В края на 60-те години на миналия век един известен британски учен развали цялата си кариера, като подкрепи едно доста диво твърдение: според Джон Марко Алегро, влиятелен филолог и археолог, Исус не е бил жив човек, а гъба.
За някои Библията представлява буквалната истина за всичко, докато други я възприемат като съвкупност от алегории, които може и да не приличат на историческата действителност, но съдържат божествени послания, които трябва да бъдат разкодирани. В тази древна колекция от разкази най-често се спори за историческото доказателство на Исус. Съществувал ли е действително човек с това име? Дали наистина е роден във Витлеем, като се имат предвид противоречията в Евангелията? Ако е така, защо характеристиките на неговия разказ отразяват толкова много общи черти на по-старите религиозни традиции?
Тук няма място да навлизаме в дебата, но със сигурност можем да кажем, че Джон Алегро е бил сред онези, които са търсили метафора - и той я е намерил, пише iflscience.com, цитиран от vesti.bg.
Was Jesus A Hallucinogenic Mushroom? One Scholar Certainly Thought Sohttps://t.co/CqjfvZCxyb
— IFLScience (@IFLScience) October 4, 2023
Древни открития
През 1947 г. бедуински пастири се натъкват на колекция от буркани, съдържащи древни документи, скрити в сурова и отдалечена част на Юдейската пустиня. Тези текстове, известни днес като Свитъците от Мъртво море, щели да окажат огромно влияние върху разбирането ни за историята на юдаизма и християнството, тъй като съдържали най-старите оцелели версии на книги, които по-късно щели да бъдат включени в библейския канон. Но по време на откриването им те очевидно не са били преведени и поради това значението им е било неизвестно. Именно тук се появява Алегро.
Алегро е сред първите учени, на които е позволено да разшифроват тези безценни древни текстове. През 1955 г. той препоръчва Медният свитък, най-големият от свитъците, да бъде изпратен в Манчестърския университет в Обединеното кралство, където да бъде разчетен.
След това Алегро и колегите му се заемат с осмислянето на документите. След години на труд и упорита работа, както и след много спорове, текстовете най-накрая са публикувани. През 1958 г. Алегро написва още две книги по темата: "Свитъците от Мъртво море" и "Хората от свитъците от Мъртво море", които остават изключително влиятелни.
И тогава нещата стават странни...
През 1970 г. Алегро публикува нова книга, озаглавена "Свещената гъба и кръстът", а след това, през 1979 г., "Свитъците от Мъртво море и християнският мит". И двете книги развиват идеята му, че християнството всъщност е прикритие за таен загадъчен сексуален култ, създаден от хора под влиянието на Amanita muscaria, по-известна като Червена Мухоморка, емблематичните червени гъби с бели точки.
В рамките на този объркващ възглед Исус е бил ходеща метафора на гъбата и нейните влияния.
Използвайки етимологията, Алегро твърди, че ранното християнство е създадено от есейски култ, който записва своите шамански практики чрез текстовете на Новия завет, появили се в свитъците от Мъртво море. Когато евангелистите започнали да преписват тези истории, за да образуват Евангелията, твърди той, те всъщност заложили погрешно разбиране на истинското значение на текста. В този разказ никога не е имало човек, наречен Исус, а само секта, която е използвала гъби, за да има халюцинаторни преживявания.
Излишно е да казваме, че възгледите на Алегро не са били добре приети извън по-широките контракултурни движения през 70-те години на ХХ век. Някои смятат, че Алегро е създал този аргумент само за да отмъсти на християнските критици, които са отхвърлили по-ранните му преводи на свитъците от Мъртво море, докато други смятат, че талантливият лингвист просто е излязъл с грешна идея.
Така или иначе, интерпретациите на Алегро са не по-малко необичайни от голяма част от съдържанието на историческите източници, които той изучава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
08:46 05.10.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 попара
08:52 05.10.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ами какво да кажеш
08:54 05.10.2023
7 Име
08:54 05.10.2023
8 Танев
Коментиран от #22
08:58 05.10.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ууу цензура
Коментиран от #27
09:04 05.10.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Хаштаг
09:06 05.10.2023
14 Соваж бейби
Коментиран от #23, #24, #30
09:09 05.10.2023
15 ийкухб
Коментиран от #17
09:11 05.10.2023
16 Живият бог
Коментиран от #18
09:15 05.10.2023
17 Гост
До коментар #15 от "ийкухб":
Бог не може да бъде човек, като Божие творение ДА, но като Бог, не става, не се връзват нещата.! Иисус е Божи пратеник, това е истината!
