Last news in Fakti

17 Юли, 2017 16:12 4 812 23

SpaceX оставя на Русия едва 10% от пазара

  • илон мъск-
  • spacex
SpaceX оставя на Русия едва 10% от пазара - 1

Тази година авиокосмическата компания на Илон Мъск SpaceX ще овладее 45% от пазара на търговски полети, свивайки дела на европейския оператор Arianespace до 40 на сто, а на Русия - до 15%, става ясно от доклад на един от висшите мениджъри на частния превозвач Тим Хюс пред американския Сенат. Прогнозите за догодина са още по-смели и предвиждат преразпределение в пропорции 65%, под 30% и 10% съответно, съобщава ТАСС.

В момента SpaceX има планирани 70 полета на обща стойност $10 млрд. Компанията изстрелва ракета средно веднъж на две седмици, но планира да сгъсти графика и да увеличи честотата, за да насмогне на клиентите.

Грандиозният успех на компанията на Мъск се дължи на ракетите за многократно използване Falcon 9. SpaceX има и отличен баланс на успешните изстрелвания на търговски спътници.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЛАКОМИЯ ПО АМЕРИКАНСКИ

    35 45 Отговор
    ТИЯ СМЕТКИ СА БЕЗ КРЪЧМАРЯ ЧЕ И В БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ.

    Коментиран от #4

  • 2 гост

    38 12 Отговор
    Частното си е частно, гони резултати... Държавни фирми нямат шанс.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 инженер

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "ЛАКОМИЯ ПО АМЕРИКАНСКИ":

    Ние кибиците не сме в състояние да даваме такива категорични обобщения. Но след Сатурн 5 , е могло да се направи ракета с един двигател Ф1 А , два ускорителя с твърдо гориво (Тези от бъдещата совалка) и последна степем двигател от бъдещата совалка. Сметките показват че тази система при стартова маса 2100 тона извежда 80 85 тона на ниска земна орбита. И като се оцени цената да се вземе решение за бъдеща ракета или совалка. Та това е едно закъсняло но верно решение.

    Коментиран от #5, #8

  • 5 ОЩЕ БАЯ ВАГОНИ С ХЛЯБ ТРЯАА ДА ИЗДЪТ КРА

    16 17 Отговор

    До коментар #4 от "инженер":

    НА ИЗТОК 500 ТОНА ЧИСТ ТОВАР НЕ Е ПРОБЛЕМ ОТ ПОНЕ 30 Г.ВИЖ РД.500 .
  • 6 инженер

    8 3 Отговор
    Е разбира се , особено ако става дума за модернизирано хвърчащо килимче.
  • 7 ОЯЛА СЕ ВЪШКАТА И АЙДЕЕ НА ЧЕЛОТО

    19 26 Отговор
    СМЕШНИЦИ НОН СТОП ЛЕТЯТ В СМЕСЕНИ ЕКИПАЖИ НА РУСКИ РАКЕТИ НЕ СПРЯХА ДА ГИ ШПИОНИРАТ КРАДНАХА КОТ МОЖАХА И АЙДЕЕЕ НА СЕДМОТО НЕБЕ.

    Коментиран от #23

  • 8 инженер

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "инженер":

    И ако се сложат два ускорителя като P 80 , "половин" двигател Ф1А и половин двигател от совалката с една ракета със стартова маса 750 тона би могло да се изведе към 35 тона на ниска орбита и това би трябвало да е по евтино от Delta IV HEAVY.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Браво

    23 6 Отговор
    Това са резултатите когато някой прави нещо със сърце и душа, а не само заради парите.

    Това ще се случи и с автомобилопроизводителите в скоро време.
  • 13 сакето

    23 8 Отговор
    Илон Мъск тоя е по опасен за Русия от Тръмп и Килари взети заедно .
    То електрически коли, то соларни покриви, то ракети,то сателити, то лазери за военните
  • 14 инженер

    4 4 Отговор
    Очертава се Spacex да вземе преднина. Ариана 6 4 може да бъде конкурент , но нейнията старт е за 2020 год. Тя е най добра при полети на LLO (LOW LUNAR ORBIT). Ако се анализират последните числа , намерението да се използува първата степен на Ракетата Vega c като ускорител , води до икономии в цената за сметка на структурната маса - една рационализация корпусът на ускорителят да е от стомана за по - евтино,но по тежко. Имаше спор между италианци и германци. Германците предлагаха ускорителите да бyдат както при P 80 и твъдяха че това би довело дори до 20 % икономии , но от 2023.год. Компромис е на базата на Ариана 64 да се мине на Ариана 6 4 5 - първата степен на ускорители от Vega C, а втората степен на ускорители P 80 , това е вече еквивалентно и по цена и по извеждан товар на Falcon Heavy и се печелят 3 години. И конкурентите могат да бъдат и партньори в полети към Луната едно намаление на разходите двойно. Всичко това е една необвързваща хипотеза, харктерна за фенове , а не за войнстващи тролове, когато не се търси истината , а се води война.

    Коментиран от #15

  • 15 инженер

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "инженер":

    Нямам представа дали е изгодно използуването на високоефективно твърдо гориво ( характерно за отбранителни цели) в ускорителите на " цивилни " ракети. По начало е забранено за пилотирани полети от съображения за сигурност , ако е само заради това , не би имало причина да не се използува , ако е икономически изгодно . CL20 е прекалено скъпо , макар и да би давалоISP от около 320сек. HMX 309.сек и се използува във военни ракети. Та за извейдане на сателити може и да се използува, ако не е свързано с "военна тайна" и не е скъпо. В случаи когaто се използуват две ракети Арианa 6 4 , непилотираната би могла да е на HMX. Това би могло да направи ракетите на течен кислород и водород ( първа и втора степен) "високо" конкурентни за непилотирани полети.

    Коментиран от #16

  • 16 инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "инженер":

    Все пак 568 тона от такова гориво при инцидент на старта би имало ефект на атомна бомба и едва ли някой би решил да го използува. Но от платформа в океана, ако платформата не е скъпа, вероятно може.

    Коментиран от #19

  • 17 Обаче

    5 6 Отговор
    Мъск е един мечтател, който иска да печели от наивността на хората. Създава поредната куха империя, която ще гръмне заради несъответствието между обещания и очаквания. Балъците го финансираха авансово. Ще дойде време да си изпълнява обещанията и е много вероятно да не може.

    Коментиран от #18, #20

  • 18 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #17 от "Обаче":

    Като е мечтател защо се избиват за техните полети, частници и военни? Цените са им двойно по-ниски за изведане на малък сателит спрямо конкуренцията. Сега те тестват и кацаща товарна капсула, която също ще е за многократна употреба. Спейс Х има възможност да изгражда докинг станция и да я зарежда с гориво чрез многократни полети, макар и с малка ракета, но след като за 1 месец излети 5 пъти и ракетата е здрава, то това е много по-ефективно от 1 полет завършващ с разбита и напълно ликвидирана ракета. На тази стратегия се залага и се развива, докато всички други тъпчат на крайно неразумното еднократно ползване на ракети.
  • 19 инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "инженер":

    Спомням си , че бях чел една wербална статия за ракетите на твърдо гориво и след много формули и анализи, които би трябвало по скоро да навеят песимисъм, беше направена оптимистична хипотеза , че към 2021 година ще има такива с ISP = 350 сек , а към 2050 ISP = 400. Това разбира се изискваше материали с фантастични качества. От друга страна твърдо гориво , което не избухва не е токсично , евтино е и е високо енергетично е мечтата на много конструктори. Все пак по лесно е да се намали структурната маса , запазвайки голяма тяга и да се намалят гравитационните загуби.
  • 20 Уточняващ

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Обаче":

    Мечтател е. Навря втората, даже и известно време първата космическа нация в задния двор на 10-те процента. Това ако не е мечта здраве му кажи. Колкото до бъдещето никой не е застрахован от провали. Това е логиката на пазарната икономика. Плановата се провали планово.
  • 21 Еваларка

    5 2 Отговор
    До "ОЩЕ БАЯ ВАГОНИ С ХЛЯБ ТРЯАА ДА ИЗДЪТ ...."
    Стига с тези общи приказки.
    Не било проблем, ама само на хартия.
    Евала за Мъск и тези като него.
  • 22 инженер

    2 0 Отговор
    Мисля че ние би трябвали да помислим за България. България не произвежда автомобили, но произвежда резервни части за автомобил. По скоро чужди фирми произвеждат у нас резервни части за автомобили. Ако в кonkурентната борба се наложи идеята за Ариана 6 4 5 . То с нея би трябвало с известна фантазия да могат да се извеждат 4 спътника на ГТО . И ако Ариана 6 4 5 има цена 130 милиона евро , то на един спътник се пада 32.5 милиона, което би било комкурентно на Фалцон. Ако италианци и германнаци , както изнасят производството на резервни части изнесат и производството на ускорители в България и реализират 1 - 2 милиона икономии , тогава цената би паднала на 120 110 милиона , респективно 30 - 28 милиона за сателит. И това вече ако е успех за България , би било триумф за Европа и хората заети в производството на ракетата. ПО - голям пазар повече работни места , въпреки 30 % намаление на заетите , поради модернизация и износа на производство в Бълария.
  • 23 antimediator

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "ОЯЛА СЕ ВЪШКАТА И АЙДЕЕ НА ЧЕЛОТО":

    Иди нахрани животните.Остави хляба, вагоните и ракетите на другите...