Last news in Fakti

22 Декември, 2021 12:47, обновена 22 Декември, 2021 21:31 111 452 98

Не дръжте колата на "празен ход" прекалено дълго

  • съвети-
  • двигател-
  • празен ход

Основният риск е свързан със състоянието на моторното масло

Не дръжте колата на "празен ход" прекалено дълго - 1
Снимка: Shutterstock

Много шофьори все още имат навика да загряват двигателя преди шофиране и това е абсолютно правилно действие, но с работата на празен ход не трябва да се прекалява. Сега ви разказваме защо продължителната работа на празен ход може да убие двигателя.

Основният риск е свързан със състоянието на моторното масло. Факт е, че при ниски обороти скоростта на циркулация на маслото в системата на двигателя намалява, тъй като налягането на течността, както и обемът на изпомпваната смазка, зависят пряко от броя на оборотите на двигателя.

В съвременния двигател елементите се смазват по комбиниран начин: смазка се подава на по-малко натоварени агрегати чрез гравитация или впръскане, а на по-натоварените - под налягане през специални маслени канали. Ако налягането на маслото е ниско, тогава могат да възникнат редица сериозни проблеми.

Трябва да се обърне специално внимание на все по-масовите двигатели с малък работен обем, които се характеризират и с малък картер. При тези мотори, при дълго стоене в задръствания, маслото в картера прегрява и губи голяма част от свойствата си. В резултат на това има риск от сгъстяване на маслото и запушване на маслените канали.

Всичко това води до прегряване и на двигателя и в близко бъдеще може да се наложи основен ремонт. Затова, ако автомобилът често преседява в задръствания, по-добре е да се съкрати интервалът за смяна на маслото, като се гледа не пробег а т.нар. моточасове. Така двигателят ще живее по-дълго.

Освен това при продължителна работа на празен ход горивно-въздушната смес изгаря неефективно, а неизгорялото гориво с примес на масло може да запуши катализатора. Всичко това налага преждевременна смяна на този детайл, който, както всички знаем, съвсем не е евтин.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 245 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ххх

    127 8 Отговор

    До коментар #1 от "Азз":

    Тъкмо щях да напиша същото!
  • 3 овчар

    193 16 Отговор
    А май не сте чували ,че двигателите имат маслени охладители !!!

    Коментиран от #4

  • 4 Този

    140 14 Отговор

    До коментар #3 от "овчар":

    Или, че катализатор тук не се сменя, а просто се премахва!!!
  • 5 zeus

    256 9 Отговор
    За сефте чувам, че като маслото се загрее се сгъстява. Да, на празен ход маслото е с по-ниско налягане, ама и оборотите на двигателя са ниски и е напълно достатъчно. При работа на място се загрява повече охладителната течност, маслото се загрява при агресивно шофиране. Сега конкретно през зимата загряването и за парното не стига :)

    Коментиран от #9, #79

  • 6 filo

    116 3 Отговор
    Дано не попадам в задръстване.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пеуник

    171 9 Отговор
    Пълни болшетове! Натоварването на ДВГъто е минимално на празен ход, а и джендърските автомобили са със старт - стоп система, така че в задръстванията си отиват акумулатор стартер. Под този вол няма теле.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ел. миксер

    225 13 Отговор
    Аз моята Тесла я загрявам на празен ход поне 15 минути. Преди това се мъча да вляза вътре още 15 мин. щото дръжките на вратите са замръзнали. През това време обилно и старателно споменавам родител 2 на Мъск.

