Основното предимство на колите, задвижвани от пропан-бутан или наричан още LPG е основно икономията на гориво, която парично възлиза на около 40%. Някои шофьори обаче все още са предубедени в инсталирането на газова уредба, като основните им доводи да не харесват автомобили с АГУ са няколко. Те обаче лесно могат да бъдат опровергани.
Риск от експлозия
В мрежата можете да намерите много видеоклипове с експлодиращи автомобили с газови бутилки. Но си струва да си припомним, че автомобилите с бензин също могат да експлодират и на теория това би могло да бъде още по-лесно. Газовата бутилка е по-надеждна от резервоара за гориво поради по-здравото тяло и мултиклапана, който облекчава налягането в случай на повреда на тръби или друго оборудване.
Неприятна миризма
Новите газовите уредби не са характерни с лоша миризма и това е от доста дълго време. Само карбураторни автомобили с нерегламентиран или дефектни АГУ могат да миришат, но в съвременните автомобили миризмата може да се излъчва само ако уредбата е инсталирана неправилно.
Ниска мощност
Втечненият пропан-бутан наистина е по-малко ефективен от бензина. Следователно както мощността, така и въртящият момент на двигателя с вътрешно горене при работа на газ се намаляват средно с 8-15%. Така например двигател с мощност 80 - 100 к.с. при преминаване на газ губи около 5-15 к.с. Но в повечето случаи опитни майстори с препрограмиране на електрониката могат да регулират мощността на двигателя в режим "на газ".
Повреда на двигателя
На повечето масово произвеждани модели газта дори се отразява положително. Пропан-бутанът има октаново число 100-105 единици, което изключва детонацията. Газът не измива маслото от стените на цилиндъра и не го окислява, което увеличава експлоатационния живот на мотора. Също така, когато въздухът влезе в системата, пропан-бутан просто ще се смеси с него.
От отрицателните аспекти могат да се откроят единствено прегряването на клапаните, въглеродните отлагания върху тях и повишените изисквания за контрол на т.нар. топлинни хлабини. Но компетентни специалисти могат да премахнат и тези негативни фактори.
Намален обем на багажника
Газовата бутилка наистина заема част от багажника. За да избегнете това, можете да инсталирате пропан-бутан резервоара на мястото на резервното колела и да смените резервната гума с с т.нар. "патерица".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калоян
Коментиран от #14, #109, #117
11:13 16.09.2021
2 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #85
11:13 16.09.2021
3 XXX
Коментиран от #23
11:14 16.09.2021
4 хъхъ
Коментиран от #6, #25, #80, #185
11:14 16.09.2021
5 Дизел
Коментиран от #8, #13, #58, #92, #110, #151, #171
11:18 16.09.2021
6 РемонтаАз
До коментар #4 от "хъхъ":
смисъла е сиромашия и в двата случая. Имаш пари за малка икономична кола, но нямаш пари даже и за бензин. Или обратното искаш да си тежкар, купуваш нещо което не можеш да си позволиш да експлоатираш и почваш да пестиш от гориво, за да ти стигат парите поне за ремонти.Коментиран от #69, #135
11:19 16.09.2021
7 Алфа Вълкът
11:20 16.09.2021
8 ГазКола
До коментар #5 от "Дизел":
аз съм карал и бензин и газ и дизел, не мога да изтъкна, че някоя технология трябва обезателно да се наложи. Ако колите са ти нови, караш каквото решиш и не усещаш предимства/недостатъци. Така че карай на дизел, щом върви, ако ти подарат нова кола на газ съм сигурен, че със същата страст ще пишеш и и за газа )11:21 16.09.2021
9 БАЙ Х@Й ‼️
11:22 16.09.2021
10 Георги Петков
Защо бих се лишавал от багажното пространство?
Отделно както един колега каза - предимно смешни малотрижаки, които дори бензин горят 5-6 им слагат газ. Като нямаш пари - не караш...
А за чистотата - ако изпускателната система и катализаторите ти са ОК и дизела и бензина са "чисти" горива.
Коментиран от #29, #33, #34, #46, #54, #70, #153, #167, #189
11:23 16.09.2021
11 Шишо Бакшишо
А за икономията - защо трябва да давам повече пари за нещо, което мога да направя за по-малко пари?!? И защо спестените пари да не ги дам за някакви по-смислени неща, вместо да ги горя през ауспуха? Те така купих още два апартамента.
Коментиран от #47, #64, #190
11:29 16.09.2021
12 тир гроб
Коментиран от #30, #59, #129
11:31 16.09.2021
13 Не на дизела
До коментар #5 от "Дизел":
Тежко и горко за този след теб по време на ускорение. Гадна смрад.Коментиран от #18
11:33 16.09.2021
14 Gowo
До коментар #1 от "Калоян":
Калоянов.Ти да нямаш петролен кладенец бе.Много ти се иска да се харчи повече бензина и нафтата.Къде си видял на последък да се е взривила кола от газ.Осеен ако е някоя каруца с кухненска бутилка .Нали има вече изисквания за газовите коли.Нима колко бензин чиито маркучи са пробити не може да се взриви ли Или пък мирише по малко.11:33 16.09.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Факт
Коментиран от #28
11:36 16.09.2021
17 запали пръдня
Коментиран от #27, #108
11:36 16.09.2021
18 Дизел
До коментар #13 от "Не на дизела":
Ами този след мен нищо няма да усети защото колата ми е 2015 г. и изобщо не пуши. Имам и катализатор и фап филтър.Сега за старите дизели не мога да кажа, че не пушат и съответно не замърсяват защото за всички е видно, че е така.
Но да ти кажа съм виждал и карал след доста бензинки, които също пушат и то един такъв синкав дим, защото горят масло и също не мирише на теменужки. Те не замърсяват ли?
Коментиран от #114, #145
11:38 16.09.2021
19 Варна морето
11:38 16.09.2021
20 Gowo
До коментар #15 от "дизел":
Брачед.Имаше една кола на познат.БМВ 1981 модел.Имаше най обикновенни газово.Палеше сутрин на -10 градуса и тръгваше без прекъсване.Харчеше по настройка колкото бензин. в литри.С голяма икономия.Верно, имаше намалена мощност.Но вървеше без проблем.Не като сегашните инжекционни газови , които през месец са за компютърна пренастройка.И пак прекъсват.Коментиран от #21
11:39 16.09.2021
21 Gowo
До коментар #20 от "Gowo":
На това БМВ му бяха премахнали карбуратора.И работеше само на газ години.Без проблем палеше сутрин на - 10Коментиран от #187
11:41 16.09.2021
22 PlimP
ау ау ау, Радко, не е за теб тоя занаят, я обясни на простолюдието къде отива газта останала в кабуратора и системата преди него, та чак до изпарителя, май във въздуха или за тва мирише, дюзичката ти е клапанче и без ток спира притока и за тва не мирише, дори при тези условия пак мирише, но е много малко количеството и не стига до купето
Повреда на двигателя
и да, газта( да не говорим за метан) вижда сметка на главата, дъртите коли не ги гледайте, те са правени от инженери, а не счетоводители, тва най-лесно се избягва с читави части и майстор, но те се намират трудно и струват скъпо, газта по-малко отмива маслото, но си го изпича доста добре, което е бич за двигателя, единственият + на газта е за околна среда, не коментираме колите подготвени да работя на газ, газта може да унищожи двигателя за няма и 150 000км. , но тва става само при определени коли
11:44 16.09.2021
23 Защото
До коментар #3 от "XXX":
Защото за съжаление не е точно така според ЕС. Макар, че няма почти недоизгаряне и други продукти за разлика от бензина и дизела, количеството СО2 е по-голямо при газ и метан. Карам кола на газ и подкрепям мнението ти иначе. Не виждам с какво замърсяваме повече спрямо дизели с премахнати дпф и катализатори след които не може да се диша..11:44 16.09.2021
24 Наблюдател
За тези, които карат на газ стари автомобили, осбено внесени от южна Италия, задължително за си подменят маркучите, както на водните съединения, така и на горивните. Те са “вдървени” до степен, че при мен широкия маркуч към радиатора се скъса до скобата, а при бензиновото маркуче, колкото и да стягах скобата, бе невъзможно уплътняването и от там пръскаше бензин върху двигателя. Сещате се какво би могло да се случи. А после газовата уредба била виновна.
