Last news in Fakti

26 Януари, 2019 12:19 27 214 66

Ценоразпис на новите глоби на пътя

  • глоби-
  • катастрофи-
  • ценоразпис

Към момента смъртността от катастрофи на 1 милион жители в нашата страна е от най-високите в ЕС - 99

Ценоразпис на новите глоби на пътя - 1

Нови два проектозакона, публикувани за обществено обсъждане, ще борят травматизма по пътищата в България. Проектите за чисто нов Закон за водачите на моторни превозни средства и за Закон за движението по пътищата са публикувани за обществено обсъждане в онлайн портала за консултации към Министерски съвет.

Основната цел на предложението е, цялата нормативна база, която касае водачите на МПС, да бъде изкарана в отделен закон, тъй като според управляващи и експерти в момента Закона за движение на пътищата не е систематизиран и не работи добре. Шофьорите и кандидатите за книжка не можели да се ориентират какво се иска от тях. Съдържанието му се счита за неясно и трудно разбираемо и това налага, според мотивите към него налага необходимостта от усъвършенстване на законодателството в сферата.

Така в новия отделен закон ще бъдат включени условията за придобиване на правоспособност за различни категории превозни средства, както и лицата и фирмите, провеждащи обучение на кандидат-шофьорите, и тези провеждащи психологически изследвания. Не на последно място в него се отделят и уреждат правила за шофьорите на таксита, на друг вид обществен превоз и както и такива, превозващи големи товари и специфични стоки.

Режим за НОВ шофьор през първите 6 месеца

Може би най-рестриктивни са мерките за т.н. нови шофьори или тези, които сега придобиват за първи път книжка, пише "Трафикнюз".

За първите 6 месеца новият водач с категория В или В1 може да управлява моторни превозни средства с мощност до 50 kW /67 конски сили/. Ако мощността на колата надхвърля ограниченията, новакът ще може да шофира само с придружител, който има книжа минимум от 5 години. Условията не свършват тук, тъй като придружителят трябва да няма наказания, с които му е отнемана правоспособността през последните 5 години, да не е употребил алкохол и наркотични вещества.

Новият шофьор няма да може да превозва пътници в тъмните часове на денонощието - между 22:00 часа и 6:00 часа, освен ако няма придружител - трезвен и отговарящ на горните условия. Ако бъде хванат придружител без оглед на какво основание - по-мощна кола или каране през нощта, и той не отговаря на условията, той ще получи персонална глоба от 200 лева.

За нарушения на тези разпоредби от страна на новите шофьори пък се предвижда взимане на книжка а за срок от 3 месеца и глоба от 500 лв.

Няма промяна във възрастите за придобиване на съответните категории за мотори, леки автомобили и камиони.

Промени в изпитните условия за кандидат-шофьорите

Интересна новост е въвеждането на интерактивни видео материали в теоретичния изпит за водачи. В закона е записано, че теоретичният изпит се състои от решаване на тест за проверка на знанията на кандидата за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства и проверка на възприятията и поведението му чрез интерактивни видеоклипове.

Промени се предвиждат и в практическите изпити, които ще се провеждат на учебна площадка, както и по пътища, отворени за обществено ползване, в и извън населените места. Конкретни изисквания и изпитни въпроси обаче и при теоретичното, и при практическото тестване, ще бъдат определяни със заповед на изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Чрез заповедта ще бъдат определяни набор от изпитни въпроси и интерактивни видеоклипове за отделните категории правоспособност, с които се проверяват теоретичните знания и способността да се възприема пътната обстановка, уменията и поведението на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства; методика за оценка на уменията и на поведението на кандидатите при управление на моторни превозни средства.

В проектозакона се предвижда още намаляване на административната тежест за автошколите, като режимът за учебните центрове, които провеждат обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства, се променя от разрешителен на регистрационен. Редът за продължаване на срока им за регистрация пък ще бъде много облекчен.

Глоби и наказания /ценоразпис/

Минаване на червено - 150 лв.

