Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Ценоразпис на новите глоби на пътя

Към момента смъртността от катастрофи на 1 милион жители в нашата страна е от най-високите в ЕС - 99

Публикувана: 26 Януари, 2019 12:19
66 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16983
Ценоразпис на новите глоби на пътя
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Нови два проектозакона, публикувани за обществено обсъждане, ще борят травматизма по пътищата в България. Проектите за чисто нов Закон за водачите на моторни превозни средства и за Закон за движението по пътищата са публикувани за обществено обсъждане в онлайн портала за консултации към Министерски съвет.

Основната цел на предложението е, цялата нормативна база, която касае водачите на МПС, да бъде изкарана в отделен закон, тъй като според управляващи и експерти в момента Закона за движение на пътищата не е систематизиран и не работи добре. Шофьорите и кандидатите за книжка не можели да се ориентират какво се иска от тях. Съдържанието му се счита за неясно и трудно разбираемо и това налага, според мотивите към него налага необходимостта от усъвършенстване на законодателството в сферата.

Така в новия отделен закон ще бъдат включени условията за придобиване на правоспособност за различни категории превозни средства, както и лицата и фирмите, провеждащи обучение на кандидат-шофьорите, и тези провеждащи психологически изследвания. Не на последно място в него се отделят и уреждат правила за шофьорите на таксита, на друг вид обществен превоз и както и такива, превозващи големи товари и специфични стоки.

Режим за НОВ шофьор през първите 6 месеца

Може би най-рестриктивни са мерките за т.н. нови шофьори или тези, които сега придобиват за първи път книжка, пише "Трафикнюз".

За първите 6 месеца новият водач с категория В или В1 може да управлява моторни превозни средства с мощност до 50 kW /67 конски сили/. Ако мощността на колата надхвърля ограниченията, новакът ще може да шофира само с придружител, който има книжа минимум от 5 години. Условията не свършват тук, тъй като придружителят трябва да няма наказания, с които му е отнемана правоспособността през последните 5 години, да не е употребил алкохол и наркотични вещества.

Новият шофьор няма да може да превозва пътници в тъмните часове на денонощието - между 22:00 часа и 6:00 часа, освен ако няма придружител - трезвен и отговарящ на горните условия. Ако бъде хванат придружител без оглед на какво основание - по-мощна кола или каране през нощта, и той не отговаря на условията, той ще получи персонална глоба от 200 лева.

За нарушения на тези разпоредби от страна на новите шофьори пък се предвижда взимане на книжка а за срок от 3 месеца и глоба от 500 лв.

Няма промяна във възрастите за придобиване на съответните категории за мотори, леки автомобили и камиони.

Промени в изпитните условия за кандидат-шофьорите

Интересна новост е въвеждането на интерактивни видео материали в теоретичния изпит за водачи. В закона е записано, че теоретичният изпит се състои от решаване на тест за проверка на знанията на кандидата за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства и проверка на възприятията и поведението му чрез интерактивни видеоклипове.

Промени се предвиждат и в практическите изпити, които ще се провеждат на учебна площадка, както и по пътища, отворени за обществено ползване, в и извън населените места. Конкретни изисквания и изпитни въпроси обаче и при теоретичното, и при практическото тестване, ще бъдат определяни със заповед на изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Чрез заповедта ще бъдат определяни набор от изпитни въпроси и интерактивни видеоклипове за отделните категории правоспособност, с които се проверяват теоретичните знания и способността да се възприема пътната обстановка, уменията и поведението на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства; методика за оценка на уменията и на поведението на кандидатите при управление на моторни превозни средства.

В проектозакона се предвижда още намаляване на административната тежест за автошколите, като режимът за учебните центрове, които провеждат обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства, се променя от разрешителен на регистрационен. Редът за продължаване на срока им за регистрация пък ще бъде много облекчен.

Глоби и наказания /ценоразпис/

Минаване на червено - 150 лв.

Неспазване на знаци и пътна маркировка - 150 лв.

Отнемане на предимство - 150 лв.

Каране в насрещното - 150 лв.

Неспазване на ограничения за размер, маса или натоварване на оста, при забранителен режим - 1500 лв.