Бъдете здрави!
Коментиран от #123
11:45 16.09.2021
25 много е просто
До коментар #4 от "хъхъ":
само малко трябва да се помисли ама много малко и ще разбереш че сложиш ли газова уредба на автомобила си независимо с какъв двигател е то моментално разхода на гориво ти пада с 50% от разликата в цените …11:48 16.09.2021
26 психо
12:07 16.09.2021
27 Хах
До коментар #17 от "запали пръдня":
А росия по какъв критерии я нареждаш до другите две?12:09 16.09.2021
28 Това
До коментар #16 от "Факт":
Това което неверни твърдения. Октановото число не оси само по себе си мощност. Бензина е много по-калоричен от газта, иначе и формула1 щеще да кара на газ. Това което правят производителите е да вдигат степента на сгъстяване при кола на газ и метан, което пък води до повече детонации на бензин заради по-лошото му октаново число. Оттам идва разликата в мощността при газ и бензинпри тези автомобили с фабрични уредби.12:15 16.09.2021
29 alfaman
До коментар #10 от "Георги Петков":
гори 6 само на село12:16 16.09.2021
30 Жоро
До коментар #12 от "тир гроб":
Татуиран зет да ти доведе дъщерята..Коментиран от #73
12:21 16.09.2021
31 номад
12:43 16.09.2021
32 Никата
Коментиран от #36, #43, #44, #71, #169
12:49 16.09.2021
33 Боян
До коментар #10 от "Георги Петков":
Не може да харчи толкова много. На един съвременен дизел на 20 год. максималният разход е 4,5 на 100 градско. Явно нещо не е в час колата ти12:50 16.09.2021
34 Защо лъжеш
До коментар #10 от "Георги Петков":
Защо лъжеш,че то гори 6 градско,Извънградско може да е толкова ,ако го караш с 90 110!Не заблуждавай хората та и себе си!Коментиран от #37
13:07 16.09.2021
35 Хахаха
До коментар #15 от "дизел":
Приятел карам бензинов автомобил от 8 г, като от 7,5 години е с газова уредба. Ха познай колко пъти съм давал пари за ремонт на ДВГ, заради газ-та. Верният отговор е 0 (нула). Истината е само една всеки да кара какъвто автомобил си реши, но нека да е изправен. Тогава за масово се зареждат пречките от нелегалните бензиностанцийки. Нали икономия та не Ева на. Говорите, че тези които карат на газ са бедни. Кажете ми защо тогава "богатите" когато си купят кола нов внос 1-вото което правят е да махнат катализатора. Да, знам трябва да избие е малко от цената на клозета.13:20 16.09.2021
36 Обективно
До коментар #32 от "Никата":
Много точен коментар.Преди повече от15г. сложих газ на един десет годишен дарак.За по-малко от 50хил.км. двигателят стана мармалад.По спомен мисля че ремонтът беше колкото стойноста на газовата уредба.Не знам как стои въпроса при фабричните уредби,виждал съм кади на метан на 500хил.км.
13:21 16.09.2021
37 Бла
До коментар #34 от "Защо лъжеш":
Човека не е уточнил от къде е ! Може да му харчи 6 градско, ако в града живеят 15 човека и има 1 светофар. :)13:35 16.09.2021
38 ники
Коментиран от #40
13:47 16.09.2021
39 Скрии Се
До коментар #15 от "дизел":
Те такова глупаво изказване направи че се чудя бъзикаш се или си много тъп или не знам нямам определение друго.имал съм три автомобила на газ досега Шевролет Лачети 107000 на газ без да пипам мотор продадах колата мои познат трета год я кара без проблеми-Форд мондео продалжавам да го карам вече 53000 км-Киа рио 2015 год купувана нова карам я на газ от нова 109000 км никъкъв проблем 1.4 мотор 109 коня с разход 7 градскоКоментиран от #156
13:53 16.09.2021
40 Инженер
До коментар #38 от "ники":
Защото са с друга степен на сгъстяване и са настроени да работят на газ и на метан. Не защото на газ е по-мощно, иначе и формула1 щеше да е на газ..14:07 16.09.2021
41 Фастер
До коментар #15 от "дизел":
Е аз съм автомеханик от 15 години,ма такива глупости не бях видел и чул!Не разбираш от автомобили!За 25 години съм карал само газ-бензин и един дизел !И никога повече дизел!Ако ГНП и дюзи,егери дпфи и турбини минават редовна профилактика ,това ще ти излезне на носа като разходи!Тука у нас това се прави когато нещо се счупи по нафтовата печка!По мръсно и гнусно нещо от дизел мотор от вътре ,НЯМА!Дизел дюза ,спрямо бензин цена ,едно към десет!Дизела при -15 се чуди къде е ,ако ще и да е сравнително нов!Коментиран от #126
14:18 16.09.2021
42 Те.
До коментар #15 от "дизел":
Приятел карам бензинов автомобил от 8 г, като от 7,5 години е с газова уредба. Ха познай колко пъти съм давал пари за ремонт на ДВГ, заради газ-та. Верният отговор е 0 (нула). Говорите, че тези които карат на газ са бедни. Питам защо масово си зареждате чадилниците от нелегалните бензиностанцийки? Тънкана да е. Защо "богатите" когато си купят кола нов внос 1-вото което правят е да махнат катализатора. Да, знам трябва да избие е малко от цената на трошката. Завистта ли ви кара да мразите тези, които не са във същия форум като вас? Истината е само една всеки да кара какъвто автомобил си реши, но нека да е изправен.14:27 16.09.2021
43 dynamo
До коментар #32 от "Никата":
Браво! Супер точно си го описал14:35 16.09.2021
44 Metodi
До коментар #32 от "Никата":
Когато се правят икономии при слагане на газ така се получава.Когато купиш някой боклук автомобил на 5000000 км пак така,и на бензин да го караш пак имаш куп проблеми.Карам Форд Мондео 2001 год купувано ново от Германия от мой роднина Карам Форд Мондео 2001 год купувано ново от Германия от мой роднина,аз го купих от него 2012 год на 89000 км сложих газ и имах ужасни проблеми(газовата беше турска евтина)2016 год я смених с полска,до сега сам минал 104000 км с полската сменял съм за тези километри няколко пъти филтър веднъж дюзи и един клапан това е около 290 лв за 104000 км подръжка харчи 12 градско 9 извънградско и засега проблеми други нямам колата вече е на 293000 км.Не убеждавам никой кой какво да кара,просто споделям мнение.На другата ми кола Киа рио 1.4 2012 карам на газ с нея от 2017 с полска газ някаква ТЪЧ ГАЗ вече 44000 км откакто е сложена нямам никакви проблеми-сменял съм само филтър 3 пъти на цена от 22 лв на смяна.Обичам и на бензин да карам,но дизел никога само дънки дизел.Коментиран от #82
14:43 16.09.2021
45 Ал Тъпоне
15:02 16.09.2021
46 Маллеееее
До коментар #10 от "Георги Петков":
Ако я караш градско само сутрин от 05.00 часа до около 07.00 или след 23.00 часа може и то ако караш повече топла,баща ми кара Пежо партнер 2.0 Дизел купувам чисто нова от БГ на 216000 км е истински 2008 год Кара се много в София градско 9-10 на сто зависи дали я кара той или аз,извън градско до 100 км в час е 5.5 на сто,когато я карам аз 140 км от време на време да изпреваря 160 между 9-9.5 разход.Моят личен автомобил е Мондео 2.0 146 коня 2012 год газ бензин,на бензин градско 11-12 извън градско с 140-150 11 на сто на газ градско 12-13 извън градско 140-160 13 на сто.когато карам дизела ми излиза в момента 21 лв на 100 км с газта 15 лвна 100 км това извънградско.Никога дизел по скъпо като разход гориво,по скъпо за подръжка.Коментиран от #111
15:03 16.09.2021
47 Гошо
До коментар #11 от "Шишо Бакшишо":
И какво като си карал 24г. на газ? Медал ли искаш? Карай си дъртата барака и не дрънкай много15:04 16.09.2021
48 Пешо Бедняка
Коментиран от #86, #124, #138
15:30 16.09.2021
49 Някой
15:44 16.09.2021
50 Младежо
15:50 16.09.2021
51 Стоян
Коментиран от #53
16:03 16.09.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Баро
До коментар #10 от "Георги Петков":
За кое Градско говориш в Каспичан ли Я ела в София да видиш как ще удариш десетката и отгоре Ако говориш за София си много голям лъжец16:21 16.09.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Баро
16:23 16.09.2021
57 Георги Петков
Разхода си го отчитам на колонката и карам от Надежда до Бизнес парк между 8:30 и 9:30.