Неспазване на знаци и пътна маркировка - 150 лв.

Отнемане на предимство - 150 лв.

Каране в насрещното - 150 лв.

Неспазване на ограничения за размер, маса или натоварване на оста, при забранителен режим - 1500 лв.

Не добре укрепен товар, представляващ опасност - 1500 лв, в по-леки случаи 500 или 1000 лева.

Опасни неизправности на МПС- 500 лева, в по-леки случаи 50 или 200 лв.

Без книжка или на за съответната категория - 600 лв.

Без книжка - 600 лв.

Превишаване на скорост в градски условия: до 10 km/h - 20 лв.; от 11 до 20 km/h - 50 лв.; от 21 до 30 km/h - 100 лв.; от 31 до 40 km/h - 400 лв.; от 41 до 50 km/h - 600 лв.; над 50 km/h - с глоба от 700 лв. и 3 месеца лишаване от право да управлява моторни превозни средства, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

Превишаване на скорост в извънградски условия: до 10 km/h - 20 лв.; от 11 до 20 km/h - 50 лв.; от 21 до 30 km/h - 100 лв.; от 31 до 40 km/h - 300 лв.; от 41 до 50 km/h - 400 лв.; над 50 km/h - с глоба от 600 лв., като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

Превишаване на скорост при МПС за обществен превоз на пътници или за превоз на опасни товари: до 10 km/h - 20 лв.; от 11 до 20 km/h - 50 лв.; от 21 до 30 km/h - 150 лв.; от 31 до 40 km/h - 500 лв.; от 41 до 50 km/h - 800 лв.; над 50 km/h - с глоба от 1000 лв. и 3 месеца лишаване от право да управлява МПС, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

Хоризонт за промени

След обществено обсъждане на проектите, тепърва предстои съгласуване и одобряване от страна на Министерския съвет, след което гласуване и приемане от Народното събрание. Според мотивите на новия Закон за водачите на МПС с приемането му ще се постигне подобряване на качеството на обучение и провеждането на изпитите на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Ако новите закони бъдат одобрени, те трябва да влязат в сила от 1 септември 2019.

Новото законодателство в сферата се разглежда като част от мерките, включени в Националната стратегия за подобряване безопасността на движението (2011-2020 г.), в която е поставена конкретна цел - да бъде намален броя на убитите с 50%, а на ранените - с 20 %, спрямо същите от 2010 г.

Все още не е ясно как точно разделението на закона ще повлияе върху тези стойности.

Заложената прогноза към 2020 г. е броят на загиналите да бъде под 400 човека годишно, но към момента е налице отклонение от предвидените прогнозни темпове за намаление на пострадалите.

От началото на разглеждания в Националната стратегия период до 2012 г. и 2013 г. продължи намаляването на смъртността по пътищата, когато броят на загиналите е най-нисък (601 загинали) за последните няколко десетилетия, но въпреки това, смъртността по пътищата в Република България продължава да е на едно от високите нива на средно европейско равнище.

От 2014 г. до 2016 г. се наблюдава увеличаване на абсолютния брой на тежките ПТП и на пострадалите при тях лица (загинали и ранени), като се констатира отклонение с 30,39% от заложените прогнозни темпове в Стратегията за намаление на загиналите.

Тази негативна тенденция се променя през 2017 г., когато се отчита намаление и по трите абсолютни показателя на пътнотранспортната аварийност – брой на тежки ПТП, загинали и ранени лица.

Независимо от общото намаление на пътнотранспортния травматизъм към момента смъртността от пътнотранспортните произшествия на 1 милион жители в нашата страна е от най-високите в страните членки на Европейския съюз - 99. Най-висока степен на безопасност по отношение на загиналите през 2016 г. е постигната в Норвегия и Швейцария – 26, следвани от страни членки на ЕС като Швеция – 27, Англия - 29, Дания – 37, Холандия – 37, Испания - 39, Германия - 39 и други. С най-добри показатели сред европейските страни са Норвегия и Швейцария. Средният показател на смъртност общо за страните членки на Европейския съюз - 50 убити/1 млн. жители.

