Израелски археолози откриха съд от слонова кост, датиращ от 6000 години, който е и първият по рода си, намерен в региона, съобщи Израелската служба за антики, цитирана от БТА.
Малката стомна, известна като амфориск, изработена от слонова кост, е доказателство за силното взаимодействие между Израел и Египет преди хилядолетия. Открита е на части по време на разкопки през 2020 г. от Израелската служба за антики в Хорбат Ракик, близо до Беер Шева. Съдът се реставрира в лабораториите на Службата за антики, за да бъде сглобен наново.
"Съдът е с диаметър 20 сантиметра. Той е великолепен и изключителен по своя дизайн", каза Янир Милевски, бивш ръководител на праисторическия отдел на службата. "Малките дръжки отстрани са симетрично разположени, като две дръжки са вградени в гърлото на съда, а другите две са вертикално под тях в основата му."
Според Милевски "съдовете са се поставяли умишлено по специфичен начин, с внимателно обмисляне. В научните среди е общоприето, че оставянето и заравянето на фигурки и счупени съдове е част от култови церемониални дейности. От начина, по който са подредени купичките, съдът от слонова кост, който е бил счупен още в древността, явно е бил заровен по преднамерен начин - което изглежда свидетелства за значението, което му е било приписвано", обясни той.
A rare 6000 year-old elephant ivory vessel was discovered in an archeological excavation in southern Israel :
— Archaeo - Histories (@archeohistories) April 9, 2024
An ivory vessel, made of elephant tusk and dated to the Chalcolithic period, was uncovered in an Israel Antiquities Authority excavation near Beer Sheva. The rare… pic.twitter.com/MvzS4yoLmx
Съставът на съда от слонова кост повдига интригуващи въпроси за производството му, казаха учени. "Съдът е добре изработен и използва в максимална степен оригиналния бивен камък, който тогава е бил най-ценният материал. Ако е бил създаден тук, това разкрива високия стандарт на занаятчиите, които са живеели тук, които са знаели как да обработват слонова кост, а също така са познавали анатомията на слоновете", казва Милевски.
Разположението на Хорбат Ракик между Средиземно и Мъртво море го е превърнало в ключов кръстопът за търговските пътища и културния обмен в историята. При разкопките от 80-те години на миналия век са открити артефакти и структури, датиращи от халколитния период, желязната и византийската епоха.
Учените се чудят дали стомната е внесена в завършен вид или е изработена на място, което показва умението на древните занаятчии да работят със слонова кост.
По-нататъшният анализ на биомолекулярните данни на слоновата кост има за цел да определи нейния източник. Като изследват диетата на слона, изследователите се надяват да проследят произхода на съда и да разкрият повече за древните търговски пътища и културни взаимодействия.
Съдът ще бъде представен за първи път пред обществеността на годишната конференция на Израелското праисторическо общество в Йерусалим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
Коментиран от #14
11:34 10.04.2024
2 честито на древните иСраелци
11:35 10.04.2024
3 Пич
Коментиран от #7
11:44 10.04.2024
4 Дядо Гъдю
12:07 10.04.2024
5 Соваж бейби
12:42 10.04.2024
6 Възхитен
12:44 10.04.2024
7 Соваж бейби
До коментар #3 от "Пич":
Става на въпрос за битка между измънземните раси,тези египтяни с пирамидите са били от друга цивилизация нищо общо с хората там сега.И другите които са ги атакували по тях слепи времена с дъсчени зглобки/кораби/...без джипиес и карти за технология не пиша...как са намерили пътя за там ?!не вярвам да са били медиуми и да виждат зад океани и планини къде какво има за заграбванеКоментиран от #9
12:53 10.04.2024
8 Преди 6 хил. години......