Коментиран от #20, #32
09:15 05.10.2023
18 Соваж бейби
До коментар #16 от "Живият бог":
Няма нищо така е измислено за да вярваш като малките деца.И когато търсиш доказателства ти се казва той е горе на небето когато умреш ще го видиш ? сам си прави извод колко е истина всичко е с отговор когато умреш защо ,защото мъртвите не ни дават информация.Коментиран от #75
09:21 05.10.2023
19 Факти.БГ
09:26 05.10.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост
До коментар #20 от "икойив":
Бог е Истината, а човека е негово творение!Всеки е отговорен за действията си!
Няма човек"бог", има БОГ и Божие творение, начовек не може и не трябвя да се приписват "специални" сили, защото човек е слаб и не твори, а е сътворен!
Коментиран от #29, #85
09:35 05.10.2023
22 един от стадото
До коментар #8 от "Танев":
е какво общо има Христос със Хималаите. Дори вярата им друга, а че до 33му година живота му е мъгла явно няма значение. Нарича се ИИ и 3 D принтер. Още утре може да увисне на Голгота пак09:36 05.10.2023
23 Въобще
До коментар #14 от "Соваж бейби":
Не сте права! Иисус Христос , е най легитимиран исторически , от всички , с претенции за богове. Самият той не се нарича Бог , а Син Божий! Запазени са назначенията на прокуратора Пилат Понтийски , и докладите му за размирника Ешуа бен Йосеф , до Тиберий. Арамейски източници описват най голямата му битка , на която са били свидетели - тази със Симон магьосника. Гробницата му беше намерена в края на 80 години , ако помня , вижте в нета , за да не ви отекчавам. Беше засекретена , достъпа - закрит , а материалите изчезнаха. Измислица по скоро може да се нарече будизма , защото Сакиямуни е литературен герой , от техните писания. И подобни примери. Религия , в която подражаваш на животните , изпълнявайки различни асани , за да се уподобиш на добиче , не може да бъде възвишена!Коментиран от #25
09:37 05.10.2023
24 Боро
До коментар #14 от "Соваж бейби":
Учените постоянно доказват теории, които после се отхвърлят от други учени. Или от самия живот. Преди 50 години тдърдяха, че пиенето на вода е вредно. Сега твърдят, че киселото мляко е вредно... А да не говорим за астрономията и космическите изследвания. Там много теории се пръкват и отхвърлят за кратко време.Ама кво да обяснявам, духовната импотентност е нелечима.
09:41 05.10.2023
25 Соваж бейби
До коментар #23 от "Въобще":
Доказано е толкова колкото е била истинска и Снежанка,онези мазници от Ватикана и всички църкви нали трябва се издържат от наивни хора,ако може и войни да правят..Коментиран от #28, #76
09:41 05.10.2023
26 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
09:43 05.10.2023
27 БеГемот
До коментар #11 от "ууу цензура":
И къде го тоя бе...всичките религиозни водачи са хора с психични проблеми предимно шизофреници...и последователите им са маргинали с лабилна психика отчаяни от живота си..09:48 05.10.2023
28 Малко
До коментар #25 от "Соваж бейби":
Се вкарвате в нонсенс! Вярвате в редица неща , описани от религиите , а декларирате , че не вярвате в религиите. Разбира се , има огромна манипулация в самите религии , но те са в друга , много по опасна посока. Не е в това , че Иисус не е съществувал. Както ви казах , само за него има реални доказателства , за съществувание. Манипулацията е , в съществуването на други , които не са това , за което се представят.Коментиран от #35, #38
09:55 05.10.2023
29 уйикфц
До коментар #21 от "Гост":
Така пишеш защото не знаеш символа на вярата по Светото Православие. Господ Иисус Христос е роден преди всички времена, и е роден несътворен единосъщен с Отца. А за Светото Триединство дори няма да ви пиша че без много вяра, съвсем няма да го разберете. Без да сте си направили труд да учите няма как да знаете. На всеки е дадено да прочете и знае за Новия Завет и за Господ Иисус Христос.10:06 05.10.2023
30 Алфа херинга
До коментар #14 от "Соваж бейби":
Учените не са последна инстанция на нищо, а освен това напоследък започнаха да откриват това за което им плащат. Само да добавя, че същите учени, когато са открили радиацията са я смятали за лечебна.Коментиран от #43
10:08 05.10.2023
31 Русоробски фронт
10:09 05.10.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ........