    Коментиран от #31

  • 12 Горублянския

    267 9 Отговор
    По тъпата ви логика и знания за двигателите - таксиметровите шофьори трябва да сменят колите на 2 месеца с нови, щото работят на едно място и прегряват маслото и заминава двигателя !!! А всъщност е точно обратното, колкото повече работи двигателя и е в оптимална температура и няма студени стартове, толкова е по-дълъг живота му !!!!
  • 13 Туристи

    182 4 Отговор
    Таксито ми е на 750000 им безброй мото часове никакъв проблем. Помпата е сметната да качва на празен ход .
  • 14 Биоробот

    107 7 Отговор
    При работа на празен ход по-скоро може да възникне проблем не с маслото, а с охлаждащата течност. Понеже колата не се движи и няма насрещен въздух да обдухва и охлажда антифриза в радиатора. Ако по някаква причина не се включи вентилатора (например повреден датчик за температурата на антифриза), то двигателя може да прегрее и блокира.

    Коментиран от #39

  • 15 Бай Шиле

    118 5 Отговор
    Любителска статия.Налягането при ниски обороти е ниско но и натоварването на триещите се повърхности е по малко.

    Коментиран от #27

  • 16 бай Ставри

    125 5 Отговор
    Няма "прекалено дълго" умници! Конструкторите са сметнали работата на маслената система, да осигурява налягане достатъчно на всички режими. Ако времето е горещо, ще се включи вентилатора и ще охлади. Отделно, че вече всички коли си имат и масло охладител Редакцията дава възможност на някой невежи, да поспечелват с публикуване на глупости.

    Коментиран от #43

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 i-рян

    30 1 Отговор
    гараж 54 в тубата показват, кола с прозрачен картер и капак на клапаните...

  • 19 оня с магарето

    9 15 Отговор

    До коментар #17 от "Инж Иванов":

    ами напиши явно си дипломиран и мислиш, че знаеш всичко. дай да проверим. дипломата е само една хартийка, която показва, че някой е имал възможност някога да научи нещо... а те нещата толкова бързо се променят...
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Мекия

    8 25 Отговор
    Влез вътре в двигателя на 800.... 900 оборота и виж какво става да я види бате Кити коментари колата може да работи на място ще сувенир той няма после я издухваш яко и всичко е точно да не е ставала кола да е
  • 22 Играч

    32 4 Отговор
    Имам дизелово Ауди което показва температурата и на маслото и на охлаждащата течност и се загрява абсолютно еднакво.И аз съм си мислиш, че антифриз стига 90 градуса ,а маслото е още студено ,но уви не е така.
  • 23 Стара талига

    67 2 Отговор
    Преди 7 години купих един таралясник ситроен Ксара , бензин 1.6 мотор , 88 к.с. Карам я на газ и за деня и се събират поне 1 час , работа на празен ход , а през зимата повече от 2 часа . Мотора " мърка " , не се чува . Никога досега не се е налагало да и доливам масло до следващата смяна .Нивото пада около 1 см на масломерната пръчка . Факт , това е стар мотор с чугунен блок и 2 клапана на цилиндър . На 21 години е и пробега е над 400 хил км.
  • 24 комунист

    20 62 Отговор
    Физик съм по образование и двама мои колеги започнаха работа 1985 година кам БАН в отдел занимаващ се с маслата в ДВГ.От тях знам, че 99.3% от състава на моторните масла е основно масло, което е еднакво за всички моторни масла и се добива от преработката на нефта и само 0,7% са добавките,които отделните фирми добавят като количество и видове и ... следователно, ми каза единия от тях е важно маслото да го има, а не на колко километра е то.И от тогава като го послушах та само доливам.Имам автомобил Фиат на над 300 000 на фабричен метан на който не съм сменял масло от както е купен - на 310 000 сменях гарнитура и всичко светеше.

    Коментиран от #26, #29, #41, #42, #73

  • 25 Такъв

    25 4 Отговор
    автономен автомобил не може да премине през кръговото до Billa в Търново, без ПТП...
  • 26 Инжинер

    59 3 Отговор

    До коментар #24 от "комунист":

    А случайно да си чувал , че маслото абсорбира влага и смазващите му качества намаляват с времето ?!Също при работата на двигателя се сигментите отнемат от цилиндрите метални стърготини , колкото и да са микроскопични . В крайна сметка всеки сам си троши колата !