Колата е автоматик DCT 2017.
Защо бих лъгал не знам ама вие си знаете.
16:28 16.09.2021
58 Го4о
До коментар #5 от "Дизел":
Или си глух и не ти пречи шума на дизела или си професионален шофьор и си свикнал да караш ТИР!?!? Карал съм дизел и съм се зарекъл НИКОГА ПОВЕЧЕ дизел!Коментиран от #88
16:33 16.09.2021
59 Вида
До коментар #12 от "тир гроб":
За теб е нужно да имаш Москвич, ЗАЗ или Волга! Да носиш "резервна" туба бензин в багажника за да не закъсаш някъде и одеяло на задната седалка! Продължавай да разсъждаваш като комунист!16:44 16.09.2021
60 с опит
16:44 16.09.2021
61 пщп
16:44 16.09.2021
62 До всички разбирачи
16:48 16.09.2021
63 Бивш левскар
16:48 16.09.2021
64 Дънов
До коментар #11 от "Шишо Бакшишо":
Когато коригираш горенето на една фабрична кола на бензин с добавяне на газова инсталация,се грижиш за още една система!Отнема ти и от свободното пространство на багажника! И всичко това за една икономия!А въртящия момент при ниски обороти при студено време,какво става с него!?Коментиран от #127
16:49 16.09.2021
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 не не
16:57 16.09.2021
67 газаджията
„Ниска мощност
Втечненият пропан-бутан наистина е по-малко ефективен от бензина.“
Абсолютно не отговаря на истината. Точно обратното е. Имам чувството, че някой се е изгубил в превода или автора си го е измислил. При правилна настройка на газовия инжекцион разлика НЯМА между двете горива! Ако обаче не те вълнува икономията ГИ може да бъде настроен така, че на газ, колата да стане по-мощна отколкото на бензин. Има видеа в тубата на дино-стенд, където се доказва това, което казвам.
17:20 16.09.2021
68 Бръм
17:24 16.09.2021
69 Hellish
До коментар #6 от "РемонтаАз":
Прав си, но до някъде. Има хора които си гледат интереса а пътуват много. Приеми го така, ако трябва да пътуваш 50-100 хиляди годишно, няма ли да си купиш голяма удобна и моща кола.Сега ако приемем, че един 4 литров бензин гори 12 бензин или 15 газ на 100 км в единият случай е 26-7 лева в другият е 16-17 лева. 10 кинта на 100 км, 100 лева на 1000 км или 10 000 на 100 хиляди км.
Защо този не сиромах бизнесмен, да даде 10 хиляди на вятъра като той не изпитва липса на мощ в 400-500 коньовата си кола ако ще и 20% надолу да е, а плаща разход като за 1.8 което ти ще караш на бензин и ще си мислиш как не си сиромах.
17:30 16.09.2021
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Никата
До коментар #32 от "Никата":
Интересното е че имам повече минуси от колкото плюсове, значи хората, които вярват, че газта не е мизерия са повече, и това ме изненадва - излиза, че е по-удобно да си беден и да измизрстваш по колата си, от нямане на избор, от колко да намериш начин да вадиш повече пари и да живееш нормалноКоментиран от #78, #81
17:49 16.09.2021
72 Дедовия
17:49 16.09.2021
73 Пенчо
До коментар #30 от "Жоро":
А на теб татуиран зет да ти доведе синът ти !!!17:50 16.09.2021
74 МИНИМАЛЕН ПЕНСЮНЕР
Коментиран от #77
18:00 16.09.2021
75 Перо
18:07 16.09.2021
76 авто
Коментиран от #83
18:15 16.09.2021
77 tomito
До коментар #74 от "МИНИМАЛЕН ПЕНСЮНЕР":
Приятел , ама ти дишаш същия въздух който дишаме и ние ,освен ако не живееш на някоя друга планета.18:23 16.09.2021
78 Коментара
До коментар #71 от "Никата":
Аплодисменти за заключението! Единствения смислен довод в статията за мен е финансовата икономия. Всичко останало са компромиси и самозалъгване.18:29 16.09.2021
79 Един
18:51 16.09.2021
80 Потурко
До коментар #4 от "хъхъ":
Това са така наречените стотинкаджии и керпедени тип Стойчков и Бербатов! Не е от сиромашия, а от простотия и липсата на елементарен разум и малко математика! За това тази държава няма да прокопса скоро с такива индивиди!18:58 16.09.2021
81 Бръм
До коментар #71 от "Никата":
Не е до вяра, а до ограниченото ви мислене, уважаеми! Прав сте за едно, трябва да се чете, е па ли вие. Аз съм спокоен по отношение на употребата на АГУ, писал съм дипломна работа по тази тема, та подобни вам словоизлияния са си нищо повече от приказки тип "една жена каза".За ваше сведение, има автомобили, които се движат изцяло на газ, каквито с голяма охота бихте и карали. Трябва да си имвецил, за да кажеш, че луксозен автомобил не трябва да се кара на газ, или не носи престиж. Хайде, умната и да почетем до следващата такава статия, нали!?
