ФАКТИ.БГ

По-слабо светещи фарове: Причините

Публикувана: 2 Август, 2019 13:39
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22734
По-слабо светещи фарове: Причините
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 25 гласа.

Този проблем е често срещан при силно застаряващия автопарк у нас и касае автомобилите със стандартни халогенни фарове. Причините може да са няколко. Като за начало ще кажем, че причина за по-слабо светещите фарове могат да са помътнели поликарбонатни повърхности.

Този проблем се решава с полиране на фаровете. Друга причина за появата му са окислените контакти. За да нормализирате работата на светлините, изключете ги и проверете контактните повърхности. Ако се вижда плака и признаци на корозия, струва си да почистите контактите със специална течност и стоманена четка.

По-слабо светещи фарове: Причините

След това смажете с лубрикант, който предотвратява корозията и подобрява контакта. Ако контактите са в ред, потърсете причината в предпазителите или, ако предпазителите са непокътнати, в алтернатора. За да направите това, трябва да се въоръжите с волтметър или мултицет и да измерите напрежението, което генераторът подава на акумулатора без и с натоварване - с включени фарове, аудио система, климатик и т.н.

Без натоварване нормалните стойности на генератора варират от 13,8 до 14,5 V. При натоварване - от 13,7 до 14 V. Индикаторът под 13 V показва неизправност на генератора или в системата. Най-вероятно проблемът ще се реши със смяната на четките на алтернатора и проверка на връзките.

По-слабо светещи фарове: Причините

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 25 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Миро
1 Отговор
Полезно.

Оценка:
-3 +21

потребител
2 Отговор
Много ви молим, не подменяйте халогенните крушки от старите фарове с измислени ксенони от пазара! Те не ви осветяват пътя по-добре от стандартните халогени, но заслепяват насрещните. Причината за това е разсеяната светлина, която дават. Не се чудете, че отсреща ви пресветкат и ви пускат дълги. Не може вие да заслепявате другите, а другите вас не.

Коментиран от #3, #8, #21


Оценка:
-4 +110

Гост
3 Отговор

До коментар #2 от "потребител":


Първо, такава дума прЕсветкат няма! Второ, ксенони в лупи не залепяват!

Коментиран от #4, #16, #18, #20


Оценка:
-49 +12

Анонимен
4 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Но ксенони и диодни крушки в фар за халогенна крушка заслепяват затова на такива аз им карам на дълги.

Оценка:
-8 +42

Синдикат на Ало Измамниците
5 Отговор
Потъмняла пластмаса на фаровете, кофти крушки,слаби връзки, ЗАХАБЕНО ПОКРИТИЕ на рефлекторите (нещо полезно да научи и Радко) и чак тогава търсете причините в алтернатора.

Коментиран от #14


Оценка:
-3 +18

123
6 Отговор
В Гърция за такива фарове има солена глоба.
.

Оценка:
-4 +17

Jack Bauer
7 Отговор
Публикувано във факти.бг: причина за по-слабо светещите фарове могат да са помътнели поликарбонатни повърхности. Абсолютно верно, чисто нов автомобил на 7 година е с жълти "стъкла" на фаровете, за съжаление не е държан в гараж, а само на открито и на слънце, така че ако имате възможност поне някъде на сянка паркирайте.

Оценка:
-0 +13

Реалист
8 Отговор

До коментар #2 от "потребител":


Да пресветнеш разбирам, но да включиш дългите светлини и ти е глупаво - така вече сте двама нищо не виждащи и шанса да се бухнете един в друг вече е голям.

Оценка:
-7 +29

Гост
9 Отговор
Радо, ти с измененията на закона, може ли да идеш на топло за подстрекаване всеки да си ремонтира колата, а не в оторизиран сервиз, а!? Да е...а и законописците да е...а!

Оценка:
-5 +7

от София
10 Отговор
Основната причина е нещо като финното шлайфане от всякаквите твърди частици, които се удрят във фаровете при движение с по-висока скорост. От многото удари се получават микроскопичните язвички по поликарбонатното стъкло на фаровете и то не се вижда като дупка с обикновено око, но в тях постепенно се насъбира мърсотия и го виждате като замъглено. Който има дори и не много качествена лупа може да си разгледа фаровете и челното стъкло за такива микроязвички. И за полиране не се опитвайте да експериментирате с гъбичката за миене на съдове /че и такива случаи съм виждал за почистването на един преден капак - стана съсипан лака/, а пробвайте да си измиете добре фаровете и с подходяща паста и чиста, мека, памучна кърпа, без силно натискане или нещо бързовъртящо се, си направете едно непрофесионално полиране. На някой фарове май има и допълнително ултравиолетова защита, която да предпазва пластмасата от стареене, та действайте нежно.