Очертава се тенденция към задържане високото ниво на травматизма с известно намаление, но все още с твърде далечни резултати от заложения в Стратегията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 a taka

    104 4 Отговор
    в нормален случай разстрел на място ако е малко да се удвои
  • 2 111

    149 4 Отговор
    А за корумпираните куки???

    Коментиран от #58, #62

  • 3 РЗС

    147 2 Отговор
    От КАТ съобщават, че съгласно новите глоби ще вдигнат и наградите на играещите играта "Кво правим сега"
  • 4 Бат Вал

    142 10 Отговор
    Това не са глоби, а рекет!

    Коментиран от #51

  • 5 Марио

    55 31 Отговор
    Всичко добре, но тая глупост с начинаещите шофьори каква е!!!Какви 67 коня бе.Тона са само стари гнилочи.Първо, че когато си начинаещ ти трябва безопасна кола.Еми тия 67 коня са само кори над 25 години.Еми не са безопасни, а и са малки, което от своя страна значи, че ще се паникьосат някъде и ще стане беля с тази малки коли.Тона са смарт и други.Второ каго са с малки коли всички други ще ги притискат и ще ги избутват от пътя.И трето как едно момче 1.90 примерно ще карат смарт и ще му е комфортно.

    Коментиран от #11, #14

  • 6 111

    82 3 Отговор
    Глобите обявиха,остава и заплати да има!!Ха-ха.
  • 7 Rada

    89 3 Отговор
    Най променян е Закона за движение по пътищата .Сигурно поне по пет пъти всяка година. ГОЛЕМИ специалисти го правят. Променят ту тая глоба ту оная и т. н. Явно хората, които предлагат измененията не мислят и работят през куп та за грош. Но нали им се плаща,денят минава и си вземат заплатките. Това се нарича безотговорност и безхаберие!
  • 8 цар Крум

    87 3 Отговор
    солени глоби ,щот няма кой да храни мингите
  • 9 Крум

    25 23 Отговор
    Аз се чудя също за новите шофьори.Пърно безумие е да ги задължават да карат коли до 67 коня.Та това са само стари, на безопасни и малки коли.Нали се сещате, че ще има куп загинали младежи, защото някой с по-голяма кола ще ги притиска(В България всички те натискат ако ти е слаба колата, пък да не говорим и като е марка).А с тея 67 коня нито ще може да набере, нито изобщо да кара нормално.Да не говорим, че тия кори са стари и опасни.Има хора, които държат и на екстрите вие не можете да ги задържите да карат 6 месеца тия бараки.Как един мъж ще влезе в смарт.😂😂

    Коментиран от #12, #45

  • 10 Един

    45 15 Отговор
    Това нее ли дискриминация спрямо младите шофьори?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Borislav Popov

    43 13 Отговор

    До коментар #9 от "Крум":

    Това са пълни глупости братчет . Има достатъчно и нови автомобили до 67 коня /ако искаш и можеш да си позволиш нов / ! От друга страна шофьори с над 5 годишен стаж които карат по собствен избор автомобили до 67 коня - според тебе какви са ? Извратеняци ? Малоумни ? Ами дай да ги спонсорираме всичките нови шофьори с автомобили над 200 коня че да няма произшествия !!!!

    Коментиран от #29

  • 13 Илия

    26 0 Отговор
    Това с интерактивните видео и като цяло включването им към теоритичният изпит ми намирисва, че е ориентирано към хората, които не знаят български и/или не могат да четатат и пишат. Видеата ги оставете за VBox и YouTube. Човек, който неможе да чете, незнае български или е дошъл от .. луната примерно неможе да бъде обучаван с картинки и клипове и да се рачита на на някакви недоказани асимилативни умения от тоя индивид на пътя, за да се избегнат тежките последици.
  • 14 Borislav Popov

    28 7 Отговор

    До коментар #5 от "Марио":

    На тебе май 67 коня са ти много ! Най добре ще ти стои едно трабантче ! Не се усещаш какви ги говориш ! Ами да приемат закон всички нови шофьори с коли от 200 коня ! Така ще спаднат нарушенията. Ама ако погледнеш статистиката - по вече от половината катастрофи със смъртен случай от младежи с празни кратуни .Независимо дали с кола или мотор!

