за да спрат завода, ако имаше и минимална опасност от замърсяване, досега щяха да са спрели проекта за завода за производство и рециклиране на батерии.

    Наскоро искаха да го спират защото се запалили някакви картони и замърсявали въздуха, а преди няколко месеца искаха да го спират защото по пода на някакво хале се била разляла боя, а ти ми говориш че ще позволят изграждане на завод, който със сигурност замърсява ежедневно водите и въздуха при производството и рециклиране на батерии?

    Хайде малко по-сериозно, моля те! Очевидно е кой се опитва да прокарва пропаганда колко е мръсно и вредно производството е рециклирането на батерии, ама не ти се получава! 100 пъти ви повтарям, че мястото на завода не е случайно, точно за да ви затвори устите.
  • 18 Камиони с тесли

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Бачо Киро":

    "Камионите с теслите не спират да отиват към Берлин, понеже заводът произвежда... 🤣🤣🤣🤣🤣 ..."

    Ами нормално. Наскоро излезе статия, че вече произвеждат по 2000 автомобила седмично, което от позицията на toyota, която за цялото си съществуване е продава приблизително толкова електромобили вероятно е много, но на практика това скромно производство не може да задоволи търсенето дори само на Германия и все още внасят автомобили от Китай.

    Въпреки, че ме съмнява точно към Берлин да карат модел У. Сигурен ли си че не са били Модел 3, които не се произвеждат в Европа, а всичките се внасят от Китай?

    Вярно засега 100 000 автомобила на година производствен капацитет е малко, но защо смяташ това за баламосване? Някой да е твърдял, че ще произвежда по 500 хиляди още от първия месец? Дори плановете до края на годината са за значително по-малко производство и всичко върви по план.
  • 19 Койчо

    2 3 Отговор
    "Техният производствен процес изисква повече токсични минерали..."

    А автора дали може да обясни кои са тези токсични материали които се влагат в електромобилите . Редовно ползвам колите на Спарк и бих искал да знам ако в тях има нещо което ме трови .
  • 20 ама друг път

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Така е!":

    " защото ползват за събиране на дъждовната вода от покривите неподходящи тръби, които могат да замърсят под почвените води с дъждовна вода! " " Тоест германските власти са преценили че производството на батерии е по-безвредно от дъждовната вода! " Смешко виж какви глупости си сътворил !

    Коментиран от #21

  • 21 Това са само факти

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "ама друг път":

    Дори тук имаше статия по този повод. Накараха ги да сменят вече положените в терена тръби, които събират дъждовната вода от покривите, защото не отговаряли на проекта и можело да замърсят подпочвените води във вододайната зона.

    На същият този терен са позволили да се строи най-големия завод за производство и рециклиране на батерии в Европа. Ако толкова внимават дъждовната вода да не попадне в подпочвените води, колко ли да е замърсяващо производството и рециклирането на батерии, които при авария ще замърсят същите тези води под същия този терен?

    Да си чул природозащитниците да казват нещо по въпроса, въпреки че изнамериха всички защитени мравки, змии гущери и прилепи, които се намираха на терена за да спират строежа заради тях?

    Искаха да затварят завода и заради разлив на боя по бетонния под при една от авариите, при положение че се ползва безвредна боя на водна основа!

    Ако имаше нещо канцерогенно при производството, досега да са опищели света и нямаше да им дадат екологичното разрешително.

    Най-големият им аргумент беше, че завода щял да ползва голямо количество вода, но думичка не ставаше, че ще я замърсява.
  • 22 Гоше

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Поредната платена статия":

    До 10 годинки очаквам, планини от електрички в моргите за автомобили. Това "чудо" не е надежно...! А дизеловия двигател няма да изчезне поне в следващите 100тина годинки. Ай със здраве!

    Коментиран от #23

  • 23 Знаем де, знаем

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гоше":

    И след 5 и след 10 и след още 20 години, още ще си караш 124-ката, защото е железен автомобил!
  • 24 Факти

    2 0 Отговор
    доведете го до знанието на урсузла исие
  • 25 Ел енергията

    2 0 Отговор
    не е от възобновяеми източници и скоро няма да бъде! Откога изведнъж АЕЦ станаха еко?!? Медните далекопроводи, които докарват тока в контакта ти също не е еко!!!
  • 26 Това е само началото

    0 0 Отговор
    В близко бъдеще, електромобилите и домашните батерии за съхранение на енергия, направени от стари батерии за електромобили ще захранват цели квартали и градове.