България може да загуби 6 кв. км острови в Дунав, тревожи се "Труд"
В мирно време България може да загуби 6169,5 декара (или 6,1 кв. км) от територията си. Това са пясъчни острови по Дунав, които се местят ту в румънски, ту в български териториални води от двете страни на водната граница. Тя пък условно минава през средата на реката, но заобикаля островите, които не могат да се разцепят на две.
"Въпросът трябва да се реши от външните министерства на двете страни", заяви директорът на агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" (АППД) в Русе Георги Георгиев.
От Външното министерство казаха вчера, че въпросът с островите вече е прехвърлен на Гранична полиция и тя трябва да се разбере с румънската страна. От Гранична полиция не успяха да коментират до редакционното приключване на броя.
Ще приемат в магазините малки стари електроуреди без покупка на нови, пише "24 часа"
От началото на годината по-големите магазини за електроуреди трябва да приемат малка негодна за употреба техника без покупка на нова.
Това гласи нова наредба за излязлото от употреба електрическо и електронно оборудване, която беше приета от правителството през декември и влезе в сила на 1 януари. Наредбата отразява изискванията за отпадъците от този вид оборудване на директива на ЕС от 2012 г. Целта е според изискванията на ЕС България да организира максимално ефективно изхвърлянето и след това третирането на този вид отпадъци постепенно през следващите години. Трябва да се подобри събирането, повторната употреба и рециклирането на излязло от употреба оборудване, така че да се намалят отпадъците, а ресурсите да се използват по-ефективно.
Българите най-рядко ползват кола за придвижване в града, акцентира "Сега"
Българите ползват най-малко автомобили за придвижване в града. Това показва изследване на "Евробарометър" за нагласите на гражданите в рамките на съюза. То е проведено в периода 24 май-9 юни 2013 г., като са били анкетирани 27 680 европейци. Изследването е насочено към начините за придвижване в града, често срещаните проблеми в транспорта, както и очакванията за подобряване на трафика. Според публикуваните данни задръстванията в големите градове струват около 100 млрд. евро всяка година в ЕС, или около 1% от брутния вътрешен продукт на съюза. Половината от анкетираните във всички страни членки са отговорили, че използват кола всеки ден, 12% ползват колело всеки ден, а 16 на сто се качват на градския транспорт, като най-висок дял в последната група имат студентите. Най-впечатляващ е делът на хората, които ползват коли било като шофьори или като пътници, в Кипър - 85%, а едва 3% използват градския транспорт. В България процентът на хората, които ползват колите си всеки ден, е сред най-ниските наред с Румъния - съответно 29 и 27 на сто. Въпреки това той е доста по-висок от процента на хората, които ползват градски транспорт ежедневно - 17 на сто, а 24% от българите са отговорили, че никога не ползват градския транспорт.
ЕК: Няма наплив на българи, отбелязва "Стандарт"
ЕК не разполага с данни за наплив от български и румънски работници към други държави от ЕС. Това даде да се разбере на пресконференция Джонатан Тод, който е говорител на еврокомисаря по заетостта Ласло Андор. ЕК работи въз основа на информация, а не на предразсъдъци, следим пресата и прави впечатление, че няма голям брой българи и румънци, желаещи да се установят в други държави от ЕС, добави говорителят. "Много независими проучвания сочат, че мигрантите допринасят за местната икономика и за социалната система. Приемащите страни са облагодетелствани, когато приемат голям брой чуждестранни работници", заяви Тод. Междувременно стана ясно, че евродепутатката Илияна Йотова ще отправи запитване до ЕК за проучване колко българи и румънци са се възползвали от правото на свободен пазар на труда от 1 януари 2014 година. И така по думите й ще пресече опитите за спекулации от страна на Великобритания и Холандия за кампания на наш гръб. Проучването ще се извърши от Евростат и ще бъде готово до март, уточни Йотова. На 21 януари червената евродепутатка води мисия в България за проблемите на бежанците. И ще бъдат обиколени всички временни лагери в страната.
Държавата се завръща в бизнеса с тютюн, смята "Капитал Daily"
Управляващите се готвят да въведат отново регулации за производството и търговията с тютюн три години след като ГЕРБ промени законодателството и държавата се оттегли окончателно. На фона на недоволство и протести от страна на тютюнопроизводителите заради забавения старт на изкупната кампания и по-ниските спрямо 2012 г. изкупни цени ДПС обяви в понеделник, че подготвя законови промени, които предвиждат да се създаде регистър на изкупвачите на тютюн. Зад тази сравнително "невинно" звучаща мярка обаче се крият изисквания, които далеч не са в хармония с идеята за свободния пазар и със сигурност ще бъдат в тежест на търговците.
Включването в регистъра по думите на председателя на ДПС Лютви Местан ще става, след като фирмите изпълнят две "прости изисквания, които ще осигурят екзистенцминимума за производителите" - ангажимент изкупната кампания да започва на 1 ноември и да приключва до края на януари следващата година, както и ангажимент, че разплащането ще бъде също в определени срокове. Друга промяна предвижда и държавният чиновник да върне ролята си във веригата като "независим" оценител на качеството на тютюна и да бъде нещо като арбитър между търговеца и производителя по този въпрос.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Светлин Карагеоргиев
12:50 07.01.2014