2 059 2

Диетолог дава полезни съвети как да потиснем глада

  • апетит-
  • храна-
  • диета-
  • захар-
  • диетолог

Лекарят съветва да изключим от храненето си продукти, които засилват апетита - прости въглехидрати, солени снаксове, силни подправки и др.

Диетолог дава полезни съвети как да потиснем глада - 1
Снимка: Shutterstock

Какви промени трябва да се направят в менюто, за да останем сити след хранене и да не пълнеем заради преяждане, разказа в интервю за радио Sputnik Маргарита Арзуманян, кандидат на медицинските науки, диетолог и гастроентеролог, цитирана от БГНЕС.

Чувството на глад невинаги означава, че човек се нуждае от хранителни вещества, тъй като то може да бъде не само физиологично, но и емоционално, отбелязва лекарят.

"Ако човек изпитва физиологичен глад, има определени симптоми като къркорене в стомаха. В случай на емоционален глад човек може да иска да яде, дори да е сит", уточнява Арзуманян.

"Ако се появят характерните симптоми на физиологичен глад, е необходимо да се яде", подчертава тя. Обикновено те се появяват два часа и половина до три часа след последното хранене. За да не се наруши чувството на глад скоро след следващото хранене и да не се стигне до преяждане, е необходимо да се спазва хранителен режим, съветва диетологът.

"Основното е да си набавите правилното съотношение между протеини, здравословни мазнини и фибри, за да останете сити за дълго време. Например ядките са добър източник на засищане, тъй като съдържат растителни протеини, фибри и здравословни мазнини. Зеленчуците, съдържащи едновременно фибри и вода, например краставици, маруля, зеле, домати и авокадо също улесняват засищането. Не трябва да изключвате животинските протеини от диетата си. Яйцата ви позволяват да останете достатъчно дълго време сити", казва Арзуманян.

Как да се справим с желанието за сладко по време на диета?

Някои храни, напротив, увеличават апетита и след консумацията им може да огладнеете по-рано, предупреждава диетологът.

"Необходимо е да се изключат продуктите, които стимулират апетита – силни подправки, солети, кисели краставички, сладкиши, шоколад, консерви и бързи храни", каза Маргарита Арзуманян пред радио Sputnik.

Според нея понякога, когато се почувстваме гладни си струва просто да пием вода, тъй като е лесно да се обърка жаждата с желание за ядене.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ку-ку

    3 0 Отговор
    Този диетолог като види след няколко месеца как ще живеят повечето "европейци" няма да има нужда от съвети за отслабване...
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.