ФАКТИ.БГ
  • масло-
  • смазочни течности-
  • съвети

Защо трябва да избираме качествени смазочни течности, особено през зимата?

Необходимо е и смазочните течности да се сменят според предписанията на производителя

Публикувана: 26 Септември, 2021 11:30
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3940
Защо трябва да избираме качествени смазочни течности, особено през зимата? - 1
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 11 гласа.

Смазочните течности и използването им в автомобила си е цяла наука, с която се занимават хиляди учени. Важно е обаче да знаем, че некачествените смазки се отразяват зле на всички възли и агрегати имащи нещо общо с тях, като това важи в най-голяма степе през студените месеци от годината.

Даже най-устойчивите на студ смазочни течности се сгъстяват при ниски температури и вискозитетът им се повишава. Хидравликата също е сред тези възли по автомобила, които нерядко се развалят именно през зимата.

Това се отнася и до маслото в двигателя и скоростната кутия, охладителната и спирачна течности, смазките в шарнирните болтове и в полуоските, съдържанието в амортисьорите и в сервото и т.н.

Поради тази причина в студено време всички тези системи работят при колосални натоварвания преди колата да достигне оптимална работна температура. Съветът ни е да подбирате качествени смазочни течности и да ги сменяте според предписанията на производителя.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 11 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Те го те
1 Отговор
Остърганата таралюга, смазка не я спасява, но може да я докара до следващата година. По-добре да изучиш теория на маслата, отколкото да сменяш буталата.

Коментиран от #6


Оценка:
-2 +7

Защо ли?!
2 Отговор
Ами изберете си некачествени бе,като задавате такива умни въпроси..

Оценка:
-1 +3

селянин
3 Отговор
На масата зимата слагам само ка4ествено -домашно производство, и ковида бяга като 4умав!!!!

Оценка:
-3 +1

Катеричка Рунтавелка
4 Отговор
Най важното е да отговарят по спецификация на конкретния автомобил мотор бус и т.н. ,защото колкото и да е качествена една смазка ,ако не отговаря за опр част, двигател , система все тая че сте взели нещо конкретно. Точна спецификация и най вече достоверен източник , частична смяна или изцяло смяна ,винаги по- рано от срока за подмяна и ще викате ура , ако не късате коси. Които разбрал ,разбрал който не да чете пак или си бие главата :)

Оценка:
-0 +5

5
Този коментар е премахнат от модератор.
Лада
6 Отговор

До коментар #1 от "Те го те":


По-добре карай истинска кола - Лада Жигули. Смазката няма значение, работи на всьо, не като капризните западни талиги

Оценка:
-7 +3

jap
7 Отговор
При нашия автопарк съставен основно от отпадъците на западна Европа тези препоръки са излишни.Щом като бракмите изхвърлени от там не са обслужвани с години и са карани душмадски и с хубаво и с лошо масло,всеки километър им е подарен.

Коментиран от #8


Оценка:
-1 +6

един от стадото
8 Отговор

До коментар #7 от "jap":


ми купи си кола от Америка. Ще научиш всичко за нея, дори Фамилията на последния и собственик. И ако е жена няма да е писано само кога си е сменяла превръзките. А не като някой таралясник купен от Италия с масло налято още във завода

Коментиран от #9


Оценка:
-9 +0

jap
9 Отговор

До коментар #8 от "един от стадото":


Oт САЩ и Канада употребяваните коли най често са ударени или наводнени.

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +9

един от стадото
10 Отговор

До коментар #9 от "jap":


е що мислиш така. Или вярваш на пропагандата. Всяка кола, ако нещо се случило с нея е придружена с протокол за изплащане на щетата, който след това е неделима част от нея където и да отиде тя. Няма ли, значи собственика и просто я продава нормално. Карам една такава наводнена и ударена в кавички. Оо ужаст

Оценка:
-2 +2

Карча
11 Отговор
Публикувано във факти.бг: "Смазочните течности и използването им в автомобила си е цяла наука, с която се занимават хиляди учени."

Това че се занимават хиляди учени с нещо не го прави наука. :)))

Оценка:
-0 +4

Гост
12 Отговор
Не работят при "колосални натоварвания преди колата да достигне оптимална работна температура" както авторът е написал. Натоварванията са еднакви както и когато колата е загряла. Хлабините са по-големи при незагряла кола, съответно ударите на детайлите един в друг носят повече кенетична енергия. Отделно незагрялото масло е много по-гъсто през зимата и достига до компонентите за смазване малко по-трудно. Всичко това води до повишени нива на износване.

Оценка:
-0 +2

Явор
13 Отговор
На съвременните коли ако спазваш регламента за смяна на масло с нашите горива и начин на каране, двигателя и 100 000 км няма да изкара. Дори и с най-скъпата пълна синтетика. Всички препоръчват смяна на масло на всеки 15 000 км, да ама това е според немския начин на каране максимум 1/3 градско и поне 2 /3 извънградско и така всеки ден и колите работят в оптимален режим. Да не говорим за разликата в качеството на горивата и че при нас има повече сажди и отлагания, които се отмиват отчасти от маслото.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.