В края на ноември миналата година GAC Aion обяви появата на нов електрически кросоувър LX Plus, който има рекорден пробег с едно зареждане от 1000 километра. Продажбите на новите артикули вече започнаха.
Моделът беше представен на пазара в четири нива на оборудване. Най-интересната обаче, може би, е версията Performance, оборудвана с батерия с капацитет от 144,4 kWh, позволяващаизминаване на разстояние от 1008 километра с едно зареждане (според китайския метод CLTC).
В същото време, знаейки, че енергийната плътност е 205 Wh/kg е лесно е да се изчисли, че такава батерия тежи малко над 700 кг. но това явно не притеснява китайците, които с гордост заявяват, че към днешна дата LX Plus е серийният електромобил с най-голям автономен пробег в света.
Силовата централа на GAC Aion LX Plus Performance е базирана на два електромотора със системна мощност от 734 конски сили. Този тракт позволява на колата да набере 100 километра в час само за 2.9 секунди. Цената на рекордния кросоувър в Китай започва от 72 хиляди долара.
За подпомагане на самостоятелното управление, автомобилът е оборудван с лидари, разположени на покрива и отстрани на каросерията. В допълнение към тях, моделът разполага с общо около 35 различни сензора и е оборудван със специална изчислителна система за автономно шофиране с капацитет от 200 Tops (което е малко по-малко от това на NIO ET7 и WM Motor M7).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Европа
Коментиран от #32
11:52 09.01.2022
2 Respect for China
11:58 09.01.2022
3 Хаджи Генчо
12:08 09.01.2022
4 Мое мнение....
Коментиран от #15
12:09 09.01.2022
5 лъвчо
Коментиран от #6
12:10 09.01.2022
6 Много си "умен"...
До коментар #5 от "лъвчо":
Сигурно си герберист.12:17 09.01.2022
7 NikNay
Коментиран от #11, #19
12:20 09.01.2022
8 EPIC
12:26 09.01.2022
9 Sieg
12:34 09.01.2022
10 дечко
Коментиран от #12
12:40 09.01.2022
11 Алоуу
До коментар #7 от "NikNay":
144kWh знаеш ли колко са ? Много са, и с парно или климатик и чистачки фарове под 700км няма да падне.Коментиран от #23
12:56 09.01.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Най-великата нация
Коментиран от #28
13:24 09.01.2022
15 Има логика
До коментар #4 от "Мое мнение....":
Батериите са най-скъпото нещо в един автомобил и на практика само те струват повече от бюджетен автомобил с ДВГ.Тоест дори теоретично не е възможно да се направи много евтино електромобил.
От друга страна мощността, която могат да отдадат батериите е функция от капацитета. Има два вида мощност - постоянна и пикова. При съвременните батерии е около 10С постоянна и до 40- 50С пикова.
На прост език това означава, че всеки 1 киловатчас от капацитета на батерията може да осигури 10 киловата постоянна мощност докато се разреди батерията и до 40-50 киловата пикова мощност за няколко секунди. Това са мощности при осигурено охлаждане.
При стандартна 60kWh батерия, това означава 600 киловата мощност, а при 114kWh батерия 1140 киловата мощност.
Батериите така или иначе са си в автомобила, а двигателите също позволяват висока пикова мощност за няколко секунди, колкото трае ускорението, та защо този потенциал да не се използва? По този начин само на цената на по-добро охлаждане и спирачки, се получава автомобил, който може да се конкурира по динамика със спортните автомобили с ДВГ, които струват много повече пари.
Много по-логично е продажбите на електромобили да тръгнат от този сегмент и да слизат надолу при поевтиняване на производството и развитието на зарядната инфраструктура.
Коментиран от #17
15:20 09.01.2022
16 Ами ...
16:08 09.01.2022
17 Ами ...
До коментар #15 от "Има логика":
Когато електричките станат конкурентно способни, няма да има нужда да обяснявате колко (ще бъдат) велики. 😀Коментиран от #18
16:13 09.01.2022
18 Ти да видиш!
До коментар #17 от "Ами ...":
Май забравяш коя автомобилна компания има най-голямата пазарна капитализация в света и струва повече отколкото следващите 10 автомобилни компании взети заедно?Не забравяш, коя автомобилна компания само за последната година увеличи продажбите си с 90% и въпреки това има неизпълнени заявки за две години напред?
Май забравяш, кой автомобил (пикап) разби абсолютно всички рекорди за предварителни заявки като направи 1,5 милиона заявки.
Очевидно е, че бързото навлизане на електромобилите засега е възпрепятствано от ограничените производствени възможности, а не от липсата на търсене.