Коментиран от #102, #104
18:59 16.09.2021
82 Потурко
До коментар #44 от "Metodi":
Методи ти пари нямаш за гориво, а камо ли за дънки Дизел който започват от 250 евро нагоре! Или казваш от Илиянци по 30 лв идеално ще си паснат с дараците ти на газ дето ги мъчиш керпеден неден!19:03 16.09.2021
83 един там
До коментар #76 от "авто":
А аз не мога да разбера, такива, като теб защо влизат под статии за АГУ и започват да ръсят мозък при условие, че той най-много им липсва. Вие и най-вече нафтаджиите убеждавате другите, а не газаджиите си налагат мнението. Вие сте тези, които се подигравате, а не ние. Ние си караме на газ и ни е евтино. Вие обаче сте голямата работа и се правите едва ли не на богаташи, а в същото време се ослушвате за крадена нафта нали. Е кажи ми кой е стотинкаджията в случая! Така, че карай си нафтовата печка и ни остави нас с АГУ да се „мъчим“! Наистина ни е много тежко и трудно да стигнем до т. Б на половин цена. Едва ли не трябва да се срамуваме, че си правим сметката, ако слушаме логиката на такива капацитети, като теб.Коментиран от #90
19:12 16.09.2021
84 Д-р Бръкнипутев
19:13 16.09.2021
85 верно
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Няма по-добра кола от Тесла с АГУ !!!19:22 16.09.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Гост
1. И бензинът и газта експлоадират, но бензинът трябва да се запали, докато газта е под налягане 10 атмосфери. И въздух да е, пак гърми като бомба на такова налягане. Да не споменаваме, че течовете на газ са по-опасни и при такова налягане рисковете са много по-големи.
2. Газта не отмива масленият филм от цилиндрите, НО ТИ ОТВАРЯЛ ЛИ СИ ДВИГАТЕЛ НА ГАЗ, ДА ВИДИШ НА КАКВО ПРИЛИЧАТ КЛАПАНИТЕ МУ, Р0сен40? Българската газ е фрашкана със смоли и ги отлага по клапаните. Съжалявам, че няма как да ви покажа снимки на такива двигатели, които съм отварял лично.
3. И къде ще държиш патерицата, като сложиш бутилка на нейното място? Повечето съвременни, градски автомобилчета са малки и багажниците им са колкото сак. Едно колело в багажника и ще си държиш чантите от магазина в краката.
4. Да караш на газ е да поддържаш две горивни системи - бензин и газ. От каране на газ се скапват неща по бензиновата система: дюзи запичат, помпи, регулатори на налягане....
И при газта се сменят мембрани на редуктори, технически прегледи на някакви години, че вече дори искат да сменяш бутилката регулярно. А газта иска и по-честа смяна на масла и филтри.
Дизелът е друга бира. Там няма опасност от експлозия, няма две горивни системи. Нафта има и на 4ерн0.
Карал съм и бензин и газ и нафта. Дизелът е най-по.
Коментиран от #91, #115, #136
19:25 16.09.2021
88 Дизел
До коментар #58 от "Го4о":
Ти явно не четеш какво съм написал. Колата ми е 2015 г. и няма нищо общо с трактора, който някога в годините назад ти си карал. Моята е толкова обезшумена, че едва се чува двигателя. И не, не съм тираджия19:26 16.09.2021
89 Гост
19:29 16.09.2021
90 Гост
До коментар #83 от "един там":
Газта е за бакшиши.19:32 16.09.2021
91 Инспектор Мадуро
До коментар #87 от "Гост":
На моето Audi A4 имам и газова бутилка и патерица на мястото на резервната гума. Не се заяждам, а просто се хваля.Коментиран от #93, #95
19:34 16.09.2021
92 Гост
До коментар #5 от "Дизел":
Много смело от твоя страна, приятел. Да се и3тр0паш така във форум, където пишат предимно бакшиши хахахахахаха.Поздравления за смелостта.
19:34 16.09.2021
93 Гост
До коментар #91 от "Инспектор Мадуро":
И какво стана с багажника? Оскотя наполовина, нали? И такова съм карал. Какви ли не съм ги пробвал на газ, на нафта и бензин. За мен газта не е решение.19:36 16.09.2021
94 Климбо
19:36 16.09.2021
95 Гост
До коментар #91 от "Инспектор Мадуро":
Искаш да кажеш и двете на едно място ли? Не те разбрах?19:36 16.09.2021
96 име
19:39 16.09.2021
97 Язе
19:48 16.09.2021
98 vasik atanasova
кой в европа кара с гас
или в америка
илем пък при арабелите
бъдещето е във водорода а не в електричеството
19:52 16.09.2021
99 Пешо Бедняка
До коментар #86 от "Потурко":
Защо да не изпитвам удоволствие от шофирането колега? Една от колите ми е VW Phaeton 2012 4.2 333 к.с. НА ГАЗ. Ако на теб това не може да ти достави удоволствие от шофирането ... честно не зная какво ще може. В крайна сметка всеки има право да кара и да приказва каквото иска, но агресивните ти нападки са издайник на безсилие и отчаяние. Бъди със здраве.Коментиран от #100
20:08 16.09.2021
100 Потурко
До коментар #99 от "Пешо Бедняка":
Просто си ниска топка пич .... щом това недоразумение файтон ти е мерило за автомобил за удоволствие .... жалко за теб! Постави си малко по-високи критерии и се бори за тях, а не се чуди от къде да спестиш жълти стотинки! Великия Тодор Колев го каза на времето .... ИКОНОМИЯТА Е МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА!Коментиран от #155
20:16 16.09.2021
101 Алфа Вълкът
Коментиран от #122
20:28 16.09.2021
102 Никата
До коментар #81 от "Бръм":
Аз съм чел приятелю, и то доста, и то учебници по икономика и по психология. И знам, че е вредно да си беден, а още по-вредно, е не само, да не се опиташ да забогатееш а да се опитваш да убедиш хората, че това даже е плюс. И понеже мизерниците нямат край ша обясня една простичка истина - в България няма стандарт за Пропан-бутана, който да гарантира колко % пропан и колко % бутан да има в 1л. Съответно, като реши "Кораба майка" да ти слага лай...на газ, и ти месеци наред караш с лай...на газ. Светят чекове, колата са мъчи, разхода по 2, и не ми казвай не е така - щото карам по 2000км на месец средно, поддържам си всичко и газовата ми е висок клас. И виждам за каква мизерия става реч - по 100км на резевоар разлика имам между пълнения. Както казах, газта е мизерия, не защото някой има комплекс за патрон и иска да си плаща скъпо за гориво, а е мизерия защото е такава по произход. Много добре виждам опашките при всички газаджии какви са, за да чета коментари колко е велико газовото, добавено афтърмаркет....Коментиран от #137
20:30 16.09.2021
103 Бензин и тесни
20:32 16.09.2021
104 Никата
До коментар #81 от "Бръм":
Та не те знам ква дипломна си писал.. т.е знам, щото знам аз какви дипломни съм писал та ми става ясно. Та - щом си писал вероятно знаеш - пропана гори, бутана забавя горенето и е по-евтин, и при липсата на стандартизация... нужно ли е да ти обяснявам какво се случва? ЩОто за да казвам нещо, съм си написал домашното... Няма закон на физика, с който да обясниш, че нещо, което производителя не е заложил фабрично, а се одабя от полу-кадърен майстор - щото 90% от газаджиите са халхабер от бензинова горивна система, ще работи добре. Да не говорим, че компа, с оригиналния firmware избощо не е aware че колата има вече газ, и компа на АГУто го лъже и му преправя таблици и ... ти въобще наясно ли си колко извън режим влиза всичко, щото аз пък се занимава с автоматики и мога да ти напиша дисертация, как нещо, което фабрично го няма и го слагаме се нарича Побългаряване с причина :)Коментиран от #119
20:37 16.09.2021
105 Орела
20:58 16.09.2021
106 Нафталин
21:00 16.09.2021
107 robi
21:16 16.09.2021
108 wgw
До коментар #17 от "запали пръдня":
А ти знаеш ли каква е цената на горивото в САЩ и какви са доходите????21:17 16.09.2021
109 Скит'Ник
До коментар #1 от "Калоян":
Тези 5 звезди са малко по пресилени колега :-)но, като цяло е добра статия.
