Last news in Fakti

9 Януари, 2022 11:42 12 738 35

Китайците вече продават кола с автономен пробег от над 1000 км

  • електромобили-
  • китай-
  • автономен пробег-
  • gac

GAC Aion LX Plus се превърна в един от електрическите автомобили с най-дълъг пробег в света

Китайците вече продават кола с автономен пробег от над 1000 км - 1

В края на ноември миналата година GAC Aion обяви появата на нов електрически кросоувър LX Plus, който има рекорден пробег с едно зареждане от 1000 километра. Продажбите на новите артикули вече започнаха.

Моделът беше представен на пазара в четири нива на оборудване. Най-интересната обаче, може би, е версията Performance, оборудвана с батерия с капацитет от 144,4 kWh, позволяващаизминаване на разстояние от 1008 километра с едно зареждане (според китайския метод CLTC).

Китайците вече продават кола с автономен пробег от над 1000 км

В същото време, знаейки, че енергийната плътност е 205 Wh/kg е лесно е да се изчисли, че такава батерия тежи малко над 700 кг. но това явно не притеснява китайците, които с гордост заявяват, че към днешна дата LX Plus е серийният електромобил с най-голям автономен пробег в света.

Китайците вече продават кола с автономен пробег от над 1000 км

Силовата централа на GAC Aion LX Plus Performance е базирана на два електромотора със системна мощност от 734 конски сили. Този тракт позволява на колата да набере 100 километра в час само за 2.9 секунди. Цената на рекордния кросоувър в Китай започва от 72 хиляди долара.

За подпомагане на самостоятелното управление, автомобилът е оборудван с лидари, разположени на покрива и отстрани на каросерията. В допълнение към тях, моделът разполага с общо около 35 различни сензора и е оборудван със специална изчислителна система за автономно шофиране с капацитет от 200 Tops (което е малко по-малко от това на NIO ET7 и WM Motor M7).


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Европа

    38 5 Отговор
    Браво!

    Коментиран от #32

  • 2 Respect for China

    47 10 Отговор
    Европа отзаде тропа а на Щатите им се препотиха чорапите
  • 3 Хаджи Генчо

    38 4 Отговор
    Хубавото е имат много атомни цетрали, водноелектрически, а ще им работят дълги време и въглищните. Така ще могат да зареждат прекрасните си електромобили.
  • 4 Мое мнение....

    49 7 Отговор
    Крайно време е да се акцентира на пробег,безопасност, практичност.Под практичност разбирам много функционално средство.Какъв е смисълът от нещо за 2 пазарски чанти но имало 1000 к.с и ускоряващо се за 3 сек. Няма ли да е нужно специален курс за такава ракета?Колко от вас са карали машина над 400 к.с.(имам в таража си такава за уикендите лятото-на мокро не е възможно да се кара спокойно).И с електронни помощници спокойно ще се убиеш.Това е моето персонално мнение и не ангажиран никого.

    Коментиран от #15

  • 5 лъвчо

    16 25 Отговор
    Решили са да оставят арабелилте и рашките да умрат от глад и ще го направят.Китай,Япония и Европа внасят целият си петрол а на Америка нейният не и стига.До 10 години консумацията ще спадне поне с 60%.

    Коментиран от #6

  • 6 Много си "умен"...

    13 12 Отговор

    До коментар #5 от "лъвчо":

    Сигурно си герберист.
  • 7 NikNay

    19 9 Отговор
    Никъде не се споменава с каква скорост - за колко време са изминати тия километри , на какъв терен и при какви атмосферни условия ,с колко души и колко багаж вътре ! Докато няма такива данни всичко останало е бла , бла ,бла ....

    Коментиран от #11, #19

  • 8 EPIC

    22 8 Отговор
    Сега остава да вземат бай Бойко за рекламно лице и успеха им ще е пълен ! И без това сега е безработен !
  • 9 Sieg

    10 5 Отговор
    Ауууу теСлата ще се гъкнат!
  • 10 дечко

    13 27 Отговор
    аз китайски пиратки ме е страх да си купя, тея кола били направили?! Кой ще се занимава с тоя курник?

    Коментиран от #12

  • 11 Алоуу

    20 5 Отговор

    До коментар #7 от "NikNay":

    144kWh знаеш ли колко са ? Много са, и с парно или климатик и чистачки фарове под 700км няма да падне.

    Коментиран от #23

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Най-великата нация

    17 7 Отговор
    5 000 години история !!!