Оценка:
-1 +11

един
11 Отговор
Статията е написана крайно аматьорски. В колите от вг-групата след 2014г например алтернатора не поддържа 13.7-14.0, а само 13-13.3 волта, вдига до 14.4 само в режим на принудителен празен ход- всичко е за икономия на енергия и разход...
Освен това причините да ви светят лошо фаровете могат и да са други. Може да има проблем в релета, включватели, може да има проблем с хромовото покритие на рефлектора, може да има проблем с държачите на рефлектора- счупват се от старост и фара свети, но не може да се настрои ... и ред други причини. Но всичко това касае не само халогенните, а и ксенон-фабричните фарове. При тях има и още един проблем, специфичен само за тях- крушките не изгарят икога, но отслабват прогресивно до много ниска яркост... Ако всичко е наред с рефлектора, сменят се и фаровете стават отново хубави.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +10

nightrunner
12 Отговор
Каквито и да са причините за слабите фарове, нв се оправяр със по силни крушки или китайски ксенон.
Ксенон на фар който не е предвиден за такава крушка е опасен първо са собственика на автомобила и тогава за останалите. Със всяко разминаване с друг автомобил младия специалист заслепява насрещния, а шанса някой от заслепените да му се бухне отгоре нараства. Да не говорим за нещастниците които са чули че могат да си сменят крушката сами и са поставили новата, извинете, просто са пуснали новата във фара, а тя свети на всякъде другаде но не и по пътя.

Оценка:
-1 +15

Светльо Ламбов
13 Отговор
Причините са , някои марки и модели автомобили си го носят този дефект , да не споменавам някои модели от великата германска тройка премиуми . Докато други марки и модели , на годините на зряла жена с големи деца , си осветяват пътя съвсем прилично , като японски , или френски.

Оценка:
-5 +9

787
14 Отговор

До коментар #5 от "Синдикат на Ало Измамниците":


Слаби фарове основно захабено покритие на рефлекторите от старост и ръжда. Другото след това.

Оценка:
-1 +2

Ефстати
15 Отговор
От опит мога да кажа, че в 90% от случаите става въпрос за прегоряли рефлектори, следствие на постоянното каране на фарове! Отворете един фар на кола, която е изминала над 50000 км с включени къси светлини и сами ще се убедите! Става въпрос за коли с халогенни крушки, които нагряват най-много! Затова и последните години по-голямата част от колите започнаха да излизат с дневни светлини.

Оценка:
-0 +9

Ехо
16 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Не се прави на отворен , човека много ясно е визирал стари фарове и циганията която става като сложиш китайски долнопробен ксенон на рефлекторен фар . За лупите знаем и още нещо за селските бекове - КАТО ВИ ИЗГОРЯТ КЪСИТЕ СВЕТЛИНИ НА ЕДИНИЯ ФАР НЕ КАРАЙТЕ НА ДЪЛГИ .

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +12

бедняка милионер
17 Отговор

До коментар #11 от "един":


Малиии, колко глупости в един пост! обаче и акъл се опитва да дава. Скрий се бе ЮНАК! 14 волта на принудителен празен ход!!! ко речи?

Оценка:
-0 +4

Zombi
18 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Човека ти говори за обикновенни фарове къде прочете за фарове със лупи хубаво е когато четеш да осмислиш това което четеш

Оценка:
-0 +4

Дъстъра
19 Отговор

До коментар #16 от "Ехо":


Аз си сложих хубав ксенон от симеон 55 вата в рефлектора и само от време на време карам по седмица на дълги щото горат крушките бърже , но Дачия-та върви на поразия

Оценка:
-0 +1

Тъй
20 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Ти поглени пряко на лупата и пак кажи... Много си "мъдър" ама не ти е ясно много за фаровете..

Оценка:
-0 +0

стефан
21 Отговор

До коментар #2 от "потребител":


Много е относително. На моята кола късите оригинално са на лупи но на халген лампи смених ги с ксенон и отрехолирах като перото за осветяване на канафката го бутнах надолу и не заслепява никой дори на техническия преглед е в норми ! На дългите които също бяха на халген сложих ксенон ефекта е потресяващ и по дефалт се ползват когато съм сам на пътя и проблем нямам!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Благой Рагин
Благой Рагин коментира мисията си в туризма
Аз съм един Дон Кихот"

Още бисери