На сайта на щатското Патентно ведомство се появи информация за нов двигател на Mazda. Японският производител е запазил интелектуалните права върху конструкцията на агрегат с два турбокомпресора и един електрически нагнетател.
Според описанието към патента електрическият компресор работи при ниски обороти, за да запълни мощностната дупка при класическите турбини. На подобен принцип работи 2.0-литровият четирицилиндров двигател с 450 к.с., представен през 2014 г. от Volvo.
За разлика от шведските инженери обаче, японците не залагат на 48-волтова електрическа инсталация за захранването на електрическия нагнетател. Вместо това необходимият ток ще се набавя от фирмената система за рекуперация i-Eloop, която преобразува и съхранява кинетичната енергия при спиране.
Изобразеният в патентната документация двигател е конфигуриран за автомобили със задно предаване. Единственият такъв модел в актуалната гама на Mazda е MX-5, но все още не се знае дали роудстърът ще се оборудва с новия мотор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тъпун
Коментиран от #2, #4, #7
13:56 18.08.2017
2 Господин Господинков
До коментар #1 от "Тъпун":
Първата овца тръгна и след нея всички останали14:11 18.08.2017
3 гост
14:15 18.08.2017
4 САК
До коментар #1 от "Тъпун":
Много бързаш и това ще стане някой ден.Къде да бързат нали трябва да си избият парите за разработките. През това време ще ни продават всички междинни стъпки за да трупат печалби.
Коментиран от #5
14:15 18.08.2017
5 гост
До коментар #4 от "САК":
За тяхно и твое съжаление никой няма да ги чака "да си избият парите" и ако до 3-4 години не предложат конкурентни електрически модели ще последват съдбата на Волво , Ягуар и Ланд Ровър , тоест ще предлагат електромодели , но с нови собственициКоментиран от #6, #8
14:20 18.08.2017
6 САК
До коментар #5 от "гост":
Ха то със сигурност големите авто производители са се разбрали отдавна, колко да продължи преминаването от ДВГ към електрически.16:12 18.08.2017
7 Гост
До коментар #1 от "Тъпун":
Кой пък си ти, че да кажеш кое накъде ще тръгне? Поредния зелен фашист може би?17:51 18.08.2017
8 Гост
До коментар #5 от "гост":
Поредната ти глупост и лъжа! Ягуар премина преди почти 9 години от Форд към Тата и електричките в тази сделка имат толкова връзка, колкото ти разбираш от квантова механика!Вярно, че вече се колебая кое е най-голямата ти глупост, но се чудя защо се напъваш да пишеш едни и същи лъжи във всяка статия за ДВГ?
Чакам сега Субару да фалира, защото нямат нито една електричка, а всяка година продават повече коли в САЩ от смешната ти Тесла!!!
17:57 18.08.2017
9 Shmeker
2. Явно колата ще е хибрид, а най-вероятно ще е плъгин хибрид, което я прави освен с ДВГ и електрическа. Много ясно, че ел. колите са несериозен ход за да направиш всички модели 100% на ток е необходимо някой да ги купува, само че хората искат повече автономия, не само 300 км. Така, че плъгин хибридите ще владеят пазара по всяка вероятност.
3. Този мотор ще е тежък за MX-5, А и Мазда MX-5 едва ли ще е хибрид. Може би ще направят по-голямо купе, имаха няколко такива в моделната гама преди. Ще възродят някой модел.
4. Между другото се радвах, че поне Мазда си правят атмосферни бензини за 3 и 6. Промотираха ги с по-голямата степен на сгъстяване, но пазарът си казва думата.
00:17 19.08.2017
10 Гого
12:14 20.08.2017
11 незнайко
09:57 21.08.2017