ФАКТИ.БГ

Защо е необходимо да инспектирате автомобила, когато е много студено

Проверката на автомобила преди всяко пътуване е особено важна при изключително ниски температури

Публикувана: 15 Февруари, 2021 12:40
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9552
Защо е необходимо да инспектирате автомобила, когато е много студено
Снимки: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.7 от 30 гласа.

Замръзванията под -10 градуса се считат за критични за превозните средства. Техническите възли и агрегати започват да работят при условия на повишени натоварвания и колкото по-ниска е температурата, толкова по-голяма е вероятността от повреди. Следователно за водачите е препоръчително да проверяват изправността на превозното средство преди всяко пътуване.

Има някои техники за проверка на системите на автомобила, които помагат да се оцени работата на най-важните компоненти и които е добре да се знаят. Особено важно е да се извършват ежедневни проверки, ако колата е изминала повече от сто хиляди километра и нейната възраст надвишава 10 години. Ето и някои съвети как правилно да инспектирате автомобил в студено време?

Гуми и колела

Разходете се около колата, като започнете от шофьорската врата нататък. Първо трябва да обърнете внимание на колелата. Гумите при -20 градуса се втвърдяват и не могат бързо да се върнат в предишната си форма. Следователно ако някоя от гумите е застъпила неравност, в първите минути на пътуването можете да усетите вибрации. При -30 градуса, при подобна ситуация , липсата на еластичност може да доведе и до разхерметизиране на гумата. За това е добре да проверите гумите преди да потеглите. Също така е важно да се премахне натрупването на сняг от подкалниковите арки, които при студено време замръзват и пречат на окачването.

Защо е необходимо да инспектирате автомобила, когато е много студено

Проверка на амортисьорите

Поради сгъстеното масло амортисьорите вече не работят добре. Често се случва, че при удар, маслото пробива уплътнението и изтича навън. Следователно си струва да погледнете в арката на колелата и да оцените визуално състоянието им. Ако върху тях се виждат следи от работна течност, е време да смените амортисьорите. В противен случай управляемостта на автомобила ще започне да се влошава.

Течове на масло и други течности

Основният проблем за автомобилите при ниски температури са гумените уплътнения. След замръзване гумените уплътнения губят своята еластичност. Течностите преминават през пукнатините, а замърсяванията от пътя попадат вътре в устройството, причинявайки процеси на окисляване и корозия. Най-лошото е, когато уплътнението на масления филтър се пробие.

Тогава маслото изтича върху асфалта и ако не забележите това, ще имате сериозни проблеми. Ето защо е важно да погледнете под капака и да проверите двигателното отделение за течове преди шофиране. На първо място, разглеждаме масления филтър и черните следи под дъното. Ако там е чисто, тогава обръщаме внимание на маншоните на полуоските. Ако са в ред, преминете към следващия елемент за проверка - маркучите на охладителната система и спирачната течност.

Защо е необходимо да инспектирате автомобила, когато е много студено

Спирачна течност

Обръщаме внимание на спирачната система. При температури под -20 градуса спирачната течност също се сгъстява. При рязко повишаване на налягането може да пробие уплътненията. Образуват се скрити течове, които не винаги могат да бъдат намерени. Поради това е важно да се провери нивото на спирачната течност.

Хидравлика на волана

Рейката на сервоуправлението също е чувствителна към ниски температури и замръзване. Прекомерната хипотермия втвърдява старите маркучи и когато се натрупа налягане, те могат да се напукат и течността да изтече. Проверката се състои във въртене на волана и респективно на колелата с работещ двигател още преди да потеглите.

Пластмасови части

При студ свойствата на материалите се променят, включително пластмасите, от които се правят броните, например. Те стават крехки. Достатъчно е да докоснете снежна преспичка при маневриране на паркинг и частта може да се спука. Ето защо е по-добре да инспектирате надвесите на автомобила и да се уверите, че нищо няма да попречи на излизането му от паркинга. В противен случай някоя от броните може да остане в снега.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.7 от 30 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ками
1 Отговор
Имам ауди2 от пет години и съм проверявала само масло и акумулатор.
До момента,никакви проблеми....Днес запали от първия път при -18

Коментиран от #6, #18


Оценка:
-21 +18

Хермес
2 Отговор
Разхерметизирана гума. Яко звучи. Каквото и да значи.

