Влизат в сила измененията, залегнали в Наредбата за контролните точки. Наредбата разширява нарушенията, заради които ще се отнемат контролни точки.
Сред тях са неосигуряване на предимство на пешеходци и автомобили, говорене по телефон без устройството за свободните ръце, превишена скорост, употреба на алкохол и наркотици.
Заместник-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов смята, че по-високите санкции ще доведат до резултат, но е необходимо да са създадат и по-добри условия на пътя, които да не са предпоставки за инциденти.
"Имало е ремонт, не е премахнат знакът за ограничение на скоростта. След този знак се създава предпоставка да се санкционират шофьорите, които преминават с по-висока скорост. Трябва да има по-високи глоби, за да може да се реагира на тези катастрофи по пътищата, но от друга страна трябва да се направи ревизия на "Знаково стопанство" – да се проверят тези места, където знаците не съответстват на даденото положение. Сега ще се разлистят дърветата, много от знаците ще бъдат скрити, няма да се виждат от водачите."
Отнемането на точки е добра превенция и има ефект върху спазването на правилата на пътя, подчертава Вутов.
По отношение на отнетите контролни точки водачите трябва да бъдат информирани колко точки им се отнемат, за кое нарушение и колко им остават в талона, допълва експертът.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи е на мнение, че отнемането на контролни точки при нарушения на пътя ще бъде превантивна мярка при системните нарушители, за които не е трудно да плащат глобите, независимо от техния размер.
През годините размерът на глобите нарасна много, сега има наваксване с отнемането на контролни точки, отбелязва Тодоров.
По думите му за системните нарушители на пътя плащането на глобите не е проблем, но когато освен глобата се вземат и точки, на даден нарушител ще може да се отнема и шофьорската книжка, тоест ще има оздравителен ефект.
"Проблемът не е в контролните точки, а в нивата на корупция в МВР, в Пътна полиция и в слабия контрол на назначаването на служители там", казва шофьор.
"Трябва да се премахне морално остарелият син талон. Всяка европейска държава има онлайн система, достъпна до шофьорите. Има толкова опасни шосета и участъци в българската пътна инфраструктура, за които се знае, че са причина за ПТП-та от години. къде е този бюджет, в който всичките глоби отиват? Трябва да виждаме къде отиват парите от тези глоби за подобрение на системата", коментира друг водач.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Щрак щрак
08:29 29.03.2023
2 хаберих
08:31 29.03.2023
3 Обективно погледнато...
Цялата пътна инфраструктура е пълна с конфликти чието избягване е почти невъзможно - знаци, маркировка, липсата на такива и т.н.
08:34 29.03.2023
4 свидетел
08:35 29.03.2023
5 адаша
08:35 29.03.2023
6 дядото
08:40 29.03.2023
7 АБВ
08:44 29.03.2023
8 Гост
08:51 29.03.2023
9 Кауун
08:58 29.03.2023
10 Любо
08:59 29.03.2023
11 Димо
09:01 29.03.2023
12 СЗО
09:08 29.03.2023
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️ бесния
09:13 29.03.2023
14 Ала-бала
Механизми за това безброй. Желание от законодателя - НЯМА. Всичко друго са несполучливи експерименти.
На водачите на МПС, нарушили закона, но са чужди граждани колко точки ще им се отнемат, питам? Това не е ли дискриминация спрямо българските водачи.
Да не говорим, че тях въобще не ги санкционират. Да речем турските тираджии. ЗАЩО питам?
Водачи с глоби за хиляди левове си карат и не им пука. ЗАЩО, питам.
Защо ТОЛ камерите да не фиксират такива и да им се връчват незабавно и да се плащат. Ако санкцията отпадне, тогава да им се връщат парите и то, ако няма други неплатени глоби.
Не е толкова трудно. Ако не знаете, питайте тези, които знаем.
09:27 29.03.2023
15 Цялото МВР да бъде закрито
09:56 29.03.2023
16 ИСКАМЕ ЛИМИТ НА ГЛОБАТА ,
11:04 08.04.2023