Last news in Fakti

14 Ноември, 2015 10:00 16 819 12

Как работи механичният компресор

  • компресор

Със завръщането на нагнетателите на въздух повишаващи мощността и икономичността на масовите автомобили ще обърнем внимание и на втория най-използван вариант, за да бъде това възможно. Нормалните турбокомпресори използват изгорелите газове на автомобила, за да доставят нагнетен въздух към горивната камера, докато тези варианти наречени компресори, които ще ви покажем се задвижват от ремък свързан с ремъчната система на коляновия вал. 

Първият най-използван вариант е тъй наречения винтов компресор. Той работи по сравнително лесен начин - два винтови механизма изтеглят пресен въздух и го нагнетяват по посока към всмукателния колектор. Той е и много лесен за монтаж при американските V8 двигатели, тъй като се слага директно над всмукателния колектор. 

Вторият тип е много близък до студената част на турбокомпресора, но отново се задвижва от ремък. Той е малко по-труден за монтаж поради факта, че специфичната форма налага да е встрани от двигателя, като най-често се използва за вторичен монтаж.

Налягането получено от тези компресори се контролира от оборотите, а те се променят чрез промяна в предавателното число чрез големината на ролките. Позитивите на компресорите са, че те нямат тъй наречения "лаг" или турбо дупка, а произвеждат налягане още при стартиране на двигателя и го увеличават успоредно с оборотите, като така автомобила става много лесен за управление поради постепенното разгръщане на мощността. При турбокомпресорите работещи на високо налягане мощността идва много по-рязко и може да бъде причина за загуба на контрол над автомобила. Едва ли ще успеем да бъдем напълно точни и изчерпателни, но темата е необятна.

В момента Audi разработват компресор с електрическо задвижване, при който налягането ще бъде още по-лесно за контрол според специфичните нужди на автомобила. Естествено ще мине време докато електрическия компресор влезе в широка употреба. 


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    1 0 Отговор
    Браво за статията, искаме още, да просветите малките драскачи тук!

    Охладителна, запалителана, отделителна и т.н. системи.
    Образовайте хейтърите!
    Пишете за гумите, джантите, окачване, карбон, шасита и т.н.
  • 2 яасдав

    0 1 Отговор
    Как работи механичнияТ компресор.. още в заглавието.....
  • 3 сабри

    0 2 Отговор
    Пропуснали сте да споменете, че механичния компресор вдига разхода на гориво при нормална употреба, а електрическият има лаг.
  • 4 гост

    3 1 Отговор
    Всички компресори вдигат разхода по простата причина , че при повече въздух трябва и повече гориво , съотношението трябва да се запази
  • 5 Уйна ти

    0 7 Отговор
    При ограничение от 50км в час в града само селяните карат коли с компресор!
  • 6 сабри

    3 1 Отговор
    До госта - абсолютно не е вярно, че всички компресори вдигат разхода. Напротив - е направен с цел нисък разход, турбинираният двигател бие атмосферния, тъй като постига същата мощност при по-ниски обороти.
  • 7 Easy Rider

    1 0 Отговор
    Турбокомпресорите свалят разхода тъй като вдигат КПД на двигателя ползвайки енергията на изгорелите газове.Недостатък е тяхната инертност т.е. трябва им време за да осигурят налягане.При механично задвижваните компресори този ефект е много по малък,но те ползват енергия от двигателя и увеличават разхода.
    В съвременните автомобили се ползват най вече турбокомпресори от екологична гледна точка.Това е последната стъпка преди замяната на ДВГ от електромоторите.

    Коментиран от #8

  • 8 BG-Jivko87

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Easy Rider":

    Изцяло надали ще го заменят в близкото бъдеще,но постепенно може би.
    Петрола още дълго време ще е гоподар сред горивата и енергията.
    От замърсяването на въздуха малък процент е "благодарение" на автомобилите,по-голямата част е от тецовете по света и пройзводство на суб-продуктите на петрола-пластмаса,парфюми и т.н.
  • 9 Някой

    1 0 Отговор
    Както е тръгнало с тези разследвания за газовете на дизелите скоро може да изхвърлят ДВГ то поне при леките автомобили. Тойота и Хонда обявиха мащабни програми за водородни горивни клетки.Тойота дори заяви планове до 2050 та година да не произвежда автомобили с ДВГ.
  • 10 Симба

    0 1 Отговор
    Съотношението въздух/гориво е за обем. Тей като въздуха е конпресиран като обем влиза еднакво количество въздух и при атмосферен и турбо двигател.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Симба":

    Това е най-голямата глупост която съм чувал някога . Не се излагай , че и седмокласниците ще ти се смеят
  • 12 копеле

    0 0 Отговор
    Те затова от Брабус махат заводския механичен компресор на Мерцедес AMG и поставят турбо компресори и вдигат 1,5 пъти мощността. Втория е по добър.