Оценка:
-10 +39

Перо
3 Отговор
Да бе,всяка сутрин трябва да правим годишен технически преглед и да имаме гараж с канал! Дрън,дрън,дрън.... .

Оценка:
-9 +49

Съдията Дред
4 Отговор
Преди години оставих колата за 4 дни пред хотела в Банско. Беше кучи студ, до - 21 градуса. Повече от - 5 през деня не се качваше. На петия ден се качих, врътнах ключа, запали и тръгнах. А като си оставям колата извън гаража, винаги я оглеждам преди да се кача. Това ме е спасявало - веднъж ми бяха откраднали номер, като те видят катаджиите, и ти гори книжката. Да не споменавам за мой познат, дето му бяха откраднали десните гуми, и оставили колата на трупчета. Успя да потегли, колкото да паднат трупчетата.

Коментиран от #17


Оценка:
-7 +14

Бачо Киро
5 Отговор
Ако карате сив Голф 4 1.9 ТДИ е добре да го проверявате и при -3 градуса, да не чакате чак при -10. Същото и при Туран.

Оценка:
-4 +28

Знайко
6 Отговор

До коментар #1 от "Ками":


"Днес запали от първия път при -18" В кое населено място се намираше тази сутрин? В София, която е едно от най-студените населени места у нас. И където живее над 25% от населението на България, т.е. всеки 4-ти. Тази сутрин беше 2 пъти по-топло "само" -9. Толкова студено може да е било само в планините у нас и то над 2000-25000 м. н.в. Мой личен опит, преди петнайсетина години зимата в София рано сутрин 6:30 беше голям студ около минус 20. Тогава имах Пасат инжекцион бензин 1,8, който цяла нощ леше стоял на улицата. Запали, но доста по-трудно от обикновенно. Защото имах почти нов акумулатор, свещи, къбели и "нов" рециклиран стартер. Проблем обаче се оказа маслото в двигателя, което беше нормално, а не зимно. Запжчваше да свети лампата за налагането му, тъй като от студа беше замръзнало. Наложи се да го подгрея с гореща вода. Нормалните коли, с нормален акумулатор, бензин, масла и други флуиди може да се експлоатират нормално до към минус 10, най-много минус 15 градуса. За минус 20 и повече трябват специално подготвини коли, със специални масла. Или пък като правят на север норвежци, финландци, канадци, руснаци, американци/Аляска/ ... Цяла зима не гасят двигателите на колите и ги оставят да работят и през ноща, без да ги гасят.

Коментиран от #7, #9


Оценка:
-30 +4

Сигурно живее
7 Отговор

До коментар #6 от "Знайко":


В гр. Трън, там студът е сибирски

Оценка:
-1 +13

Перо
8 Отговор
Ако правите всички описани в статията проверки и процедури с цапане и губене на време,по-добре е човек да си вземе градския транспорт. И какво като видите изтекло масло от амортисьор или другаде,сигурно ще го оправите,преди тръгване за работа. Има си време и подходящи условия за това .Много тъпа статия!

Оценка:
-5 +33

qwerty
9 Отговор

До коментар #6 от "Знайко":


Карам Хюндай ИХ55 дизел с масло по книжка 5/30, както предполагам е препоръчително и за други марки автомобили. Сутринта в София термометърът на колата показваше -12С запали си без проблем. Единствено в студа подпомагам загряването на двигателя с печка Вебасто, която пускам след запалването му.
Предиии много години 2005 в кучите студуве, сутрин около -25-27С имах пежо 306 бензин, което карах с 0/40 и то палеше от раз.

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +7

ГТП
10 Отговор
Да преди 40 години в България основно бяха 3-4 марки коли. Това зимни гуми не се знаеше що е. Палеха на - 20 без проблем и то с масло М10Д, някои знаят каква е консистенцията му на тази температура. Бяха всички ЛА на бензин и без електроника по запалването, един кондензатор на делкото и това е. Товарните и автобусите се палеха с "колички" сутрин в гаражите и не се гасяха за повече от 30 минути през деня.
И оживяхме ! Па сега, вижте това, вижте онова ! Е за какво даваш средно 30 бона за нова кола !? За да и правиш ГТП всяка сутрин ли? Преди години зимите бяха поне по 2 месеца и нямаше повредено окачване, двигател или някоя от системите на ЛА поради ниски температури. Вярно не бяха лукс, ама вървяха и те возеха от т. А до т. Б.