    Коментиран от #28

  • 15 Има логика

    20 3 Отговор

    До коментар #4 от "Мое мнение....":

    Батериите са най-скъпото нещо в един автомобил и на практика само те струват повече от бюджетен автомобил с ДВГ.

    Тоест дори теоретично не е възможно да се направи много евтино електромобил.

    От друга страна мощността, която могат да отдадат батериите е функция от капацитета. Има два вида мощност - постоянна и пикова. При съвременните батерии е около 10С постоянна и до 40- 50С пикова.

    На прост език това означава, че всеки 1 киловатчас от капацитета на батерията може да осигури 10 киловата постоянна мощност докато се разреди батерията и до 40-50 киловата пикова мощност за няколко секунди. Това са мощности при осигурено охлаждане.

    При стандартна 60kWh батерия, това означава 600 киловата мощност, а при 114kWh батерия 1140 киловата мощност.

    Батериите така или иначе са си в автомобила, а двигателите също позволяват висока пикова мощност за няколко секунди, колкото трае ускорението, та защо този потенциал да не се използва? По този начин само на цената на по-добро охлаждане и спирачки, се получава автомобил, който може да се конкурира по динамика със спортните автомобили с ДВГ, които струват много повече пари.

    Много по-логично е продажбите на електромобили да тръгнат от този сегмент и да слизат надолу при поевтиняване на производството и развитието на зарядната инфраструктура.

    Коментиран от #17

  • 16 Ами ...

    8 16 Отговор
    Грозен дизайн. Соц. продукт. И като ги измине тези 1000 км. (ако ги измине), колко време трябва да се зарежда? 😀
  • 17 Ами ...

    8 8 Отговор

    До коментар #15 от "Има логика":

    Когато електричките станат конкурентно способни, няма да има нужда да обяснявате колко (ще бъдат) велики. 😀

    Коментиран от #18

  • 18 Ти да видиш!

    10 5 Отговор

    До коментар #17 от "Ами ...":

    Май забравяш коя автомобилна компания има най-голямата пазарна капитализация в света и струва повече отколкото следващите 10 автомобилни компании взети заедно?

    Не забравяш, коя автомобилна компания само за последната година увеличи продажбите си с 90% и въпреки това има неизпълнени заявки за две години напред?

    Май забравяш, кой автомобил (пикап) разби абсолютно всички рекорди за предварителни заявки като направи 1,5 милиона заявки.

    Очевидно е, че бързото навлизане на електромобилите засега е възпрепятствано от ограничените производствени възможности, а не от липсата на търсене.

    Коментиран от #21

  • 19 Нещо

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "NikNay":

    Другите производители да не би да обясняват как са правят тестовете ?
  • 20 оня с магарето

    5 2 Отговор
    2,22тона чудно колкото два малки коли...
  • 21 Plameni

    6 3 Отговор

    До коментар #18 от "Ти да видиш!":

    Май забравяш че този пикап трябваше да започне производство края на 2021г според Мъск ,а какво става през 2022 ,изчезна всичката информация за старта на производството
  • 22 Green $$$

    7 4 Отговор
    Това е много добре само че след 3 години няма да можеш да смогваш да зареждаш батерията.Капацитета и става 70% и всяка изминала година по-малко и по-малко!Все пак струва 80% от автомобила.
  • 23 NikNay

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Алоуу":

    Аман от умници ! Въпроса ми беше само в какви условия е постигнат тоя пробег ! Другото сам го прочетох и не е нужно да ми го разясняваш ..
  • 24 Някой

    8 0 Отговор
    Това вече е сериозно . В крайна сметка ще се стигне до конкуренция в дължината на пробега . Живота на батерията и нейната стойност, и доброто сервизно обслужване.

    Коментиран от #29

  • 25 Ивелин

    8 3 Отговор
    Самоходен акумулатор.
  • 26 долу ЕС

    4 4 Отговор
    Тъкмо ще станат всички с по 1000км пробег о лития ще свърши....

    Коментиран от #30

  • 27 АДВОКАТ

    6 4 Отговор
    Сега остава да чакаме кой ще изпищи че Китай са им откраднали лиценза.Както беше и с китайският телефон копиран тотално от Самсунг.Китайски специалитет нищо не могат сами да измислят.Не знам дали знаете плъзнали са китайски евтини ментата на всяка марка телефон и слушалки за която се сетите aliexpress онлайн, не се радвайте нищо не стават боклук
  • 28 Най крадливата нация

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Най-великата нация":

    На чужд гръб да те поправя, кожи ми нещо което е на сто процента измислено от китаец без техните глупави традиционни дрехи и кичозни маски ?В технологията нещо тяхно май няма такова
  • 29 Така е!