Коментиран от #21
16:38 09.01.2022
19 Нещо
До коментар #7 от "NikNay":
Другите производители да не би да обясняват как са правят тестовете ?17:25 09.01.2022
20 оня с магарето
18:24 09.01.2022
21 Plameni
До коментар #18 от "Ти да видиш!":
Май забравяш че този пикап трябваше да започне производство края на 2021г според Мъск ,а какво става през 2022 ,изчезна всичката информация за старта на производството20:44 09.01.2022
22 Green $$$
22:44 09.01.2022
23 NikNay
До коментар #11 от "Алоуу":
Аман от умници ! Въпроса ми беше само в какви условия е постигнат тоя пробег ! Другото сам го прочетох и не е нужно да ми го разясняваш ..01:09 10.01.2022
24 Някой
Коментиран от #29
06:53 10.01.2022
25 Ивелин
07:11 10.01.2022
26 долу ЕС
Коментиран от #30
09:14 10.01.2022
27 АДВОКАТ
09:15 10.01.2022
28 Най крадливата нация
До коментар #14 от "Най-великата нация":
На чужд гръб да те поправя, кожи ми нещо което е на сто процента измислено от китаец без техните глупави традиционни дрехи и кичозни маски ?В технологията нещо тяхно май няма такова09:19 10.01.2022
29 Така е!
До коментар #24 от "Някой":
Фен съм на Тесла точно защото се стремят да постигнат най-доброто от към пробег с едно зареждане, време за зареждане, живот на батерията, намаляване на теглото и, намаляване на цената и както и мащабното производство на батерии и електромобили и зарядни станции.Но въобще не се радвах че Тесла няма конкуренция. За доказателство е Тесла модел S който не мръдна почти 10 години, защото нямаше конкуренция, но веднага се раздвижиха, когато започнаха да ги настигат. Само в конкурентна среда иновациите излизат по-бързо. Ако няма конкуренция, всеки гледа да извлече максимална печалба от старите технологии, преди да предложи нови. Типичен пример е Toyota.
Сега притиснати в ъгъла, от Toyota ще покажат на какво са способни и ще има истинска конкуренция за всяка една характеристика на електромобилите. От това клиентите ще спечелят, а ще изгуби единствено ДВГ технологията, която след десетина години няма да липсва на никого и ще остане на доизживяване.
09:19 10.01.2022
30 Като свърши лития
До коментар #26 от "долу ЕС":
Ще правят натриеви батерии. Измислени са в Китай и вече се произвеждат там. Нали питаше какво били измислили?Добре, че са китайците. Няма значение дали са копирали или сами са измислили нещо, те го произвеждат в големи количества и на ниска цена, като качеството вече е на прилично ниво и няма нищо общо с едно време, когато китайско беше синоним на ниско качество и менте. Тези времена отдавна отминаха.
09:23 10.01.2022
31 Много сме зле
09:29 10.01.2022
32 меркантилност
До коментар #1 от "Европа":
и най-важното 144,4 kWh батерия, а не 80 като на мерцедеси фолксвагени и проччие11:55 10.01.2022
33 Gucci x Balenciaga
Коментиран от #34
12:24 10.01.2022
34 Разбирача
До коментар #33 от "Gucci x Balenciaga":
Сигурно редовно ходиш в Китай и ги гледаш по улиците какви телефони имат.13:23 11.01.2022
35 Стоян
Аз съм бил в Китай и видях,че от 10 коли,около 3-4 са китайски. Попитах ги дали са доволни от китайските коли и отговора на всички които ги попитах беше изненадващ и за мен,че са по здрави и безпроблемни дори от немските,дори и от повечето японски марки и рядко нещо им се разваля.Горди са китайците,че като икономика са номер 1 и сега гонят като качеството да бъдат отново номер 1 и аз и вярвам и ще кажа защо: много са трудолюбиви и взискателни към себе си. Много хора преди 10-15 години не вярваха,че ще бъдат номер 1 в икономически,а сега не вярвате,че ще са номер 1 и качествени. Отвсякъде е ред и дисциплина по голяма от тази която е мит вече в Германия и Япония. Аз се убедих и вярвам,че ще "отвеят" и най големите брандове във всички сфери по света. Чест им прави,че се трудят и не крадат "мозъци"като много напреднали държави. Сигурен съм,че ще сложат в малкият си джоб и Кольо Теслата. Пишат против китайци невежи хора,където нито четат,нито се интересуват къде,какво,що-става и по далеч от село не са ходили,но "чалъми" да хвърлят. Българите са странно племе,само да завиждаме и да мразим ни бива и нищо друго. Та 70% сме долна мръсна,продажна паплъч сме.
03:45 23.01.2022