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +40

Джендърче
11 Отговор
За мен и такива като мен статията е полезна. И не съвсем пи темата, но все пак е свързано с времето, по някаква причина, колкото е по студено, толкова повече имам нужда някой да ме гушне.

Оценка:
-7 +9

Йохан
12 Отговор
Те хората в цивилизацията като купят автомобил го карат 4 или 5 години и ги продават на хората в третия свят като Българите. Ама че статия. Основен ремонт ходова част няма ли да научите как да си оправят хората

Оценка:
-4 +4

софиянец
13 Отговор

До коментар #9 от "qwerty":


Аз съм с Киа Сийд 1.6, 122 кс и същото масло 5/30 пълна синтетика. Тази сутрин показа -12 на таблото даже не се замисли при палене. Статията важи за автомобили с масла 10 ,20/ и пр. Трябва да се има предвид и "хубавата" българска нафта. Един колега с новичко dCi се оплака, че трудно запалил.

Оценка:
-1 +5

Волвар
14 Отговор
Колата ми е с печка, но никога не съм я пускал. Единственото, което правя е при голям студ да използвам един руски номер за дизели - три пъти изчаквам да изгасне иконата за свещите и тогава въртя. Нямал съм отказ. После няколко километра по-полека. Без форсиране, но не и в най-ниските обороти.

Оценка:
-1 +8

15
Този коментар е премахнат от модератор.
Да бе
16 Отговор
Преглеждай гумите, нивото на антифриза, течността за чистачки и си поглеждай таблото, когато палиш и до като караш ! Това е за масовата практика! Другото е за специалисти!

Оценка:
-0 +10

бай Ставри
17 Отговор

До коментар #4 от "Съдията Дред":


Няма как да успее да потегли без десни гуми. Нито без леви.

Оценка:
-0 +3

ММА club
18 Отговор

До коментар #1 от "Ками":


браво на този дето ти го е купил. въпреки че не харесвам дизеловите коли; преди време на един рожден ден един казва че взел много добър Голф дюза-помпа, нещо почна разговор за коли, аз като не ги знам му казах че сега не говорим какъв прикачен инвентар имат за тракторите, ония взе че се обиди....

Оценка:
-0 +1

mazda 3
19 Отговор
1.6 дизел вече съм минал 220 х.км за 14 години с нея, на Пампорово пали всеки ден на -12 без никаква разлика от лятото. Обслужване само с оригинални части, на всичко пише made in Japan. За тия дето плюят Японското

Оценка:
-3 +4

нафто
20 Отговор

До коментар #10 от "ГТП":


Така беше колега.Учуден съм,че концерт майсторите още не са излезнали да започнат редовният си концерт по плюване на руските коли.

Оценка:
-0 +4

няма зима
21 Отговор
При минус 20 водачите на дизелови автомобили да внимават за контрольори в градския транспорт..

Оценка:
-1 +4

КРАДЕЦ
22 Отговор
БОЙКО ВСЕКИ ДЕН ИНСПЕКТИРА И АВТОМОБИЛА КОЙТО МУ Е И КАНЦЕЛАРИЯ И ТВ. СТУДИО ОТКРАДНАТИ ОТ НАС НЕЗАКОННО !

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +1

23
Този коментар е премахнат от модератор.
Тъпанари !
24 Отговор
Пак за годините на колата дуднат !Когато една кола се поддържа , възрастта е без значение !

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Джон Маккейн
Сенаторът – републиканецът критикува в изказване пред Конгреса неадекватната политика на президента – демократ Барак Обама относно намесата на Русия в Сирия
Путин ни направи на идиоти по всички направления... Русия прави това, което смята за необходимо; отива там, където иска и произвежда това, което й е необходимо, а пътьом ни прави на идиоти..."

Още бисери
ТОП 5