Едно време като е дошъл Исус някои са били заблудени и са го мислили за шарлатанин.Нима ако пак дойде няма ние самите сега да си помислим,че е някаква холограма?Той разбира всичко това и е простил всичко вече.
Не богохулствайте!Не се занимавайте с черни магии!Не използвайте никакви халюциногенни гъби!Като сте под влияние на дрога ви пада защитата и тъмни сили могат да ви влияят.
Коментиран от #36, #57
10:39 05.10.2023
35 Соваж бейби
До коментар #28 от "Малко":
Не ви задължавам да ми вярвате ,имам си моя философия за себе си.Всеки вярва в това което е логично за неговия мироглед и психика.Да вярвам за другите неща има ги екзористи,тибецки лами които имат същия талант описан за Исус даже и по просветени,има хора владеещи манипулация с вода,огън ,левитация ,от вода в лед....има гадачки,шамани от тази збирщина някой е направил религия описва се някой си ама няма да го видиш тук пак се повтарям всичко е бедеще вече в етап за смъртта за която нищо не знаем...Коментиран от #37, #47, #77
10:39 05.10.2023
36 Алфа херинга
До коментар #34 от "........":
Те, тъмните сили се опитват да влияят всекидневно, да не кажа ежечасно, независимо дали използваш гъби или не.10:46 05.10.2023
37 Затова
До коментар #35 от "Соваж бейби":
Ви казвам , че се вкарвате в нонсенс. Не може да вярвате в демоните , а да не вярвате в бог. Или да вярвате , че човеци в Тибет , цял живот се стремят , да придобият някоя от способностите на техните " богове " , а да не вярвате в Бог! Тоест , вие вярвате в половината. Както щете го наречете - хаос и порядък , светлина и тъмнина , добро и зло.....! Половината си е половина. За религиите сте права , и за манипулациите им , също. Но това не променя истината , че Бог съществува! Разбира се , името му е различно от това , което четете в Библията и Корана. В тези две книги , няма име. Ако четете аналитично , ще забележите , че и в Стария завет , и в Корана , идва нов Бог , който налага със силови методи присъствието си и на юдеите , и на арабите. Принуждава ги да подпишат завет ( договор ) , с който да бъде приет за номер едно. Дали е добър ?! Унищожава Саул , защото помилва децата на племе , което Старозаветния е заповядал , да бъде избито до крак ! Затова Саул получава жестока смърт - изяден жив , от червеи. Иисус е различен - носи новият завет , на любовта , и прошката! И когато Старозаветния губи сила , какво прави ?! Явява се на арабите , и ги призовава към нетърпимост! И още много мога да ви кажа , но по добре - помислете сама!Коментиран от #45
11:01 05.10.2023
38 един от стадото
До коментар #28 от "Малко":
сега вие манипулирате. Много е чела както и вие явно, но никога не е казвала, че вярва в много неща от религиите, най вече в последата. И ако тя прави някаква връзка с религиите позовава се на реални факти, намеса на чужди сили върху нашия живот тук на земята, което си е същинския факт. Стъпила е здраво на земята и работи само със факти. Сам знаеш какви. А твоето в случая не са такива, а някаква комбинация от полуистини умело пришити в исторически план върху недействителен човекКоментиран от #42, #44, #78
11:04 05.10.2023
39 Идън
Коментиран от #40
11:17 05.10.2023
40 Идън
До коментар #39 от "Идън":
Евангелията са от Новия Завет- Някои от ръкописите се отнасят за времето 300 години преди Христа- т. е в ръкописите е възможно да има приказки от Стария завет- т. е за дядото на Ной и още преди него- за нефилите и дрън- дрън...11:26 05.10.2023
41 ххммм
11:28 05.10.2023
42 Може
До коментар #38 от "един от стадото":
Да прочетете и по внимателно и обмислено , какво съм написал! Дълго е за преразказ , затова ви казах , че ще намерите източниците в нета! Все още не всичко е скрито . А източниците за духове , призраци , лами и йоги , обикновено са от Дискавъри и Картон Нетуорк !11:30 05.10.2023
43 Идън
До коментар #30 от "Алфа херинга":
И Нобеловият лауреат открил ДДТ- то също е учен ... но вредата от неговото откритие е установена години след това и е забранено за употреба. А има неща, зо които учените нямат доказателства - но те съществуват.11:46 05.10.2023
44 Идън
До коментар #38 от "един от стадото":