    Коментиран от #26

  • 15 Иво

    35 0 Отговор
    Марио - ... второ като са с малки коли всички други ще ги притискат и ще ги избутват от пътя...- пич, това като прочета и си ми ясен какъв "шофьор " си ! Заради такива като теб - с такова мислене правят всичко това ! Защото заради подобни тарамбуки - за които от първостепенно значение е да видят другите колко мощна и бърза кола караш / правила, знаци, толерантност - това няма никакво значение / - важното е да избуташ от пътя всичко друго, което кара по- нисък клас кола, или най- малкото - да се лепнеш до багажника , да присветкаш и да натискаш клаксона ! Ей за това - глоби до дупка за приматите по пътя!
  • 16 Мария

    23 3 Отговор
    Един от основните проблеми е липсата на качествен контрол по пътищата и ефективна наказуемост, след установено нарушение. Ако това се правеше и редът щеше да е по-голям, а и приходите от глоби също. Всеки ден виждаме, колко много нарушения се правят на пътя..., но няма кой да се намеси, кой да сложи ред..., увеличаването на глобите не решава проблема!

    Коментиран от #19, #20

  • 17 Случайно минаващ

    21 1 Отговор
    А фактури по ддс издават ли, че ми трябват за баничарницата.
  • 18 един луд колоездач

    13 5 Отговор

    До коментар #11 от "Хкк":

    Когато съм с колелото генерирам повече конски сили от твоята кола.
  • 19 пъткрадстрой

    53 1 Отговор

    До коментар #16 от "Мария":

    Един от основните проблеми е липсата нормални пътища,магистрали,знаци и т.н.Най-малко катастрофи има в държавите с добре изградена пътна мрежа.Но там не се краде както в БГ!
  • 20 бай джигит

    39 2 Отговор

    До коментар #16 от "Мария":

    То контрол има - ама не се използва по предназначение. не те спират когато си направил умишлено нарушение , или да е свързано с безопасността - ами си търсят повод да се заядат . Спират те и почват - дай туй , дай онуй и накрая ако всичко е наред те питат - знаеш ли японски ? И какво следва след тая ситуация ?!!.....
  • 21 фен

    30 0 Отговор
    не са пипали цените за най-доходното,фарове и аптечки,явно там приходите са отлични
  • 22 Густо Майна

    26 4 Отговор
    Разправям Ви аз - редовно всички на избори да пометем БКП - наследството. Ревизия на всички герберастки закони и поправки!
  • 23 СтарТИРаджия

    28 2 Отговор
    Тази глупост с претоварването на оси: ами правите "кантарджиите" по ГКПП милионери. Представятели си: претоварване със 100 - 500 кг на диференциалния мост на влекач е нещо, много често срещано. Унгарците глобяват по 300 - 400 лв. Ама 1500...!!! Как се създавали корупционни практики и схеми?! А пък за укрепването на товар... Ша ги спукам в съда тъпите даиджии - аз и с моя подпис ли си карам товара, и как не'къф галош ще прецени кое и как да го укрепя?! И да натякна пак: всеки товар се поема с подпис и печат относно състояние и опаковка! Ей, тва ГЕРБ е инфекциозна зараза! Крайно време е да им бием "ваксината"!!!
  • 24 LDS4

