Със завръщането на нагнетателите на въздух повишаващи мощността и икономичността на масовите автомобили ще обърнем внимание и на втория най-използван вариант, за да бъде това възможно. Нормалните турбокомпресори използват изгорелите газове на автомобила, за да доставят нагнетен въздух към горивната камера, докато тези варианти наречени компресори, които ще ви покажем се задвижват от ремък свързан с ремъчната система на коляновия вал.
Първият най-използван вариант е тъй наречения винтов компресор. Той работи по сравнително лесен начин - два винтови механизма изтеглят пресен въздух и го нагнетяват по посока към всмукателния колектор. Той е и много лесен за монтаж при американските V8 двигатели, тъй като се слага директно над всмукателния колектор.
Вторият тип е много близък до студената част на турбокомпресора, но отново се задвижва от ремък. Той е малко по-труден за монтаж поради факта, че специфичната форма налага да е встрани от двигателя, като най-често се използва за вторичен монтаж.
Налягането получено от тези компресори се контролира от оборотите, а те се променят чрез промяна в предавателното число чрез големината на ролките. Позитивите на компресорите са, че те нямат тъй наречения "лаг" или турбо дупка, а произвеждат налягане още при стартиране на двигателя и го увеличават успоредно с оборотите, като така автомобила става много лесен за управление поради постепенното разгръщане на мощността. При турбокомпресорите работещи на високо налягане мощността идва много по-рязко и може да бъде причина за загуба на контрол над автомобила. Едва ли ще успеем да бъдем напълно точни и изчерпателни, но темата е необятна.
В момента Audi разработват компресор с електрическо задвижване, при който налягането ще бъде още по-лесно за контрол според специфичните нужди на автомобила. Естествено ще мине време докато електрическия компресор влезе в широка употреба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 опсмопсус
Охладителна, запалителана, отделителна и т.н. системи.
Образовайте хейтърите!
Пишете за гумите, джантите, окачване, карбон, шасита и т.н.
12:38 14.11.2015
2 яасдав
12:59 14.11.2015
3 сабри
13:09 14.11.2015
4 гост
18:47 14.11.2015
5 Уйна ти
19:24 14.11.2015
6 сабри
20:38 14.11.2015
7 Easy Rider
В съвременните автомобили се ползват най вече турбокомпресори от екологична гледна точка.Това е последната стъпка преди замяната на ДВГ от електромоторите.
Коментиран от #8
21:32 14.11.2015
8 BG-Jivko87
До коментар #7 от "Easy Rider":
Изцяло надали ще го заменят в близкото бъдеще,но постепенно може би.Петрола още дълго време ще е гоподар сред горивата и енергията.
От замърсяването на въздуха малък процент е "благодарение" на автомобилите,по-голямата част е от тецовете по света и пройзводство на суб-продуктите на петрола-пластмаса,парфюми и т.н.
22:11 14.11.2015
9 Някой
09:09 15.11.2015
10 Симба
Коментиран от #11
10:18 16.11.2015
11 гост
До коментар #10 от "Симба":
Това е най-голямата глупост която съм чувал някога . Не се излагай , че и седмокласниците ще ти се смеят14:27 16.11.2015
12 копеле
16:42 16.11.2015