Вярата е онова за което се надяваме- Тома е искал да се увери в раните- Авраам е вярвал в Божието слово и не е мислил за своето тяло. И двамата са спасени.Коментиран от #46
11:56 05.10.2023
45 Соваж бейби
До коментар #37 от "Затова":
Теология и митология са вързани като мартеница общи неща в които дори в корана е описан Архангел Михаил същата символика ....После има паранормални неща ,доказани са фантоми ,полтъргайст..много неща дори тибецка тулпа?!смятай колко е силна човешката психика !/ние всички сме деца на Бог !хората не подозират на какво са способни.../Има извънземни ,имало е древни египтяни които нямат нищо общо с другите дошли после....замисли се първо ? тези императори как през онова време са намерили пътя от Европа до там нямало е карти и компас ,от какъв зор там ще е житницата и се носи тук ?тука няма ли земя само са спали а онези работили ами пътя е дълъг буря в морето,кл.проблеми ..Бог няма нищо общо с религията защото е един за всички и всички сме деца на Бог не само този Исус,не забравяй че има и карма ,носиш гена на родителите характера и манталитета е същия .Тук идва другият парадокс и за нашите грехове уж поети от Исус и др ... .Много неща има с които мога да ти докажа моята теория все пак уважавам всяка религия както казах всеки вярва в нещо си.Ние дори не знаем как и кой е първият човек ,как се е родила Земята ?Коментиран от #51
12:03 05.10.2023
46 един от стадото
До коментар #44 от "Идън":
вярата за мен е по скоро съдба. Програмирана. От кого, не знамКоментиран от #49
12:09 05.10.2023
47 Идън
До коментар #35 от "Соваж бейби":
Поставила си акцент на чудесата... а това не е най- важното. Важното е как точно хората на които е помагал са го предали и разпънали освобождавайки разбойника от кръста... вместо него. Оня пък си измил ръцете... търговците в храма.... взели са му дрехите... Абе изглежда нищо не се е променило...Коментиран от #50
12:12 05.10.2023
48 гларус
12:19 05.10.2023
49 Идън
До коментар #46 от "един от стадото":
Всеки сам си определя съдбата- но вярвам в някаква сила която определя кога- как- и-кога и ДАЛИ да се намеси. В религията не вярвам. Бог няма нищо общо с религията- той е над нея и много неща в религията му противоречат - най вече от тези, които искат да ни убедят че са най- близо до него...12:20 05.10.2023
50 Соваж бейби
До коментар #47 от "Идън":
Има някъква страхотна заблуда Идън,мислила съм много.Търсила съм отговори и си мисля ако този Исус е бил истински ?защо войните не са спрели а прогрисарат ?И защо тази божествена сила е била причина за още страдания и войни,защо трябва хората да се измъчваме не яж това ,не пии в малки дози разбира се,не обличай това ?всеки има различен вкус и Бог ни е дал храна и питие ,после излизат някъкви вегани и.т.н.т обаче на практика излиза че месото е нужно за организма и здравето на човек ?всичко е в противоречие ?Например и с мойта совичка оказа се че тази птица не пие вода а кръв от мишки това било като ваксина и другите насекоми..ходих при специалистка започна да не се храни ...не може да живее с хората ако е вързана страда порастих я и си замина дойде да се збогува ,за 24 часа си връщат дивата природа когато отлети между дървета и полет разходка и отлитат тези които са спасени от хора .Та от тук извадих извод защо хората сами си налагме мъчение за душата когато се лишаваме доброволно от нещо ?а тялото и душата ти го иска ?Коментиран от #53, #58
12:30 05.10.2023
51 Това
До коментар #45 от "Соваж бейби":
За което говорите - фантоми , полтъргайст , тулпа , са дреболии , на които и вие можете да се научите. Включително да създавате фантоми , и полтъргайсти. Но това е различно от способностите на Твореца , можещ да създава цели цивилизации. И да им даде морални ценности и принципи , които да ги ръководят. Когато старозаветните се отклоняват , истинският Бог изпраща Иисус , за да поведе човечеството към мир , любов , и опрощение. Но това пречи на Старозаветния , който отново идва на земята , и създава от арабите , една много агресивна и и експанзивна религия , която е по скоро политическа доктрина! Кой е Старозаветния , и кой е истинският любящ Бог?! Потърсете , и ще разберете. Тогава ще разберете и защо Яхве или Аллах не искат да се знае тяхното име. И пак подсказвам - Иисус , сам определя себе си , за син Божий! Останалото е работа на църквата !Коментиран от #52, #56
12:32 05.10.2023
52 Соваж бейби
До коментар #51 от "Това":
Ами мислили ли сте ,защо например някой шаман влиза в медитация концентрация,някой пуши ...пие после вижда нещо си от тук и извода на този учен за гъбата Исус ,има хал.гъби има треви с които работят такива хора ?!Има и хора родени с талант да вижда невидимите неща за повечето хора и контактуват с тях.Има много неща истината е такава че още сме на нулата ,ама толкова нула че самите хора сме си най опасни и вредни за нас самите ,няма добрина а лошотия и злоба .Един див лъв е малко по любезен и умен от нас защото яде и напада болни животни не здрави ,а по слабите животни чакат да изяде остатъците има ред в джунглата.13:00 05.10.2023
53 Идън
До коментар #50 от "Соваж бейби":
Войните - страданията и дори болестите са си наши . Те не са от Бог.За совичката - може би е трябвало да прочетеш- но по принцип всичко вирее добре в собствената си среда и не може напълно да се адаптира към друга.Веганите сами избират да не хапват и да не носят дрехи от животински произход. В същото време обличат изкуствени материи- много вредни за тях и ядат храни които също могат да им навредят. Ще пиша по- дълго при подходяща статия по тези теми.Сега тук темата е друга- замисли се от гога се броят годините та сме стигнали 2023- та и случайно ли се пише пр. Хр. и сл.Хр.Коментиран от #55, #59
13:08 05.10.2023
54 Идън
13:26 05.10.2023
55 Соваж бейби
До коментар #53 от "Идън":
Мислила съм има една легенда преди христа приказката започва така имало е народ където хората са били щастливи нещо като Райската градина ,имали са всичко нямало е злоба ....имало и шаман молил се ден и нощ споменава се че си говорил и с Луната често го чували и виждали хората не спял ... и наблюдвал хората бил мъдрец и със сила нещо като магьосник.Един ден дошъл крал от далечно царство и му поискал помощ да вземе благините на тези щастливи хора,плодородната земя ..този шаман/не му отказал помощ .. защото алчният крал дал обещание ../станал шамана и отишъл при хората от племето като им казал за визитата и да се преборят с злото /краля и армията му/Те не го чули и продължили хубавия си живот защото не познавали такива неща войни...когато алчният крал ги нападнал шамана прокълнал плодородната земя и народа за бездействието и от там следва раждането на Сахара всичко посипано с пасък,суша...Бог се смилил и духнал листа от рози/не знам дали си чувала че само розата,и аромата на розова вода обезсилва демоните ,това от приятелка конголе го знам така вярва там народа/ които образували оазиси.. след христа историята я знаем няма весели хора които да живеят в мир и разбирателство да си помагат и да се развиват с учение,занят ...Не твърдя че легендата е вярна но злото е дошло на Земята след христа разпнатия и от там въпроса кой е Христос аз съм си отговорилаКоментиран от #61, #79
13:54 05.10.2023
56 един от стадото
До коментар #51 от "Това":
ти чули какво ти каза госпожата от Франция. Бог е Един, а ние сме негови чеда/деца/. И като всички деца търпим наказания и похвали. Иначе ми хареса- религиите се месят във всичко/твои думи, подкрепям/, и наистина са виновни за войните по света, директно и подмолно. За ислямската е ясно, а за нашата какво ще кажеш. Инквизицията какво е, горенето на клади, походи до божи гроб, при някои забравили за какво са тръгнали и по пътьом избиват хора и правят цяла империя, тук до нас. Ами Ватикана, кой подкрепяше нацистка Германия инкогнито, кой им помагаше после на някои от тях да доживеят на скрити места. И какво излезе накрая, християните не са по малко жестоки към своите. За разкол на църкви, течения, секти, псевдоспасители друг път. И защо- просто е. Човек е създал религиите. Бог няма винаКоментиран от #69, #80
14:05 05.10.2023
57 Гост
До коментар #34 от "........":
Божие триединство...пълна скръб!Има Бог, всичко друго освен Него е творения и те не са Богове!
14:07 05.10.2023
58 Алфа херинга
До коментар #50 от "Соваж бейби":
И аз съм чел доста по темата, но за мене това което пише Кастанеда може би е най близо до истината. Или поне дава най логично обяснение на нещата.Коментиран от #60
14:19 05.10.2023
59 един от стадото
До коментар #53 от "Идън":
Ами случайно се пише. Всъщност, не е случайно. Колко календара познаваме. Не един идва. Колко писмености, пак толкова. Колко култури, много са, писмени, безписмени. За ред и дисциплина е въведено и за ориентация на пишещи и говорещи. Пак църковни им работи. Ама иначе треперихме всички като свърши майския календарКоментиран от #62, #63, #64
14:53 05.10.2023
60 Соваж бейби
До коментар #58 от "Алфа херинга":
Сигурна съм само в едно трябва да си добър човек,да не правиш лошо на никой и да Мир за да сме щастливи и се развиваме духовно да творим дори да се направи земният живот по хубав,така стигаш до Бога .Ако има гладни и измъчени,престъпници не сме успели да еволюираме.Може би ще има човешки подобрения когато разберем първо -кога и как от къде идва душата на човек в зародиш или когато се роди бебето ?понеже нищо не помним и когато го разберем ще знаем може би какво следва след смърт.Това не знаем как може да сме сигурни в други неща че са истина ,да не говорим за колко неразгадани мистерии на Земята оставихме всичко ,литнахме на Марс и Луната да търсим бабите си примерно
Коментиран от #81, #82
14:54 05.10.2023
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Идън
До коментар #59 от "един от стадото":
Няма нищо случайно- всичко случващо се е свързано с нещо което води до него.15:02 05.10.2023
63 Идън
До коментар #59 от "един от стадото":
Не са църковни- църкви има само при хритиянската религия- иначе има синагоги- джамии- храмове и т.н. Но има различие между православния църковен и католическия ЦЪРКОВЕН. Църковните пък се различават от светския. има изчезнали култури и народи със свои писмености и календари. НО ТОВА Е ДРУГА ТЕМА.Коментиран от #67
15:18 05.10.2023
64 Идън
До коментар #59 от "един от стадото":
Няма маЙски календар- има маИски календар- маИ.Коментиран от #65
15:24 05.10.2023
65 един от стадото
До коментар #64 от "Идън":
знам прекрасно. Ей така, нарочно го написах. да разчупим малко установката, мм обстановката16:42 05.10.2023
66 крестиани
16:49 05.10.2023
67 един от стадото
До коментар #63 от "Идън":
ми аз какво казах. А за другите вяри да си чела нещо на иврит и арабски. Аз не мога и не държа да ги знамКоментиран от #68
17:40 05.10.2023
68 Идън
До коментар #67 от "един от стадото":
Да уточним- вяра и религия са две различни неща. Човек може да вярва в нещо и без да е религиозен. Питаш за религиите- а пишеш вяри. И се пише вЕри- не вЯри. Не- не съм чела- не ми е интересно и полезно. Знам само някои неща ... Хубаво е ако болният вярва в оздравяването си- влюбеният в любовта- борецът в успеха ит.н. Вярата във всехи успех е половината спечелено. За другата половина трябват усилия.Коментиран от #72
18:18 05.10.2023
69 Ще ви
До коментар #56 от "един от стадото":
Обясня по просто , какво казвам , защото не разбирате , като четете! Бог е различно от религия. , и двете са различни от вяра ! А това , че религиите и верите правят чисто човешки извращения на истината , не значи , че Бог , и Иисус , не съществуват ! Бях кратък , дано схванете !Коментиран от #70, #71
18:30 05.10.2023
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Идън
До коментар #69 от "Ще ви":
Би ли назовал верите към Бог.... Вярата е една- имената му и религиите са много.Коментиран от #73
19:30 05.10.2023
72 един от стадото
До коментар #68 от "Идън":
и към двамата. Не вадете от контекста една дума и не се вторачвайте във нея. И във връзка пак с контекста и темата всеки би ме разбрал. Чао и на двамата19:42 05.10.2023
73 Ако
До коментар #71 от "Идън":
Говорете за вярата в единия Бог , права сте , че вярата е една! Но не съвсем ! Вярата на християните е една , вярата на мюсюлманите - друга , на равинистите , трета , на митраистите , четвърта , и т.н. ! А верите на прилежащите им секти - океан ! Но вери имат и други религии , с други действащи лица. Относно името на Бог , то е едно , и може да се разбере. И това наистина е името на единия Бог и на християните , и на юдеите , и на мюсюлманите. Не бъркайте вяра , с религия! Едното е лично , а другото е бизнес организаця .Коментиран от #83
19:52 05.10.2023
74 Гост
След като Алегро публикува изфабрикуваните си, безсрамни измислици за гъбите, неговият колега Сидни Уайт Крауфорд пише резюме за книгата му: "Алегро повече никога няма да бъде приет насериозно, като учен".
20:25 05.10.2023
75 Гост
До коментар #18 от "Соваж бейби":
Как искаш да видиш нещо, в което трябва да повярваш? Да го видиш не е като да повярваш. Да знаеш е едно, а да вярваш в него без да си го видяла е съвсем друго. Бъркаш нещата, защото вярваш само на това, което виждаш. От там и грешните ти заключения.Коментиран от #84
20:30 05.10.2023
76 Гост
До коментар #25 от "Соваж бейби":
Булка, Ватикана възниква векове след като хората вече знаят за Исус. Къде омеша гроздето?20:32 05.10.2023
77 Гост
До коментар #35 от "Соваж бейби":
Ако фокусите и триковете са ти преставата за същестуването на Иисус, ясно защо не вярваш. Иисус носи най-светлият закон за хората - да се обичат. Да не се нараняват. Да си прощават. Да живеят в мир. Как може да кажеш, че не вярваш в него? А, поне вярваш ли в учението му? Ако поне в учението му вярваш, то е достатъчно за да вярваш в него.20:37 05.10.2023
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Гост
До коментар #55 от "Соваж бейби":
Изводът ти е тотално грешен и не кореспондира с историята, нито на света, нито библейската. Замисли се само:Кой затри шумерското царство? Преди или след Христа е било?
А, кога Кайн убива Авел?
А, кога гърците са се трепали помежду си? Преди Христа, да не би да са мирували?
А траките?
Иисус идва, учи хората на мир и любов. Носи на света светлина. Да го отречеш е все едно да се отречеш от тези неща. Тогава аз ще си направя извод, що за човек си ти.
20:53 05.10.2023
80 Гост
До коментар #56 от "един от стадото":
Инквизицията няма нищо общо с Християнството. Инквизицията е фанатизъм и дори сатанизъм, прикрит зад Християнската религия.Фанатиците винаги са се присламчвали към тази и онази религия, за да си зверстват безнаказано.
Християнин не е онзи, който носи амулети и се самонарича такъв. Християнин е онзи, който милее за другите, прощава прегрешенията им, помага на нуждаещите се, дели от залъка си за гладния.
20:57 05.10.2023
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Идън
До коментар #73 от "Ако":
Точно за нея говоря. Вярата е една- но различните религии я използват различно и за различни цели- ти си го казал. И не само като бизнес- някои дават живота си...22:31 05.10.2023
84 Соваж бейби
До коментар #75 от "Гост":
Уважавам и твоето мнение ,виждаш ми се много дълбоко в нещата обаче ,не е само библията има и други неща на този свят ,дори не знаем с точност от къде идва душата ни,значе там горе или някъде си може и ти да си избираш родителите или някой ти къде да се родиш ама не си спомня пътя началото ,ти разбираш ли че аз не устройва какво казва църквата любопитството е по голямо ? !Идва момент, в който разумът вече не работи в полза на вярата, както някога при Августин или Тома Аквински, а в полза на онова което я подлага на съмнение на критиката, на онова, което изследва нейните причини и исторически основи. Ренесансът е този момент като цяло, началото на края започва с откритието на текста на Лукреций “За същността на нещата” …прочети го22:40 05.10.2023
85 Идън
До коментар #21 от "Гост":
Има човек Бог- не са много... И са творили много... Вдъхновили са много - но още не са ги достигнали или надминали. Джон Лорд- Богът на Хамънд- органа р Дио- с божествения си глас...22:51 05.10.2023