    36 4 Отговор
    първата и основна причина за многото катастрофи у нас е че няма пътища колко магистрали има тук с тези наши главни пътища с 1лента как може да изпревариш камион който се движи бавно и то с кола 67коня-никак второ при тея наши скапани пътища вече и движението е голямо не е както преди защото колата отдавна е необходимост трето имали в някоя нормална държава главен път свързващ два големи града да минава през трети а не по околовръстен път даречем тръгвате от София за Варна минавате през В.Търново не по околовръстно а през самия град минавате две кръгови и три светофара и така и така нататък има още много такива некадърщини където ги има само у нас ако взема да пиша всичко трябва да пиша цял ден и повече простотията в тази държава е голяма начело с правителството и парламента и докато ходите да гласувате така ще бъде ще се плащат глоби ще се кара по пътища с по 2ленти в 2 посоки като изключим магистралата Соия-Бургас идват избори незабравяйте да гласувате
  • 25 Марио

    21 9 Отговор

    До коментар #11 от "Хкк":

    Ми карай си я Тая фабия.То не може да отлепи.Докато набере и то вече е дошъл другия светофар.Да не говорим, че нямаш почти никакви екстри в тая дървена шкода.
  • 26 Марио

    3 13 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Аз от 28 години карам.И коли по 120 коня съм карал и по 520.Не ме мисли мен.

    Коментиран от #33

  • 27 гост25

    26 0 Отговор
    пълни глупости всичко го прават само и единсвено за взимане на пари те полицаите др не могат колко разкрити други случаи имат и колко са неразкритите
  • 28 Gost

    24 1 Отговор
    То за каране в насрещното направо трябва да се отнема книжка.
  • 29 Крум

    11 9 Отговор

    До коментар #12 от "Borislav Popov":

    Спа ед мен всеки има различен стил на каране.Тия хора с по 67 коня кора са или старчоци или имат много нерви и спокойствие за да лазят с това.Иначе аз държа и на екстрите и на приличната динамика.Не може да караш 60 коня кола.То изнервя просто.Ще ти се наложи някъде да я настъпи повече и какво правим.Не можем един тир да изпреварим БЕЗОПАСНО и нормално.

    Коментиран от #34

  • 30 боли ме косата

    13 2 Отговор
    А Вие как шофирате в чужбина?!Очаквам гласуване - както си искам(както в БГ) + по правилник

    Коментиран от #31, #54

  • 31 Марио

    5 9 Отговор

    До коментар #30 от "боли ме косата":

    Зависи къде.В Германия по магистралата където може карам.В Турция ги знам горе долу къде какво има до Истанбул и веднъж даже не видях ограничението и си карах с 230.Иначе в градовете(Холандия, Германия) се старая горе долу да спазвам.
  • 32 Според мен........

    23 3 Отговор
    Герберастите трябва да си ходят.

    Коментиран от #36

  • 33 Borislav Popov

    10 2 Отговор

    До коментар #26 от "Марио":

    Ей - голяма работа си ! Аз пък съм карал Бугати с 1001 конска сила !! А каруца с 1 конска сила - карал ли си ?!!

    Коментиран от #40

  • 34 Borislav Popov

    19 5 Отговор

    До коментар #29 от "Крум":

    И къде ще я настъпиш бе бързак ? Хората искат по магистралите да се кара с 130 а по останалите пътища с 80 ! Не смяташ ли че 60-80 коня са достатъчно ? Такива били карали старчоците ???!!! Само като ти чета коментара ми е ясно какъв комплексар си . Хванал си господа за шушляка. Щял да настъпва !! А бе ей - една астра със 75 коня може да те направи на луд ! Предимство имаш само на права отсечка !