От отрицателните аспекти, могат да се откроят единствено прегряването но това на Периферията на клапаните, не всички технически Агрегати са изцяло пригодни за втечнен нефтен газ. В различните гохрафски ширини съотношението варира до 90/10 пропан бутан на север,до обратното към екватора.
Има и МПС отпреди 30 години,който фабрично са само с това гориво,без резервоар за бензин на него място е този на LPG,няма да посочвам марки тук! Повишените изисквания за контрол на т.нар. топлинни хлабини - Да но не за всички ,и основно от по старите поколения машини.
Но компетентни специалисти НЕ могат да премахнат тези негативни фактори, просто това са конструктивни дадености от една страна и специфика на горивата било то едно или друго, от друга такава!
21:33 16.09.2021
110 Пепи
До коментар #5 от "Дизел":
А за съединител 2 бона и DPF филтър разрешаваш ли да ти говорим?21:51 16.09.2021
111 Ο Άρχοντας
До коментар #46 от "Маллеееее":
Обаче в Партнер-а побираш два пъти повече багаж отколкото в Мондео-то22:23 16.09.2021
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Колега кога прави на дизел регенерация
До коментар #18 от "Дизел":
Да видиш колко не пуши този дизел, горивото извън България ли зареждаш защото в България няма гориво което да не пуши22:58 16.09.2021
115 Много умно ама
До коментар #87 от "Гост":
"И при гaзтa ce cмeнят мeмбрaни нa рeдуктoри, тeхничecки прeглeди нa някaкви гoдини, чe вeчe дoри иcкaт дa cмeняш бутилкaтa рeгулярнo. A гaзтa иcкa и пo-чecтa cмянa нa мacлa и филтри."1.Мембрана на редуктор - 100 000 км. Цена 5-15 лв. без труд. Смяна на цял редуктор за мощност до 250 кс. - около 100 лв.
2.Техническия преглед е всяка година. А по старата наредба пак беше на всяка година, но не беше заедно с нормални технически преглед. Освен това по старата наредба бутилката трябваше да се смъква и изпитва с повишено налягане, а на всеки 5 години - на максималнно налягане. Понеже никой не го правеше се наложи компромиса - на 10 години сменяш. - цена за нормалнаа 36 л бутилка - около 100 лв. за тороидална почти по 2.
3.За филтрите съм съгласен, но за маслото - много поздрави от арменския поп. Писна ми да обяснявам. Почети малко и не се излагай.
Толкова за компетентното ти мнение.
23:14 16.09.2021
116 Dildo
Коментиран от #139
23:21 16.09.2021
117 Колега
До коментар #1 от "Калоян":
За дизела никой не каза как му тече гнп как се запушва дпф и как сменя дюза помпа и как колата когато направи регенерация не се вижда нищо след негоЗа бензин как сменят помпи в резервоара през 6-9месеца как в колата мирише на всичко друго но не и на бензин ,защо един не каза че колата му е стопила бутало от бензина или с му изгоряли клапаните
За газ та били миришели и ремонтирали редуктори, но никой не каза че колата му била без охладителна течност всяка една кола без охладителна течност прегрява ако не знаете а масово хората които притежават автомобили не знаят даже и къде да си провери маслото.
Чета разходи от завода производител май забравихте къде живеем ще ви припомня в България и тук всички горива са под всякаква критика .лично аз съм счупил 3 дизела 5 бензина и 2 на газ за 5 години защото ми се налага да пътувам на седмица 2000км за да работя ,някой хора ги правят тези км за 6м когато достигнете на това ниво че да можеме да си купуваме чисто нови коли от магазина тогава може да се води тази дискусия бъдете здрави
23:25 16.09.2021
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Бръм
До коментар #104 от "Никата":
Твоят проблем има следните измерения:- дали ти е читав автомобила (ще гадаем)
- смени си газаджията
- не слагай в двигателя грес, а ползвай висококачествено масло
И аз карам поне по 2000км на месец, но нямам проблеми. Разхода ми е постоянен, зареждам предимно от доказани вериги, ползвам скъпо масло.
Впрочем оценката за качество на газта при приемане в бензиностанцията е на база относително тегло. Кой, как, кога проверява химичният състав не ми е работа.
При всички случаи, ако на 300000 км ти се налага да смениш клапаните, изглежда някак си оправдано. А аз карам такава, дето им горяли много клапаните, ама ще изкара още 2-3 години до тогава.
Радвам се да видя, че се увеличава броят на хората ползващи алтернативни горива и изпитвам искрено съжаление към онези подлъгали се по дизела. Не, че дизелът е лош, просто в един момент няма да могат да го поддържат и ще опърдяват безцеремонно чужди и свои. Не съм зелен, ама дизеловата мъгла е доста разпространена у нас.
23:47 16.09.2021
120 Кжольо
23:56 16.09.2021
121 бай Даньо
23:58 16.09.2021
122 васик атанасова
До коментар #101 от "Алфа Вълкът":
БРАВО С ТЕБЕ СЪМ ТУКА ИЗПЪЛНИ МЕВ АВТОБУСА И ВРАТИТЕ СЕ ОТВОРЯТ АВТОМАТИЧНО И СЕ ЗАТВАРЯТ
ДОРИ МОЖЕ И ДА НЕ СЕ ВОЗЯТ СЕДНАЛИ АМИ ПРАВИ НАЛИ
ВИЖ КОЛКО ЕКСТРИ ИМА )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
ВИНАГИ СЪМ БИЛ ПРОТИВ ГАЗОВОТО
НИКОГА КОЛА КАРАНА С ГАЗ НЕ СЪМ КУПУВАЛ
01:29 17.09.2021
123 Им бе цилус
До коментар #24 от "Наблюдател":
От Северна Германия, как са автомобилите на газ?Коментиран от #141
01:29 17.09.2021
124 Им бе цилус
До коментар #48 от "Пешо Бедняка":
Дизел, 1.9, 190к.с.285 NM. Разход-5,4л./100км.При пробег от 1690км.Калотина-Милано.2003 год.е колата. Имах и на газ кола, няма база за сравнение.02:03 17.09.2021
125 0000
04:06 17.09.2021
126 0000
До коментар #41 от "Фастер":
Явно си меняч на накладки и масло.нищо не си разбрал за тоЛкова години.а точно толкова трябват за да се произведе добър майстор.явно учителят ти е бил турист в занаята.не познавам добър монтьор да кара бензинов курник04:18 17.09.2021
127 ЧМ Варна
До коментар #64 от "Дънов":
абе, карай си магарето по пътя, ква работа имаш тук?04:30 17.09.2021
128 Гост
На прегледа тази година човека ми каза,че колата ми по отношение на изгорели газове е много добре за годините си,а мнения винаги ще има различни за бензина дизела и газта.
Замислете се,че ще спестите от едно от друго ще ви го вземат,за това живейте си живота и си карайте колите,важното е да сте живи и здрави.
08:04 17.09.2021
129 Долу БКП
До коментар #12 от "тир гроб":
Ами това е мутро-каруцарския РАЗГУЛ наложен от бунака-каруцар БОКо - всички колхозни каруцари да са с предимство пред беззащитните измъчени пешеходци!08:33 17.09.2021
130 Механик
Газта си има преимуществата, но има и недостатъци.
Основното преимущество, че сравнително евтина газова уредба може да се монтира на всяка стара колица, от което тази колица ще стане по-икономична. Но това се отнася за СТАРА кола, която вече е излязла извън заводските си параметри.
От друга страна, един дизелов автомобил от преди 96-та, ако не е нещо побългарен, със сигурност в дългосрочен план излиза най-икономичен и ще създаде най-малко главоболия.
Повечето хора изобщо не вдяват как се промениха нещата след 96-та в автомобилите. Много рязко се усложниха тези машини, за сметка на това, те станаха капризни и трошливи. Всичко уж в името на екологията, а то за пари.
Давам един пример. Опел Астра 1.7D произведена 1993-та. Не се знае коя употреба е, но още я ползваме в сервиза и си навива километри. РАзход на гориво (среден) 6,2 л на 100 км. (колата се кара предимно в града), шарнири, накрайници, тампони на носачи, всичко това е все още оригиналното. Масло не гори. По двигателя са сменяни единствено подгр. свещи и ремъци. Скоростната кутия не е пипана. Маслото в нея е това, което са сипали в завода. Съединитеялт е сменян 2 пъти при нас. Колата официално е на 500000 км.Колко е навивала преди да попадне в ръцете на джяамбазниа, само тя си знае.
08:42 17.09.2021
131 Лъже
Коментиран от #132
09:04 17.09.2021
132 Хайде_де
До коментар #131 от "Лъже":
Все едно всички киснем у мола! Аргумента ти не е издържан. Бъди жив и здрав!Коментиран от #166
09:24 17.09.2021
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Българин
До коментар #6 от "РемонтаАз":
Смисъла на газта е, че така и така са те хванали на тясно и щеш не щеш плашаш на Лукойл, който притежава 89% от данъчните складове и просто няма къде да мърдаш, поне да плащаш наполовина.10:18 17.09.2021
136 САП
До коментар #87 от "Гост":
Явно не разбираш от горенето на бензин и газ.А от газови уредби хептен. А се напъваш да обясняваш на други.
А и май толкова и от горене в двигателя.
Бензина за да се запали или гръмне също трябва да е изпарено състояние.
Бензина е много по-лесно запалим от пропан-бутана. Просто сме свикнали с бензина и ни изглежда по безопасен.
При течове бензина е много по опасен за запалване. Поради факта, че напива материали, повърхности и може да се запали дни след отстраняване на теча.
Пропан бутана е опасен само докато има теч.
Тръбата от бутилка до изпарителя е медна или стоманена без маркучи(вярно има гумено покритие на тръбите).
За бензина много често на същия участък е с маркучи които стареят.
Налягането след изпарителя на газта, е ми когато духнеш създаваш по голямо налягане.
Налягането, което виждаш на колонката за газ е за по-бързо зареждане. След влизане в резервоара спад рязко.
Някога замислял ли се какво налягане прави помпата на бензиноколонката. Или като няма манометър тя не прави налягане.
За примесите в газта си прав, но защо си мислиш, че бензина ни е по-стока.
За масла и филтри имаш грешка, на моята кола се сменя на 10 000 км. До 8 000 км маслото дори не сменило цвета си.
Всеки сам си решава на какво гориво ще кара. И да си спестим безобразното плюене.
За гумата и мястото в багажника си прав, но зависи от колата. При мен освен за резервната имам място за още 5-6 гуми в багажника.
Коментиран от #143, #144
10:22 17.09.2021
137 САП
До коментар #102 от "Никата":
Стандарт има, но анализа е по-сложен защото са газове и има само няколко лаборатории в БГ да го правят.И от там следва слаб контрол.
И влиза в действие рефрена на една стар песен "На закона мата е...л съм"
10:38 17.09.2021
138 rolangaros
До коментар #48 от "Пешо Бедняка":
Поздравления пич !!!! Като чета другите коментари , се убеждавам че мисловният процес е трудно занимание и не се отдава на всеки.Изключително си прав-живота е една проста математика.Сметките са ти абсолютно верни!!!!!!10:43 17.09.2021
139 333
До коментар #116 от "Dildo":
Защото може да има изтичане на газ, което в затворено подземно пространство е доста опасно. Газта е по-тежка от въздуха и няма от къде да излезе. Паркинга трябва да разполага със специална вентилация близка до пода.Добре монтираната уредба, трябва да изкарва газта от евентуален теч извън автомобила. На открито няма проблем дори да има теч, но под земята е проблем.
Коментиран от #165
10:47 17.09.2021
140 моториста
10:58 17.09.2021
141 Наблюдател
До коментар #123 от "Им бе цилус":
От Германия автомобилите опредалено идват по-добри.Харесваш дизел - ОК, няма лошо. Но затова има ДИЗЕЛГЕЙТ, защото трудно се вкарва в норми на по-чисти емисии. Представи си само - до 40 пъти по-вредни емисии от автомобилите на VAG. И то 11 млн. автомобили. Браво на американците - всичките 500 000 бройки такива автомобили бяха върнати на VAG, а те върнаха парите около 6 млрд. USD на САЩ. Ако така бе се случило в Европа сега марките Audi, Volkswagen, Skoda и другите щяха да имат нов собственик или просто нямаше вече да съществуват.
За съжаление никой не се интересува, колко е чисто горивото. Няма значение дали е LPG или CNG. Виждаш, че ако преди се даваха пари за изграждането на CNG-станции - сега обявиха горивото за мръсно, само защото идва от Русия.
Така, че карайте каквото и да е. Щото може да ни е за последно. Политиците искат да ни свалят от автомобилите и да ни качат в обществен или “групажен” транспорт. Като овце за стригане и доене.
Бъдете здрави! :)
11:05 17.09.2021
142 шофьор
11:24 17.09.2021
143 Гост
До коментар #136 от "САП":
Обясненията ти, освен напълно погрешни, свидетелстват за абсолютно непознаване материята на запалимите и опасни вещества, както и кривосхваната връзка между горене, взрив и опасност за човека.1. На бензинът му горят парите, но той си гори още от минус 40 градуса по Целзий. И ако прочетеш по-внимаелно, ще видиш, че самият аз твърдя, че бензинът е взривоопасен, но поне не е под налягане, като газта.
2. При газта в бутилката имаш 10 атмосфери. Колонки, молонки, булонки и помпи...... изобщо не ги коментираме. 10 атмосфери в бутилката, по тръбата до редуктора и на първа камера в редуктора.
3. И всяко едно съединение по тръбите е потенциален източник на опасен теч на газ. Ако не беше толкова опасна газта, нямаше да я омирисяват нарочно, за да я усетиш, когато изтича. Замислял ли си се?
4. При бензина опасността е от запалване и взрив, докато от газта е и от запалване и взрив, НО ДИРИ ДА НЕ СЕ ЗАПАЛИ ПАК СИ Е БОМБА, ЗАРАДИ НАЛЯГАНЕТО. Дефектирала бутилка, може да не се запали, но определено гърми от налягането. Ударната вълна и шрапнелите са жестоки и пагубни, дори да няма запалване. Хора са умирали дори от гръмнал бойлер, какво остава за газова бутилка.
5. Ако бензина попие по материали вече не е взривоопасен, а само пожароопасен. Още една подробност, която при теб е объркана, защото ги смяташ за едно и също нещо, а те не са.
6. Повечето уредби след изпарителя нямат налягане, защото най-често системите работят на вакуум, със засмукване от двигателя. Само
Коментиран от #157
11:30 17.09.2021
144 Гост
До коментар #136 от "САП":
Продължавам:6. Повечето уредби след изпарителя нямат налягане, защото най-често системите работят на вакуум, със засмукване от двигателя. Само инжекционните газови системи са под налягане след изпарителя, но то е доста по-високо от твоето д0фан€ (не те знам колко яко д0фа6).
7. Сменяй си филтъра по-често, щом караш на газ, ако уредбата ти не е инжекционна. При зацапване на въздушния филтър съпротивлението му се повишава и ДВГ започва да засмуква повече газ и ти вдига разхода. Обикновените газови са по-чувствителни към съпротивлението на филтрите. Питай всеки с газова и ще ти каже същото. Ако щеш си карай и по 20 хил км с един филтър - колата си е твоя. Само газов инжекцион не се нуждае от по-честа смяна на филтъра.
8. Мястото в багажника е различно при всяка кола. Замисли се сега, какви са по размер днешните автомобили - големи или малки. А какви смятат да се правят в бъдеще?
11:30 17.09.2021
145 V3VLADO
До коментар #18 от "Дизел":
Този ФАП се самопочиства сред природата. Като боклука от къщи да го донесеш и изсипеш в планината на чистото11:32 17.09.2021
146 Митьо
11:39 17.09.2021
147 Митьо
11:45 17.09.2021
148 Митьо
11:55 17.09.2021
149 Гената
12:01 17.09.2021
150 пеци
Ако е някой с подобна кола на бензин разхода ще е 8-9 / 100 ..
Ако е на газ 10-12/ 100
Смисъла да се слага газова уредба е нулев! Разходите не могат да се избият никога. Вече ако е фабричен газов инжекцион - ок .. но и това си има недостатъци
Но всичко е въпрос на вкус, както е казало кучето
Коментиран от #172
12:05 17.09.2021
151 ЧИСТО ГОРИВО
До коментар #5 от "Дизел":
ЗА МЕН ВСИЧКИ ДИЗЕЛИ СА КАДИЛНИЦИ( ЗАМЪРСИТЕЛИ).13:10 17.09.2021
152 ЯКО БОЙ
14:01 17.09.2021
153 Мондеото
До коментар #10 от "Георги Петков":
Кога ти гори 6 литра на градско-в сънищата ти ли?14:16 17.09.2021
154 Propan Power
14:36 17.09.2021
155 бузю
До коментар #100 от "Потурко":
тъпо , тъпо драги ми Смехурко ! ФВ Фаетон , бил ниска тока ?!?! твоето Уно 0.9 дизел вярно е върхът , такова удоволствие доставя шофирането му..... неземно . вътре "широко", "удобно" , двигателя не се "чува", като му подадеш газ 100 км/ч ги вдига утре..... а бе върха на сладоледа15:16 17.09.2021
156 дзверо
До коментар #39 от "Скрии Се":
Леле брато, ти на това коли ли им викаш!?16:00 17.09.2021
157 САП
До коментар #143 от "Гост":
Само като чуя, че бензина гори при минус 40 градуса по ЦелзийУмирам от смях :))
Сложи съд 100-на милилитра с бензин да седи половин час за да изстине при минус 40 градуса по Целзий и хвърли запалена клечка кибрит да видим дали ще се запали.
Казвам ти предварително няма.
При минус 60 градуса по Целзий бензините стават неизползваеми за гориво на двигатели.
На бензина ГОРЯТ ПАРИТЕ. Това, че не ги усещаш и виждаш не значи, че ги няма.
Загледай се в пламъка на бензина той седи на милиметри от течността запитай се защо.
Процеса му на горене е загряване на течността (течния бензин) получаване на пари запалване на парите. Веднъж запален бензина процеса се самоподържа.
Инжекциона на двигателя впръсква бензина буквално като микро капки почти пара.
Това, че се палят бензина и газта и след това се взривяват, също са пълни глупости научени от филмите.
Опитай се да запалиш газов резервоар, ще установиш, че мисия почти невъзможна
При пожар от нагряване първо се пръска бензиновия резервоар и чак поне половин час най рано след него може да гръмне газовия.
Чувал ли си понятието "Долна граница за взрияемост" (ДГВ) е има и горна (ГГВ). Са между тях за газ пропан-бутан и бензинови пари се взривяват. Това е процентно съдържание на газа в атмосферата за пропан е от 2,1% до 9%. Извън тези просто се пали.
Не си наясно с причините за горенето и взривяването на бензини и пропан бутан.
За процесите на горене в двигателя също си толкова наясно
Коментиран от #158, #159, #160
16:22 17.09.2021
158 Гост
До коментар #157 от "САП":
Физико-химични свойства на бензиновите горива:Пламна точка: < – 40 оС.
В Русия дори Ладите палят при -40.
16:47 17.09.2021
159 Гост
До коментар #157 от "САП":
Още колко пъти ще го повтаряш това за парите на бензина, че горели? Кой го оспорва? Или просто трупаш коментари, пък лаф да става?16:50 17.09.2021
160 Гост
До коментар #157 от "САП":
Бъркаш точка на изпаряване, точка на запалване, и минимална концентрация на насищане за да има запалване. Явно в главата ти е голям ошав и понеже не ти е ясно си го подреждаш, както ти е удобно на теб.Газта е по-опасна от бензина и не защото се взривяват коли по филмите, а защото освен, че е запалима и взривоопасна, е и под налягане. Но мисля, че ще се наложи да ти се обяснява още веднъж, понеже трудно схващаш, а и вместо да вникваш в написаното предпочиташ да си измисляш своя физика.
Продължавай да се чудиш, защо не те пускат с газова уредба в поздемните паркинги. Сигурно защото не разбират колкото теб.
Коментиран от #168
16:54 17.09.2021
161 Шаран БГ
Щом една кола е измислена , направена и тествана на бензин и само на бензин- карай си я, брате, на бензин. Когато има заводско газово - карай и на газ, като редовно ходиш при съвестни майстори да го тестват ежегодно това газово. Правих разни изпълнения на газово и винаги бях като та тръни. Благодаря - по-вече йофтения не искам. Не че много съм забогатял, но разпродадох бутилки и уредби и рахатясах. Да гори колкото иска бензин -5-6-7 литра на сто. Внимавам, контролирам я и просто пътувам по-малко.....Налага се !
17:16 17.09.2021
162 TDI
Коментиран от #163
19:44 17.09.2021
163 комбайнера
До коментар #162 от "TDI":
На нафта ми е само трактора! Не се мразя чак толкова, че да си сложа нафта в колата!21:09 17.09.2021
164 Дедо
22:50 17.09.2021
165 Dildo
До коментар #139 от "333":
Та казваш, изтичането на газ на открито е безопасно ?23:30 17.09.2021
166 Dildo
До коментар #132 от "Хайде_де":
Много хора живеят в сгради с подземен гараж.23:32 17.09.2021
167 Бай Иван
До коментар #10 от "Георги Петков":
Имам Мондео бензин 180 коня и гори между 8 и 9 и е автомат така че си разбирач пич.23:40 17.09.2021
168 САП
До коментар #160 от "Гост":
Бензина не е запалим и взривоопасен така ли?Я пак помисли.
Разликата между бензин и газ е, че газта се съхраняват под налягане. И ако направиш глупост с крановете излиза от съда сам.
Да пробиеш съд с пропан бутан е просто невъзможно.
Бензина е много по запалим и опасен от пропан-бутана, но просто сме свикнали с него.
С бензин и дизел работим и срещаме вече над 100 години.
Пропан бутана за почна да навлиза последните 30-40 години масово.
Под една или друга форма(в разни препарати) бензина и дизела се срещат във всяко домакинство и знаят правилата за работа с него, докато пропан-бутана има хора, които никога не са срещали с него.
И затова всички го смятат за по-безопасен.
Знам защо не те пускат в подземни гаражи с газова уредба и това няма нищо общо с това, че газта е под налягане и пламните теператури.