Не добре укрепен товар, представляващ опасност - 1500 лв, в по-леки случаи 500 или 1000 лева.

Опасни неизправности на МПС- 500 лева, в по-леки случаи 50 или 200 лв.

Без книжка или на за съответната категория - 600 лв.

Без книжка - 600 лв.

Превишаване на скорост в градски условия: до 10 km/h - 20 лв.; от 11 до 20 km/h - 50 лв.; от 21 до 30 km/h - 100 лв.; от 31 до 40 km/h - 400 лв.; от 41 до 50 km/h - 600 лв.; над 50 km/h - с глоба от 700 лв. и 3 месеца лишаване от право да управлява моторни превозни средства, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

Превишаване на скорост в извънградски условия: до 10 km/h - 20 лв.; от 11 до 20 km/h - 50 лв.; от 21 до 30 km/h - 100 лв.; от 31 до 40 km/h - 300 лв.; от 41 до 50 km/h - 400 лв.; над 50 km/h - с глоба от 600 лв., като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

Превишаване на скорост при МПС за обществен превоз на пътници или за превоз на опасни товари: до 10 km/h - 20 лв.; от 11 до 20 km/h - 50 лв.; от 21 до 30 km/h - 150 лв.; от 31 до 40 km/h - 500 лв.; от 41 до 50 km/h - 800 лв.; над 50 km/h - с глоба от 1000 лв. и 3 месеца лишаване от право да управлява МПС, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

Хоризонт за промени

След обществено обсъждане на проектите, тепърва предстои съгласуване и одобряване от страна на Министерския съвет, след което гласуване и приемане от Народното събрание. Според мотивите на новия Закон за водачите на МПС с приемането му ще се постигне подобряване на качеството на обучение и провеждането на изпитите на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Ако новите закони бъдат одобрени, те трябва да влязат в сила от 1 септември 2019.

Новото законодателство в сферата се разглежда като част от мерките, включени в Националната стратегия за подобряване безопасността на движението (2011-2020 г.), в която е поставена конкретна цел - да бъде намален броя на убитите с 50%, а на ранените - с 20 %, спрямо същите от 2010 г.

Все още не е ясно как точно разделението на закона ще повлияе върху тези стойности.

Заложената прогноза към 2020 г. е броят на загиналите да бъде под 400 човека годишно, но към момента е налице отклонение от предвидените прогнозни темпове за намаление на пострадалите.

От началото на разглеждания в Националната стратегия период до 2012 г. и 2013 г. продължи намаляването на смъртността по пътищата, когато броят на загиналите е най-нисък (601 загинали) за последните няколко десетилетия, но въпреки това, смъртността по пътищата в Република България продължава да е на едно от високите нива на средно европейско равнище.

От 2014 г. до 2016 г. се наблюдава увеличаване на абсолютния брой на тежките ПТП и на пострадалите при тях лица (загинали и ранени), като се констатира отклонение с 30,39% от заложените прогнозни темпове в Стратегията за намаление на загиналите.

Тази негативна тенденция се променя през 2017 г., когато се отчита намаление и по трите абсолютни показателя на пътнотранспортната аварийност – брой на тежки ПТП, загинали и ранени лица.

Независимо от общото намаление на пътнотранспортния травматизъм към момента смъртността от пътнотранспортните произшествия на 1 милион жители в нашата страна е от най-високите в страните членки на Европейския съюз - 99. Най-висока степен на безопасност по отношение на загиналите през 2016 г. е постигната в Норвегия и Швейцария – 26, следвани от страни членки на ЕС като Швеция – 27, Англия - 29, Дания – 37, Холандия – 37, Испания - 39, Германия - 39 и други. С най-добри показатели сред европейските страни са Норвегия и Швейцария. Средният показател на смъртност общо за страните членки на Европейския съюз - 50 убити/1 млн. жители.

Очертава се тенденция към задържане високото ниво на травматизма с известно намаление, но все още с твърде далечни резултати от заложения в Стратегията.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
a taka
(гост)

Неутрално
1 Отговор
в нормален случай разстрел на място ако е малко да се удвои

Оценка:
-4 +102

111
(гост)

Неутрално
2 Отговор
А за корумпираните куки???

