Last news in Fakti

18 Август, 2017 13:41 8 509 11

Mazda патентова двигател с 3 компресора

  • mazda-
  • компресор-
  • турбокомпресор-
  • електрически компресор-
  • патент
Mazda патентова двигател с 3 компресора - 1

На сайта на щатското Патентно ведомство се появи информация за нов двигател на Mazda. Японският производител е запазил интелектуалните права върху конструкцията на агрегат с два турбокомпресора и един електрически нагнетател.

Според описанието към патента електрическият компресор работи при ниски обороти, за да запълни мощностната дупка при класическите турбини. На подобен принцип работи 2.0-литровият четирицилиндров двигател с 450 к.с., представен през 2014 г. от Volvo.

Mazda патентова двигател с 3 компресора

За разлика от шведските инженери обаче, японците не залагат на 48-волтова електрическа инсталация за захранването на електрическия нагнетател. Вместо това необходимият ток ще се набавя от фирмената система за рекуперация i-Eloop, която преобразува и съхранява кинетичната енергия при спиране.

Изобразеният в патентната документация двигател е конфигуриран за автомобили със задно предаване. Единственият такъв модел в актуалната гама на Mazda е MX-5, но все още не се знае дали роудстърът ще се оборудва с новия мотор.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тъпун

    6 34 Отговор
    Тия тъпунгери за чии го разработват тозидвигател, като всичко вече тръгна в посока екология, намаляване на емисиите, електрифициране, двугоривни системи и т.н. Нема смисъл. Дори формулите и ралитата след няколко години ще са с електрически автомобили, а веднъж годишно ще иам ретро рали с бензинки :)

    Коментиран от #2, #4, #7

  • 2 Господин Господинков

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпун":

    Първата овца тръгна и след нея всички останали
  • 3 гост

    7 14 Отговор
    Всички тия "велики" разработки и на Мазда и на другите са отпреди 5-10 години , когато са си мислели , че още 20-30 г ще правят само ДВГ-та , а сега просто трябва да оправдаят пред акционерите похарчените пари и да си напълнят фирмените музеи с "уникални" разработки
  • 4 САК

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпун":

    Много бързаш и това ще стане някой ден.

    Къде да бързат нали трябва да си избият парите за разработките. През това време ще ни продават всички междинни стъпки за да трупат печалби.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    3 11 Отговор

    До коментар #4 от "САК":

    За тяхно и твое съжаление никой няма да ги чака "да си избият парите" и ако до 3-4 години не предложат конкурентни електрически модели ще последват съдбата на Волво , Ягуар и Ланд Ровър , тоест ще предлагат електромодели , но с нови собственици

    Коментиран от #6, #8

  • 6 САК

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ха то със сигурност големите авто производители са се разбрали отдавна, колко да продължи преминаването от ДВГ към електрически.
  • 7 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпун":

    Кой пък си ти, че да кажеш кое накъде ще тръгне? Поредния зелен фашист може би?
  • 8 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Поредната ти глупост и лъжа! Ягуар премина преди почти 9 години от Форд към Тата и електричките в тази сделка имат толкова връзка, колкото ти разбираш от квантова механика!
    Вярно, че вече се колебая кое е най-голямата ти глупост, но се чудя защо се напъваш да пишеш едни и същи лъжи във всяка статия за ДВГ?
    Чакам сега Субару да фалира, защото нямат нито една електричка, а всяка година продават повече коли в САЩ от смешната ти Тесла!!!
  • 9 Shmeker

    5 1 Отговор
    1. Мазда до момента правеше атмосферни бензини. Явно не им вървят продажбите, защото хората искат въртящ момент, а не просто конски сили.
    2. Явно колата ще е хибрид, а най-вероятно ще е плъгин хибрид, което я прави освен с ДВГ и електрическа. Много ясно, че ел. колите са несериозен ход за да направиш всички модели 100% на ток е необходимо някой да ги купува, само че хората искат повече автономия, не само 300 км. Така, че плъгин хибридите ще владеят пазара по всяка вероятност.
    3. Този мотор ще е тежък за MX-5, А и Мазда MX-5 едва ли ще е хибрид. Може би ще направят по-голямо купе, имаха няколко такива в моделната гама преди. Ще възродят някой модел.
    4. Между другото се радвах, че поне Мазда си правят атмосферни бензини за 3 и 6. Промотираха ги с по-голямата степен на сгъстяване, но пазарът си казва думата.
  • 10 Гого

    0 3 Отговор
    Ужас навсякъде разработват електрички а тези от Мазда се занимават с двигател с вътрешно горене!
  • 11 незнайко

    2 0 Отговор
    ( която преобразува и съхранява кинетичната енергия при спиране ) И къде ще се съхранява ? Явно пак в батерии ! Нищо ново няма в патента им а копират ВОЛВО !