13:38 10.04.2024
9 Пич
До коментар #7 от "Соваж бейби":
Здравейте ! Това което казвате е вярно , като успях да проследя две нишки ! Става дума , за вътрешна война между представителите на една и съща извънземна цивилизация. Безспорноното , което е еднакво е , че това са оцелелите от Атлантида. Част от тях се заселват в Египет , и стават местни богове , а друга част правят същото в Шумер. И на двете места има период който се нарича " Когато боговете царуваха " ! Различното е , че част от писанията твърдят за извънземнят произход на тези същества , а други част казват , че са стара човешка свръх цивилизация. Другото е , че са с хуманоидни черти и дори много красиви от човешка гледна точка. Но са можели и да се преобразяват , а ръста им е бил много по висок от нашия. Съществата , победили Атлантида , са живели на Марс , в Сидония , където се виждат пирамидите и Сфинкса. Но са с произход ( според нашите разбирания ) , от една нация , една раса , и една държава !Коментиран от #11, #15
13:45 10.04.2024
10 Нищо ново под слънцето
13:45 10.04.2024
11 Как пък нищо не е останало
До коментар #9 от "Пич":
От тези извънземни....сигурно с дървени космически кораби са долетели от сириусКоментиран от #12, #16
13:51 10.04.2024
12 Пич
До коментар #11 от "Как пък нищо не е останало":
Останало е много , но сте виждали малко ! По интересното е във вашият пост! Ако ще провокирате , не трябваше да споменавате Сириус !!!14:03 10.04.2024
13 Гост
14:23 10.04.2024
14 Гост
До коментар #1 от "Госあ":
Не знам, каква е тази фобия към евреите в днешно време? И при тях има такива и онакива, както и във всяка друга нация. То, май само си търсите виновен. Или са ви ивновни евреите, или руснаците, а преди това обвинявахте комунистите, преди тях - фашистите...... Все някой друг ви е виновен.14:30 10.04.2024
15 Соваж бейби
До коментар #9 от "Пич":
Която и хипотеза да разгледаш приятелю, все има по нещо вярно с изключение на Дарвиновата и там за първия мъж и как създелят решил да откъсне малко парче глина сатирично перефразилане моя гледна точка да речем от едната фигурка за да довърши другата ,😜много наивно типично човешка измислица на грънчар да речем . По ми напасва историята където се споменава че всичко е било един континент ,после се е накъсала земята от битката между извънземните човеците го написали земетръси,вулкани..колко им е било въображението?!и през кой век училището става задължително а едва днес вече се намираме в един малко по реален етап -правиш разлика между легенда и логично .Но все пак още не спират да ровят из пирамидите и да гадаят ??най елементарното не е строено от човеци...Със сигурност извънземните са ни дали знания та и до днес,човешкият мозък е по...как да кажа продължават да ни ъпдейтват като смартфон добавка с повече екстри сам не може само работи с програмата която е заложенаКоментиран от #17, #34
15:01 10.04.2024
16 Соваж бейби
До коментар #11 от "Как пък нищо не е останало":
Как да не е останало ?има потомци на техните извънземни различните раси сме от различни видове проекти да го наречем.Свидететелства много петроглифи,скални рисунки, татуировки....вземи дори пиърсинга това на ухото с голяма халка която къса ухото не знам ако речеш да махнеш,плитките ражу...различната ни кожа и визуално различни очи...какво е ?Коментиран от #19, #35
15:12 10.04.2024
17 Пич
До коментар #15 от "Соваж бейби":
Не съм сигурен в това което ще кажа , но един ден ми хрумна мисълта , че може и двете хипотези да са верни. Тоест , да сме създадени от извънземни , но след това да сме еволюирали. Няма доказателства за това , но когато си го помислих , усетих нещо като хармония между двете теории , и не намерих противоречие. Тази година научих и нещо друго! Намерих писания , в които се твърди , че ние сме наистина замислени и създадени като продължители и приемници на божествената раса. Накратко , вселената се състои от съвкупност от много раси , като най висшите от тях ръководят нещо като федерация , която определя всичко , което да се случва. А най висшите от най висшите са някои , наречени амени , и равни на богове дори сред висшите същества. Или , това което тук наричаме духовни същества. Могат да творят само със думи , да отварят портал между вселените само с мисъл , да господстват над времето , и все такива неща , които тук възприемаме като магии и божествени сили ! Но за това било необходимо да носят специално и единствено само тези гени - на амените , защото всички останали били подчинени като нас , на научно техническият прогрес ! Но това не са гени в нашият смисъл на разбирането. Та , когато свръхсъществата поискат да създадат още себеподобни , засяват някоя планета със собствени подобия , и ги оставят да се развиват. А някои алчни за власт извънземни , отвличат хора , за да търсят този божествен ген. Но безуспешно , защото не знаят какво да търсят ! Незнам далКоментиран от #18, #20