Коментиран от #58, #62


Оценка:
-4 +146

РЗС
(гост)

Неутрално
3 Отговор
От КАТ съобщават, че съгласно новите глоби ще вдигнат и наградите на играещите играта "Кво правим сега"

Оценка:
-2 +145

Бат Вал
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Това не са глоби, а рекет!

Коментиран от #51


Оценка:
-10 +140

Марио
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Всичко добре, но тая глупост с начинаещите шофьори каква е!!!Какви 67 коня бе.Тона са само стари гнилочи.Първо, че когато си начинаещ ти трябва безопасна кола.Еми тия 67 коня са само кори над 25 години.Еми не са безопасни, а и са малки, което от своя страна значи, че ще се паникьосат някъде и ще стане беля с тази малки коли.Тона са смарт и други.Второ каго са с малки коли всички други ще ги притискат и ще ги избутват от пътя.И трето как едно момче 1.90 примерно ще карат смарт и ще му е комфортно.

Коментиран от #11, #14


Оценка:
-31 +53

111
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Глобите обявиха,остава и заплати да има!!Ха-ха.

Оценка:
-3 +79

Rada
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Най променян е Закона за движение по пътищата .Сигурно поне по пет пъти всяка година. ГОЛЕМИ специалисти го правят. Променят ту тая глоба ту оная и т. н. Явно хората, които предлагат измененията не мислят и работят през куп та за грош. Но нали им се плаща,денят минава и си вземат заплатките. Това се нарича безотговорност и безхаберие!

Оценка:
-3 +87

цар Крум
(гост)

Неутрално
8 Отговор
солени глоби ,щот няма кой да храни мингите

Оценка:
-3 +86

Крум
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Аз се чудя също за новите шофьори.Пърно безумие е да ги задължават да карат коли до 67 коня.Та това са само стари, на безопасни и малки коли.Нали се сещате, че ще има куп загинали младежи, защото някой с по-голяма кола ще ги притиска(В България всички те натискат ако ти е слаба колата, пък да не говорим и като е марка).А с тея 67 коня нито ще може да набере, нито изобщо да кара нормално.Да не говорим, че тия кори са стари и опасни.Има хора, които държат и на екстрите вие не можете да ги задържите да карат 6 месеца тия бараки.Как един мъж ще влезе в смарт.😂😂

Коментиран от #12, #45


Оценка:
-23 +24

Един
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Това нее ли дискриминация спрямо младите шофьори?

Оценка:
-15 +44

Хкк
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #5 от "Марио":


Карам Фабия 2018г. и е 60к.с. Това за старите коли в коя игра го видя?

Коментиран от #18, #25, #61


Оценка:
-19 +61

Borislav Popov
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "Крум":


Това са пълни глупости братчет . Има достатъчно и нови автомобили до 67 коня /ако искаш и можеш да си позволиш нов / ! От друга страна шофьори с над 5 годишен стаж които карат по собствен избор автомобили до 67 коня - според тебе какви са ? Извратеняци ? Малоумни ? Ами дай да ги спонсорираме всичките нови шофьори с автомобили над 200 коня че да няма произшествия !!!!

Коментиран от #29


Оценка:
-12 +43

Илия
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Това с интерактивните видео и като цяло включването им към теоритичният изпит ми намирисва, че е ориентирано към хората, които не знаят български и/или не могат да четатат и пишат. Видеата ги оставете за VBox и YouTube. Човек, който неможе да чете, незнае български или е дошъл от .. луната примерно неможе да бъде обучаван с картинки и клипове и да се рачита на на някакви недоказани асимилативни умения от тоя индивид на пътя, за да се избегнат тежките последици.

Оценка:
-0 +26

Borislav Popov
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #5 от "Марио":


На тебе май 67 коня са ти много ! Най добре ще ти стои едно трабантче ! Не се усещаш какви ги говориш ! Ами да приемат закон всички нови шофьори с коли от 200 коня ! Така ще спаднат нарушенията. Ама ако погледнеш статистиката - по вече от половината катастрофи със смъртен случай от младежи с празни кратуни .Независимо дали с кола или мотор!