    Коментиран от #42

  • 35 гост

    9 2 Отговор
    минималната заплата 900 евро
  • 36 Dr100

    15 1 Отговор

    До коментар #32 от "Според мен........":

    Прав си по долни некадърници от пожарникар и физкултурник няма
  • 37 Dr100

    17 0 Отговор
    Трябва бюджета да се пълни да не мислите че някой се интересува за вашата безопасност. Първо трябва да се оправят пътищата и да се махнат всички ненужни ограничения
  • 38 auto assistance

    1 12 Отговор
    ДА СЕ ЗАБРАНИ ТЕГЛЕНЕТО С ВЪЖЕ И НЯКАКВИ СИ ТВЪРДИ ВРЪЗКИ,,,,МНОГО ХОРА СИ ПАТЯТ ОТ ТОЗИ ВИД ПЪТНА ПОМОЩ,ЗАЩОТО ПОСЛЕ ПЛАЩАТ ЩЕТИТЕ ЗА ДВЕТЕ КОЛИ...ПРИ ПОСЛЕДНИЯТ МИ СЛУЧАИ И ДВАМАТА ШОФЬОРИ БЯХА ТИРАДЖИИ-ТАКА ЧЕ НЯМА НИКОИ ЗАСТРАХОВАН,,,АКО НЕ ГО ЗАБРАНЯТ--ЩЕ СИ ВОЗИМ ПО ДВЕ КОЛИ-ОТ ДЕН НА ДЕН ШОФЬОРИТЕ СА ПО ЗЛЕ,,,,ЖЕЛАЕМ ВИ БЕЗАВАРИЙНО ПЪТУВАНЕ,,БЪДЕТЕ ЗДРАВИ ,,,,,,,
  • 39 волен сидеров

    19 0 Отговор
    а за 240 гълфона ако крадат и се подиграват с народа-наказанията какви са ?или сменяме партията и айде пак в ...якооо ,тъп народ
  • 40 Марио

    3 6 Отговор

    До коментар #33 от "Borislav Popov":

    Ми карал съм да.Ппеди 17 години имах audi b4 (80) със 110 коня, имал към преди 7 години и mercedes s600 със 517 коня.Така че да карам съм.И съм запознат с много коли.
  • 41 onq s kamilata

    3 6 Отговор
    Ще си карам както си искам.Bmw и се.с и пу.ки
  • 42 Крум

    4 8 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Карам E500 чакам те с астрата да ме биеш айде.Къде ще я настъпи ли.Ми на магистралата.Аз и сега сия постъпвам и ще продължавам.
  • 43 Petko

    16 1 Отговор
    превишаване на скороста с 33 км на ограниение 50 км в нищото на бул.Никола Петков в Стара Загора без никаква опасност (там няма дори хора) преди околовръстното (но се води в града) - 400лв. глоба но иначе минаване на червено умишлено 150 лв.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 ФИНЦИ

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "Крум":

    НЕ СЕ ЧУДИ НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОЧАКВА ОТ ГЕРП САМО ГЛУПОСТИ И ПРОСТОТИИ КАТО ЛИДЕРА ИИИИ ЗАМ ЛИДЕРА ЦВ.ЦВ ДАСКАЛА ПО ФИСКУЛТУРА ДАИТЕ ДА ИМ ДАДЕМ УРОК НА ИЗБОРИТЕ АААААА

    Коментиран от #63

  • 46 УМНО

    6 1 Отговор
    Абе от КАТ що не сложат навсякъде камери и да си гледат кефа. Ще ги избият за нула време ,а и шофьорите ще станат по внимателни.
  • 47 176

    11 1 Отговор
    Предложение: кат да мине към НАП . Да бъде създаден орган отроварящ за безопасноста по пътищата
  • 48 Caci

    14 1 Отговор
    Време е гроб да си ходят
  • 49 Avatar

    4 0 Отговор
    A za nso I za kukite shte imali nakazaniq ili tova pak e zakon za mishletata zashtoto v evropa zakona e za vsichki.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 666

    3 0 Отговор
    процент от дохода или от стойността на аФтомобила
  • 53 Браво на ГЕРБ за законите

