26 Септември, 2021 11:30 5 371 13

Защо трябва да избираме качествени смазочни течности, особено през зимата?

  • масло-
  • смазочни течности-
  • съвети

Необходимо е и смазочните течности да се сменят според предписанията на производителя

Защо трябва да избираме качествени смазочни течности, особено през зимата? - 1
Снимка: Shutterstock

Смазочните течности и използването им в автомобила си е цяла наука, с която се занимават хиляди учени. Важно е обаче да знаем, че некачествените смазки се отразяват зле на всички възли и агрегати имащи нещо общо с тях, като това важи в най-голяма степе през студените месеци от годината.

Даже най-устойчивите на студ смазочни течности се сгъстяват при ниски температури и вискозитетът им се повишава. Хидравликата също е сред тези възли по автомобила, които нерядко се развалят именно през зимата.

Това се отнася и до маслото в двигателя и скоростната кутия, охладителната и спирачна течности, смазките в шарнирните болтове и в полуоските, съдържанието в амортисьорите и в сервото и т.н.

Поради тази причина в студено време всички тези системи работят при колосални натоварвания преди колата да достигне оптимална работна температура. Съветът ни е да подбирате качествени смазочни течности и да ги сменяте според предписанията на производителя.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Те го те

    7 2 Отговор
    Остърганата таралюга, смазка не я спасява, но може да я докара до следващата година. По-добре да изучиш теория на маслата, отколкото да сменяш буталата.

    Коментиран от #6

  • 2 Защо ли?!

    4 1 Отговор
    Ами изберете си некачествени бе,като задавате такива умни въпроси..
  • 3 селянин

    2 3 Отговор
    На масата зимата слагам само ка4ествено -домашно производство, и ковида бяга като 4умав!!!!
  • 4 Катеричка Рунтавелка

    6 0 Отговор
    Най важното е да отговарят по спецификация на конкретния автомобил мотор бус и т.н. ,защото колкото и да е качествена една смазка ,ако не отговаря за опр част, двигател , система все тая че сте взели нещо конкретно. Точна спецификация и най вече достоверен източник , частична смяна или изцяло смяна ,винаги по- рано от срока за подмяна и ще викате ура , ако не късате коси. Които разбрал ,разбрал който не да чете пак или си бие главата :)
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Лада

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "Те го те":

    По-добре карай истинска кола - Лада Жигули. Смазката няма значение, работи на всьо, не като капризните западни талиги
  • 7 jap

    7 1 Отговор
    При нашия автопарк съставен основно от отпадъците на западна Европа тези препоръки са излишни.Щом като бракмите изхвърлени от там не са обслужвани с години и са карани душмадски и с хубаво и с лошо масло,всеки километър им е подарен.

    Коментиран от #8

  • 8 един от стадото

    1 9 Отговор

    До коментар #7 от "jap":

    ми купи си кола от Америка. Ще научиш всичко за нея, дори Фамилията на последния и собственик. И ако е жена няма да е писано само кога си е сменяла превръзките. А не като някой таралясник купен от Италия с масло налято още във завода

    Коментиран от #9

  • 9 jap

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "един от стадото":

    Oт САЩ и Канада употребяваните коли най често са ударени или наводнени.

    Коментиран от #10

  • 10 един от стадото

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "jap":

    е що мислиш така. Или вярваш на пропагандата. Всяка кола, ако нещо се случило с нея е придружена с протокол за изплащане на щетата, който след това е неделима част от нея където и да отиде тя. Няма ли, значи собственика и просто я продава нормално. Карам една такава наводнена и ударена в кавички. Оо ужаст
  • 11 Карча

    5 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Смазочните течности и използването им в автомобила си е цяла наука, с която се занимават хиляди учени."

    Това че се занимават хиляди учени с нещо не го прави наука. :)))
  • 12 Гост

    2 0 Отговор
    Не работят при "колосални натоварвания преди колата да достигне оптимална работна температура" както авторът е написал. Натоварванията са еднакви както и когато колата е загряла. Хлабините са по-големи при незагряла кола, съответно ударите на детайлите един в друг носят повече кенетична енергия. Отделно незагрялото масло е много по-гъсто през зимата и достига до компонентите за смазване малко по-трудно. Всичко това води до повишени нива на износване.
  • 13 Явор

    2 0 Отговор
    На съвременните коли ако спазваш регламента за смяна на масло с нашите горива и начин на каране, двигателя и 100 000 км няма да изкара. Дори и с най-скъпата пълна синтетика. Всички препоръчват смяна на масло на всеки 15 000 км, да ама това е според немския начин на каране максимум 1/3 градско и поне 2 /3 извънградско и така всеки ден и колите работят в оптимален режим. Да не говорим за разликата в качеството на горивата и че при нас има повече сажди и отлагания, които се отмиват отчасти от маслото.