Коментиран от #26


Оценка:
-7 +28

Иво
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Марио - ... второ като са с малки коли всички други ще ги притискат и ще ги избутват от пътя...- пич, това като прочета и си ми ясен какъв "шофьор " си ! Заради такива като теб - с такова мислене правят всичко това ! Защото заради подобни тарамбуки - за които от първостепенно значение е да видят другите колко мощна и бърза кола караш / правила, знаци, толерантност - това няма никакво значение / - важното е да избуташ от пътя всичко друго, което кара по- нисък клас кола, или най- малкото - да се лепнеш до багажника , да присветкаш и да натискаш клаксона ! Ей за това - глоби до дупка за приматите по пътя!

Оценка:
-0 +35

Мария
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Един от основните проблеми е липсата на качествен контрол по пътищата и ефективна наказуемост, след установено нарушение. Ако това се правеше и редът щеше да е по-голям, а и приходите от глоби също. Всеки ден виждаме, колко много нарушения се правят на пътя..., но няма кой да се намеси, кой да сложи ред..., увеличаването на глобите не решава проблема!

Коментиран от #19, #20


Оценка:
-3 +23

Случайно минаващ
(гост)

Неутрално
17 Отговор
А фактури по ддс издават ли, че ми трябват за баничарницата.

Оценка:
-1 +21

един луд колоездач
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #11 от "Хкк":


Когато съм с колелото генерирам повече конски сили от твоята кола.

Оценка:
-5 +13

пъткрадстрой
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #16 от "Мария":


Един от основните проблеми е липсата нормални пътища,магистрали,знаци и т.н.Най-малко катастрофи има в държавите с добре изградена пътна мрежа.Но там не се краде както в БГ!

Оценка:
-1 +53

бай джигит
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #16 от "Мария":


То контрол има - ама не се използва по предназначение. не те спират когато си направил умишлено нарушение , или да е свързано с безопасността - ами си търсят повод да се заядат . Спират те и почват - дай туй , дай онуй и накрая ако всичко е наред те питат - знаеш ли японски ? И какво следва след тая ситуация ?!!.....

Оценка:
-2 +39

фен
(гост)

Неутрално
21 Отговор
не са пипали цените за най-доходното,фарове и аптечки,явно там приходите са отлични

Оценка:
-0 +29

Густо Майна
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Разправям Ви аз - редовно всички на избори да пометем БКП - наследството. Ревизия на всички герберастки закони и поправки!

Оценка:
-4 +26

СтарТИРаджия
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Тази глупост с претоварването на оси: ами правите "кантарджиите" по ГКПП милионери. Представятели си: претоварване със 100 - 500 кг на диференциалния мост на влекач е нещо, много често срещано. Унгарците глобяват по 300 - 400 лв. Ама 1500...!!! Как се създавали корупционни практики и схеми?! А пък за укрепването на товар... Ша ги спукам в съда тъпите даиджии - аз и с моя подпис ли си карам товара, и как не'къф галош ще прецени кое и как да го укрепя?! И да натякна пак: всеки товар се поема с подпис и печат относно състояние и опаковка! Ей, тва ГЕРБ е инфекциозна зараза! Крайно време е да им бием "ваксината"!!!

Оценка:
-2 +27

LDS4
(гост)

Неутрално
24 Отговор
първата и основна причина за многото катастрофи у нас е че няма пътища колко магистрали има тук с тези наши главни пътища с 1лента как може да изпревариш камион който се движи бавно и то с кола 67коня-никак второ при тея наши скапани пътища вече и движението е голямо не е както преди защото колата отдавна е необходимост трето имали в някоя нормална държава главен път свързващ два големи града да минава през трети а не по околовръстен път даречем тръгвате от София за Варна минавате през В.Търново не по околовръстно а през самия град минавате две кръгови и три светофара и така и така нататък има още много такива некадърщини където ги има само у нас ако взема да пиша всичко трябва да пиша цял ден и повече простотията в тази държава е голяма начело с правителството и парламента и докато ходите да гласувате така ще бъде ще се плащат глоби ще се кара по пътища с по 2ленти в 2 посоки като изключим магистралата Соия-Бургас идват избори незабравяйте да гласувате

Оценка:
-4 +36

Марио
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #11 от "Хкк":


Ми карай си я Тая фабия.То не може да отлепи.Докато набере и то вече е дошъл другия светофар.Да не говорим, че нямаш почти никакви екстри в тая дървена шкода.