    4 8 Отговор
    Така трябва, простия Българин само глобите ще го прат да се прай на шумахер! Що ли в Гърция всичи спазват правилата, щото като те спре полицията и ти прай анална дефлорация, табелите долу , и ако е петък чак понеделник като шефа на районното дойде може да се ипрайте! Така трябва щом нямаме култура да ни шибат яко с глоби, затвор и квото трябва, то за 5 години умират в БГ повече хора в катастрофи отколкото докато ИДИЛ вилняха в Сирия, да това е статистиката за съжаление:-)
  • 54 Бай Шиле

    13 1 Отговор

    До коментар #30 от "боли ме косата":

    Да в чужбина караме по внимателно,но там знаците са адекватни.Не като тук сложени от филанкишията преди 40 години.
  • 55 Бай Шиле

    6 1 Отговор
    67 к.с. ? Не виждате ли лакомата ръка на вносителите и наглите лобисти от НС? зАЩО ВНОСИТЕЛИТЕ НА ЗАКОНА НЕ ИЗЛЕЗНАТ С ИМЕНАТА СИ,А СЕ КРИЯТ ЗАД РАЗНИ КОМИСИИ?
  • 56 Driving pleasure

    7 0 Отговор
    Докато в законите променят само размера на глобата не чакайте да намалеят жертвите! Ако собствения ми живот или животана другите не ме накара а спра на червено тия 150 лева пък съвсем няма да го направят! Това са поредните идиотщини и поредното дране, за да си вдигнат бонусите - друго не се променя!
  • 57 да го Д

    8 0 Отговор
    Абе тези закони ми се струва, че големи олигофрени ги измислят...Интересно защо имаше протести за всичко друго, но не и за системата на МВР-то...Докато не започнат да мислят за безопасността на хората, а не как да ни вземат парите няма да има уважение към тях и има много примери...Ако няма пари няма да дойде да ти помогне...
  • 58 vasik atanasova

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "111":

    ЛОШО ЛИ Е ТОВА ?
  • 59 М ката

    5 0 Отговор
    Първо Някой от публикуваните глоби са стари. второ, че няма контрол и нарушителите не си понасят наказанията. Трето егоизма, прекалената самоувереност, липсата на уважение към другите водачи и чувството за безнаказаност на тарикатите са в основата на много от причините за тежките ПТП. Това с ограниченията за младите шофьори е голяма тъпотия, тези които нямат автомобил до 67 кс или "Качествен" Придружител ще чакат да мине половин година за която ще забравят какво са учили на курсовете и какво са случва като се качат дори и на нещо със 200кс. Още по зле. Сигурно вече са се подготвили и посветените лобисти с автомобили под наем за млади шофьори или с професионални придружители. Честите промени в закона са с единствената цел - как да се оглозга още повече народа. Сиромах човек е жив дявол и затова на пътя е АД.
  • 60 Объркан

    7 0 Отговор
    Прах в очите на хората- доказано е при нас,че най-много смъртни случаи има при челен удар заради навлизане в насрещното. И кво- 150 лв глоба. Това наказание ли е бе, б.клуци от КАТ? Трябва затвор за това. КАТ не се опитват да се справят с проблема ,а да си увеличат джобните. Не е нормално и да има ограничение за млади шофьори точно до 67 к.с. Не е нормално и да ми карат мощни БМВ-та,естествено. До 100 к.с. е нормалното,за да е малко по-безопасно за тях на магистралата.
  • 61 монтйор

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Хкк":

    може ли мотора да напишеш„че то содреро 0.9 tse е 90 коня

    Коментиран от #65

  • 62 Лопатата

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "111":

    Глупи, куките не са корумпирани, ако те няма теб. Ти им даваш, ти ги корумпираш. Не го разбрахте това с празните си глави!!! Като си толко пич, не им давай или си плащай глобите, а нй-добре не прави нарушения.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Прасенце Касичка

    1 0 Отговор
    Гладни сме !
  • 65 Коректор

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "монтйор":

    Абе, неграмотник, поне ника си напиши правилно - "монтьор" !!! 🤪
  • 66 Станислав

    0 0 Отговор
    Тая шибана държава няма рет всичко е пари
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове