Все повече са признаците, че Турция се готви да изпрати войските си за борба с човек, подкрепян от Русия - либийския генерал Хафтар. Има данни, че руските граждани воюват на страната на Хафтар като част от частната военна компания “Вагнер”. Това означава ли възможността за военен сблъсък между турци и руснаци?
Турският президент Реджеп Тайип Ердоган обяви готовността си да изпрати турски въоръжени сили в Либия, ако турският парламент даде разрешение.
„Турция ще предостави всякаква необходима помощ на легитимните власти на Либия (Правителството на националното съгласие - ПНС), водещи борба срещу преврата и генерал Халифа Хафтар, получил подкрепата на няколко европейски и арабски страни”, заяви Ердоган по време на реч в Анкара. Но се смята, че именно Хафтар е по някакъв начин подкрепян от Русия. С други думи, Ердоган открито заявява, че е готов да върви срещу руските интереси в този регион.
Според турския лидер от либийското правителство вече е получено подобно обръщение и Турция ще предприеме подходящи мерки. Ердоган изрази надежда, че първата зимна сесия на турския парламент ще приеме законопроект за използването на турските военни сили в Либия и съответният мандат ще бъде одобрен на 8–9 януари. По-късно стана известно, че Турция наистина е получила искане от ПНС на Фаиз Сарадж за въвеждането на турски войски в Триполи.
На 25 декември Ердоган заяви, че в Либия има две хиляди наемници от частна военна компания (ЧВК) “Вагнер”. „За какво и защо днес в Либия има пет хиляди наемници от Судан и две хиляди наемници от ЧВК “Вагнер”? Какво правят там? “, попита турският лидер, като призова да не се „нарушават правата на нашите братя в Либия“. Отбелязваме, че самото съществуване на такава частна военна компания никога не е официално потвърдено, а самата фраза ЧВК “Вагнер” се превърна в символ за руските доброволци, изпълняващи военни мисии в чужбина по частни поръчки. Най-вероятно Ердоган има предвид нещо подобно.
В понеделник - вторник в Москва пристигна специална делегация от Турция, която включи заместник-външния министър на Турция, заместник-началник щаба на националната отбрана, както и представители на разузнаването. Официално комюнике за резултатите от преговорите не беше публикувано, но се смята, че преговорите са засегнали ситуацията в сирийския Идлиб на първо място. Там бързо развиващата се офанзива на сирийската правителствена армия създава нова политическа ситуация.
Според нас, в преговорите в Москва, в допълнение към Идлиб, са били обсъдени и обстоятелства, които биха могли да възникнат в резултат на навлизането на турските войски в Либия, по-специално в Триполи. Може да се случи така, че турските войски да влязат в пряк контакт с руските граждани, евентуално служещи в ЧВК. Възможността за въвеждане на местни ЧВК в Триполи първоначално е била обмисляна и в самата Турция, но в Турция няма такава концепция. Турската общественост остана донякъде изненадана от изявленията на президента. Следователно, всички ще чакат заседанието на парламента, което ще разреши изпращането на редовни войски (в неизвестно количество и с неизвестен състав) в Триполи.
Турската страна е много загрижена относно възможността за сблъсъци на място с руските граждани. Това се смята за изключително неприемлив сценарий и може би срещата в Москва е била посветена на намирането на начини да се избегне това. Ситуацията около Триполи неизбежно ще прерасне в наземни сблъсъци, за които местните армии и групировки не са готови. За това маршал Хафтар се нуждаеше и от помощта на чуждестранни експерти, сред които има руснаци. По-рано опитите за превземане на бившата столица на Либия не доведоха до успех именно поради липсата на опит у местните милиции. Сега може да възникне ситуация, при която руснаците да се сблъскат със съпротива от турските специални сили, чието качество не можем да оценим. Преди това турските специални сили не са имали опит в този вид бойни действия. И сега е изключително важно за турската страна да избегне сблъсък с руснаците, включително и по политически причини.
Загубите в този случай ще се възприемат като неприемливи и от двете страни.
Русия и Турция си имат Идлиб, в който е необходимо да се поддържа дистанция. Първоначално Турция трябваше да прочисти Идлиб самостоятелно, но не успя да го направи. Сега това се прави от силите на сирийската правителствена армия с подкрепата на руските военновъздушни сили. Прехвърлянето на конфронтацията в Северна Африка би било напълно излишно за вече и без това сложните отношения между Москва и Анкара.
Има основание да се смята, че преговорите в Москва са били насочени към постигане на споразумения по чисто технически аспекти, които да избегнат директен контакт между руските ЧВК и турската армия в и около Триполи. Как да постигнем това е друга история. Добре известно е обаче, че от турска страна няма желание да влизат във военна конфронтация с руснаците. При това с неизвестен резултат, предвид слабия опит на турските войски. Именно за това е необходимо присъствието на представители на разузнаването и националната сигурност в турската делегация.
От дипломатическа гледна точка Москва осъжда евентуалното изпращане на турски войски в Либия. Това е разбираемо: никой не се нуждае от ескалация на конфликта. От политическа гледна точка изобщо не е ясно защо Анкара трябва да се меси така в събитията в Либия. Преди това тя се ограничава с продажбата на дронове на Сарадж. Но сега времето на дроновете е отминало и говорим за самата битка за града. Физически сблъсък в Триполи няма да доведе до големи жертви и разрушения, но никой не иска да наруши крехкия баланс между Москва и Анкара.
Президентът Ердоган има интерес да изпрати турски войски през три морета и това може да се обясни единствено държавните амбиции. Петролът като такъв е концентриран главно в ръцете на войските на Хафтар, въпреки че Сарадж има законно (санкционирано от ООН) право да продава суров петрол, което Хафтар не притежава. И ако въпросът е ограничен единствено до петрола, то винаги могат да се разберат. Но, очевидно, не е само той.
Турското правителство смята, че сега се е паднал историческият шанс, Турция да бъде обявена за нова версия на Османската империя. За целта са необходими подобни десантни операции в Либия.
Ако Турция имаше реални възможности да помогне на правителството на Сарадж чрез изпращане на войски, едва ли би било необходимо да доведе влиятелна делегация в Москва, за да се съгласува принципът „да не се стреляме един-друг“. Как наистина да се постигне това? “Вагнер” напредва в този сектор на фронта, не ходите там, а турските специални сили защитават тук, затова не стреляте там? Това е технически възможно, но изисква много обемист апарат за взаимодействие някъде в (предградието на Триполи) Мисурат например. Но ако касетъчна бомба “Град” полето на погрешното място? Тогава кой ще се оправдава? Политическото споразумение е едно, а прилагането на такава сложна система на практика е друг въпрос.
Засега има още около половин месец, за да се изработят тези механизми. Ако все пак говорим за превземането на Триполи, то всички тези разговори са напразни. Ако говорим за някаква форма на разделение на властта, тогава руско-турската конфронтация в Триполи може да бъде друг вариант за руско-турското сътрудничество. Но засега от Анкара няма дори намеци на думи за подобен вид решение на проблема, там говорят изключително за военно решение.
Превод: В. Сергеев, "Поглед.инфо"
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VENOM
Коментиран от #4
10:06 30.12.2019
2 Факт
Коментиран от #3, #82
10:16 30.12.2019
3 Само питам
До коментар #2 от "Факт":
Както се страхуваха американците край Дейр Ез Зор ли? Тогава най-малко 350 ГРУЗ 200 с вагнеровци отпътуваха за матушката. руските свине се изпържиха на американското барбекю. сега турците ще ги направят на кавърма кебап!Коментиран от #35
10:23 30.12.2019
4 Истината
До коментар #1 от "VENOM":
За турците не знам ама ти си го засмукал яко! Аман от джендъри путлерасти!Коментиран от #16
10:25 30.12.2019
5 Хасан
Коментиран от #14, #91, #95
10:26 30.12.2019
6 боцмана
10:26 30.12.2019
7 Истината
Коментиран от #10, #94
10:27 30.12.2019
8 Тъй тъй
10:42 30.12.2019
9 наблюдател
Сега ситуацията е друга,фесовете не могат да летят в Либия защото няма летища за Ф16 , трудно ще долетят и се върнат от там до Турция. Руските командоси имат оръжия и знаят как да се оправят с фесове.Ако се наложи може и Египет да се намеси както Турция го прави в Сирия уж за да си защити границите.А Египет има и самолети и ПВО.За това Ердогрух праща делегация да моли Путин да не стане сакатлък докато султанчето се прави на голямата работа.
Коментиран от #11, #13, #68
10:48 30.12.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Хасан
До коментар #9 от "наблюдател":
Тука трябва да се настрои либийския народ срещу Русия и други западни остатъци..да почнат борба за национална независимост и национален интерес ...А това е дружба с турския народ и борба срещу Руснаци,французи, американци и др колониални сили10:52 30.12.2019
12 Bot
Коментиран от #87
10:54 30.12.2019
13 Хасан
До коментар #9 от "наблюдател":
Египет е една пародия на западните ценности..на срещата на Египет ЕС се извършиха смъртните присъди на политически опозиционери ...."европейски ценности ""..пародияКоментиран от #20
11:00 30.12.2019
14 БацоГацовотГлаванаци
До коментар #5 от "Хасан":
И много добре усъвършенства бягане на дълги разстояния край Дахук, дето тълпа невъоръжени кюрди ги разгониха с шамари и ритници...Та знаем го тоя аскер, слушали сме легенди за него....А тия не са кюрди, баце, ще го клатят аскера и ще му блъскат главата в таблата на кревата, както аз блъскам женка ти, кога си трета смяна на работа.Коментиран от #18, #19
11:01 30.12.2019
15 Зоро
11:02 30.12.2019
16 VENOM
До коментар #4 от "Истината":
А ти си се сраснал отзад със семитския салам вече сте едно цяло!11:04 30.12.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 наблюдател
До коментар #13 от "Хасан":
Същата като Турция.11:14 30.12.2019
21 някой
До коментар #19 от "Хасан":
То ако дойде това време турската база ще я сгазят руснаците за норматив.Помни си историята фес,когато руснаците ви подкарат само вай вай успявате да кажете и бегом към Анадола.Коментиран от #24
11:17 30.12.2019
22 Българин
До коментар #18 от "Хасан":
Аз се радвам че поне половината от тези 50 хиляди са мангусти и фесунгери.11:18 30.12.2019
23 100
До коментар #18 от "Хасан":
То на вас раждаемостта ви я правят кюрдите, ако се направи статистика само за турците, картинката няма да е много розова. След 40-50 години кюрдите може и да са мнозинство в Турция.Коментиран от #25
11:22 30.12.2019
24 Хасан
До коментар #21 от "някой":
Ами в историята има възход и падение ..руснака намаля като етнос, семействата им се разпадат,нямат традиции и вяра ..докато кавказките народи се увеличават ..Коментиран от #90
11:23 30.12.2019
25 Хасан
До коментар #23 от "100":
Ами османците бяха само един род ..като рода Дуло ...рода Дуло създаде две дървени креписти а те империя която управляваше на три континента ,много народи и племена
11:26 30.12.2019
26 Хасан
Обещавам няма да плюя по България повече, само и само престанете!
Коментиран от #29
11:27 30.12.2019
27 тенденциозно
Коментиран от #28
11:27 30.12.2019
28 Хасан
До коментар #27 от "тенденциозно":
Само Русия е зад Хафтер и някои диктатури от залива . Ако Хафтер победи ще има бежански поток към Европа , ако Сарадж тогава потока ще спреКоментиран от #30
11:31 30.12.2019
29 Хасан
До коментар #26 от "Хасан":
Кога съм плюл срещу БГ???Аз ти казвам факти ..прави деца, създавай семейства с християнски ценности и български традиции ..11:33 30.12.2019
30 факти
До коментар #28 от "Хасан":
Само марионетката в Триполи Сарадж е с Турция.Израел,Гърция,Египет,Франция,Русия,САЩ и много други са против домогванията на маймун Ердо.Коментиран от #31
11:41 30.12.2019
31 Хасан
До коментар #30 от "факти":
А кой е признат от ООН ?!. Защо турците са толкова демократични и хуманни а Русия ,Старания,Сащ и ЕС толкова жестоки и егоист ...тях ги интересува само петрола а турчина ги интересува човешки ценности и добродетели ..4 милиона сирийци потърсиха убежище в СирияКоментиран от #32
11:46 30.12.2019
32 наблюдател
До коментар #31 от "Хасан":
А Северн Кипър признат ли е от ООН? Като толкова държат турците на мнението на ООН защо не се изтеглят? И в Сирия не трябваше да влизат защото ООН не одобри нахлуването им.Коментиран от #33, #34, #92
11:50 30.12.2019
33 Хасан
До коментар #32 от "наблюдател":
За 100 път да ти кажа ...Република Кипър беше създадена от кипърски гърци и кипърски турци , с президент грък и вицепрезидент турчин ..равни права . И гарантьори Англия,Гърция и Турция ..гърците нарушиха конституцията ..почнаха насилие срещу турците и искаха да анексират острова ..тогава като гарантьор Турция се намеси . Всичко е законно и съгласие с международните норми
Коментиран от #36
11:57 30.12.2019
34 Хасан
До коментар #32 от "наблюдател":
Преди няколко години ООН направиха референдум за присъединяване на което гърците казаха Не а турците ДаКоментиран от #45
11:58 30.12.2019
35 898
До коментар #3 от "Само питам":
А 350 във флаг обсипан със звезди от "Черната вода " на летището в Донецк как им дойдоха на американците?Коментиран от #38
12:04 30.12.2019
36 Аз.......
До коментар #33 от "Хасан":
Я вземи прочети точно какво станаКоментиран от #40
12:11 30.12.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Само питам
До коментар #35 от "898":
Дошло ти е боярищника в повече путиноид недоклатен, затова си изпаднал в транс.12:26 30.12.2019
39 Руските свине
12:28 30.12.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Кадафи
Коментиран от #43
12:30 30.12.2019
42 Накратко
Коментиран от #44
12:32 30.12.2019
43 Хасан
До коментар #41 от "Кадафи":
Като Турция преди 3 години ...гражданите излязоха на улиците за да защитят републиката,демокрацията и независимостта сиКоментиран от #48, #60
12:32 30.12.2019
44 Хасан
До коментар #42 от "Накратко":
А бе човек ..това са ТУРЦИ ..корав и жилав народ ..устоява на Хитлер,Сталин ,Буш,Путин,Коментиран от #51, #52
12:34 30.12.2019
45 иначе млъкни
До коментар #34 от "Хасан":
ако ви харесва толкова много, прилагайте същия план с кюрдите в турцияКоментиран от #47
12:37 30.12.2019
46 Българин
12:38 30.12.2019
47 Хасан
До коментар #45 от "иначе млъкни":
Кюрдите са нееазделна част от турския народ ..те си имат политически и индивидуални права ..имат си даже президенти,депутати и дрКоментиран от #53
12:39 30.12.2019
48 истината
До коментар #43 от "Хасан":
Ха ха не ни пробутвай този измислен преврат,който Ердоган използва за прочистване на опозицията.Напълни затворите с учители и журналисти тоя тъпанар.Знаем ги турските мурафети,като нахлуха в Кипър било демократично нищо,че никой по света не я признава тая турска република,ама сега за Либия се загрижили.А защо се загрижили,защото няма как да крадат чужд газ в Средиземно море. В Сирия нахлуха уж мир да въдворят,а стана по лошо.Стотици хиляди бежанци,етническо прочистване и разруха.Сега ги изгониха от Идлиб отиват да правят поразии в Либия.Въобще ,където се завърти турчин само разруха и геноцид.
Коментиран от #49
12:44 30.12.2019
49 Хасан
До коментар #48 от "истината":
Позволи ми да не се съглася с тебе защото нямаш аргументи а злоба натрупана срещу турчина. Всеки си гони интереса ..българина няма свой интерес или визия и св присламчва или към руснака или към немеца..Коментиран от #55
12:47 30.12.2019
50 турчина
12:47 30.12.2019
51 Не си прав,
До коментар #44 от "Хасан":
турският войник е страхлив и неспособен, гола вода, всеки го знае това, иска увереност да продължи напред. Не случайно те никъде не се използват или се появяват след споразумение, че никой няма да ги застреля. Без кюрдите в миналото и без ислямските джихадисти сега не можете да направите нищо. Но и с тях има малко неща които можете да направите.Коментиран от #54, #78
12:48 30.12.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Ей Хасане
До коментар #47 от "Хасан":
След 20 години ще бъдете 50-50. Не раждате деца. Турският фашизъм ще спре. Ще се сдобрите с кюрдско-турската конфедерация, като тази, която искате за Кипър. Алтернативният план е независим Кюрдистан.12:52 30.12.2019
54 Хасан
До коментар #51 от "Не си прав,":
Руснака изгуби партизанската война в Афганистан ,а Сащ във Виетнам..единствено турчина успя с редовна армия срещу ПКК . Турчина накара Блекуотъровци и Вагнеровци да отстъпят в Сирия ..
Коментиран от #59
12:53 30.12.2019
55 истината
До коментар #49 от "Хасан":
Напротив българина винаги е отстоявал интереса си и сте яли дървото здраво.Само като прочетеш за Люле Бургас,Лозенград,Одрин,Булаир става ясно какъв бой са яли аскерчетата. И пак са били страхливци и са пращали кюрди да се бият.Турчина само да коли жени и деца го бива.С арменския геноцид нагледно са го показали анадолските боклуци.Коментиран от #57, #58, #62
12:55 30.12.2019
56 Хасан
До коментар #52 от "тъпи фесове":
Акоооо...а защо не нападнаха ?..Защо Хитлер не нахлу както в България за да открие кавказки фронт , а защо Сталин не слезе през проливите за да дебаркира в Франция да речем12:55 30.12.2019
57 Хасан
До коментар #55 от "истината":
Българина винаги е бил подъл ..използвал е момента когато турците имат проблеми в Кавказ,Африка,Сирия ,Ирак ..когато армията е била разпокъсана .и с помощта и предателството на немските генерали на служба при царя неочаквано са нападнали12:58 30.12.2019
58 Хасан
До коментар #55 от "истината":
Турчина ако колеше за 500 г тебе нямаше да те има ..щеше да си като аборигените в резерватКоментиран от #61
12:59 30.12.2019
59 истината
До коментар #54 от "Хасан":
Я погледни какво е спечелил турчина. Африн вече е в ръцете на кюрдите и Асад както и Идлиб.Турците се изтеглят заедно с терористите на,които плащат.Това,че си се намърдал някъде танкове и самолети срещу шепа партизани без тежко оръжие не те прави големия герой.Горихте кюрдски села в Турция избихте десетки хиляди,но кюрдите пак са там и се бият срещу вас.От поне 40 години се мъчите да ги избиете,но не става.12:59 30.12.2019
60 Само че
До коментар #43 от "Хасан":
Те не бяха обикновени граждани, които излязоха спонтанно. Те бяха резерви на режима на Ердоган, организирани и с план. Но отново видяхме умението на въоръжения турски войник. Той яде безмилостен побой от „граждани“. Жалък аскер.Коментиран от #71
13:00 30.12.2019
61 истината
До коментар #58 от "Хасан":
Българите са били популация колкото поляците преди да дойдат фесовете.След 500 години геноцид след освобождението са останали едвам 2 милиона.Сега поляците са над 50 милиона.Прави сметка колко българи са избити,отвлечени и потурчени.И недей да говориш за подлост защото по-подло племе от турското едва ли има.Действат като чакали,търсят слаби жертви и така нападат.Като усетят силен враг бягат като овце.
Коментиран от #69, #74, #76
13:06 30.12.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 СТАрите кучета не са боят от Никой
13:09 30.12.2019
64 истината
До коментар #62 от "Хасан":
Мрази ни,както мразиш кюрдите,арменците,гърците и още много други народи.Това ти е в жалкия помиярски ген.13:14 30.12.2019
65 мали мали
13:30 30.12.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Хасан
До коментар #62 от "Хасан":
Пак ли пишеш от моя ник , скапани..Защо насъскваш хората??13:54 30.12.2019
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Хасан
До коментар #61 от "истината":
Това преброяване откъде го измисли ?, когато идва турчина няма българска държава ..има търновско царство ,видински деспотов ..това са една крепост и пет села . Няма държавност,няма държавно устройство,закони,норми ...болярина минава и взима колкото си иска13:58 30.12.2019
70 NSDAP
Коментиран от #72, #73
14:00 30.12.2019
71 Хасан
До коментар #60 от "Само че":
Ти си българин и едва ли ще го разбереш ..тия офицери бяха членове на проамерикански секта Фето14:01 30.12.2019
72 Хасан
До коментар #70 от "NSDAP":
Войници или офицери?? Щото офицерите са едни шкембести и трътлести14:02 30.12.2019
73 хамсал
До коментар #70 от "NSDAP":
Римската империя и българи? Историко, ще надминеш и македонските историчари по фантазия!14:23 30.12.2019
74 Зайо Байо
До коментар #61 от "истината":
От К.ра му Янко.com ли четете тези глупости. Османците завлядяват южна България без битка, а за северна пускат резерви от 2ра лига.. Не са останали хора разни кръстоносни и звездоносни походи и черна смърт.Коментиран от #77
16:57 30.12.2019
75 ПЕНКО
16:58 30.12.2019
76 Сменяй бързо психиатъра
До коментар #61 от "истината":
Истината е, че при идването си турците сварват едно четвъртмилионно племе в процес на разпад и което е било пред унищожение от съседите си. Само за 5 века го развъждат до 4 милиона. Разбира се развъждането не е станало и без тяхна помощ. Доказателството е, че откакто ги няма бройката на българите намалява застрашително.Коментиран от #79, #81
18:32 30.12.2019
77 история
До коментар #74 от "Зайо Байо":
Не си чел много щом твърдиш че за Южна България не са водени битки.18:34 30.12.2019
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 факти
До коментар #76 от "Сменяй бързо психиатъра":
След освобождението българите са били само 2 милиона.До 1944 въпреки войните стават 5.Смятай без турци колко бързо расте населението.18:48 30.12.2019
80 Слава
До коментар #78 от "Честен":
Стадо,което разчита на числено превъзходство.Като чуели "На нож" търтели да бягат.Одрин уж непревземаема крепост била сдадена бързо от аскера под напора на великия български войник.18:52 30.12.2019
81 факти
До коментар #76 от "Сменяй бързо психиатъра":
Истината е че преди идването на турците населението е било над 2 милиона но в територията са влизали градове и във Влашко.После започва гражданската война във Византия и чумата през 1348,но все пак българите не са много под 2 милиона когато идват турците. След 5 века изтребление и турцизация сме пак 2 милиона.През това време англичаните и французите са над 20 милиона, а след чумата през 1348 не са надвишавали 2 милиона. Всеки да си смята как се развива популацията с и без фесове.19:12 30.12.2019
82 Голем смях
До коментар #2 от "Факт":
Саме дето като са ги шибали татарите са почакали 300 години за да се върнат,но така са се омесили ,че още се връщат.А тези вагнеровци американците ги пекат без да си цапат ръцете.Обикновен руски башибозук с калашници .20:13 30.12.2019
83 Голем смях
До коментар #78 от "Честен":
Турция никога не е била империя.Имало е Османска империя,а турчин е било обидно наименование.Турция е държава от началото на 20 век.А почти всички военноначалници и войници са били от хора приели исляма .Не случайно еничарската армия е била съставена от деца на поробените народи.Виж градовете на Европа със запазените стари замъци и дворци и виж градовете на Турция ..Едните градили култура,а другите джамии и сокаци.А турчин и арабин войник няма.Не случайно са изостанали стотици години от Европа и САЩ.А след Галиполи такъв го яде,че въобще и не си помисли да се меси във втората световна война.Коментиран от #88, #93
20:28 30.12.2019
84 Age
Твърдо "НЕ".
20:50 30.12.2019
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Тоя Хасан
22:28 30.12.2019
87 360
До коментар #12 от "Bot":
ТАКА Е, ИМА ТАКАВА ДЪРЖАВА - ДЪРЖАВА НА БЕЗПОМОЩЕН МАТЕРИАЛ - ТОЙ Е МЪЖ ВЕЧЕР НА РАКИЯ, ЦИГАРЕН ФИЛОСОФ И СЕ ПРИДВИЖВА САМО С КОЛА - МОДЕРНИЯТ ГАНЬО07:57 31.12.2019
88 Хасан
До коментар #83 от "Голем смях":
Европееца е градил замъци и крепости от страх ...докато турчина не е..просто не се е сррахувал. Да те питам нещо..откъде тръгва модата на високите токчета ??11:32 31.12.2019
89 вангел
11:40 31.12.2019
90 Oki
До коментар #24 от "Хасан":
Е за това шапка ви свалям !!! Семейство означава все още нещо!!! А иначе и турция е пионка. Все си мисля че е най добре да се обединим Бг и турция ама пуста политика и пари.17:26 31.12.2019
91 Димитър
До коментар #5 от "Хасан":
В Русия наемниците са само формалност за да могат президент и правителство да отричат ако се наложи. Тези наемници са на пряко подчинение на Гру и министъра на отбраната. Кой ги въоръжава, обучава и тн. Всичко става със съгласието и благословията на Путин. Самият маршал Хафтар бе на официално посещение в Москва. Всичко е театър, в които основен играч е президента Путин. А американците успяха да разкажат играта на руските вангеровци. След като ги предупредиха да не пресичат червената линия в Сирия и след като руснаците я пресекоха на американците им остана единствената възможност да стрелят като убиха всички пресекли линията. Около 300 вангеровци дадоха фира заради егото на Путин. Бяха избити всичките руснаци като американците не дадоха нито една жертва. А дали ще се справят турците в Либия е друг въпрос, защото те нямат нито опита нито модерното оръжие което притежават Сащ. Путин е много вероломен и подъл на него не може да се има никакво доверие. Той ще се опита да прецакан Ердоган. Остава да видим как ще стане това.22:25 31.12.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Говед
До коментар #7 от "Истината":
Лапнал си няколко лафа от рода на "путлеристки", "хибриден" и "широк спектър" и се мислиш за много умен сигурно. Напротив, клишетата са признак на нисък интелект и беден речник.На доста българи казвам - не гледайте в канчето на Русия, ние не можем да се сравняваме с нея, гледайте си нашето дередже, потънали сме в тъпотия и корупция, а такива като тебе, умници, все настрани ги дърпа, акъл да давате. Оправете собствените си бакии преди да гледате да оправите другите държави. И те така.
18:36 01.01.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Байрактар дава крила
21:22 27.02.2021