Оценка:
-9 +21

Марио
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #14 от "Borislav Popov":


Аз от 28 години карам.И коли по 120 коня съм карал и по 520.Не ме мисли мен.

Коментиран от #33


Оценка:
-13 +3

гост25
(гост)

Неутрално
27 Отговор
пълни глупости всичко го прават само и единсвено за взимане на пари те полицаите др не могат колко разкрити други случаи имат и колко са неразкритите

Оценка:
-0 +26

Gost
(гост)

Неутрално
28 Отговор
То за каране в насрещното направо трябва да се отнема книжка.

Оценка:
-1 +24

Крум
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #12 от "Borislav Popov":


Спа ед мен всеки има различен стил на каране.Тия хора с по 67 коня кора са или старчоци или имат много нерви и спокойствие за да лазят с това.Иначе аз държа и на екстрите и на приличната динамика.Не може да караш 60 коня кола.То изнервя просто.Ще ти се наложи някъде да я настъпи повече и какво правим.Не можем един тир да изпреварим БЕЗОПАСНО и нормално.

Коментиран от #34


Оценка:
-9 +11

боли ме косата
(гост)

Неутрално
30 Отговор
А Вие как шофирате в чужбина?!Очаквам гласуване - както си искам(както в БГ) + по правилник

Коментиран от #31, #54


Оценка:
-2 +13

Марио
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #30 от "боли ме косата":


Зависи къде.В Германия по магистралата където може карам.В Турция ги знам горе долу къде какво има до Истанбул и веднъж даже не видях ограничението и си карах с 230.Иначе в градовете(Холандия, Германия) се старая горе долу да спазвам.

Оценка:
-9 +5

Според мен........
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Герберастите трябва да си ходят.

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +23

Borislav Popov
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #26 от "Марио":


Ей - голяма работа си ! Аз пък съм карал Бугати с 1001 конска сила !! А каруца с 1 конска сила - карал ли си ?!!

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +10

Borislav Popov
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #29 от "Крум":


И къде ще я настъпиш бе бързак ? Хората искат по магистралите да се кара с 130 а по останалите пътища с 80 ! Не смяташ ли че 60-80 коня са достатъчно ? Такива били карали старчоците ???!!! Само като ти чета коментара ми е ясно какъв комплексар си . Хванал си господа за шушляка. Щял да настъпва !! А бе ей - една астра със 75 коня може да те направи на луд ! Предимство имаш само на права отсечка !

Коментиран от #42


Оценка:
-5 +19

гост
(гост)

Неутрално
35 Отговор
минималната заплата 900 евро

Оценка:
-2 +8

Dr100
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #32 от "Според мен........":


Прав си по долни некадърници от пожарникар и физкултурник няма

Оценка:
-1 +15

Dr100
(гост)

Неутрално
37 Отговор
Трябва бюджета да се пълни да не мислите че някой се интересува за вашата безопасност. Първо трябва да се оправят пътищата и да се махнат всички ненужни ограничения

Оценка:
-0 +16

auto assistance
(гост)

Неутрално
38 Отговор
ДА СЕ ЗАБРАНИ ТЕГЛЕНЕТО С ВЪЖЕ И НЯКАКВИ СИ ТВЪРДИ ВРЪЗКИ,,,,МНОГО ХОРА СИ ПАТЯТ ОТ ТОЗИ ВИД ПЪТНА ПОМОЩ,ЗАЩОТО ПОСЛЕ ПЛАЩАТ ЩЕТИТЕ ЗА ДВЕТЕ КОЛИ...ПРИ ПОСЛЕДНИЯТ МИ СЛУЧАИ И ДВАМАТА ШОФЬОРИ БЯХА ТИРАДЖИИ-ТАКА ЧЕ НЯМА НИКОИ ЗАСТРАХОВАН,,,АКО НЕ ГО ЗАБРАНЯТ--ЩЕ СИ ВОЗИМ ПО ДВЕ КОЛИ-ОТ ДЕН НА ДЕН ШОФЬОРИТЕ СА ПО ЗЛЕ,,,,ЖЕЛАЕМ ВИ БЕЗАВАРИЙНО ПЪТУВАНЕ,,БЪДЕТЕ ЗДРАВИ ,,,,,,,