Причината е обемни тегла. И вероятност за събиране на определени места на газа при теч.
Забраната за допускане на МПС с АГУ в подземни гаражи не е абсолютна.
Има подземни гаражи в, които се пускат коли с газова уредба, но за това има специални изисквания към гаража. И трябва да е изрично обявено на входа на гаража, че допуска коли с АГУ.
Изпълняването на тези изисквания е скъпо и почти никой не го прави. Макар, че знам няколко такива гаражи на молове.
Коментиран от #173, #174, #175, #176
07:35 18.09.2021
169 Иван
До коментар #32 от "Никата":
Сигурен съм, че никога не сте карал на газ. Дизел фен сте.08:58 18.09.2021
170 Дядо Либен
Коментиран от #177
09:17 18.09.2021
171 Пушиляк
До коментар #5 от "Дизел":
Проблемът е за останалите. Премахнати са филтрите за твърди частици- вървиш, димиш и смърдиш, т. е. замърсяваш!09:20 18.09.2021
172 софиянец
До коментар #150 от "пеци":
Киа Сийд 1.6 122 кс, 110-120 магистрала 5.5/100 бензин измерено по метода "пълно до капачката" на една и съща бензиностанция.Истината е, че който кара повече от 15 000 годишно - по-добре дизел. Колега е с дизелово Пежо 308 100 кс, виждал съм на борд компютъра на таблото разход 4.5 за същата скорост, твърди, че е реален.
Мислех да слагам газ на моята, но всички познати майстори казаха да не се занимавам. Нищо, че бакшишите масово са на газ, но те избиват разходите по поддръжка на две горивни системи (метан и бензин) с печалбата от навъртените километри.
Коментиран от #178
18:20 18.09.2021
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Гост
До коментар #168 от "САП":
Замислял ли си се, защо те задължават да си изпитваш бутилката за газта, на техническия преглед, а никой не те задължава да си тестваш резервоара за бензин? Сигурно, защото не разбират, колкото теб. Откъде това самочувствие, че много разбираш, не ми стана ясно?10:17 20.09.2021
175 Гост
До коментар #168 от "САП":
И какво става, като се събира газта, при евентуален теч? Нали от там е опасността, че може да се насъбере толкова много, че да се насити прекалено и да се създадат условия за едно голямо БУМ. Стигнал си точно преди извода и си спрял, защото не ти е харесал.Коментиран от #182
10:20 20.09.2021
176 Гост
До коментар #168 от "САП":
Има места, където се работи и с тротил, но и те трябва да отговарят на определени условия за безопасност. А точно това доказва, че тази суровина е по-опасна.Очевидно е, че вече не спориш креативно, а просто тъпчеш на едно място, за да се изкараш прав, докато сам виждаш, че не си.
Сбъркал си публиката. Ще си по-интересен на люлките.
10:22 20.09.2021
177 Гост
До коментар #170 от "Дядо Либен":
Това е така, защото си карал дизел на ВАГ, а те са пословични с тракането си.Опитай японски дизел и ела пак да изкажеш мнение.
10:25 20.09.2021
178 Гост
До коментар #172 от "софиянец":
Много точно описано, браво колега.Газта и метана са за бакшишите. Човек, който прави по-малко от 15 хил км на година няма сметка от тях. Карах на газ и сам стигнах до същия извод.
10:27 20.09.2021
179 Читател
До коментар #173 от "Гост":
Прав си. Бутилката на АГУ е под налягане - до 15 атмосфери. А имаш ли идея колко е налягането в цилиндрите на съвременните дизели? Отдавна мина 100 атмосфери.... това не те ли плаши? Я гледай колко дизели се движат по улиците... все бомби, според теб :)))Коментиран от #181
13:24 20.09.2021
180 TDI
18:12 20.09.2021
181 Гост
До коментар #179 от "Читател":
В рейката на комън рейл са над 1000 атмосфери, но няма опасност да ти направи нещо.Правиш ли разлика, между бутилка с вместимост 60 литра и цилиндърче с вместимост, колкото лимонадено шише?
13:33 21.09.2021
182 САП
До коментар #175 от "Гост":
Не знам защо сте решили, че газта винаги се взривява.Ако се събрала в огнище вероятността да стане взрив е минимална, но виж да се запали огромна. Трябва да премине една кола с нажежен ауспух и пожара е готов.
Виждал съм го много пъти как се палят такива огнища, но нито един път не са се взривили.
Причината е много тесния процентен диапазон в, който се взривява.
Също това, че бутилка се може да се взриви е пълна глупост. Отговора е прост в няма кислород за да се получи горене или взрив. При прегряване на бутилката настъпва разрушаване от свръх налягане. Това не е експлозия макар ефектите от декомпресията да се подобни.
Същия ефект се получава от гръмнал електрически бойлер.
Съдове под налягане има страшно много покрай нас, както и такива съдове, които могат лесно да се превърнат в съдове под налягане, но просто сме свикнали с тях и не им обръщаме внимание.
Примерно стъклена бутилка с безалкохолно оставена слънце. От такава съм стигал до болница и още имам белези.
Коментиран от #184
13:51 24.09.2021
183 Този коментар е премахнат от модератор.
184 Гост
До коментар #182 от "САП":
Гръмнал бойлер събаря панелите на етажа. Не ми разправяй, колко е безопасен, ако гръмне. Гръмнала бутилка, дори без да се е запалила газта, пак е много страшно.Стремим се да намаляме рисковите уреди и съдове, не да ги увеличаваме и да трупаме проценти на риска нагоре.
Казваш, че си бил в болница дори от бутилка с безалкохолно, а в същият момент ми обясняваш, че газ под налягане била безопасна?!
Коментиран от #186
19:43 24.09.2021
185 Мутра
До коментар #4 от "хъхъ":
За да имаш трябва да цениш парите,аз изминавам на година около 45к км.с е63 535i а ги сметни в пари а не страдам от липса на кинти.16:44 25.09.2021
186 САП
До коментар #184 от "Гост":
То и живота е опасен от него се умира, но всички го живеем.Поинтересувай се каква е вероятността да пострадаш от гръмнала бутилка за газ и да те удари лека кола.
Та пак приказвай за намаляване на риска.
13:17 27.09.2021
187 9999
До коментар #21 от "Gowo":
За паленето ще запали но докато загрее до 40градуса изпарителя замръзва те затова палят на бензин и минават автоматично след 40 на газ.Коментиран от #191
17:39 29.11.2021
188 един от многото
20:46 15.03.2023
189 Цик
До коментар #10 от "Георги Петков":
Ти в кой град си бе човек, шест на сто градско, ще да си само от Мелник15:09 05.12.2023
190 Знайко
До коментар #11 от "Шишо Бакшишо":
Относно вървенето на газ- най-често с най-добрите газови настройки, на бензин колата ти не върви и с най-добрите бензонови настройки, колата ти не върви повече но гори много газ.Винаги съм играл с добрите газови настройки, а бензиновите ми настройки са ми спасителни.
При модерни и мощни коли може да се използва газовото с по-консервативни настройки, за да се постигне икономия, а за истинско каране минаваш на бензин.
Отделно 65 литра бензин с 42 литра газ ти дават 1000 км рейндж, което не е никак зле.
Даже и да си Зелен, пак ти се връзва , защото цапаш по-малко от бензинките.
20:29 05.12.2023
191 Знайко
До коментар #187 от "9999":
Много вярно-имаш и бензинов разход. Колкото по-често гасиш, толкова по-голям бензинов разход, защото за всяко палене инжекцията си подготвя обогатена доза.20:33 05.12.2023