16:25 10.04.2024
18 Пич
До коментар #17 от "Пич":
Незнам дали е вярно , но би отговорило на доста въпроси!16:26 10.04.2024
19 Имах в предвид археологически артефакти
До коментар #16 от "Соваж бейби":
Щом могат да изровят делва на 6 хил.години защо не изровят някакъв двигател на космически кораб? Или останки от самият кораб. Не може цивилизация способна да преодолява разстояния от светлинни години да не е открила метала и да ползва дървени ракети, нали? За сега единствените извънземни артефакти са намерените метеоритиКоментиран от #21, #23
17:18 10.04.2024
20 Соваж бейби
До коментар #17 от "Пич":
Радвам се да ви засека, мисля че някой се възполва от ника ви и пише само да знаете просто пише глупости различни от вашият маниер на писане .И аз така мисля като вас и Ерих фон Деникен една от най известните му книги Енох завръщането на боговете,един друг не знам дали е известен в България и книгите му
David H Childress,Джорджио Цукалос,Michio Kaku Мичио или Мишо Каку не знам също как би се написал на Български още няколко учени си задават и отговарят до някъде на тези въпроси.В Alien Theory предаване не пропускам нито един епизод и книгите им доста съм чела от тях.
Коментиран от #22
17:27 10.04.2024
21 Соваж бейби
До коментар #19 от "Имах в предвид археологически артефакти":
Има отговори не си чел достатъчно!Това е по развита цивилизация не идва с автомобилни гуми ,джипове и яхтиКоментиран от #25
17:29 10.04.2024
22 Пич
До коментар #20 от "Соваж бейби":
На хората като нас , тези имена са известни! Други никога не са ги чували. Мисля , че правилното произношение е Мичио , защото идва от японски. Ще ви разкажа , как направих едно лично откритие , подобно на Нютон , и ябълката , която го е ударила по главата. Навремето , когато знаех малко , си мислех , че знам много. Изучавах древните езици , и ми направи впечатление , как Шумер е различен от Египет ! Развитите същества са оставили на човечеството езици. Но просто казано , Шумерските клинописи са фонетични , подобни на нашите езици , а египетските йероглифи са вид образно писмо. По онова време бях твърдо убеден , че фонетичното писмо превъзхожда много образното. Но , един ден си купих чаши за вино , разгледах кашончето , и вниманието ми привлече знака с чашата , и обърнатите стрелки. Тогава осъзнах , че това е един вид образно писмо , което успешно замества цяло листче с инструкции. Сега вече мисля , че фонетичното писмо е началото , а образното се ползва от по развитите същества. Или , ако китайците да речем изпратят космически апарат на Марс , германци , примерно кацнали там , биха могли да го поправят по лесно , ако разчетат всеизвестните технически знаци , отколкото ако е написано с китайски йероглифи!Коментиран от #27
17:55 10.04.2024
23 Пич
До коментар #19 от "Имах в предвид археологически артефакти":
Всъщност , има купища артефакти! Разбира се , че може да видите чертежи на вимана , зъбът на Буда , огромни , или малки скелети , извънземни летателни апарати , и още куп други неща , които при интерес може да намерите ! Уверявам ви , че ако не си гледате в краката или витрините , а вдигате по често очи към небето , през деня и през нощта , още тази година лично ще видите НЛО !Коментиран от #24
18:01 10.04.2024
24 Съгласен съм
До коментар #23 от "Пич":
Не отричам, че има НЛО. В смисъл неидентифицирани летящи обекти. Интересно ми е как, като са неидентифицирани непременно някой решава, че са извънземни. Това са само недоказани хипотези.Коментиран от #26
18:15 10.04.2024
25 Викаш за по-развитите цивилизации
До коментар #21 от "Соваж бейби":
Не важат всемирните физични закони. Ясно.Коментиран от #28, #33
18:17 10.04.2024
26 Пич
До коментар #24 от "Съгласен съм":
Вие просто допускате грешката която всички допускат - да приравняват НЛО с извънземни ! Всъщност това обхваща всичко непознато - от секретни земни технологии , до метеорити и кълбовидни мълнии ! И разбира се , истинско НЛО ! Някои успяваме да идентифицираме , и престават да са НЛО ! Други продължават да са загадка !18:49 10.04.2024
27 Соваж бейби
До коментар #22 от "Пич":
писмеността идва после,предполагам и езиците?Както става на въпрос за византииската/ римската империя когато се настаняват в Египет например Как са се разбирали по между си ?!Не вярвам да е както в Шугун видиш ли все има някой преводач испанец, франсе...и ще преведе на азиатски а може и да излъже първата серия гледах по дисни да си припомня от едно време..Та историците го доказват хората са рисували по скали..папируси..разни знаци и следи от лет.кораби...другото ние сме си измислили земляните така да ни е гадно да има езикова бариера, да учиш друг език,нямало е и училища шепа хора уж много учени и интелигенти поне са всявали на хората че са умни повечето иначе баня и тоалетна не са имали ...представете си колко по лесно би било с един език за всички.Много доказателства има за всичко само малка конценрация при четене и какво виждаш когато наредиш пъзелаКоментиран от #29
18:50 10.04.2024
28 Извинете
До коментар #25 от "Викаш за по-развитите цивилизации":
Че се намесвам , но госпожа Соваж има предвид , че ние въобще не познаваме всемирните физични закони ! Развитите цивилизации използват познания , които ние нямаме !18:55 10.04.2024
29 Пич
До коментар #27 от "Соваж бейби":
Напълно сте права ! За наша радост , църквата не е била достатъчно грамотна да изхвърли всички истини от Библията ! Там се казва , че в началото хората са говорели еднакви езици , и са развили цивилизация , която е можела да строи " до небето " ! Това разгневило Бог , и той говорейки в множествено число , казал - Елате да отидем , да разрушим направеното , да разпръснем народите , и да им объркаме езиците , за да не се разбират. А живота им да намалим до 120 години. Не цитирам дословно , а смислово! Тоест , виждаме някой , който прави мизерии ! Странно.....Коментиран от #30, #36
19:15 10.04.2024
30 Соваж бейби
До коментар #29 от "Пич":
Църквата работи заедно с политиката в модерни времена,преди е служила на царе и императори да залъгва хората на кратко мое мнение не го налагам. Има и писания за апокалипсис това е интернета и иинтелект за хубавото моментален превод на нещо което не разбираш друг език,дори и с говор веднага се превежда на желания език от друг език ако не разбираш испански да речем а говориш в чат с испанка новия ъпдейт на самсунг надмина повече и от очакванията ми гении.Бича за църквата интернет,камери ... за щастие сме друга ера и не може да се забрани като къпането преди векове.Ластика вече е опънат до крайност и се къса ,дано доживея истината да разбера историята ни на земляните и тази планета.Коментиран от #31, #37
19:56 10.04.2024
31 Пич
До коментар #30 от "Соваж бейби":
Налага се да извиня че напускам приятният разговор , но дъщеричката ми дойде на гости , и искам да и обърна внимание ! Ще се радвам да се срещнем отново ! Желая ви здраве и щастие , и на цялото ви семейство !Коментиран от #32
20:10 10.04.2024
32 Соваж бейби
До коментар #31 от "Пич":
Приятно прекарване най хубавите моменти са с децата.До скоро,живи ,здрави и щастливи най милите ви същества които ви заобикалят и вие!21:37 10.04.2024
33 Соваж бейби
До коментар #25 от "Викаш за по-развитите цивилизации":
Как да няма артефакти??ще ме извиниш за късния отговор сега сядам спокойно в салона си релаксирам нямах време през деня правя ремонт в къщи.Та намерих и в тубата напишиAlien Theory / Les Messages extraterrestres
Веднага излиза на първа позиция,има и на английски превод по RMC BFM PLAY не ми се пише изморена съм.Не само писациници интересното е че следите и посланията са на няколко места не само в една държава...Вече ти си прави изводи дълга тема за писане с още много открития и не отговори .Нали не мислиш че пирамидите са строени от земляните?!или пък е имало толкова умни хора архитекти ?!яз съм скептична топлата вода и банята късно е открита
23:25 10.04.2024
34 Гост
До коментар #15 от "Соваж бейби":
Да мислиш, че континенталният дрейф е в резултат на война между извънземни е все едно да вярваш, че Атлас крепи Земята на раменете си.16:41 11.04.2024
35 Гост
До коментар #16 от "Соваж бейби":
Нарича се генетично разнообразие и го има при почти всички видове живи същества. Или според вас и различните породи кучета и птици са в резултат на извънземно генно инженерство?16:43 11.04.2024
36 Гост
До коментар #29 от "Пич":
Тълкувате нещата по свой начин и си правите грешни изводи. Истрията за Вавилонската кула само демонстрира, че стремежът на хората към величие винаги завършва пагубно за тях. При колективните големи постижения има единомислие в процесът на съграждане, но после, когато целта бива постигната или малко преди това, започват въпросите за това, кой има най-големи заслуги и кой трябва да получи най-голям дял права. Това поражда раздори, при които построеното най-често бива разрушено. Хората започват да мислят различно, а с това, започват да се разцепват на отделни групи, сформирани по признак на отделните видове единомислие. Казано накратко: видът и психологията ни са такива, че сме като пясъчна купчинка - трупа се нависоко, но накрая се срива под тежестта си.16:54 11.04.2024
37 Гост
До коментар #30 от "Соваж бейби":
Колкото до разделянето на езиците: когато имаш малко, сплотено общество, то говори на един общ език. Но, когато обществото се разрастне в пъти, започват разномислията, разногласията, разделянето на подобщества, миграциите и съответно - диалектното различно развитие на речта, при всяка от мигриралите общности. Така става и в наши дни със славяните. Някога говорили на един общ език, а днес говорим на различни славянски диалекти, които все още си приличат помежду си, за да свидетелстват за някогашният си общ корен. Вавилонската кула е била след потопа, когато обществото е започнало отново да расте и да се развива. Просто е следвало този неизменен модел на развитие.Коментиран от #38, #39
16:59 11.04.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Соваж бейби
До коментар #37 от "Гост":
Не можем да спорим на 100% с примери и ист.доказателства защото ме изтрават често съм директна нямам талант като журналист да подхващам от далеко и да ме разбереш. След като си мислиш че си прав кажи ми на какъв език сме говорили през и преди 681г ,Тангра?!После идва някъв си пич Константин и ришава че има право всичко да ни промени дори и празниците и традиции!Църквата за много неща е излъгала едно от малкото което не лъже че идват гости които не са земляни,дори и ангел да речем това е нещо което идва от друго измерение, как се нарича -извънземно !Доказателствата са много на нашата планета, неща които човешка ръка ,нямало как да построи кран,лазери,технология.... или измисли за епохата,обичам да си правя майтап за тоалетната и банята кога са открити а какви неща има по земята преди тях.Ще ти дам друг пример няма как да ходили царете с еко кожа палта за епохата носили са истинска кожа от животно,ако ми схвана мисълта ,анализирай за времето колко е бил умен и способен човек, кога училището става задължително?цанаятчия или чобан,домакиня с 10 деца без интернет и не прочели и една книга колко може да е умственният багаж и новата епоха човеци?Коментиран от #40
20:29 11.04.2024
40 Гост
До коментар #39 от "Соваж бейби":
Това, дежурното "доказателствата са много", но така и не се показват, не минава пред никой, който е над ниво шести клас. За да ти кажа на какъв език сте говорили преди 681 г, най-напред трябва да поясниш от кои сте вие. Защото, едните сме говорили на славянски, а другите са говорили на тюркски. Едните са били море, а другите - лодчица, люшкана в него. Едните са имали общност, без държава, а другите са направили държавно устройство, но не са могли да си запазят езикът и голяма част от културата, защото са били малцинство, хармонично вписващо се в мнозинството на славяните. Затова, когато Борис приема Християнската вяра за единна на народа български, приема и славянският език за единен. Няма как да наложи прабългарският (тюркски) език, защото прабългарите са били по-малкото. Колкото до човешките възможности в миналото: днешните хора не са в състояние да издържат на физическите натоварвания, на които са били подложени предците ни. Или ще спорите и за това? Ако засегнем въпросът с интелекта, ще цитирам онзи виц: В наръчникът на старите коли е имало инструкции, как да си регулираш клапаните, а в днешните пише, да не пиеш електролитът от акумулатора.Коментиран от #41, #42
21:37 12.04.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.