Оценка:
-12 +1

волен сидеров
(гост)

Неутрално
39 Отговор
а за 240 гълфона ако крадат и се подиграват с народа-наказанията какви са ?или сменяме партията и айде пак в ...якооо ,тъп народ

Оценка:
-0 +19

Марио
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #33 от "Borislav Popov":


Ми карал съм да.Ппеди 17 години имах audi b4 (80) със 110 коня, имал към преди 7 години и mercedes s600 със 517 коня.Така че да карам съм.И съм запознат с много коли.

Оценка:
-6 +3

onq s kamilata
(гост)

Неутрално
41 Отговор
Ще си карам както си искам.Bmw и се.с и пу.ки

Оценка:
-6 +3

Крум
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #34 от "Borislav Popov":


Карам E500 чакам те с астрата да ме биеш айде.Къде ще я настъпи ли.Ми на магистралата.Аз и сега сия постъпвам и ще продължавам.

Оценка:
-8 +4

Petko
(гост)

Неутрално
43 Отговор
превишаване на скороста с 33 км на ограниение 50 км в нищото на бул.Никола Петков в Стара Загора без никаква опасност (там няма дори хора) преди околовръстното (но се води в града) - 400лв. глоба но иначе минаване на червено умишлено 150 лв.

Оценка:
-1 +15

44
Този коментар е премахнат от модератор
ФИНЦИ
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #9 от "Крум":


НЕ СЕ ЧУДИ НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОЧАКВА ОТ ГЕРП САМО ГЛУПОСТИ И ПРОСТОТИИ КАТО ЛИДЕРА ИИИИ ЗАМ ЛИДЕРА ЦВ.ЦВ ДАСКАЛА ПО ФИСКУЛТУРА ДАИТЕ ДА ИМ ДАДЕМ УРОК НА ИЗБОРИТЕ АААААА

Коментиран от #63


Оценка:
-2 +14

УМНО
(гост)

Неутрално
46 Отговор
Абе от КАТ що не сложат навсякъде камери и да си гледат кефа. Ще ги избият за нула време ,а и шофьорите ще станат по внимателни.

Оценка:
-1 +6

176
(гост)

Неутрално
47 Отговор
Предложение: кат да мине към НАП . Да бъде създаден орган отроварящ за безопасноста по пътищата

Оценка:
-1 +11

Caci
(гост)

Неутрално
48 Отговор
Време е гроб да си ходят

Оценка:
-1 +14

Avatar
(гост)

Неутрално
49 Отговор
A za nso I za kukite shte imali nakazaniq ili tova pak e zakon za mishletata zashtoto v evropa zakona e za vsichki.

Оценка:
-0 +4

50
Този коментар е премахнат от модератор
51
Този коментар е премахнат от модератор
666
(гост)

Неутрално
52 Отговор
процент от дохода или от стойността на аФтомобила

Оценка:
-0 +3

Браво на ГЕРБ за законите
(гост)

Неутрално
53 Отговор
Така трябва, простия Българин само глобите ще го прат да се прай на шумахер! Що ли в Гърция всичи спазват правилата, щото като те спре полицията и ти прай анална дефлорация, табелите долу , и ако е петък чак понеделник като шефа на районното дойде може да се ипрайте! Така трябва щом нямаме култура да ни шибат яко с глоби, затвор и квото трябва, то за 5 години умират в БГ повече хора в катастрофи отколкото докато ИДИЛ вилняха в Сирия, да това е статистиката за съжаление:-)

Оценка:
-8 +4

Бай Шиле
(гост)

Неутрално
54 Отговор

До коментар #30 от "боли ме косата":


Да в чужбина караме по внимателно,но там знаците са адекватни.Не като тук сложени от филанкишията преди 40 години.

Оценка:
-1 +13

Бай Шиле
(гост)

Неутрално
55 Отговор
67 к.с. ? Не виждате ли лакомата ръка на вносителите и наглите лобисти от НС? зАЩО ВНОСИТЕЛИТЕ НА ЗАКОНА НЕ ИЗЛЕЗНАТ С ИМЕНАТА СИ,А СЕ КРИЯТ ЗАД РАЗНИ КОМИСИИ?

Оценка:
-1 +5

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
56 Отговор
Докато в законите променят само размера на глобата не чакайте да намалеят жертвите! Ако собствения ми живот или животана другите не ме накара а спра на червено тия 150 лева пък съвсем няма да го направят! Това са поредните идиотщини и поредното дране, за да си вдигнат бонусите - друго не се променя!

Оценка:
-0 +6

да го Д
(гост)

Неутрално
57 Отговор
Абе тези закони ми се струва, че големи олигофрени ги измислят...Интересно защо имаше протести за всичко друго, но не и за системата на МВР-то...Докато не започнат да мислят за безопасността на хората, а не как да ни вземат парите няма да има уважение към тях и има много примери...Ако няма пари няма да дойде да ти помогне...

Оценка:
-0 +8

vasik atanasova
(гост)

Неутрално
58 Отговор

До коментар #2 от "111":


ЛОШО ЛИ Е ТОВА ?

Оценка:
-0 +0

М ката
(гост)

Неутрално
59 Отговор
Първо Някой от публикуваните глоби са стари. второ, че няма контрол и нарушителите не си понасят наказанията. Трето егоизма, прекалената самоувереност, липсата на уважение към другите водачи и чувството за безнаказаност на тарикатите са в основата на много от причините за тежките ПТП. Това с ограниченията за младите шофьори е голяма тъпотия, тези които нямат автомобил до 67 кс или "Качествен" Придружител ще чакат да мине половин година за която ще забравят какво са учили на курсовете и какво са случва като се качат дори и на нещо със 200кс. Още по зле. Сигурно вече са се подготвили и посветените лобисти с автомобили под наем за млади шофьори или с професионални придружители. Честите промени в закона са с единствената цел - как да се оглозга още повече народа. Сиромах човек е жив дявол и затова на пътя е АД.

Оценка:
-0 +5

Объркан
(гост)

Неутрално
60 Отговор
Прах в очите на хората- доказано е при нас,че най-много смъртни случаи има при челен удар заради навлизане в насрещното. И кво- 150 лв глоба. Това наказание ли е бе, б.клуци от КАТ? Трябва затвор за това. КАТ не се опитват да се справят с проблема ,а да си увеличат джобните. Не е нормално и да има ограничение за млади шофьори точно до 67 к.с. Не е нормално и да ми карат мощни БМВ-та,естествено. До 100 к.с. е нормалното,за да е малко по-безопасно за тях на магистралата.

Оценка:
-0 +6

монтйор
(гост)

Неутрално
61 Отговор

До коментар #11 от "Хкк":


може ли мотора да напишеш„че то содреро 0.9 tse е 90 коня

Коментиран от #65


Оценка:
-0 +1

Лопатата
(гост)

Неутрално
62 Отговор

До коментар #2 от "111":


Глупи, куките не са корумпирани, ако те няма теб. Ти им даваш, ти ги корумпираш. Не го разбрахте това с празните си глави!!! Като си толко пич, не им давай или си плащай глобите, а нй-добре не прави нарушения.

Оценка:
-0 +4

63
Този коментар е премахнат от модератор
Прасенце Касичка
(гост)

Неутрално
64 Отговор
Гладни сме !

Оценка:
-0 +1

Коректор
(гост)

Неутрално
65 Отговор

До коментар #61 от "монтйор":


Абе, неграмотник, поне ника си напиши правилно - "монтьор" !!! 🤪

Оценка:
-0 +0

Станислав
(гост)

Неутрално
66 Отговор
Тая шибана държава няма рет всичко е пари

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Веселин Марешки
Лидерът на ВОЛЯ се оплаква от натиск
Опитват се да заграбят бизнеса ми"

Още бисери