Тази година авиокосмическата компания на Илон Мъск SpaceX ще овладее 45% от пазара на търговски полети, свивайки дела на европейския оператор Arianespace до 40 на сто, а на Русия - до 15%, става ясно от доклад на един от висшите мениджъри на частния превозвач Тим Хюс пред американския Сенат. Прогнозите за догодина са още по-смели и предвиждат преразпределение в пропорции 65%, под 30% и 10% съответно, съобщава ТАСС.
В момента SpaceX има планирани 70 полета на обща стойност $10 млрд. Компанията изстрелва ракета средно веднъж на две седмици, но планира да сгъсти графика и да увеличи честотата, за да насмогне на клиентите.
Грандиозният успех на компанията на Мъск се дължи на ракетите за многократно използване Falcon 9. SpaceX има и отличен баланс на успешните изстрелвания на търговски спътници.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЛАКОМИЯ ПО АМЕРИКАНСКИ
Коментиран от #4
16:30 17.07.2017
2 гост
17:42 17.07.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 инженер
До коментар #1 от "ЛАКОМИЯ ПО АМЕРИКАНСКИ":
Ние кибиците не сме в състояние да даваме такива категорични обобщения. Но след Сатурн 5 , е могло да се направи ракета с един двигател Ф1 А , два ускорителя с твърдо гориво (Тези от бъдещата совалка) и последна степем двигател от бъдещата совалка. Сметките показват че тази система при стартова маса 2100 тона извежда 80 85 тона на ниска земна орбита. И като се оцени цената да се вземе решение за бъдеща ракета или совалка. Та това е едно закъсняло но верно решение.Коментиран от #5, #8
18:00 17.07.2017
5 ОЩЕ БАЯ ВАГОНИ С ХЛЯБ ТРЯАА ДА ИЗДЪТ КРА
До коментар #4 от "инженер":
НА ИЗТОК 500 ТОНА ЧИСТ ТОВАР НЕ Е ПРОБЛЕМ ОТ ПОНЕ 30 Г.ВИЖ РД.500 .18:16 17.07.2017
6 инженер
18:29 17.07.2017
7 ОЯЛА СЕ ВЪШКАТА И АЙДЕЕ НА ЧЕЛОТО
Коментиран от #23
18:43 17.07.2017
8 инженер
До коментар #4 от "инженер":
И ако се сложат два ускорителя като P 80 , "половин" двигател Ф1А и половин двигател от совалката с една ракета със стартова маса 750 тона би могло да се изведе към 35 тона на ниска орбита и това би трябвало да е по евтино от Delta IV HEAVY.19:01 17.07.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Браво
Това ще се случи и с автомобилопроизводителите в скоро време.
21:04 17.07.2017
13 сакето
То електрически коли, то соларни покриви, то ракети,то сателити, то лазери за военните
22:19 17.07.2017
14 инженер
Коментиран от #15
22:52 17.07.2017
15 инженер
До коментар #14 от "инженер":
Нямам представа дали е изгодно използуването на високоефективно твърдо гориво ( характерно за отбранителни цели) в ускорителите на " цивилни " ракети. По начало е забранено за пилотирани полети от съображения за сигурност , ако е само заради това , не би имало причина да не се използува , ако е икономически изгодно . CL20 е прекалено скъпо , макар и да би давалоISP от около 320сек. HMX 309.сек и се използува във военни ракети. Та за извейдане на сателити може и да се използува, ако не е свързано с "военна тайна" и не е скъпо. В случаи когaто се използуват две ракети Арианa 6 4 , непилотираната би могла да е на HMX. Това би могло да направи ракетите на течен кислород и водород ( първа и втора степен) "високо" конкурентни за непилотирани полети.Коментиран от #16
02:06 18.07.2017
16 инженер
До коментар #15 от "инженер":
Все пак 568 тона от такова гориво при инцидент на старта би имало ефект на атомна бомба и едва ли някой би решил да го използува. Но от платформа в океана, ако платформата не е скъпа, вероятно може.Коментиран от #19
02:39 18.07.2017
17 Обаче
Коментиран от #18, #20
14:02 18.07.2017
18 гост
До коментар #17 от "Обаче":
Като е мечтател защо се избиват за техните полети, частници и военни? Цените са им двойно по-ниски за изведане на малък сателит спрямо конкуренцията. Сега те тестват и кацаща товарна капсула, която също ще е за многократна употреба. Спейс Х има възможност да изгражда докинг станция и да я зарежда с гориво чрез многократни полети, макар и с малка ракета, но след като за 1 месец излети 5 пъти и ракетата е здрава, то това е много по-ефективно от 1 полет завършващ с разбита и напълно ликвидирана ракета. На тази стратегия се залага и се развива, докато всички други тъпчат на крайно неразумното еднократно ползване на ракети.14:43 18.07.2017
19 инженер
До коментар #16 от "инженер":
Спомням си , че бях чел една wербална статия за ракетите на твърдо гориво и след много формули и анализи, които би трябвало по скоро да навеят песимисъм, беше направена оптимистична хипотеза , че към 2021 година ще има такива с ISP = 350 сек , а към 2050 ISP = 400. Това разбира се изискваше материали с фантастични качества. От друга страна твърдо гориво , което не избухва не е токсично , евтино е и е високо енергетично е мечтата на много конструктори. Все пак по лесно е да се намали структурната маса , запазвайки голяма тяга и да се намалят гравитационните загуби.15:19 18.07.2017
20 Уточняващ
До коментар #17 от "Обаче":
Мечтател е. Навря втората, даже и известно време първата космическа нация в задния двор на 10-те процента. Това ако не е мечта здраве му кажи. Колкото до бъдещето никой не е застрахован от провали. Това е логиката на пазарната икономика. Плановата се провали планово.15:54 18.07.2017
21 Еваларка
Стига с тези общи приказки.
Не било проблем, ама само на хартия.
Евала за Мъск и тези като него.
17:31 18.07.2017
22 инженер
11:17 19.07.2017
23 antimediator
До коментар #7 от "ОЯЛА СЕ ВЪШКАТА И АЙДЕЕ НА ЧЕЛОТО":
Иди нахрани животните.Остави хляба, вагоните и ракетите на другите...23:00 19.07.2017