    Коментиран от #28, #97

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 комунист

    6 33 Отговор

    До коментар #26 от "Инжинер":

    Да, чувал съм всякакви такива небивалици, обаче въпрос - маслото, което трябва да "сменям" е Селения Голд - та същото масло е и за камион Ивеко, а там препоръчителния пробег за смяна е 65 000 км, ане 15 000.Как да го тълкувам - по малки обороти добре, обаче всоички триещи се части са в пъти повече като площ, следователно твоите микрочастици са в пъти повече / то сиима филтър, но ... ти разбраш повече/.
    Температурата при дизела е по-висока и ако след загряване смазочните качества намаляват, то значи при моя двигател е по-добре.
    Според моите колеги всичко е за пари.
    А моят двигател вече 346 000 си работи с масло, което не е сменяно като на 5 000 доливам литър.

    Коментиран от #35

  • 29 333

    38 2 Отговор

    До коментар #24 от "комунист":

    Малко са се попроменили нещата, да ти кажа. В GTL базово масло няма капка нефтен продукт. Добавките в някои масла, които са на нефтена основа може да бъдат над 30%.
    Това как си карал 300х километра кола без да и смениш маслото може да го разправяш някъде другаде. Далеч по-бързо ще се превърне в туткал. Теоретично ако имаш перфектен филтър може.
  • 30 kkk

    25 36 Отговор
    Аман от глупости... Работата на "празен ход" е напълно излишна и на крачка от идиотизъм.

    Единственият случай в който моторът може да се остави да работи е зимата докато чистите снега от колата- така или иначе предното стъкло ще се запоти от вътре и му трябва обдухване (било то и със студен все още въздух) за да изсъхне няма лошо докато вие мръзнете отвън вентилатора да духа на стъклото отвътре. А като цъкнете отоплението на огледалата и задното стъкло тъкмо и те ще се размразят за тези 1-2-3 минути докато чистите снега.

    Извън описаната ситуация НЯМА НИКАКВА НУЖДА да "подгрявате" мотора. То и в тази ситуация НУЖДА няма, просто схемата става 3в1... Колкото и да е студено колата се пали и се потегля бавно и спокойно на ниски обороти и ниска предавка- мотора и да загрее на място маслото в скоростите загрява само в движение.
    Да казвам ли как точно НИКОГА дизел ще загрее на място при минус 5 градуса?
    Да казвам ли, че онези 300гр. гориво които ще изгорите за 15мин. "подгряване" зимата ще ви стигнат за 2,5-3км. и в най-големият студ и тежък трафик сутринта.
    И тези с колите на газ да не ми обясняват как подгряват за да обърнат на газ- потегляте и след 3км. сте минали на газ...

    Коментиран от #90

  • 31 Сестрата на родител 2 на Мъск

    22 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ел. миксер":

    Супер си!!
  • 32 Вчера сутринта(а и не само)

    35 5 Отговор
    Загрявах (оставих я) колата 15 мин докато се облека (в къща съм) че не обичам да влизам на студено. 2 литра е обема .Нищо и няма на колата.На 12 години е и още толкова ще изкара.А който има миксери за белтъци да се спасява.
  • 33 Хорхе

    42 8 Отговор
    Защо лъжете хората? Технически изправен автомобил се чувства отлично на "празен ход" или "в режим температурен". Няма натоварване, а "маслената баня" е достатъчна за мазането на двигателя. Когато е топло над 35 градуса остави двигателя да поработи поне 3- 5 минути да охлади двигател, турбина и компресора на климатика преди да го стопираш. Когато е студено задължително да "потропа" десетина минути, да направи поне 60 градуса, да вдигне температурата на масла, течности и гориво чрез обратния кръг при дизела например.

    Коментиран от #64

  • 34 Васил

    25 2 Отговор
    Не чакам повече от минута колата ми е на 400 хиляди на бензин не съм забелязал да има някакви промени в работата на мотора иначе сменям маслото на 7 хиляди около 3 пъти в годината.

    Коментиран от #38

  • 35 devil

    26 3 Отговор

    До коментар #28 от "комунист":

    Разликата между колата и камиона е че Фиата ти взема 5 литра Селения масло а камиона ти Ивеко 20 литра виждаш ли каде е разликата на най големите камиони дето не се гасят мисля че им даваха на 200 хиледи да се сменя или на мото часове ,затова колкото ти е по голям мотора и взема повече литри масло е по добре за него ,та тъй
  • 36 Животинската тяга....

    2 9 Отговор
    Сигорно караш деу тико!!! Или пък по разкошната лимузина - деу Матиз!!! Ти си големец...
  • 37 малиии

    12 10 Отговор
    Много шефиори тука бе , и кой от кой , по голем разбирач .. А аз на МаЗ- а му подклаждам един огън под картера , паля го и на първи май му врътвам ключа ...
  • 38 00014

    11 14 Отговор

    До коментар #34 от "Васил":

    Въздържах се да коментирам останалите, но на тебе ще кажа "браво" защото правя точно като тебе. А тези които подгряват без да се съобразяват с околната температура, ей така за гимнастика, или пък само са чували, че се прави подгряване ще им кажа -- трошете си колите, автомонтьорите ви чакат.
  • 39 Бакшиша

    18 5 Отговор

    До коментар #14 от "Биоробот":

    Само акъла ви дето го нямате може да прегрее и блокира на празен ход
  • 40 Копипасте

    17 3 Отговор
    "Трябва да се обърне специално внимание на все по-масовите двигатели с малък работен обем, които се характеризират и с малък картер. При тези мотори, при дълго стоене в задръствания, маслото в картера прегрява и губи голяма част от свойствата си. В резултат на това има риск от сгъстяване на маслото и запушване на маслените канали."
    Това е! Повечето нови автомобили са с "двигателчета" до 1 000 кубика, надути с турбо, би турбо и прочее донезнамколкоконя! Това е причината да се скапват за 0 време! Кой каквото ще да си купува?!
  • 41 Бае тодър

    18 2 Отговор

    До коментар #24 от "комунист":

    За такива като теб няма да се учудим ако карат още с М10 Д.....🤣🤣🤣🤣
  • 42 Бай Стою касапина

    23 5 Отговор

    До коментар #24 от "комунист":

    Алоо, параход да плува тук някъде ? Между другото що не вземеш да разтопиш свинска мас и си карай с нея. Или с олио, все едно е фритюрник. Физик си ама друг път, колкото аз съм касапин.
  • 43 Космич

    21 1 Отговор

    До коментар #16 от "бай Ставри":

    Още москвето ми осмак четириочко от 68 год. имаше маслен радиатор.
  • 44 Анонимен

    25 1 Отговор
    Безспорно Радо не разбира от плъзгащи лагери каквито са лагерите на основния и разпределителния валове в един ДВГ/бензин или дизел е все тая/! В плъзгащия лагер трябва да се подава масло с налягане не по-малко от 0.4 технически атмосфери или бара! Ако не е нещо прецакано с филтри, маслена помпа, карбуратор, центровка и прочее .... това налягане си го има и лагерите работят както си трябва на какъвто и ще да е "ход" / Ако "дрищиш", "гъзарееш" и прочее - кеф цена няма и надмогване на харча също!
  • 45 ДВГ

    10 1 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Все там - като прегрее ще стане още по-рядко.
  • 46 Taka si e

    23 4 Отговор
    ДЖЕНДЪРСКИТЕ ЕВРОГЕРЙСКИ АУТОТА МОЖЕ И ДА ГО ИМАТ ТОЗИ ПРОБЛЕМ, Но автомобил, праве от инженери, не се поврежда от работа на празен ход. Подобни глупости може да напише само некомпетентен журналист,, който е виждал автомобил само в интернета. Няма двигател който да се повреди от работа на празен ход, освен ако вече не е толкова износен, че да не държи налягане на маслото, т.е. вече е за ремонт. А аз съм си купил един 20 г. дизел, който без проблеми върви на масло, олио и др. и мисля да го карам на алтернативни горива, че да на плащам евроакцизите на идиотите в ЕК.
  • 47 Гошо

    23 4 Отговор
    Поредната тъпа и некомпетентна статия. Абе нямате ли образовани журналисти? Дайте на някой ученик, който учи двигатели с вътрешно горене да пише. Последният месец сте доста смешни ....
  • 48 Някой

    18 3 Отговор
    По голяма глупост скоро не бях чел. Който е писал статията явно разбира от готвене.... Размислите оставям на Вас!
  • 49 Голям Слон

    11 10 Отговор
    :-) Не прогрявам! Първо, колите са гаражни. Второ, дори и да спят някъде навън, предпочитам да запаля и да потегля бавно. Километър на ниска скорост е много по-добре от тракане 10 минути на място. Даже и след толкова пак няма да имат моята температура след километър. Не, основни ремонти никога не съм правил :-)
  • 50 Роналдо

    7 1 Отговор
    Глупости глупости и пак глупости калпавия двигател си е калпав
  • 51 Миро

    10 4 Отговор
    Алтава работа! Нямам думи ни за статия нито за повечето коментари. Празен ход и износване и мазане и какво ли не. Ужас пълен.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Реторичен въпрос

    14 3 Отговор
    Кога чевешкото тяло прегрява и се изпотява, когато човек стои на място, или когато човек се движи (бяга)...

    Ако охладителната, горивната и маслената системи на ДВГ са изправни, то няма никакъв проблем двигател да работи на празен ход прекалено дълго.

    Забележка: отнася се за напълно здрав човек и за напълно изправен ДВГ.
  • 56 Бензин Дизел

    16 2 Отговор
    Добре че сте вие да обясните инженерните грешки в ДВГ,от сега нататък ще форсирам ДВГ докато чакам на светофара
  • 57 Американец 🏈

    9 15 Отговор
    Колата е добре да се загрява в движение на ниски обороти, не на място. Когато работи на idle - няма достатъчно мазане на буталата. Маслото не стига навсякъде, помпата не качва маслото
  • 58 Тиро Вампиро

    14 3 Отговор
    Големи глупости пишете.Гасенето и паленето на двигателя скъсяват неговия живот а не работата на място.Маслото се сгъстява,ако не се сменя навреме заради намаляване на смазочните качества и саждите от изгорелите газове.Също,ако не доливате,когато е необходимо.Топло масло не се сгъстява.Когато двигателя работи на малко по високи обороти от най-ниските живее особено в студено време.гасенето на двигателя в студено време го убива.Когато пътувам и е под нулата не гася камиона а само вдигам оборотите и лягам да спя.
  • 59 Коментар

    18 2 Отговор
    Как тези екипи от инженери не са взели всичко предвид, а този мушмул се е сетил. Толкова е абсурдна статията, че чак не искам да я коментирам.
  • 60 оня с коня

    1 12 Отговор
    Ясно че Празния ход не е за всеки и е оправдан единствено по Баир надолу при изключена скорост.
  • 61 Аудито

    1 1 Отговор
    Ужас
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Философ

    6 6 Отговор
    Лошото е DPF се задръства яко при празен ход.Вдига се нивото на маслото, светват разни лампи и айде в сервиза.И така 3-4 пъти в годината смяна на маслото на 5-6 Хил.,вместо на 25.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Пламен Добридинев

    15 1 Отговор
    Добре ще е тези статии да бъдат редактирани от инженер ДВГ или поне минимум някой завършил средно автотранспорт
  • 66 Проглеждане

    14 1 Отговор
    До един от последните коментари - има как дизел да загрее до 60 градуса зимата и то на празен ход. Някой производители оборудват автомобилите допълнително с печка , особено пък за МПСта предназначени за севера.
    Преди години имах Е220, на място държеше 60градуса (оставял съм я с часове да бачка на тихи обороти и вкл парно/ продадох я на 460хиляди, а с колко е бил върнат километража преди това не зная, в движение 80-85градуса поддържаше), същия мотор само че ЦДИ без печка не може да достигне 60градуса на празен ход (та даже и в движение ако не бачка кюмбето).
    Колкото до това дали да подгряваме сутрин двигателя на колата - всеки сам си решава. Лично аз я оставям да работи докато изчистя стъклата и после потеглям , без екстремни маневри, а през топлите сезони паля и почти веднага тръгвам като пак внимавам да няма екстремно подаване на газта. Но всичко е доста относително и трябва да се има и предвид какво е заложил и производителя за издържливост на детайлите в ДВГто.
  • 67 ТRIF

    13 1 Отговор
    Поредната тъпа написани във връзка с автомобилите. Вече съвсем сериозно си мисля, че се публикуват умишлено подобни стстии за да разбудят духовете и да има много коментари. Вероятно броя на коментарите по някакъв начин дигат рейтинга на списателя. Освен Български ползвам и други езици. Вярно подобни глупости не съм чел.

    Сега и по темата.
    Студен (неработил) двигател, особенно с турбо задължително трябва да се подгрява.
    Как и до кога? Всички ДВГ имат оптимална работна температура. Така са проектирани. Това е температурата при която термостата е напълно отворен. За тази температура са оптимизирани и двигателните маса. Да припомня, че двигателните масла са смес от компонент за смазване и още една дузина добавки за да се получи желаите качества на маслото. Тези добавки стареят и без да се ползва маслото. Затова в инструкциите пише км. пробег или 1 година (което събитие се случи първо).
    Натоварване на двигателя се допуска само при достигане на оптимална температура. До тогава тои е в подгряващ резим.
  • 68 Вай Вай

    8 1 Отговор
    По големи глупости не бях чел скоро
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Гост

    11 2 Отговор
    Това важи само за модерните двигатели, които са правени от пишман инжинери. Старите машини се правеха с ум, от умни хора, които не жертваха ресурсът на машината само и само да са щастливи икономистите.
  • 71 Бaй Cтaври

    13 1 Отговор
    Единственото вярно нещо е твърдението, че моточасовете, а не пробегът е от значение за интервалите на обслужване.
  • 72 Ал Тъпоне

    5 0 Отговор
    Калпави инженерни решения. Щом на празен ход маслото няма налягане, значи маслената помпа не е проектирана добре! Москвичите с моторите на 1570 куб.см. на Автоваз имаха пък друг проблем - като я форсираш на студен двигател до 3000 оборота и маслената помпа надуваше масления филтър, като балон и през уплътнението на филтъра маслото заливаше паркинга, но пък ако се научиш да се справяш с този проблем и а палиш на ниски обороти - под 2000 за сметка на това лампата на маслото никога не свети за ниско налягане!

    Коментиран от #77, #93

  • 73 Друг комунист

    12 0 Отговор

    До коментар #24 от "комунист":

    Другарю, а да сте чували че има и маслен филтър? И той ли ви е на 300 000 км?
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Гост

    14 0 Отговор
    Изключително неграмотно написана статия."При тези мотори, при дълго стоене в задръствания, маслото в картера прегрява и губи голяма част от свойствата си. В резултат на това има риск от сгъстяване на маслото и запушване на маслените канали." Всички змаем че когато маслото прегрее става по тънко и затова губи свойствата си, а не че има риск от сгъстяване както е написано.
  • 76 Гост

    9 0 Отговор
    Изключително неграмотно написана статия."При тези мотори, при дълго стоене в задръствания, маслото в картера прегрява и губи голяма част от свойствата си. В резултат на това има риск от сгъстяване на маслото и запушване на маслените канали." Всички змаем че когато маслото прегрее става по тънко и затова губи свойствата си, а не че има риск от сгъстяване както е написано.
  • 77 Бай Стою касапина

    8 0 Отговор

    До коментар #72 от "Ал Тъпоне":

    И защо трябва да форсираш студен мотор? Какъв е смисълът?
  • 78 ttt

    2 3 Отговор
    В наръчника на Тойота РАВ 4 (дизел) пише - стартирате двигателя и тръгвате, без да форсирате, докато загрее мотора.
  • 79 Зайко Байко многознайко

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "zeus":

    Добре си го обяснил , мислех да им напиша същото!👏👏👏👏👏👏
  • 80 Поредното

    3 0 Отговор
    некомпетентно мнение на този автор.
  • 81 На вниманието на пишман разбирачи

    3 9 Отговор
    Механик съм от доста години, над 20. През това време все понаучих нещо за ДВГ-та. Повечето стари коли, които масово се карат в Бг, са проектирани така че маслена помпа почва да работи ефикасно при обороти от 2500 и по-големи. Под 2500 оборота - двигатели изпитват маслен глад. Затова смятам статията за коректна.

    Коментиран от #83, #91

  • 82 Izkorenitel na pleveli

    2 1 Отговор
    До Стойчо касапина,,,,,,,брайно ле умнико явно не знаеш че дизеляка върви със олио поразпитай малко и почети книги за да излезеш от нереалното
  • 83 мммда

    7 0 Отговор

    До коментар #81 от "На вниманието на пишман разбирачи":

    не съм механик, ама ти щом си започнал да учиш след като си започнал работа е ясно....как го разбра това за оботорите и маслената помпа? или ти си от тези "майстори", които на стар двигател сипват "по-дебело" масло без значение, какво е предписанието на производителя.. та по темата за маслата и двигателите - на бензинов двигател на WV купен нов на 80хил трябваше да сменям веригата, в книжката пише, че палиш и тръгваш, за температура нищо не пише, и масло на 30хил се сменя(представям си, ако наистина го сменях на 30хил колко щеше да изкара веригара..) на баща ми колата винаги работи в двора десетина минути преди да се кара, няма лято няма зима, колата е опел астра г бензинов 1.4, също купуван нов и пет години каран служебен, на 300 хил. без проблеми с мотора. Сега ми кажи, какво да вярвам?

    Коментиран от #87

  • 84 ТRIF

    6 0 Отговор
    Половината от написаното от мен не се появи в коментара та да допълня.
    Има разлика колко трябва да се подгрява двигателя и как в зависимост от неговия тип, скоростна кутия и други особенности на автомобила.
    По малките атмосферни двигатели с механична скоростна кутия при 0С се подгряват на празен ход за околко минута и после се подгряват под малък товар. Ниска предавка и до 2000 оборота примерно.
    С автоматична скоростна кутия преди да потегли се натиска спирачка, включва се на скорост и се изчаква така 1 - 1.5 мин. Това подгрява леко маслото на скоростната кутия и осигурява по плавно превключване докато маслото достигне работна температура.
    Големите двигатели 3.5 - 5+ литра, дизелите и двигателите с турбо изискват повече време за подгряване на празен ход при идентични условия с примера по - горе (0С). Обикновенно това е 3-4-5 пъти повече.
    За всички ДВГ важи, че не трябва да се натоварват много докато не достигнат работна температура.
    Това е особенно важно за ДВГ с турбо. От всички компоненти на двигателя то е най-чувствително към температурата на маслото.
    Нещо и за маслената помпа и сензора за налягане. Има графики какво налягане прави помпата при определени обороти, вискозитет и температура на маслото за тези които се интересуват.
    Това, че лампичката за налягане на маслото не свети при запален студен двигател съвсем не означава, че може да подкарате колата с максимално натоварване. Маслото е все още гъсто и не гарантира оптимално мазане.
    Подгряван
  • 85 Грета Тунберг

    4 2 Отговор
    Скъпи, в Норвегия е много студено. Ти дълго ли подгряваш твоята Тесла? Загрижена съм че ако го правиш прекалено дълго ще ти се наложи да правиш ремонти. Искам да сме добре, обичам те!
  • 86 Радко главата ти е за основен ремонт

    3 0 Отговор
    Бате, хаабаба. Явно много седиш на едно място и ти е прегряло маслото.
  • 87 Аха

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "мммда":

    И аз не съм механик, но причината трябва да я търсиш по-генерално. В примера ти има много повече значение кой е производителя на колата, а не кой как я експлоатира ...
  • 88 Марин

    2 0 Отговор
    Не съм напълно съгласен с вас.. До някъде сте прав.. Но при положение че ние Българите не сме като Немците са си сменяме, колите на всеки 5 или 7г. Да по принцип аз никога не чакам да измина 10хил км. И тогава да сменям Маслото а си го сменям на 8 хил. И в предвид наще пътища и магистрали как човек да не стой дълго в задръстване.. Весели Празници на всички Българи у нас и по Света.
  • 89 СТОЯН

    6 1 Отговор
    АЗ ДОКОЛКОТО ЗНАМ АВТОМОБИЛИТЕ СА ТАКА КОНСТРУИРАНИ,ЧЕ РАБОТАТА НА ПРАЗЕН ХОД Е ПРДВИДЕНА,КАКТО И НА ПО ВИСОКИ ОБОРОТИ,ТАКА ЧЕ ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ,КОИТО ПИШЕТЕ!!!
  • 90 truestory

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    Първо - маслото в скоростната кутия се върти абсолютно винаги, когато работи двг без значение на скорост ли си сложил или не. Второ за дизела - при минус пет като се кача в колата дизел, антифриза е около 1 градус, като една минута след запалване е вече около 15-20 градуса. Та кой дизел казваш не загрява зимата при - 5?
  • 91 asdfg

    8 0 Отговор

    До коментар #81 от "На вниманието на пишман разбирачи":

    Ако беше истински механик щеше да знаеш, че суича за налягане на маслото в повечето случаи светва лампата за ниско налягане под 0,8-1 бара налягане на маслото. Щом не свети лампата значи налягане има и твоя 20 годишен опит и силното ти изказване отиват в коша
  • 92 Лудия инжинер които пие масло

    7 1 Отговор
    Пълни глупости сте публикували поне се посмях от сърце на написаното.
  • 93 бай Ставри

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Ал Тъпоне":

    Значи не знаеш че има клапан, който се отваря при надвишаване на допустимото налягане. Писал си пълни глупости
  • 94 Ganev

    0 0 Отговор
    Важно е маслената помпа да се смени с оригинална поне веднъж на 150-200 000 км. Тъй като и тя се износва с времето а всички я пренебрегваме, също при отварянето на двигател за маслена помпа се проверяват и основните и биелни лагери. Както и буталните болтове. Те това е важно технически. Знаете ли че при опел и голф 5 перката за охлаждане включва на 103 и 105 градуса което изобщо не е добре за двигателя но незнам конструктора защо е допуснал нарочно това.
  • 95 Hahahahah

    1 0 Отговор
    Хахахаххахахах не се бях смял толкова :)

    Освен това при продължителна работа на празен ход горивно-въздушната смес изгаря неефективно
  • 96 Автомонтьор

    3 0 Отговор
    Маслото прегрява и се сгъстява??!! Ха ха ха!! Хи хи хи хи!!
  • 97 Не ти пука

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Инжинер":

    Пише се Инженер
  • 98 мунчо

    1 0 Отговор
    С нарастване на моточасовете на маслото вискозитетът му намалява, а не нараства !!! Умни съвети давате, но не са верни !!!