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Някой":

    Фен съм на Тесла точно защото се стремят да постигнат най-доброто от към пробег с едно зареждане, време за зареждане, живот на батерията, намаляване на теглото и, намаляване на цената и както и мащабното производство на батерии и електромобили и зарядни станции.

    Но въобще не се радвах че Тесла няма конкуренция. За доказателство е Тесла модел S който не мръдна почти 10 години, защото нямаше конкуренция, но веднага се раздвижиха, когато започнаха да ги настигат. Само в конкурентна среда иновациите излизат по-бързо. Ако няма конкуренция, всеки гледа да извлече максимална печалба от старите технологии, преди да предложи нови. Типичен пример е Toyota.

    Сега притиснати в ъгъла, от Toyota ще покажат на какво са способни и ще има истинска конкуренция за всяка една характеристика на електромобилите. От това клиентите ще спечелят, а ще изгуби единствено ДВГ технологията, която след десетина години няма да липсва на никого и ще остане на доизживяване.
  • 30 Като свърши лития

    10 1 Отговор

    До коментар #26 от "долу ЕС":

    Ще правят натриеви батерии. Измислени са в Китай и вече се произвеждат там. Нали питаше какво били измислили?

    Добре, че са китайците. Няма значение дали са копирали или сами са измислили нещо, те го произвеждат в големи количества и на ниска цена, като качеството вече е на прилично ниво и няма нищо общо с едно време, когато китайско беше синоним на ниско качество и менте. Тези времена отдавна отминаха.
  • 31 Много сме зле

    7 0 Отговор
    Първо Годарт не е подводен, второ БМБ 12 г ремонтира 4 тунела от по 1 км , трето тунела под Шипка ще е готов след 2030. За Хемус няма да говоря, за внуците. Нашето строителство е с качество на обувки за 5лв и срокове за изпълнение като на бг Уйски
  • 32 меркантилност

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Европа":

    и най-важното 144,4 kWh батерия, а не 80 като на мерцедеси фолксвагени и проччие
  • 33 Gucci x Balenciaga

    3 4 Отговор
    Шинуа 😂 пак се правят на големи, интересно ми е колко китайци ще си купят тази кола?Те самите си нямат вяра на родният боклук като започнеш от телефоните колко китаеца имат китайски телефон като ги гледаш по улиците само айфон и самсунг, за дрехите също ,козметика всичко което не е произведено в Китай.А искат да налагат китайско на световният пазар ми няма да стане освен ако не си много наивен човек да си купиш китайска кола

    Коментиран от #34

  • 34 Разбирача

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Gucci x Balenciaga":

    Сигурно редовно ходиш в Китай и ги гледаш по улиците какви телефони имат.
  • 35 Стоян

    2 0 Отговор
    Прочетох около 10 коментара и пишете,че китайците едва ли не за нищо не стават.
    Аз съм бил в Китай и видях,че от 10 коли,около 3-4 са китайски. Попитах ги дали са доволни от китайските коли и отговора на всички които ги попитах беше изненадващ и за мен,че са по здрави и безпроблемни дори от немските,дори и от повечето японски марки и рядко нещо им се разваля.Горди са китайците,че като икономика са номер 1 и сега гонят като качеството да бъдат отново номер 1 и аз и вярвам и ще кажа защо: много са трудолюбиви и взискателни към себе си. Много хора преди 10-15 години не вярваха,че ще бъдат номер 1 в икономически,а сега не вярвате,че ще са номер 1 и качествени. Отвсякъде е ред и дисциплина по голяма от тази която е мит вече в Германия и Япония. Аз се убедих и вярвам,че ще "отвеят" и най големите брандове във всички сфери по света. Чест им прави,че се трудят и не крадат "мозъци"като много напреднали държави. Сигурен съм,че ще сложат в малкият си джоб и Кольо Теслата. Пишат против китайци невежи хора,където нито четат,нито се интересуват къде,какво,що-става и по далеч от село не са ходили,но "чалъми" да хвърлят. Българите са странно племе,само да завиждаме и да мразим ни бива и нищо друго. Та 70% сме долна мръсна,продажна паплъч сме.